0
powrót
 

diskuze k tématu: Nové poplatky za ojetiny se blíží

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 12:39, pseudoekodaň
Mám takový pocit, že to v oblasti ekologie nic nepřinese. Méně majetní lidé, co by si rádi pořídili místo staré škůdky trochu novější 10 let starou ojetinu, určitě nebudou jen tak vyhazovat z oken 10 000Kč za nějakou pseudoekodaň. Raději budou jezdit ve své staré nebezpečné plečce až do její skonání...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 12:41, RE: pseudoekodaň
briketomet napisał:
Mám takový pocit, že to v oblasti ekologie nic nepřinese. Méně majetní lidé, co by si rádi pořídili místo staré škůdky trochu novější 10 let starou ojetinu, určitě nebudou jen tak vyhazovat z oken 10 000Kč za nějakou pseudoekodaň. Raději budou jezdit ve své staré nebezpečné plečce až do její skonání...
Stará auto s EURO 2 a nižším budou jezdit i nadále, jen už nebudou tolik střídat majitele...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 13:04, RE: pseudoekodaň
briketomet napisał:
Mám takový pocit, že to v oblasti ekologie nic nepřinese. Méně majetní lidé, co by si rádi pořídili místo staré škůdky trochu novější 10 let starou ojetinu, určitě nebudou jen tak vyhazovat z oken 10 000Kč za nějakou pseudoekodaň. Raději budou jezdit ve své staré nebezpečné plečce až do její skonání...
Jo. Nevím co si kdo od toho slibuje. A ta ekodaň znamená, že pak za zlikvidování vraku nemusím platit další peníze, ale pouze je nechám dotáhnout na určené místo.
Nejlepší je ovšem pasáž o vypouštěných škodlivinách. Nebylo by lepší do toho krom stáří auta zahrnout i hodiny strávené na silnici nebo ještě lépe přímo kilogramy CO, NOx a HC a prachu/rok a podle toho nechat zaplatit příslušné daně dle rozdělení do několika kategorií, dle použití vozu. Ale to je moc práce. Přece nejaký Fávo se správně seřízeným motorem se spotřebou kolem 7 ltr urazivši ročně 10 kkm na tom nemůže být o moc hůře než Q7 v 3TDI jezdící za 10 ltr 4x větší roční vzdálenost. Když vezmu v potaz rozdíl EURO I a EURO III (za které se ještě poplatky neplatí), tak výsledky jsou pro benzínn ásledující:
CO: 1,2 x horší koncentrace u EURO I
HC+NOx :3 x horší koncentrace u EURO I
Takže vůz s EURO III, který najede 3x více km než vůz s EURO I, vypustí více škodlivin, ale daň paradoxně zaplatí někdo jiný.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 13:17, RE: pseudoekodaň
David V napisał:
Jo. Nevím co si kdo od toho slibuje. A ta ekodaň znamená, že pak za zlikvidování vraku nemusím platit další peníze, ale pouze je nechám dotáhnout na určené místo.
Nejlepší je ovšem pasáž o vypouštěných škodlivinách. Nebylo by lepší do toho krom stáří auta zahrnout i hodiny strávené na silnici nebo ještě lépe přímo kilogramy CO, NOx a HC a prachu/rok a podle toho nechat zaplatit příslušné daně dle rozdělení do několika kategorií, dle použití vozu. Ale to je moc práce. Přece nejaký Fávo se správn...
moje řeč, lépe bych to nenapsal.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 13:20, RE: pseudoekodaň
briketomet napisał:
Mám takový pocit, že to v oblasti ekologie nic nepřinese. Méně majetní lidé, co by si rádi pořídili místo staré škůdky trochu novější 10 let starou ojetinu, určitě nebudou jen tak vyhazovat z oken 10 000Kč za nějakou pseudoekodaň. Raději budou jezdit ve své staré nebezpečné plečce až do její skonání...
