0
powrót
 

diskuze k tématu: Opel Corsa C 1.7 DTI - první dojmy majitele

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 13:02, Oleje
Neřekl bych, že nějaký motor chrochtá blahem, když se mu nechá jeden olej 30 tisíc km. Dle mého názoru je lepší koupit běžný motorový olej předepsané specifikace a měnit ho po 15-ti tisících. Určitě to motoru prospěje lépe a peněžence nakonec možná taky. Tady se to asi dá obhájit, když majitel za 1/2 roku najel 15 tisíc.
Vectru C z prvních roků výroby bych asi nedoporučil, protože mezi motory není žádný extra výběr. Já se tedy spíše zaměřuju na benzín, kde je to doslova špatné. 1.8 (dokonce i existuje 1.6) je dle mého názoru na auto slabá. 2.2 má v nějakých rocích výroby konstrukční vadu, takže jí může prasknout bezúdržbový řetěz vlivem nedostatečného mazání a 3.2 V6 už je spíše pro fajnšmekry. Prostě mezi 2.2 a 3.2 je velká díra. Z nafty si vybavuji 2.2 DTi, který je myslím ceklem chválen. Je na diesel relativně tichý a spolehlivý. Tady řetěz problémy nedělá.
Jinak recenze je zase slabá a hezky nám doplňuje předchozí sérii.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 13:36, RE: Oleje
David V napisał:
Neřekl bych, že nějaký motor chrochtá blahem, když se mu nechá jeden olej 30 tisíc km. Dle mého názoru je lepší koupit běžný motorový olej předepsané specifikace a měnit ho po 15-ti tisících. Určitě to motoru prospěje lépe a peněžence nakonec možná taky. Tady se to asi dá obhájit, když majitel za 1/2 roku najel 15 tisíc.
Vectru C z prvních roků výroby bych asi nedoporučil, protože mezi motory není žádný extra výběr. Já se tedy spíše zaměřuju na benzín, kde je to doslova špatné. 1.8 (dokonce i e...
Přesně tak, nechávat olej v dieselu déle než 20tkm může jen idiot a trouba. Motor nechrochtá blahem, ale kašle, protože se dusí sazemi. Doporučuji recenzentovi si přečíst nový Svět motorů, kde je o olejích článek (s vyjádřením petrochemika pana Černého). Jinak ten motor je dobrý, švára to říkal.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 14:42, Příspěvky
Nechápu, proč tady diskutující kritizují úroveň článků. Uvědomte si, že je píší laici - majitelé aut. Jejich odbornost a zvládání češtiny mají různou úroveň. Pokud chcete denně jednu recenzi, nezbývá než brát to co je. Pochopitelně od profesionálních redaktorů vyžaduji znalost prolbémů i jazyka, to patří k věci.
K olejům existuje dvojí přístup - zjednodušeně americký a evropský. V USA mění olej po 5 tisících km, je to otázka vypití kávy v servisu, který je na takovou obsluhu zařízen. Evropa dává přednost vysokovýkonnostním olejům s longlife intervaly. Ani jeden přístup není špatný. Každému vyhovuje něco jiného. Ale nikdy se nemá jít do extrému a je třeba pamatovat na to, že některé motory jsou na kvalitu oleje zvlášť citlivé.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 15:09, RE: Příspěvky
donald napisał:
Nechápu, proč tady diskutující kritizují úroveň článků. Uvědomte si, že je píší laici - majitelé aut. Jejich odbornost a zvládání češtiny mají různou úroveň. Pokud chcete denně jednu recenzi, nezbývá než brát to co je. Pochopitelně od profesionálních redaktorů vyžaduji znalost prolbémů i jazyka, to patří k věci.
K olejům existuje dvojí přístup - zjednodušeně americký a evropský. V USA mění olej po 5 tisících km, je to otázka vypití kávy v servisu, který je na takovou obsluhu zařízen. Evropa dává...
