anonym napisał:
Celohlinikový, solidní dynamika ve vyšších otáčkách, nízká spotřeba, tichý, spolehlivý. Je znát, že se na něm podílely Japonci. Tuším že je nejvíc rozšířen u Focusů. Snad jen ještě lepší Duratec 1.6 VTTi s proměnlivým časováním ventilů.
Nebudu se hádat, ale Zetec měl litinový blok a hliníkovou hlavu. Měl jsem 1.8 v Mondeu, myslím si, že 1.6 měla akorát jiné vrtání nebo tak nějak. Motor to nebyl špatnej na svou dobu, ale že bych ho vybral jako to nejlepší, to asi ne. Nadprůměr ano, špička byla v té době možná 1.8T 20V od koncernu anebo ty VTEC od Hondy.
Teď mám ten zmiňovaný Duratec HE 2.0, to je dost dobrej motor. Ten už je celohliníkovej, úspornej, dobrej tah, tichej. Ke špičce má blízko, asi by se našlo něco o chlup lepší, ale ne o moc. Třeba 2.4 VTEC od Hondy, ale s ním jsem tu čest neměl.