bubu napisał:
Jo, cital som volakde, ze pan Porsche postavil prototyp Konigstigru s benzino-elektrickym pohonom, skusky boli dcela uspesne ale vzhladom na nedostatok medi v na konci vojny sa uz do seriovej vyroby nedostal. Neslo ale o hybrid ako je napisane v clanku, benzinovy motor tu sluzil cisto ako generator elektriny, pohon zabezpecovali vyhradne elektromotory. No a ja si myslim, ze toto je ta spravna cesta aj dnes, namiesto zlozitych hybridov, ktore na elektriku prejdu 3km a su velmi komplikovane. Benzi...
"Benzinoelektricky alebo dieselelektricky pohon je zlata stredna cesta, ktorou by sa mal uberat vyvoj automobilov"
Jenom pro představu:
- mechanický přenos - účinnost okolo 95-99 % (99% evolventní ozubení dvou kol)
- hydrodynamický měnič - účinost okolo 65-80 %
- elektrický přenos - účinnost okolo 75-80 %. Navíc nevýhoda velké hmotnosti, protože musíte mít rozměrný a těžký generátor a ještě jednou totéž jako motory.
Závěr: Přenášet výkon z hřídele spalovacího motoru na kola elektricjy místo machaniky nedává u osobních autech velký smysl. Bylo by to to málo účinné, velmi drahé a ještě k tomu rozměrné a těžké.
PS: U hybridů nejde jenom jde o to nakombinovat využívání jednotlivých typuů pohonu v rámci zatěžovacího cyklu, ale taky efektivně přenést pohon na kola z co nejmenšími ztrátami. To druhé je velmi těžké, protože stávající přenos mechanický přenos u konvečních aut (motor-převodovka-hnací hřídele kola) je velmi lehký, levný a účinný.