Piątek 30.10.2009 16:14,
rodinný autobus
Zkusím taky přispět - stejný problém jsem řešil před třema rokama. Sice jen s jednou sedačkou, ale s dalšíma dvěma chlapama na hranici dospělosti, kteří trochu přerostli. V této konstelaci začínal být problém s dovřením dveří u Formana. Původně jsem taky začal lustrovat všeliké autobusy - MPV, ale při shlédnutí poměru ujeté km(přiznané)/stáří/cena mě jímala hrůza - žena byla v té době na mateřské, dospívající synové na studiích, a rentiér nejsem. Dále je potřeba - a to pan redaktor téměř neřešil - zamyslet se, zda je to jediný vůz v rodině, se kterým budeš dělat i drobný pojížďky po městě, jezdit do práce apod. Na tento účel je MPV zcela mimo. Já jsem tedy nakonec zaťal do Citroen Berlingo, r.v. 2000, kupoval jsem v r. 2006, přiznaný km v té době 94000, dal jsem za něj 150000. V té době to byl hodně hodně dobrý poměr cena/výkon - kamarád, který likviduje havárky v nejmenované pojišťovně, mi tehdy spočítal, že kdybych to zrušil, dali by mi o 20000 víc na plnění. Obecně po třech letech jsem s ním spokojen. Jak se tu psalo, začal jsem samozřejmě výměnou oleje a rozvodu. Auto je konkrétně vzadu vevnitř o 13 cm širší než forman předtím. Délku má stejnou jako Forman, ale je to úžasně obestavěný prostor - motorová část je kratší, rozvor je tuším o 20 cm delší, takže vevnitř je místa na tancování. Kufr obrovský. Dovnitř kromě lidí, lze bez problému narvat kombinaci 4lidi a 1 kolo, nebo 3 lidi a 3 kola. Je dobré vybrat si alespoň 4dveřovou variantu (1 dveře vlevo, dvoje dveře vpravo a zadní víko). Dělá se i 3dveřová, to se mi jeví nepraktiš, a 5 dveřová, těch není moc na výběr a dveře navíc taky nejsou zadara. S korozí není žádnej trabl, je to komplet pozinkovaný - to mě po třech škodovkách přijde jako zázrak. Motor mám 1.8 benzín (naftu jsem nechtěl, najezdím asi 15000 za rok), na tuhle váhu auta je to ideál, ale moc jich tu není na výběr s tímto motorem. Benziňáků je většina 1.4, nebo pozdější 1.6, a ten už má taky slušný výkon. Tohle je Berlingo 1. generace, tuším, že se dělalo do 2002. Na druhou generaci mám pocit, že jsem četl nějakou nechválu (ale nevzpomenu o čem to bylo), a třetí generace mi přijde hrozně obludná - zdá se mi už moc velký a nelíbí. Krom toho, jak jsem někde hezky četl - od Peugeot Partner se to liší celkem ve třech věcech - logo vpředu, logo vzadu, a logo na volantu. Jsou to stejný auta, sjíždí z jedné linky, takže se dá hledat i v těchto vodách. A jen bacha, jak zas psali jinde - je to dobrý auto, jsou to pracanti, ale právě proto bývají často v nabídce hodně vyšťavený a s brutálně staženýma km (řádově stotisíce). Já mám po dvou majitelích, první německý, druhý český, podle dostupných informací ani u jednoho to naštěstí nebylo firemní auto. Zvládáme s ním dovolený, víkendy, chalupu, nákupy i ježdění do práce. Osobně spokojenost,a za danou cenu zřejmě maximum co jsem mohl pořídit. Spotřeba mimo město 7-8, po městě se vejdu do 9 i v zimě.
reagować