0
powrót
 

diskuze k tématu: Nové poplatky za ojetiny se blíží

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 12:56, RE: Ceny aut
David V napisał:
Nemotej dohromady věci, které k sobě nepatří - to není argument pro tuto diskusi.
možná to není argument pro TEBE, pro rozumnýho člověka je to důkaz že vše souvisí se vším...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 13:32, RE: Ceny aut
tomaskrtek napisał:
možná to není argument pro TEBE, pro rozumnýho člověka je to důkaz že vše souvisí se vším...
Aha pro rozumnýho člověka. A co případ, že auto nevlastním, tudíž neplatím spotřební daň a nějakej trouba s novým autem, kterej ale jezdí jen víkendově mě smete na přechodu a způsobí mi zranění? Nemám auto, takže podle demagogických úvah je moje riziko dopravní nehody nulové a pachatel má sice nové, bezpečné a jezdí málo, takže se mu nemůže nic stát, což je v tomto případě pravda. Tak co, rozumný člověče napíšeš na tento naprosto reálný příklad ze života, kde nelze nikoho finančně trestat, za jeho vlastnictví.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 14:01, RE: pseudoekodaň
tomaskrtek napisał:
myslím že posouvá, jde o stáří vozu 25 let
Ruku do ohně bych za to nedal, ale mám fakt pocit, že to "zamrzlo" už pár let zpět na tom roce 1983. Ale fakt nevím, takže se hádat nebudu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 14:33, RE: Ceny aut
David V napisał:
Aha pro rozumnýho člověka. A co případ, že auto nevlastním, tudíž neplatím spotřební daň a nějakej trouba s novým autem, kterej ale jezdí jen víkendově mě smete na přechodu a způsobí mi zranění? Nemám auto, takže podle demagogických úvah je moje riziko dopravní nehody nulové a pachatel má sice nové, bezpečné a jezdí málo, takže se mu nemůže nic stát, což je v tomto případě pravda. Tak co, rozumný člověče napíšeš na tento naprosto reálný příklad ze života, kde nelze nikoho finančně trestat, za jeho vlastnictví.
Vidíš, měl jsi jet autem . Bavíme se o řidičích, nikoli o chodcích, ale OK, i ti k provozu patří. Pokud se ti toto stane tak máš daleko lepší vyhlídky při srážce s OII než když je to stodváca.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 14:52, RE: Ceny aut
tomaskrtek napisał:
Vidíš, měl jsi jet autem . Bavíme se o řidičích, nikoli o chodcích, ale OK, i ti k provozu patří. Pokud se ti toto stane tak máš daleko lepší vyhlídky při srážce s OII než když je to stodváca.
Nemám co bych k tomu dál dodal.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 17:26, Normy
Jak může normální člověk, který si jde kupovat auto do bazaru poznat, zda-li daný automobil splňuje to který Euro ? Je to napsaný v techničáku? Mně se zdá ,že ne, nebo teda alespoň ne u všech.
A jak to tedy potom pozná ten úředník co má ty poplatky vybírat? Ale ten se asi bude odrážet od evidenční kontroly z STK, kde mu to napíšou...
Řešil jsem kdysi podobný problém na Ivecu a nebylo moc lidí schopno mi poradit,která je to norma. Nakonec pro stejný motor rozhodl různý typ čerpadla.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 19:48, RE: Ceny aut
Joska napisał:
...tím, že s někým sociálně cítím ještě přeci nejsem komunista a pod. ... tím chci říci, že Vám i třeba mně, kteří máme na lepší auto a jsme na tom finančně dobře, může být tento zákon u pr...zadnice a naopak můžeme křičet, že je skvělý, protože konečně ty hnusný starý auta zmizí (pochybuju o tom) z našich cest, A L E bydlím na vesnici a vím, že pro mnoho lidí je jejich střičké auto i nyní velký a k životu nezbytně nutný majetek. Na to, aby se přestěhovali do města nemají, pracují třeba ve 2...
Musím jen souhlasit. Proto bych nikdy nebyl pro prostý zákaz provozu starých aut. Nicméně na dálnicích a 1. třídách jsou poměrně nebezpečným prvkem provozu. Proto jak jsem psal, zakázal bych je právě a jen zde (pokud vůbec někde). Na nižších třídách a ve městě - proč ne. Zkrátka aby přesně takoví lidé, které jste tak pěkně popsal mohli slušně existovat.
