rohYpnol napisał:
Pokud bych myšlenku vyloženě postavil na připletení se k nehodě, pak bych to přirovnal k tomu, že se po silnici pohybují bowlingové koule (viníci) a pak tu máme kuželky (neviníky). A porovnávat nějakým způsobem kuželku ze skladu (řidič s malým nájezdem) s kuželkou, co je na dráze (řidič s velkým nájezdem), podle mě nemá význam. Když koule nesejme jednu kuželku, sejme jinou (třeba jindy). To bychom také mohly kuželky zakázat a koule by se pak nemohly s nikým srazit.
Já myslím, že myšlenkou bylo...
Tohle je na celkově delší debatu. Energie vozů se neztratí, ta se někde musí zmařit, čili je pravdou že méně hmotné vozy, což jsou často vozy staršího data výroby, jsou v nevýhodě a na řidiče působí jednak větší zpomalení a jednak auta nejsou tak pevná, aby se něco nepatřičného neprovalilo až do kabiny. Výsledkem je jeden naprosto v pořádku a druhý mrtvý. Při interakci stejných vozů se může stát, že výsledkem budou 2 invalidé, o které se stát musí postarat.Odhlédnu od lidského hlediska, který scénář je pro daňového poplatníka lepší?
Myslím, že tomaskrtek to tady nastínil tak, jak by si to mnozí představovali - kdo nemá dost peněz, nemá jezdit ani ve starém autě, aby se v něm při nehodě nezabil, ale tomu se pak může přihodit, že ho někdo přejede autem na přechodu, ale kdyby měl sám auto, byť staré, tak se mu to nestane. Parafráze na dílo Josepha Hellera Hava XXII.
Jen jsme se dostali na jinou rovinu diskuse, protože prvotním tématem je ekologická daň za stará auta, která žádným způsobem nezahrnuje počet hvězdiček, ale zajímá ji pouze složení spalin.