anonym napisał:
B 235L od SAABu! 2.3l, turbo, mpi, 184 kW, 380 Nm při 1800 rpm, dynamika na úrovni nejednoho závodního speciálu a při rozumném stylu jízdy spotřeba do 9 l/100 km. Mám slabší verzi tohoto motorku (B235E) 125 kW/280 Nm a i ta stojí za hřích.
Olej se mění po 10 tis a pokud necháte vychladit přežhavené turbo po dlouhé jízdě na plný plyn, z nějakém zadírání nemusíte mít strach.
Nikoli. On se kroutí a následně zadírá za chodu, nikoli po odstavení. To že ho necháš vychladit pomůže sice samotnému turbu, ale na zmíněné kroucení a zadírání to nemá žádný vliv.
Navíc fabrika SAAB doporučuje max interval výměny oleje 7500. Tak pozor.
Jinak já jsem s tím několik set km najel. A nic moc. Spíš mě to příjde "traktorovitý", s jak nízkými otáčkami je to schopno jet. Ale po vytočení... jede to. Ale nic pozoruhodného. Ten motor je dobrý na udržování vysoké dálniční rychlosti. Ale mluvit o závodním speciálu je... no, neznalost, nesoudnost.
Jinak spotřeba byla dle palubního počítače průměr 10,3 od výroby. A mimochodem, majitel se všude vychloubal, že jezdí do 8 l....