Pobavilo mě ale zmínění učitelky vedle uklízečky :) No je fakt, že učitelé jsou na tom dost mizerně...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 19:56, RE: Ceny aut
Tomi napisał:
pokusím se o malou osvětu ikdyž je mi jasné,že budu čelit kritice...
Ono to není jen to co se říká v tv a píše v tisku.Ano chtějí omladit vozový park a "vybavit" nás novějšími,bezpečnějším,ekologičtějšími ... vozy.
Nečekám,že tomu bude každý věřit,ten zákon vznikl na základě lobování "velkých zvířat v autoprůmyslu" na dovoz(ce) a omezit je v dovozu čehokoliv.
Jednou z hlavních myšlenek jsou samozřejmě prachy,ale to nikdo nemůže říkat a psát.(čeští NEJ prodejci vozů mají zájem,aby se zlikvidovaly...
nevím, proč bys měl čelit kritice? Automobilky ZOUFALE potřebují vyrábět. Ale já tu vidím další aspekt. Pokud někoho přinutíte ke koupi fungl nového vozu made in ojrópa, pak také vlastně dáváte práci lidem aus ojrópa. V době, kdy snad 20% Německého průmyslu je nepřímo či přímo spojeno s automobilovým průmyslem (u nás, na Slovensku to nebude nejspíš příliš odlišné). Takže pokud tu nechceme velký průšvih v podobě výrazné nezaměstnanosti, která by generovala další zvyšování nezaměstnanosti, pak podpora vhodnýmzpůsobem není od věci. Tento systém se mi vůbec nelíbí, neboť je čistě konzumní, ale to nezměním. Orientace převážně na automobilový průmysl je zkrátka podle skromného občana ČR krok špatným směrem...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 20:02, RE: Ceny aut
briketomet napisał:
Z hlediska pravděpodobnosti: člověk s 15 let starým autem, který najede do 5000km ročně, versus člověk s autem novým, který najede 50 000km za rok. Kdo má větší šanci účastnit se autonehody s následnou drahou léčbou v nemocnici?
Re: Z hlediska pravděpodobnosti: člověk s 15 let starým autem, který najede do 5000km ročně, versus člověk s autem novým, který najede 50 000km za rok. Kdo má větší šanci účastnit se autonehody s následnou drahou léčbou v nemocnici?

Odpovím stejně demagogicky jak je položená otázka. Najedu-li 10x více km/rok, budu 10x zkušenějším řidičem. Tudíž 10x snížím pravděpodobnost rizika havárie z vlastní příčiny. Tato pravděpodobnost se ale 10x zvýší, protože na silnici strávím 10x více času (uvažuji stejnou pravděpodobnost vzniku chyby jednotlivce v čase). Proto bude pravděpodobnost vzniku nehody zcela totožná u obou případů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 20:49, RE: Ceny aut
rohYpnol napisał:
Re: Z hlediska pravděpodobnosti: člověk s 15 let starým autem, který najede do 5000km ročně, versus člověk s autem novým, který najede 50 000km za rok. Kdo má větší šanci účastnit se autonehody s následnou drahou léčbou v nemocnici?

Odpovím stejně demagogicky jak je položená otázka. Najedu-li 10x více km/rok, budu 10x zkušenějším řidičem. Tudíž 10x snížím pravděpodobnost rizika havárie z vlastní příčiny. Tato pravděpodobnost se ale 10x zvýší, protože na silnici strávím 10x více času (uvažuji st...
Znám zepár mistrů světa, co hodně najezdí, ale jejich styl řízení neodpovídá kilometrovým zkušenostem za volantem. To jen na okraj a pak mám zepár kamarádů, kteří najezdí cca těch 15 tkm ročně a amatérsky závodili, takže vůz zvládají bravurně. Ta otázka není tak demagogická, ale odpověď ano.To o čem píšeš je pravděpodobnost, že někdo tu nehodu sám zaviní, ale tady se mluví o obecné pravděpodobnosti, že se k nehodě někdo "přimotá", a v tomto případě doba strávená za volantem to riziko zvyšuje a je naprosto lhostejné, jestli j člověk řidič nebo spolujezdec.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 22:54, RE: Ceny aut
David V napisał:
Znám zepár mistrů světa, co hodně najezdí, ale jejich styl řízení neodpovídá kilometrovým zkušenostem za volantem. To jen na okraj a pak mám zepár kamarádů, kteří najezdí cca těch 15 tkm ročně a amatérsky závodili, takže vůz zvládají bravurně. Ta otázka není tak demagogická, ale odpověď ano.To o čem píšeš je pravděpodobnost, že někdo tu nehodu sám zaviní, ale tady se mluví o obecné pravděpodobnosti, že se k nehodě někdo "přimotá", a v tomto případě doba strávená za volantem to riziko zvyšuje a j...