Za 10 let starou ojetinu zaplatí max.3 tisíce, možná že už některé budou splňovat i Euro3, tak nic.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 13:33, RE: pseudoekodaň
David V napisał:
Jo. Nevím co si kdo od toho slibuje. A ta ekodaň znamená, že pak za zlikvidování vraku nemusím platit další peníze, ale pouze je nechám dotáhnout na určené místo.
Nejlepší je ovšem pasáž o vypouštěných škodlivinách. Nebylo by lepší do toho krom stáří auta zahrnout i hodiny strávené na silnici nebo ještě lépe přímo kilogramy CO, NOx a HC a prachu/rok a podle toho nechat zaplatit příslušné daně dle rozdělení do několika kategorií, dle použití vozu. Ale to je moc práce. Přece nejaký Fávo se správn...
To není jen o emisích, těmi jen zaštítěno. Kdyby to bylo jen o nich tak největší ekodaň by platili paka s čipnutým TDi za kterým není nic vidět. Je to také o bezpečnosti, hlavně té pasivní. Pokud povede ekodaň k omlazení vozového parku tak je to jen v pořádku. Když narazím s pět let starým autem do dvacetiletého, následky budou fatální, a je jedno z čí je to viny. A stát si uvědomuje že smrtí občana tratí (vyjma několika skupin ´´nepřizpůsoivého´´ obyvatelstva jedno jaké barvy pleti, a důchodců, v jejich případě stát ušetří). Osobně bych zohlednil i např. počet airbagů. Ale toto je asi neproveditelné, tudíž paušalizace dle emisních norem vychází jako jediná cesta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 13:46, Heleďtete se!
Ekologický vlk se nažere a kozy zůstanou skoro celé, že Kilie. To Bursíkovo ministerstvo přece musí vykázat činnost, to dá rozum.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 13:48, Ještě dodávám, že
Kilie má pětky, přesně řečeno Cpětky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 13:55, RE: pseudoekodaň
tomaskrtek napisał:
To není jen o emisích, těmi jen zaštítěno. Kdyby to bylo jen o nich tak největší ekodaň by platili paka s čipnutým TDi za kterým není nic vidět. Je to také o bezpečnosti, hlavně té pasivní. Pokud povede ekodaň k omlazení vozového parku tak je to jen v pořádku. Když narazím s pět let starým autem do dvacetiletého, následky budou fatální, a je jedno z čí je to viny. A stát si uvědomuje že smrtí občana tratí (vyjma několika skupin ´´nepřizpůsoivého´´ obyvatelstva jedno jaké barvy pleti, a důchodců,...
Řekl bych, že právě pasivní bezpečnosti to vůbec neprospěje. Stará auto budou na silnicích i nadále, jen už nebudou tak často střídat majitele. A ty nejstarší vraky si někteří raději ponechají, než aby je dali do šrotu a koupili si např. 10 let starou bezpečnější ojetinu zatíženou ekodaní.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 14:14, RE: pseudoekodaň
briketomet napisał:
Řekl bych, že právě pasivní bezpečnosti to vůbec neprospěje. Stará auto budou na silnicích i nadále, jen už nebudou tak často střídat majitele. A ty nejstarší vraky si někteří raději ponechají, než aby je dali do šrotu a koupili si např. 10 let starou bezpečnější ojetinu zatíženou ekodaní.
Přesně tak, lidé přeci nejezdí ve starých plečkách jen tak z plezíru ale prostě proto, že na lepší nemají. Je to jenom klacek na méně majetné a na novější auto jim to rozhodně nepřidá, ba naopak. Za ekologii a ještě finanční krizi se dá schovat spoustu lumpáren a tato je jedna z těch největších. Podraz vlády na vlastních lidech...prasečina. Jo až budeme s životní úrovní srovnatelní s takovým Německem či Francií, potom ano, potom uzraje čas na "šikanu" starých vozidel, ale nyní na to nejsme připraveni.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 14:20, RE: pseudoekodaň
tomaskrtek napisał:
To není jen o emisích, těmi jen zaštítěno. Kdyby to bylo jen o nich tak největší ekodaň by platili paka s čipnutým TDi za kterým není nic vidět. Je to také o bezpečnosti, hlavně té pasivní. Pokud povede ekodaň k omlazení vozového parku tak je to jen v pořádku. Když narazím s pět let starým autem do dvacetiletého, následky budou fatální, a je jedno z čí je to viny. A stát si uvědomuje že smrtí občana tratí (vyjma několika skupin ´´nepřizpůsoivého´´ obyvatelstva jedno jaké barvy pleti, a důchodců,...