Po laikovi tady nikdo nechce, aby vypisoval překrytí ventilů nebo tlak na konci komprese, popřípadě rozsah provozních otáček turbodmychadla. Ovšem i po 15-ti tisících se dá napsat laická recenze o tom, jak se auto řídí na suchu, na vodě na ledu, jak které systémy fungují, co není dotaženo, kolik se vejde do kufru, jestli má nějaký asistenty, jestli je vyzkoušel apod. Dále se dá popsat řízení, řazení, tlumení nerovností, drnčení interiéru vytáhnout klady a upozornit na zápory. Srovnání s jiným vozidlem (teď nemyslím český etalon), které buď řídil nebo řídí třeba ve firmě. A tak dál a tak dál. Tohle všechno se obejde bez znalosti definice oktanového čísla nebo popisu blahodárnosti dusíku v pneumatikách.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 15:33, RE: Oleje
Muroň napisał:
Přesně tak, nechávat olej v dieselu déle než 20tkm může jen idiot a trouba. Motor nechrochtá blahem, ale kašle, protože se dusí sazemi. Doporučuji recenzentovi si přečíst nový Svět motorů, kde je o olejích článek (s vyjádřením petrochemika pana Černého). Jinak ten motor je dobrý, švára to říkal.
Souhlasím a ještě bych ten interval zkrátil .Nejde ani tolik o ten olej ale o přicpaný filtr a ruku na srdce kdo mění filtr v polovině intervalu 30 000km.Myslím, že nikdo.Zkuste si někdo dát jemný cedník pod olejovou výpusť, když se olej mění.Zejména u starších aut se zachytí velmi mnoho pevných částic.Já měním olej každých 12000km spolu s olejovým a vzduchovým filtrem. Používám obyčejnou polosyntetiku 10W-40 a moje 14ti leté auto si vezme za těch 12000km cca 0,5l oleje navíc a
těch 12000km ujedu zhruba za rok.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 15:33, RE: Příspěvky
David V napisał:
Po laikovi tady nikdo nechce, aby vypisoval překrytí ventilů nebo tlak na konci komprese, popřípadě rozsah provozních otáček turbodmychadla. Ovšem i po 15-ti tisících se dá napsat laická recenze o tom, jak se auto řídí na suchu, na vodě na ledu, jak které systémy fungují, co není dotaženo, kolik se vejde do kufru, jestli má nějaký asistenty, jestli je vyzkoušel apod. Dále se dá popsat řízení, řazení, tlumení nerovností, drnčení interiéru vytáhnout klady a upozornit na zápory. Srovnání s jiným vo...
Plný souhlas, jen ještě doplním, že ani ta čeština není od věci... Nemusím se vyžívat ve složitých souvětích, jen považuji ovládání mateřského jazyka za tu nejsamozřejmější věc. A kolikrát zírám, jakých faulů se rodilý mluvčí dokáže dopustit. A k autu - za ty peníze asi dobrý počin, byť to není zrovna můj šálek kávy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 16:16, RE: Oleje
salix napisał:
Souhlasím a ještě bych ten interval zkrátil .Nejde ani tolik o ten olej ale o přicpaný filtr a ruku na srdce kdo mění filtr v polovině intervalu 30 000km.Myslím, že nikdo.Zkuste si někdo dát jemný cedník pod olejovou výpusť, když se olej mění.Zejména u starších aut se zachytí velmi mnoho pevných částic.Já měním olej každých 12000km spolu s olejovým a vzduchovým filtrem. Používám obyčejnou polosyntetiku 10W-40 a moje 14ti leté auto si vezme za těch 12000km cca 0,5l oleje navíc a
těch 12000km ujedu zhruba za rok.
Určitě, 20tkm je horní hranice (a jen při ježdění dlouhých tras). Je zajímavé, jaké mívá tentýž motor v různých autech různé servisní intervaly. Jedni majitelé nových aut pak poctivě co 15tkm navštěvují servis, zatímco jiní vykládají, že mají (tentýž) motor dělaný na loglife oleje a stačí jim 30tkm.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 16:35, RE: Příspěvky
donald napisał:
Nechápu, proč tady diskutující kritizují úroveň článků. Uvědomte si, že je píší laici - majitelé aut. Jejich odbornost a zvládání češtiny mají různou úroveň. Pokud chcete denně jednu recenzi, nezbývá než brát to co je. Pochopitelně od profesionálních redaktorů vyžaduji znalost prolbémů i jazyka, to patří k věci.
K olejům existuje dvojí přístup - zjednodušeně americký a evropský. V USA mění olej po 5 tisících km, je to otázka vypití kávy v servisu, který je na takovou obsluhu zařízen. Evropa dává...
Jak s Tebou jinak docela souhlasím, tak zde v obém nesouhlasím.
Jak píše níže David - chci se něco proaktického o recenzovaném autě dozvědět. Z této recenze se dozvídam pouze, že když Corsu, pak s 1,7 DTi. A že se o oplech říká, že reznou a že se o auto máme starat a že jestli znovu Corsu C, pak opět s 1,7 DTi.