Já psal o zavinění nehody, máte pravdu. Pokud se ale na věc začnu dívat tak, že dotyčný jezdec připlete nezaviněně do nehody, pak mohu situaci obrátit a podívat se na věc ze strany druhého řidiče - viníka. A náhled na věc je rázem stejný jak jsem psal, neboť se dívám ze strany toho, kdo chyboval...
Nehod, kdy viník není (rozuměj nikdo vlastně nehodu nezavinil), moc nebude. Nechci fandit PČR, ale podle mě snad ani žádná nebude. Viník totiž vždy musí být označen. Že se někdy neví, kdo to byl, je věc jiná (pak to zavinila osoba neznámá).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 22:58, RE: Ceny aut
David V napisał:
Znám zepár mistrů světa, co hodně najezdí, ale jejich styl řízení neodpovídá kilometrovým zkušenostem za volantem. To jen na okraj a pak mám zepár kamarádů, kteří najezdí cca těch 15 tkm ročně a amatérsky závodili, takže vůz zvládají bravurně. Ta otázka není tak demagogická, ale odpověď ano.To o čem píšeš je pravděpodobnost, že někdo tu nehodu sám zaviní, ale tady se mluví o obecné pravděpodobnosti, že se k nehodě někdo "přimotá", a v tomto případě doba strávená za volantem to riziko zvyšuje a j...
A ke zkušenosti s řízením - víte, kdo je nejlepší řidič? Přece dummie! Vždy přesně dojede tam, kam má :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 23:14, RE: Ceny aut
David V napisał:
Znám zepár mistrů světa, co hodně najezdí, ale jejich styl řízení neodpovídá kilometrovým zkušenostem za volantem. To jen na okraj a pak mám zepár kamarádů, kteří najezdí cca těch 15 tkm ročně a amatérsky závodili, takže vůz zvládají bravurně. Ta otázka není tak demagogická, ale odpověď ano.To o čem píšeš je pravděpodobnost, že někdo tu nehodu sám zaviní, ale tady se mluví o obecné pravděpodobnosti, že se k nehodě někdo "přimotá", a v tomto případě doba strávená za volantem to riziko zvyšuje a j...
Pokud bych myšlenku vyloženě postavil na připletení se k nehodě, pak bych to přirovnal k tomu, že se po silnici pohybují bowlingové koule (viníci) a pak tu máme kuželky (neviníky). A porovnávat nějakým způsobem kuželku ze skladu (řidič s malým nájezdem) s kuželkou, co je na dráze (řidič s velkým nájezdem), podle mě nemá význam. Když koule nesejme jednu kuželku, sejme jinou (třeba jindy). To bychom také mohly kuželky zakázat a koule by se pak nemohly s nikým srazit.

Já myslím, že myšlenkou bylo, že zatímco při dopravní nehodě starých vozů jsou velmi často velmi vážná zranění (jejichž léčba pak stojí nás všechny spousty peněz), tak u nových vozů zranění nejsou až tak vážná (naopak bývá vyšší majetková škoda). Takže pokud by se omladil vozový park, bylo by to výhodné pro nás všechny. Zmíněný poplatek je jen další ždímání peněz, který toto neřeší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.12.2008 23:42, RE: Ceny aut
rohYpnol napisał:
Pokud bych myšlenku vyloženě postavil na připletení se k nehodě, pak bych to přirovnal k tomu, že se po silnici pohybují bowlingové koule (viníci) a pak tu máme kuželky (neviníky). A porovnávat nějakým způsobem kuželku ze skladu (řidič s malým nájezdem) s kuželkou, co je na dráze (řidič s velkým nájezdem), podle mě nemá význam. Když koule nesejme jednu kuželku, sejme jinou (třeba jindy). To bychom také mohly kuželky zakázat a koule by se pak nemohly s nikým srazit.

Já myslím, že myšlenkou bylo...
Tohle je na celkově delší debatu. Energie vozů se neztratí, ta se někde musí zmařit, čili je pravdou že méně hmotné vozy, což jsou často vozy staršího data výroby, jsou v nevýhodě a na řidiče působí jednak větší zpomalení a jednak auta nejsou tak pevná, aby se něco nepatřičného neprovalilo až do kabiny. Výsledkem je jeden naprosto v pořádku a druhý mrtvý. Při interakci stejných vozů se může stát, že výsledkem budou 2 invalidé, o které se stát musí postarat.Odhlédnu od lidského hlediska, který scénář je pro daňového poplatníka lepší?