S tímto příspěvkem zcela NEsouhlasím. Pravděpodobnost nemá přímou souvislost s pasivní bezpečností vozů (nepřímo snad jen jedině v podvědomí řidiče), ale výhradně má souvislost s dobou strávenou za volantem, typem komunikace, po jaké se člověk pohybuje, zkušenostmi řidiče a aktivní bezpečností vozu (výkonný motor, brzdy a řízení). Pasivní bezpečnost snižuje pouze následky už vzniklé havárie, ale nesnižuje riziko jejího vzniku. S tím podle mě tato daň nemá nic společného ani okrajově.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 14:38, Ach ta ekologie
Kde je celá ekologie? Ta to je zcela jednoduchá odpověď - NIKDE! O ekologii nikdynikomu nešlo. Např. limity na CO2 hovoří za vše. Ten, kdo vymýšlí takovéto p*čocivy (doslova a dopísmene - omlouvám se za výraz) asi chyběl v 1. obecné. Jinak by věděl, že CO2 spotřebují rostlinky. Ono jsou jiné, mnohem nebezpečnější látky vypouštěné do ovzduší. Ono by totiž jinak ani nebyl celý slavný downsizing. Protože tyto motory mají REÁLNOU spotřebu často vyšší než objemnější motor.
Celé globální oteplování je pouhopouhý business. Ti znalejší vědí, že PRAVDĚPODOBNĚ zbývá nějakých 7000 let do další doby ledové.
Kdyby někomu šlo o ekologii, tak by se do aut nemontovaly různé serepatičky typu elektrické seřizování tlačítka na otevření víka nádrže. Pak by auta vážila mnohem méně. Spotřeba by byla nižší. Auta by byla spolehlivější. Jenže o to nikomu nejde! Automobilky potřebují prodávat! A proč se zbavovat asi nejspolehlivějších vozů z cca 1990-2000? Protože EKOLOGICKY nevyhovují! A kolik surovin a ENERGIE se asi spotřebuje na výrobu nového auta? Co je tedy ekologického na tom, že si někdo nekoupí ojetinu, ale nové auto??? NIC! EKOLOGIE JE UTOPICKÁ představa, pouhý mýtus.
A jen dodám -EKOLOGIE neznamená, že budu mít stále auto s poslední normou euro, tzn. že každé 2 - 3 roky koupím novou káru a budu si připadat jek největší ekolog světa. Chovat se ekologicky znamená neházet bordel do škarpy u silnic, likvidovat elekrtoodpad, třídit odpad (k čemuž u nás bohužel nejsou utvořeny podmínky) apod. A to, že budu mít třeba auto s dvacetiválcem nebo tryskovým motorem přece nic nesníží z mého chování. Nebo si snad někdo myslí, že když Franta z horní dolní dojede s Priusem k lesu a tam vyháže kotel starých autobateríí do krmelce se chová ekologičtěji???
A mmj. víte vůbec, kolik energie stojí výroba hybridních automobilů navíc oproti normálnímu? A víte také, že životnost těchto bateríí je značně omezená? Víte kolik stojí jejich výměna??? Stojí víc, než bude v té době cena vozu.
Dnešní ekologie znamená, že budeme jezdit na ekologické palivo, kde výroba 1l ekologického paliva spotřebuje 2l ropy. Toto je dnešní pojetí ekologie.
Ano, také bych byl rád, kdyby zmizely staré vraky (výroba cca před r. 1990). Ale zavedením dalšího poplatku se to eviedentně nevyřeší! Lidé nejezdí těmito vozy dobrovolně (až na fandy). Zkrátka na nový(novější) vůz nemají nebo do něj nechtějí utopit veškeré své (nebo většinu) finance.
