tomaskrtek napisał:
Samozřejmě že má-tato daň zlepší průměrný věk aut, a logicky platí že čím novější-tím bezpečnější (vyjma poměrů jako nový Matiz či jiné zasklené kolo kontra S kláda nebo 7er deset let stará). Chci tím jen poukázat na to že to má smysl-pro všechny. Dneska snad už není problém koupit 10-12 let staré auto do dvaceti tisíc, tak proč nezrušit třicetileté škodilaky, wartburgy apod.? To jsou auta která zhoršují průměr. Samozřejmě, pokud je takové auto v superstavu tak je možnost dát ho na veteránské zn...
Mám jako sentimentální lásku v dokonalém stavu (i dle STK, kde pravidelně procházím naprosto legálně a s čistým štítem, za obdivných komentářů techniků, že se to už dneska jen tak nevidí) starou Škodu 105 L, která byla naším prvním autem v rodině. Ovšem netuším, jak ji dostat na veteránské značky - je to rok 1985 a myslím, že to prostě není podle práva možné. Ale jen kvůli toho ji přece nenechám sešrotovat.
Na druhé straně odmítám nějaká pseudozvůdnění pro šikanující poplatky, které se shovávají za ekologii. Osobně najedu s tím autem maximálně 300 km ročně, letos to bylo asi 100 - přijde doba, kdy budu za těch 100 km platit nějakou ekodaň 10 000 za rok?
Ať se takové poplatky promítají přímo do ceny paliva - a ti, co jezdí nejvíce a mají nejvyšší spotřebu, tedy vypouštějí také nejvíce škodlivin, podle toho platí. Mohlo by se v takovém případě zohlednit i palivo samotné, tedy například pro naftu by byl poplatek vyšší než pro benzin.