Poniedziałek 19.07.2010 11:49,
rada
Tak na adresu hybridu toho bylo napsáno dost,ale myslím,že je potřeba připomenout několik faktů.
Pokud jde o spotřebu udělá vám naftový motor stejnou službu s nižší spotřebou,dokonce lze nalézt i vozy na benzin které mají nižší spotřebu než zmíněné hybridy a nejsou o moc menší.
Dál tady někdo zmínil,že dobíjení auta je poměrně malý výdaj,ale to je chyba,po většinou seženete pouze hybridy které nelze z klasické elektrické sítě dobíjet,dobíjení probíhá při jízdě z kopce nebo brzdění,je sice možné takový vůz přestavět na to aby šel dobíjet z klasické elektrické sítě,ale to je další výdaj navíc a ještě k tomu v ČR ani neexistuje firma která by to provedla bez toho,že by vám výrobce zrušil záruku (pokud je auto nové).
Další věcí je styl rozjezdu na křižovatkách,je nutné se to učit znova,při klasickém rozjedu jak je člověk zvyklý totiž stoprocentně překročíte takové to zelené pole na budíku Power (ten je v hybridech obvykle místo otáčkoměru) a sepne se vám i benzinový motor.Za nějakou doby se to dá naučit,ale ze začátku budete asi pořád koukat na ten budík Power.
Další je problém dojezdu,hybridy přiřazují benzinový motor až při překročení rychlosti 40km/h nebo při prudkém sešlápnutí plynu,problém je ovšem v tom,že dojezd na baterie je maximálně tak kolem 10 kilometrů a pořád nesmíte překročit 40km/h,je to výhodné při jízdě kolonou kdy vám to asi ušetří nějaký ten litřík,protože pojedete skoro celou kolonu na baterii
Další je problém prodejnosti takového auta,v tomhle státě ho neprodáte skoro vůbec,češi až moc dávají na stav tachometru a u ojetiny se vyhýbají skoro všemu co není celostátní průměr (takže typicky japonské značky,velké benzinové motory,automaty,dokonce i přestavby na LPG,takže počítám,že hybridy se budou do tohoto seznamu řadit taky).
Pak je problém případná bouračka,baterie je v autě vzadu pod kufrem (což sice prospívá lepšímu rozložení hmotnosti),ale je to stejné jako u Škody 100 kde byla nádrž hned za nárazníkem vepředu,tady máte až na zadním nárazníku nalepenou baterii,takže i neopatrné ťuknutí do zadku auta může znamenat velký výdaj v podobě nutnosti vyměnit baterii,jakkoli poškozený článek je totiž potencionálně nebezpečný
Co vám takový hybrid přinese,no hlavně dobrý pocit,naučíte se jezdit plynule,předvídat a nevytáčet zbytečně motor,bohužel v tomhle státě plném šílenců brzy zjistíte,že plynulá jízda a předvídání jsou pro většinu motoristické populace česka asi sprostá slova.
Co je proti,určitě špatná prodejnost pokud budete chtít auto prodat tady,problém při bouračce na zadek (záleží na autu),vyšší cena takového auta
Co je tak na pomezí,spotřeba ta je prostě třeba u Priusu kolem 5 litrů,záleží na každém jestli je to moc nebo málo,životnost baterie může být až 10 let (spíš polovina),opět záleží na každém jestli je to málo nebo hodně,nemožnost většinu hybridů nabíjet ze sítě (lze to sice dodělat,ale v česku není kde,aspoň já tedy nevím kde).
reagować