Já osobně bych byl v globále pro zákaz provozu vozidel vyrobených před r.1990 na dálnicích a silnicích 1. třídy. A to ne z důvodu ekologie, ale z důvodu nebezpečnosti těchto vozidel pro ostatní provoz (zdrřování pomalou jízdou, chabé osvětlení, mizerná bezpečnost při 90km rychlosti...). Ale i tyto vozidla mohou stále dobře sloužit na venkově, když někdo potřebuje na pole atd.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 15:00, RE: Ach ta ekologie
rohYpnol napisał:
Kde je celá ekologie? Ta to je zcela jednoduchá odpověď - NIKDE! O ekologii nikdynikomu nešlo. Např. limity na CO2 hovoří za vše. Ten, kdo vymýšlí takovéto p*čocivy (doslova a dopísmene - omlouvám se za výraz) asi chyběl v 1. obecné. Jinak by věděl, že CO2 spotřebují rostlinky. Ono jsou jiné, mnohem nebezpečnější látky vypouštěné do ovzduší. Ono by totiž jinak ani nebyl celý slavný downsizing. Protože tyto motory mají REÁLNOU spotřebu často vyšší než objemnější motor.
Celé globální oteplování je...
Příspěvek se mi líbí až na poslední odstavec. Nic takového bych nezakazoval. Málo kdy na cestě zdržuje nějaké osobní vozidlo a když ano, tak to je většinou řidičem, a to novějšíauto neřeší. Chabé osvětlení není vinou auta, ale řidiče, kolik jezdí moderních aut s nesvítícím xenonem (je to drahé a v servisech jsou pořadníky) nebo koncovým světlem. V 90-ti km rychlosti se zabiješ bez brždění v každém autě. Tak dlouhej čumák, abys měl dostatečnou brzdnou dráhu, žádný auto nemá a druhá věc, většinou mě zajímá, jestli to přežiju já než ten, kdo to do mě opřel, takže mi horší auta na silnici než mám já, nevadí. Spíše mi vadí agresivní řidiči v Q7, kteří oproti konfekci mají "nadhled" , a to jsou jedny z nejmladších vozů. A zase není to otázka vozu, ale řidiče. Auta sama o sobě za nic nemohou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 15:04, RE: Ach ta ekologie
rohYpnol napisał:
Kde je celá ekologie? Ta to je zcela jednoduchá odpověď - NIKDE! O ekologii nikdynikomu nešlo. Např. limity na CO2 hovoří za vše. Ten, kdo vymýšlí takovéto p*čocivy (doslova a dopísmene - omlouvám se za výraz) asi chyběl v 1. obecné. Jinak by věděl, že CO2 spotřebují rostlinky. Ono jsou jiné, mnohem nebezpečnější látky vypouštěné do ovzduší. Ono by totiž jinak ani nebyl celý slavný downsizing. Protože tyto motory mají REÁLNOU spotřebu často vyšší než objemnější motor.
Celé globální oteplování je...
Ach ty despotický parchante ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 15:10, RE: Ach ta ekologie
rohYpnol napisał:
Kde je celá ekologie? Ta to je zcela jednoduchá odpověď - NIKDE! O ekologii nikdynikomu nešlo. Např. limity na CO2 hovoří za vše. Ten, kdo vymýšlí takovéto p*čocivy (doslova a dopísmene - omlouvám se za výraz) asi chyběl v 1. obecné. Jinak by věděl, že CO2 spotřebují rostlinky. Ono jsou jiné, mnohem nebezpečnější látky vypouštěné do ovzduší. Ono by totiž jinak ani nebyl celý slavný downsizing. Protože tyto motory mají REÁLNOU spotřebu často vyšší než objemnější motor.
Celé globální oteplování je...