Myslím, že tomaskrtek to tady nastínil tak, jak by si to mnozí představovali - kdo nemá dost peněz, nemá jezdit ani ve starém autě, aby se v něm při nehodě nezabil, ale tomu se pak může přihodit, že ho někdo přejede autem na přechodu, ale kdyby měl sám auto, byť staré, tak se mu to nestane. Parafráze na dílo Josepha Hellera Hava XXII.
Jen jsme se dostali na jinou rovinu diskuse, protože prvotním tématem je ekologická daň za stará auta, která žádným způsobem nezahrnuje počet hvězdiček, ale zajímá ji pouze složení spalin.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 05.12.2008 02:13, přínos? - svod k anarchii
Další poplatek svádějící opět pouze k občanské anarchii a otočení spravedlnosti. Odmontovat lité kola z auta od nějakého úřadu nebo jim tam aspoň propiskou podrápat stůl, nic jiného toto nepřinese. Vybrané peníze pak dostanou leda podporu spoluobčané aby se poté mohli ještě více vyšklebovat. V lepším případě na zalepení prohrané arbitráže za kterou nikdy nikdo nenese zodpovědnost. Ano v evidenci je mega starých paštik, ovšem tyto paštiky maji tak minimální nájezd, že jejich vliv na ekologii a všechno okolo je pramalý. Š120 nebo Samaru jsem totiž na cestě nepotkal ani nepamatuju. Moderni složité stroje na traktorové palivo s extrémími a z poloviny ke všemu zbytečnými nájezdy vyjdou v součtu daleko hůř. Nehledě že se zde ze zelené louky na ně staví montovny , potřebuje se mega druhotných surovin, energií atd. Ve většině poplatků vlastně nejde o nějaký smysl, je to pouze zástěrka jak z lidí vycintat co nejvíc penež. ČEZem počínaje, přes svaz zvukařů a tímto konče. Obyčená zlodějina s puncem legalizace. Druhým takovým je chystané propojení evidence povinného ručení a registru. Ve stodole máme Volhy, T613, Moskviče atd , všecko na značkách, bez koroze technicky ok, nájezd vše hluboko pod 100tkm. Na veteránské čísla to ještě není, najede to ročně 10-20 km tj. na dvojku okolo baráku. Na pojistce by to bylo 50 litrů do vzduchu, tak to léta nemá. S takovou se to bude muset porušit nebo přijít o značky a zcela zbytečně. Povinné ručení totiž nemůže být na řidičák. Bourají totiž auta s velkými motory, ne lidé. Takže výsledek - popojížďky na jedné spz, čemuž se člověk zatím bránil. Navíc co myslíte, při nejbližším daňovém přiznání to člověk zcela záměrně tak dokonale ojebe, až to hezké nebude! Jen aby dostal něco zpátky. Takže hra na kočku a na myš, resp kdo z koho resp kdo bude větší hajz. Občan , stát nebo pojištovna. Další věcí je, že zde za tímto je třeba viděl loby od AZNP !!! Nová Fabia očekávaní nepřinesla, je formálně krize. Njn tak nám do bot téct nemůže, hodíme raději klacky pod nohy všem okolo. Vytlačíme ty paštiky a nahradíme je našimi eňo ňůňo produkty podpořeny líbivou akcí aby byly dostupné i pro paštikáře.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 05.12.2008 09:11, RE: Ceny aut
David V napisał:
Tohle je na celkově delší debatu. Energie vozů se neztratí, ta se někde musí zmařit, čili je pravdou že méně hmotné vozy, což jsou často vozy staršího data výroby, jsou v nevýhodě a na řidiče působí jednak větší zpomalení a jednak auta nejsou tak pevná, aby se něco nepatřičného neprovalilo až do kabiny. Výsledkem je jeden naprosto v pořádku a druhý mrtvý. Při interakci stejných vozů se může stát, že výsledkem budou 2 invalidé, o které se stát musí postarat.Odhlédnu od lidského hlediska, který sc...
bože, ty jsi demagog, na přechodu přeci můžeou srazit každýho, autem snad nejezdíš i za roh do trafiky? tím co jsem napsal jsem chtěl naznačit že kdybych si mohl vybrat co mě jako chodce srazí tak to bude rozhodně něco novějšího než stoletá šáde která o deformačních zónách a ochraně chodců ani neslyšela!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 05.12.2008 10:12, RE: Ceny aut
tomaskrtek napisał:
bože, ty jsi demagog, na přechodu přeci můžeou srazit každýho, autem snad nejezdíš i za roh do trafiky? tím co jsem napsal jsem chtěl naznačit že kdybych si mohl vybrat co mě jako chodce srazí tak to bude rozhodně něco novějšího než stoletá šáde která o deformačních zónách a ochraně chodců ani neslyšela!
