slavek styblo napisał:
Přesně tak, jedná se o překlep. Správně je samozřejmě v oblasti minimalni měrné spotřeby. Díky za upozornění, pokusím se to napravit. Jiak s tou PRAVDOU je to dost složité. Já odpověď neznám a myslím, že jí nezná nikdo. I když jistí politicici mají pravděpodobně jasno, když hybridy všemožně dotují a podporují. Já však tomuto přístupu nefandím. Jestli je ta technologie přínosná, tak se musí prosadit přirozenou cestou. Hybridy jsou jistá cesta vývoje a až čas ukáže, jestli je to cesta vpřed...
Souhlasím. I když vím, že automobilky odpověď na tuto otázku znají, avšak direktivy přicházejí od lidí, kteří většinou ani nemají páru, o čem konkrétně rozhodují. Například dotace na solární panely je ten největší "ekologický" podvod, stejně tak jako biopaliva. Z titulu svého vzdělání jsem to věděl ještě dříve, než se to začalo rozšiřovat a mnohem dříve než vyšly první "vlaštovky", které tyto počiny zcela správně zpochybňují.
To stejné platí pro hybridy. Cokoliv technologicky náročného nikdy nebude v součtu ekologické, byť se v některých rovinách výsledky zdají lepší (gramy CO2/km - ovšem pouze přímé palivo).
Nejekologičtější je právě to auto, co máme doma. I když ho vyměníme za ten nejlevnější nové auto adekvátní velikosti s o něco nižší spotřebou a o 2 stupně (klidně i 4 stupně) vyšší emisní normou, tak jsme se proti přírodě prohřešili.
Tím nechci odrazovat od výměn strojů, ale proboha, ať se lidi přestanou schovávat za ekologii.
A na závěr - všechno co, je produkt Země je ekologické, tedy i ropa a uhlí. Země se s tím nakonec vypořádá, jen to trvá delší dobu, než by se lidstvu líbilo. Ona se nakonec vypořádá i s lidstvem....Je to sice trochu filosofické, ale je to tak.