Naprostý souhlas. Navíc se na rádoby ekologických opatřeních začnou přiživovat dälší a další,.Na netu jsem kdesi četl, že dokonce pojišťovny sjednávající povinné ručení zvažují cca od roku 2010 znevýhodňovat na povinném ručení "neekologická" vozidla, což jejich majitelům opět zatluče další hřebík do rakve, údajně by znevýhodnění mohlo činit až 75 % ceny navíc oproti standardní již tak každým rokem navyšované částce. Nějak ale nerozumím tomu, co mají tyto pojišťovny společného s ekologickým chováním obyvatelstva. Prostě důvod, jak lidem legálně vykrást další peníze z kapes, které již tak jsou čím dál prázdnější. Jsem pro ekologii, určitě, ale myslím si, že řešení nejsou tak jednoduchá...co třeba naopak občanovi, který prokáže, že se zbavil starého automobilu a koupil vůz splňující nějaký ten emisní limit finančně přispět (když už tedy chce vláda vyhnat stará auta ze silnic)!!! V chystaných poplatcích vidím jen trest, nic jiného a ještě pěkně nespravedlivý. A prosím Vás, může mi někdo sdělit, který politický pitomec vymyslel poplatek v nekřesťanské výši 10.000,-Kč ??? Jsou lidé, kteří auto k životu nutně potřebují a takovou částku ani měsíčně nevydělají...Opravdu :( není nad vládu pro lidi ... jsem z toho silně znechucen.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 15:12, RE: pseudoekodaň
David V napisał:
S tímto příspěvkem zcela NEsouhlasím. Pravděpodobnost nemá přímou souvislost s pasivní bezpečností vozů (nepřímo snad jen jedině v podvědomí řidiče), ale výhradně má souvislost s dobou strávenou za volantem, typem komunikace, po jaké se člověk pohybuje, zkušenostmi řidiče a aktivní bezpečností vozu (výkonný motor, brzdy a řízení). Pasivní bezpečnost snižuje pouze následky už vzniklé havárie, ale nesnižuje riziko jejího vzniku. S tím podle mě tato daň nemá nic společného ani okrajově.
Samozřejmě že má-tato daň zlepší průměrný věk aut, a logicky platí že čím novější-tím bezpečnější (vyjma poměrů jako nový Matiz či jiné zasklené kolo kontra S kláda nebo 7er deset let stará). Chci tím jen poukázat na to že to má smysl-pro všechny. Dneska snad už není problém koupit 10-12 let staré auto do dvaceti tisíc, tak proč nezrušit třicetileté škodilaky, wartburgy apod.? To jsou auta která zhoršují průměr. Samozřejmě, pokud je takové auto v superstavu tak je možnost dát ho na veteránské značky. A dá se i odvodit že čím novější auta, tím bezpečnější, tím nižší úmrtnost.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 15:29, RE: pseudoekodaň
tomaskrtek napisał:
Samozřejmě že má-tato daň zlepší průměrný věk aut, a logicky platí že čím novější-tím bezpečnější (vyjma poměrů jako nový Matiz či jiné zasklené kolo kontra S kláda nebo 7er deset let stará). Chci tím jen poukázat na to že to má smysl-pro všechny. Dneska snad už není problém koupit 10-12 let staré auto do dvaceti tisíc, tak proč nezrušit třicetileté škodilaky, wartburgy apod.? To jsou auta která zhoršují průměr. Samozřejmě, pokud je takové auto v superstavu tak je možnost dát ho na veteránské zn...
Obávám se, že to není tak jednoduché a černobílé, a auto 10-12 let staré do 20.000 ,-Kč ?!?!?!?!? Co to proboha bude za nebezpečný, z několika aut posvařovaný, vyběhaný, mrňavý krám ?!?!? Domnívám se, že situace v ČR pro taková rádoby bohulibá řešení prostě není a ještě několik let nebude stavěná. Úmysl je dobrý ale provedení barbarské a "laciné"...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 15:47, RE: pseudoekodaň
tomaskrtek napisał:
To není jen o emisích, těmi jen zaštítěno. Kdyby to bylo jen o nich tak největší ekodaň by platili paka s čipnutým TDi za kterým není nic vidět. Je to také o bezpečnosti, hlavně té pasivní. Pokud povede ekodaň k omlazení vozového parku tak je to jen v pořádku. Když narazím s pět let starým autem do dvacetiletého, následky budou fatální, a je jedno z čí je to viny. A stát si uvědomuje že smrtí občana tratí (vyjma několika skupin ´´nepřizpůsoivého´´ obyvatelstva jedno jaké barvy pleti, a důchodců,...
