A4 napisał:
Příště bubu musíš líp číst. Trapná není recenze ale trapný jsou ty neustálý kecy proti koncernu. Že p. Vaculík nemá rád koncernový auta, to už tady ví skoro každej, proto to nemusí dokola omílat skoro s každý recenzi. Když je pro tebe Passat vehikl, zajímalo by mě, co máš doma v garáži, teda pokud nějaký auto vůbec máš.
I já sám už si ze své kritiky koncernu VW dělám trochu srandu. Doufám, že rozumný čtenář nadsázku pochopil a ten, kdo se rovnou urazil, by beztak neměl na to pochopit zbytek obsahu. Představte si třeba, že byste byl odborník na zdravou výživu a každý všude kolem Vám cpal, že nejzdravější jsou buřty a bůček. Tak nějak se cítím já. U passatů a audin se výrobce sofistikovanou konstrukcí přední nápravy popral s krajně nevýhodnou základní konfigurací poháněcího ústrojí. Bohužel cenové poměry ve střední třídě mu neumožnily udělat to celé náležitě kvalitně. Když má passat 1,9 TDI stejné servisní náklady jako BMW 750i, tak je prostě někde něco špatně. Automechanici, co se těch vozů zastávají a sami s nimi jezdí využívají něčeho jiného: Když by jim jednou za 200 tisíc odešla náprava na Nissanu, tak prostě musí jít a koupit si jí, často dokonce v originále. Když jim jednou za 50 tisíc odejde na audině, jedou na jatka třeba do Kladna, kde s tichým souhlasem policie ČR denně rozřežou několik kradených aut, a tam jí koupí za peníze, o kterých se nám poctivým uživatelům nezdá. Já býval také velkým stoupencem koncernu VW, Passaty B3, B4, Audi 100/A6 C4 byly opravdu jedny z nejodolnějších aut, jaké kdy kdo vyrobil. Nebo třeba takový trojkový golf TDI. Dodnes by mne neuráželo s tímto vozem jezdil. Škoda že z pohledu technika jediná modernizace na čtyřkový golf TDI spočívala v modrém podsvícení budíků. Proč také něco draze měnit, když lidí stačí oblbnout khůůl designem a modrými budíky, žít se dá z dobré pověsti z let dávno minulých. Jeden můj známý jezdil deset let s Alfou 75 TS, už jsem to sem kdysi psal, najel na ní skoro půl miliónu takřka bez závad. Pak už se za to auto styděl a dneska má 156 2,0 TS 16V. Ač už dvakrát zadřel motor (jednou i s ojnicí ven z bloku), několikrát měnil přední nápravu, jednou převodovku, tak furt na alfu nedá dopusit. Dobrá pověst vydrží dlouho a ta špatná také (Fiat, japonci, Kia, Hyundai). Já se snažím o to, aby se ledy hnuly, aby koncern přestal stále přebalovat letité železo. Ledy se zřejmě hýbají, za pár měsíců přijde nový 1,6 TDI CR, krásný hliníkový 16V motůrek místo litinového chrochtajícího a věčně churavého ingotu 1,9 TDI-PD (neplést s TDI 66 nebo 81 kW !!!), místo pablbých šestnáctistovek zcela udušených emisními limity přijdou fantastické přeplňované čtrnáctistovky v různých výkonových stupních, ty dva nejvyšší s kompresorem byly jen první vlaštovky, už existuje i 1,4 TSI jen s turbem. 4. černa jedu do Volfsburgu na mezinárodní představení nových techologií TSI, tak budu informovat. Já koncern VW uznávám, ale je v tuto chvíli jako talentované dítě, které se chytlo drog a chlastu, prostě setrvává na místě a degeneruje. Doufám, že za pár let budu moci opět říci, že těm nádhernými interiérům, hodinářsky přesnému zavírání dveří a celkovému estetickému vyjádření kvality odpovídá i kvalita skutečná. Nový passat je převlečený Golf a Jetta, Superb bude to samé. Jasně, technika golfu V není špatná a lidi to nepoznaj. Takže vlastně nic proti, jen mne mrzí, že ostatní musí pro střední třídu vyvýjet zcela nové podvozky atd. a nedosahují i přes tuto snahu vinou hospodského lidového obecného mínění prodejních úspěchů VW. Kdybych sám měl říci svůj automobilový sen, tak je to VW Multivan 2,5 TDI 4Matic 6Tiptronic s lůžkovou úpravou a nezávislým topením. To auto umí jet dvěstě, je v něm ticho, projede všechno, naložím do něj dovnitř čtyři kola či zahradní malotraktor jako nic, utáhne tři a půl tuny, dá s v něm pohodlně spát a nevyježděné rybízky v oktávkách s ním vyškolím v zatáčkách také zcela v pohodě, je široký, motor má hliníkový (fakt, technický uníkát) a s dlouhým rozvorem ho prostě neurvete. Škoda že vím příliš mnoho o jeho nespolehlivosti, takže mám druhý důvod si ho nekoupit (první je cena, jsem chudý novinář). Já zcela chápu příznivce VW, není to ono koupit si krásnou káru za milión a od nějakýho Vaculíka poslouchat, že má třicet let starý motor a ještě starší koncepci, nebo že je to jen nafouklý golf. Fanda Nissanů také nejsem, uznávám z nich jen Almeru N15, Primeru P10 a P11 a zcela aktuálně Note, to je super a spolehlivé auto, tiché, perfektně jezdící a jeho zážehová šestnáctistovka (ne diesely renault) je skvostná. Jinak třeba Primeru P12 s dvoulitrem (mimochodem, už to není SR20, ale QR20, žere olej, benzín, pálí katalyzátory, nejede) bych si nekoupil ani náhodou. Věřte mi, že svého času pro mne byla kombinace Audi A6 (C4 - modernizace stovky) kombi 2,5 TDI (103 kW) quattro s šestikvaltem až skoro sexuálně přitažlivá. BMW se k takové kombinaci dopracovalo až nedávno, mercedes-benz už nikdy čtyřkolku s manuálem a silným dieselem asi nezkombinuje. Takže dobře chápu ty, kdo mne skrz kritiku koncernu nemohou vystát, mají na to právo a respektuji je. Jejich názory vyplývají z historie, ne každý může být spraven o aktuálním stavu věci. Ne každý také chodí na pivo s mistry značkových servisů, ne každý mohl aut od VW vyzkoušet stovky a sledovat ten pozvolný kvalitativní pád.