Ani vysokovýkonnostní longlife oleje nezabrání tomu, aby se netvořily usazeniny a u dieselů saze. Zákazníci na marketingový tah letí, výrobci a prodejci (včetně koncových) drahých olejů si mastí kapsy. Je to jako kdyby se prodávalo long life mýdlo, se kterým stačí si mýt ruce obden bez ohledu na to, jak jsou špinavé. A jeho uživatelé si nenechají vysvětlit, že každý druhý den chodí spát se špinavýma rukama.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 16:56, RE: Oleje
David V napisał:
Neřekl bych, že nějaký motor chrochtá blahem, když se mu nechá jeden olej 30 tisíc km. Dle mého názoru je lepší koupit běžný motorový olej předepsané specifikace a měnit ho po 15-ti tisících. Určitě to motoru prospěje lépe a peněžence nakonec možná taky. Tady se to asi dá obhájit, když majitel za 1/2 roku najel 15 tisíc.
Vectru C z prvních roků výroby bych asi nedoporučil, protože mezi motory není žádný extra výběr. Já se tedy spíše zaměřuju na benzín, kde je to doslova špatné. 1.8 (dokonce i e...
Kdyby motor nebyl staveny na delsi interval tak by si ho vyrobce nedovolil nabidnout, takze v nejakych max. 30Tkm nevidim zadny problem (auto si vetsinou samo rekne kdy ma jit na vymenu oleje).
PS. Pokud existuje nejaka studie, ze auta s delsimi intervaly vymeny oleje jsou poruchovejsi, sem s odkazem. Informace od Pepy z garaze odvedle, ktery hodnoti kvalitu oleje od oka ci podle chuti a musi to prece vedet asi do toho zahrnovat nebudeme :o)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 17:10, RE: Oleje
mikes napisał:
Kdyby motor nebyl staveny na delsi interval tak by si ho vyrobce nedovolil nabidnout, takze v nejakych max. 30Tkm nevidim zadny problem (auto si vetsinou samo rekne kdy ma jit na vymenu oleje).
PS. Pokud existuje nejaka studie, ze auta s delsimi intervaly vymeny oleje jsou poruchovejsi, sem s odkazem. Informace od Pepy z garaze odvedle, ktery hodnoti kvalitu oleje od oka ci podle chuti a musi to prece vedet asi do toho zahrnovat nebudeme :o)
Na studii tu odkaz nemám, pouze na článek odborníka http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/kdy-a-proc-vymenit-motorovy-olej
Tys neslyšel o dodatečném zkrácení servisního intervalu na u Renaulta, kterému se najednou začaly nějak množit reklamace DCi, co měly doporučený interval 30tkm? A co teprv chudáci, co se jim to zadřelo po skončení záruky...

reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 22:25, RE: Oleje
mikes napisał:
Kdyby motor nebyl staveny na delsi interval tak by si ho vyrobce nedovolil nabidnout, takze v nejakych max. 30Tkm nevidim zadny problem (auto si vetsinou samo rekne kdy ma jit na vymenu oleje).
PS. Pokud existuje nejaka studie, ze auta s delsimi intervaly vymeny oleje jsou poruchovejsi, sem s odkazem. Informace od Pepy z garaze odvedle, ktery hodnoti kvalitu oleje od oka ci podle chuti a musi to prece vedet asi do toho zahrnovat nebudeme :o)
V tomto případě jsem si oním Pepou z garáže sám a je to tak lepší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 22:44, RE: Oleje
Muroň napisał:
Přesně tak, nechávat olej v dieselu déle než 20tkm může jen idiot a trouba. Motor nechrochtá blahem, ale kašle, protože se dusí sazemi. Doporučuji recenzentovi si přečíst nový Svět motorů, kde je o olejích článek (s vyjádřením petrochemika pana Černého). Jinak ten motor je dobrý, švára to říkal.
No nevim, z Isuzu nikdy žádnej dobrej motor nevypadl. Co motor to průs.r.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 22:45, RE: Oleje
Muroň napisał:
Na studii tu odkaz nemám, pouze na článek odborníka http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/kdy-a-proc-vymenit-motorovy-olej
Tys neslyšel o dodatečném zkrácení servisního intervalu na u Renaulta, kterému se najednou začaly nějak množit reklamace DCi, co měly doporučený interval 30tkm? A co teprv chudáci, co se jim to zadřelo po skončení záruky...

Pokud vim, měl s tim problém i VW.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 23:33, RE: Oleje
Thor napisał:
Pokud vim, měl s tim problém i VW.