Podle mě je tento systém postavený na hlavu. Před bez tří měsíců pěti lety jsem na leasing zakoupil Fiat Punto '97 - měl tedy necelých sedm let, najetých poctivých 24 tkm, bylo to prostě "skoro nové auto". Začátkem února leasing končí a já budu muset z vůle nějakých Bursíků zaplatit navíc další 3 tisíce, jen abych byl nejen provozovatelem, ale i majitelem auta (místo leasingovky). Nic se nemění, před 5 lety jsem byl ještě na škole a byl jsem rád, že si aspoň takto můžu pomoc k solidnímu autu, dnes jsem jel nechat na pojížďky rodičům a tak to taky zůstane, jen musím zbytečně zaplatit nějaký nesmyslný poplatek - protože přepis je prostě přepis. A ať mi nikdo netvrdí, že je to 40kW punto méně ekologické než zmíněné Audi Q7 s 3litrovými turbodiesely.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 15:55, RE: pseudoekodaň
Joska napisał:
Obávám se, že to není tak jednoduché a černobílé, a auto 10-12 let staré do 20.000 ,-Kč ?!?!?!?!? Co to proboha bude za nebezpečný, z několika aut posvařovaný, vyběhaný, mrňavý krám ?!?!? Domnívám se, že situace v ČR pro taková rádoby bohulibá řešení prostě není a ještě několik let nebude stavěná. Úmysl je dobrý ale provedení barbarské a "laciné"...
kolega prodal nedávno Mondeo kombíka 96ku, obsah 1.6, s celkem slušném stavu za 2O tisíc, známá koupila před týdnem Fiestu 97 po faceliftu, 1.3 za 22. A za kolik se prodávají třeba Escorty, Felicie?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 03.12.2008 15:58, RE: pseudoekodaň
tomaskrtek napisał:
Samozřejmě že má-tato daň zlepší průměrný věk aut, a logicky platí že čím novější-tím bezpečnější (vyjma poměrů jako nový Matiz či jiné zasklené kolo kontra S kláda nebo 7er deset let stará). Chci tím jen poukázat na to že to má smysl-pro všechny. Dneska snad už není problém koupit 10-12 let staré auto do dvaceti tisíc, tak proč nezrušit třicetileté škodilaky, wartburgy apod.? To jsou auta která zhoršují průměr. Samozřejmě, pokud je takové auto v superstavu tak je možnost dát ho na veteránské zn...
Mám jako sentimentální lásku v dokonalém stavu (i dle STK, kde pravidelně procházím naprosto legálně a s čistým štítem, za obdivných komentářů techniků, že se to už dneska jen tak nevidí) starou Škodu 105 L, která byla naším prvním autem v rodině. Ovšem netuším, jak ji dostat na veteránské značky - je to rok 1985 a myslím, že to prostě není podle práva možné. Ale jen kvůli toho ji přece nenechám sešrotovat.

Na druhé straně odmítám nějaká pseudozvůdnění pro šikanující poplatky, které se shovávají za ekologii. Osobně najedu s tím autem maximálně 300 km ročně, letos to bylo asi 100 - přijde doba, kdy budu za těch 100 km platit nějakou ekodaň 10 000 za rok?

Ať se takové poplatky promítají přímo do ceny paliva - a ti, co jezdí nejvíce a mají nejvyšší spotřebu, tedy vypouštějí také nejvíce škodlivin, podle toho platí. Mohlo by se v takovém případě zohlednit i palivo samotné, tedy například pro naftu by byl poplatek vyšší než pro benzin.
reagować
  1 2 3 ... 5


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.