anonym napisał:
Nesmite zase verit vsemu co se kde doctete.
Na co je Mondeu "vyrazne vetsi rozvor", kdyz je uvnitr stejne mista jako u konkurence? Cim ma C5 "vyrazne lepsi zaveseni kol" nez Passat? Jine mozna, ale lepsi? Ne nadarmo se cestou hydrauliky zadny jiny vyrobce nevydal, ma to sve vyhody, ale i nevyhody.
Nicmene to v cem je sila Passatu neni, ze by byl v necem nejlepsi, ale v tom ze v nicem neni nejhorsi. Je to velmi vyrovnane auto, ktere jako celek prevysuje konkurenci, ktera ano muze byt v jednom...
Nemyslím, že je v Mondeu úplně stejně místa jako u konkurence s o 10 cenťáků menším rozvorem, a umožňuje to hlavně snáz pracovat s rozmístěním těžiště a z toho plynou lepší jízdní vlastnostil. Je to náročnější, je to dražší řešení, ale vyplatí se.
Cestou hydrauliky se jako první po Citroënu vydal nějaký Rolls Royce, v posledním desetiletí pak Mercedes, Jaguar , Lexus i Audi - vždy u svých nejvyšších modelů (často jako příplatková výbava). U "levného" modelu jako je Passat (který je postaven na prodlouženém podvozku Golfu, tj. Octavie atd.) samozřejmě ne. Zatímco Rolls koupil od C. licenci, ostatní automobilky jdou jinou cestou, nicméně došly ke stejným závěrům = standardní ocelová pružina a tlumič prostě už nestačí (tedy v Passatu ano).
Čím to je, že má C5 výrazně lepší (a konstrukčně náročnější = výrobně dražší) zavěšení kol, než Passat nevím, asi na to tak nedlabou? A taky pro auto střední třídy používají jinou podlahovou plošinu než pro hatchbaky typu C4 a Golf (ano je to opět dražší složitější, ale vyplatí se). Spíš nechápu, proč si většina čechů myslí (bez jakýchkoliv znalostí), že je to právě naopak. VW používá naprosto standardní osvědčený mcphersony, což je bezproblémové levnější řešení. A když to lidem stačí, proč tam dávat něco dražšího? Asi tak nějak, asi proto. Proč tam citroeňáci dávaj dvojitý lichoběžníky, což je nejnáročnější a taky pro vedení kola nejlepší možný řešení, fakt nevim, Asi si váží zákazníka? Je fakt, že průměrnej zákazník dlabe na to jestli motor má vyvažovací hřídele, dlabe na to jestli má lepší uchycení kol, atd. Pak už se dostáváme až do (tragi)komickejch situací, kdy odmítá pochopit i veřejně dostupná technická data, popř. výsledky srovnávacích testů, měření, crash-testů či statistik spolehlivosti.
On to totiž všechno ví líp. Neví odkud, neví jak, ale líp rozhodně jo.
Passat již dávno konkurenci nepřevyšuje! To je váš čistě soukromý (a mylný) názor, který se neopírá o nic. Motoristiký novinář od Británie, přes Německo po třeba Itálii vám to vysvětlí. Odkud bereto to jednoznačné přesvědčení? Dávno tomu tak není. Je opravdu jedno jestli otevřete Auto Zeitung, nebo Autocar, černé na bílém tam máte JINÉ informace!
1.8 TSI vůbec není špatný motor, myslím že jeho druhé místo v kategorii, v celosvětové "Motor roku" je zasloužené. U dvoulitru dieslu se mýlíte, ten netrefí ani mezi finalisty!
DSG se evidentně povedlo, ale pokud budete sledovat všechny značky, někdo přijde jako první s tímhle, ten druhý s něčím jiným. Domněnka panující (kupodivu ještě více v česku než doma v německu) že nejlepší a vždy první je VW je prostě ... jen domněnka.
Docela prima čtyřkolka ve střední třídě je Subaru (není nad SYMETRICKOU) čtyřkolku, moc povedená čtyřkolka je trojkové BMW a kupodivu cenový rozdíl od výrobku koncernu "Lidové auto" není až takový, Nezatracoval bych ani čtyřkolku Alfu, dovede chytnout za srdce.
300 koní není málo, ale asi znáte cenu s trochou výbavy a stále je to jen Passat na podvozku Golfu! To BMW samozřejmě nabízí koní víc, pochopitelně i Mercedes a Lexus. Ale to bych jako argument nebral, to jsou zcela okrajové modely a myslím, že pokud někdo chce jít do takhle silného vozu, je snad i rozumnější a opravdu i lepší ten Lexus IS-F a BMW 335 nebo M3 atd. M.
PS: Opravdu je mnoho jiných variant, než výrobky koncernu "Lidový vůz" a některé jsou velmi dobré.