Joska napisał:
Tazatele bych nestrašil a nezrazoval. Do 150 tis. Kč koupí Galaxy...Sharana...Alhambru s rokem výroby okolo 2000 plus mínus a šrot to rozhodně být nemusí. Dají se sehnat kousky s maximální výbavou jako je např. střešní topení, nezávislé topení, dvouzón. klima, kůže, park. senzor, vyhřív. sedadla (přední), vyhřív čelní sklo a další a další...7 sedadel, s doloženou historií a s cca 200 tis. km. V Německu je jich na prodej dost a je to často auto na delší cesty a dovolené a ne na denodenní dojížděn...
Jo, do 150 jde sehnat kousek, který vypadá jakž takž. Ale fakt se nemůžu ubránit dojmu, že kdo si kupuje auto do této částky, má zřejmě hlouběji do kapsy (bez urážky tazatele) a fakt neví, do čeho leze.
Takže pojďme na to:
brzdy komplet na jednu nápravu ... 9.000 Kč
gumy (zesílené Céčkové) ... 4x2500 = 10.000 Kč
údržba nápravy (stabilizátory, ložiska, táhla, ...) ... 5.000 Kč na 20.000km
tyto úkony absolvuji každý rok (najedu 30-35 tkm)
další věcičky jsou taky cenově zábavné, jako třeba údržba nezávislého topení a klimy apod.
Může mít štěstí na kus a při malém ročním nájezdu to tři čtyři roky uživí, ale osobně znám dva případy, kdy se prodávaly Sharan po roce a Galaxy po dvou letech, protože majitele doslova sežraly zaživa. Ztrátu při následujícím prodeji a návrat k Fiestě a Felici raději nemá cenu rozvádět. Oba známí si totiž mysleli, že náš "obecní" mechanik to udělá, sežene levněji, ale zatraceně narazili. No, holt tohle není Octavia nebo Astra, kde se to cenově výhodnými neoriginály jenom hemží.