Nejsem demagog. Chci v tomto rovnoprávnost pro každého, takže pokud se má paltit ekologická daň, tak to musí být na základě skutečného množství vypuštěných škodlivin a ne pouze na normě, podle které je vozidlo vyrobeno. A pokud se chceš ohánět spotřební daní, tak bych k ní přidal ještě ekodaň a zrušil tyto nesmyslné poplatky. Pak by ekodaň platil každý, kdo by pálil benzín nebo naftu a její výše by přímo závisela na projetých litrech. A bylo by to spravedlivější než teď a nebylo by to jednorázové regulační pravidlo.
Pokud mají být oddstraněny vraky, tak se tak musí dít na stanicích STK a důsledně. A pak taky na silnicích pomocí mobilních kontrol na brzdy, vůle v podvozku a složení spalin a posouzení koroze. Za to by se měly udělovat ekologické ceny, pokud se ta ekologie tam nutně musí plést. Načapaj Tě ve vraku, zaplatíš to i s chlupama a takový zhuntovaný auto může mít klidně EURO III i IV, ale když nevyhoví, tak smůla. Jenže to znamená práci v terénu a lidi si dneska prací nechtějí mazat ruce.
To mě daleko víc než jedna smrdutá 120-ca vadí, taková romantická procházka zasněženou vesničkou po enormním zdražení plynu, kdy přijdou ke slovu Bursíkovy brikety (pet láhev naplněná pilinama a prolitá vyjetým olejem).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 05.12.2008 11:11, RE: Ceny aut
rohYpnol napisał:
Pokud bych myšlenku vyloženě postavil na připletení se k nehodě, pak bych to přirovnal k tomu, že se po silnici pohybují bowlingové koule (viníci) a pak tu máme kuželky (neviníky). A porovnávat nějakým způsobem kuželku ze skladu (řidič s malým nájezdem) s kuželkou, co je na dráze (řidič s velkým nájezdem), podle mě nemá význam. Když koule nesejme jednu kuželku, sejme jinou (třeba jindy). To bychom také mohly kuželky zakázat a koule by se pak nemohly s nikým srazit.

Já myslím, že myšlenkou bylo...
Stejně tak při vážné dopravní nehodě ve starém voze může pro posádku nastat smrt, zatímco v novém bezpečném autě dojde "jen" k těžkému zranění. Otázka tedy zní, kam budou směřovat peníze daňových poplatníků na léčbu v tomto případě? Zdá se, že otázka bezpečnosti aut s problematikou těchto ekopoplatků opravdu nesouvisí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 05.12.2008 11:54, Ještě něco
Taky si myslím, že pokud už tuto daň zavedli, tak by se měla platit při každé přeregistraci vozidla a ne jen při té první po 1.1.2009. Navíc norma Euro 2 pro benzín má pro NOx+HC lepší hodnoty než pro naftu Euro 3, takže benzínová auta jsou diskriminována. Platí to i v případě E2 pro naftu a E1 pro benzín. Čili, jak jsem v jednom příspěvku psal - dejte eko daň přímo do paliv a nebude to jednorázový příjem, ale trvalý a bude záviset výhradně na množství spáleného paliva tak, jak je to logické, čili Q7 se 40tkm/rok zaplatí po právu více než Fako 10 tkm/rok. Pro naftu bude vyšší, protože je to opravdu méně ekologické palivo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 05.12.2008 12:20, RE: Ceny aut
briketomet napisał:
Stejně tak při vážné dopravní nehodě ve starém voze může pro posádku nastat smrt, zatímco v novém bezpečném autě dojde "jen" k těžkému zranění. Otázka tedy zní, kam budou směřovat peníze daňových poplatníků na léčbu v tomto případě? Zdá se, že otázka bezpečnosti aut s problematikou těchto ekopoplatků opravdu nesouvisí.
Ano, bezpečnost nesouvisí s ekotématem. Souvislost je jiného ražení. Spojením jsou právě staré vozy. Neplní jak ekologické normy, tak bezpečnostní normy. Takže bezpečnost a "ekologii" v podstatě spojují právě tyto staré vozy.
reagować
  1 ... 3 4 5


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.