Ktereho motoru se to melo tykat? VW Golf ma v nemecku intervaly variabilni - max. 60 tis. km nebo max. 2 roky (prvni vymena max. 3 roky). V cesku miva interval max. 30 000km/2 roky. Co se melo a nakolik zkratit?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 23:35, RE: Oleje
Muroň napisał:
Na studii tu odkaz nemám, pouze na článek odborníka http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/kdy-a-proc-vymenit-motorovy-olej
Tys neslyšel o dodatečném zkrácení servisního intervalu na u Renaulta, kterému se najednou začaly nějak množit reklamace DCi, co měly doporučený interval 30tkm? A co teprv chudáci, co se jim to zadřelo po skončení záruky...

O zkraceni intervalu u Renaultu jsem neslysel, uprimne receno me Renault nikdy nejak moc neinteresoval. Asi v tom pripade neco nezvladli...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 23:40, RE: Oleje
Muroň napisał:
Určitě, 20tkm je horní hranice (a jen při ježdění dlouhých tras). Je zajímavé, jaké mívá tentýž motor v různých autech různé servisní intervaly. Jedni majitelé nových aut pak poctivě co 15tkm navštěvují servis, zatímco jiní vykládají, že mají (tentýž) motor dělaný na loglife oleje a stačí jim 30tkm.
Jestli on taky nebude drobatko rozdil v tom, ze tam lijou jiny olej pri tom jinem intervalu :o) BTW, kdyz to vezmu do extremu a jezdi nekdo jako prase, muze byt olej v tahu i po 7000km, ale borec si bude spokojene pochrochtavat ze on poctive meni po 15tis., naivka.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 23:48, RE: Oleje
Muroň napisał:
Na studii tu odkaz nemám, pouze na článek odborníka http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/kdy-a-proc-vymenit-motorovy-olej
Tys neslyšel o dodatečném zkrácení servisního intervalu na u Renaulta, kterému se najednou začaly nějak množit reklamace DCi, co měly doporučený interval 30tkm? A co teprv chudáci, co se jim to zadřelo po skončení záruky...

Tak jsem si ten clanek precetl a zadna konkretni informace v nem neni, krome toho ze jednou pan akademik analyzoval nejaky olej z nejakeho auta z nejakeho duvodu soudi ze to motor neprezije (pricemz ani neuvadi co to je za motor, v jakem aute, v jakem rezimu byl provozovan a proc by to nemel prezit), takze informace k nicemu, tu si mohl pan akademik nechat. V podstate ale potvrzuje myslenku, ze je lepsi vyhodnocovat jak auto jezdi, coz proti pevnym intervalum ty variabilni aspon nejakym zpusobem delaji.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 23:48, benzin
S 1.7 jsem nejel ale podle na bezne jezdeni je v pohode i 1.2, jede celkem slusne.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.02.2009 23:55, RE: Oleje
Thor napisał:
No nevim, z Isuzu nikdy žádnej dobrej motor nevypadl. Co motor to průs.r.
No právě že je to naopak v oplu byl isuzu vždy daleko lepší jak motory přímo od oplu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.02.2009 07:58, RE: Oleje
mikes napisał:
Jestli on taky nebude drobatko rozdil v tom, ze tam lijou jiny olej pri tom jinem intervalu :o) BTW, kdyz to vezmu do extremu a jezdi nekdo jako prase, muze byt olej v tahu i po 7000km, ale borec si bude spokojene pochrochtavat ze on poctive meni po 15tis., naivka.
Ano to je pravda, v podstatě sis odpověděl sám na smysl oleje longlife. On to totiž nebývá extrém, ale praxe. Kdo jezdí po městě, tak je vhodnější měnit olej ještě dříve než v 15 000, stejně jako při neustálemé vysokém zatížení motoru. Naopak, kdo jezdí dálky a na pohodu, ten si může dovolit i malinko přetáhnout.
Takovým přímým důkazem závislosti kvality oleje a frekvence jeho výměny na životnost a kondici motoru jsou benzínové motory od Alfy Romeo.
Opravdu jsem ještě neslyšel, že by nkdo spíše doporučil co nejkvalitnější olej a nechat jej tam co nejdéle, za to se to hemží názory, že stačí olej běžné předepsané specifikace a častěji měnit. Mě jedna výměna oleje stojí cca 700 Kč i s filtrem a hodinu poklidné práce. Na 8-mi ventilový motor s hydroštely z poloviny 90.let 10W40 od TOTALu je možná až zbytečný luxus. I když za rok nenajedu ani těch 15 tkm, klidně ho vyměním dřív.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.