Jezdím 6 od dubna 2003 a dnes mam najeto 126 tkm. 6 je mé 7 auto v pořadí a nahrazovalo Audi A4 2.5Tdi rv 2000. Rozhodnutí, jestli diesel bylo o penězích a počtu ujetých km. Dle mého subjektivniho názoru, se šestka mazdě povedla. Jsem s vozem spokojený, věřím, že existují lepší vozy.
Plusem vozu je:
slušný motor, žádné potíže se startem dieselu jsem nezaznamenal a to mám baterii stále původní,díky točivému momentu má motor výkon pěkně rozložený po celých otáčkách, průměrnou spotřeba 5,8l/100km. Když jsem měl vůz na servisu, zapůjčli mi 6 se 100kw benzínem. Je to srovnatelné, jen má vůz nižší toč. moment, takže do kopce se mi zdál benzín oproti mé 6 linější. Jasně jasně řadit je třeba častěji,mě osobně vyhovuje, že jízda z dieslem je pohodlnější.Olej nedolévám. Interiér vozidla, ovládací prvky, řazení, chování vozidla, prostor, bezpečnost vše mě vyhovuje tak jak je. Osobně mě se mi 6 v tomto provedení líbí, protože je pohodlná, (měřím 170cm) nemám problém s výškou, sem tam vozím kolegyni vzadu (202 cm) a je pravda, že prostoru nad hlavou nezbývá pro nohy jeho dost. pohodlné cestování, motor dovolí jet běžný provoz i svižnější jízdu, má dost výkonu pro bezpečné předjetí v běžném provozu. Akustika je ve vozidle slušná, nemám tam Bosch, prostě seriová výbava, vůz je slušně odhlučněný.
Zápory a závady:
Největším nedostatkek se skrývá v 12leté záruce na karoserii, po 3,5letech za předními koly na obou stranách byla oprýskáná barva na spodku prahů v délce 30-35cm rez. Mazda záruku neuznala, tak jsem si nechal nastříkat spodek a prahy proti korozi a o rok pozdě Mazda na servisu zdarma vyměnila zástěrky a přidala nějaké terčíky samolepící na prahy... s uporozněním, že náš posip mat. je prý na 6 moc ostrý
)) že si nepřipadají hloupě.
V kombiku po 4letech provozu, vrže uchycení zástěny v zav. prostoru, rozpadl se mi jeden konec úchytu v zástěně, kterým se to uchytává do kastle. Opraveno. Vrže nějaký plast na volantu, nemůžu přijít co to dělá. Měl jsem problém s uložením spojky v kabině, zřejmě opotřebením. Vepředu pokud si necháte vyměnit sadu za inititaci titanu na obou př. dveřích ty plasty popraskali zřejmě horkem v délce 1,5cm.
Řekl bych, že klimatizace pro verzi kombi není dobře navržená, sice to uchladí, ale porovnání s AUDI fouká daleko intezivněji - je to kombi asi pochopitelné. Měl jsem 323F a z výroby měla okna do zelena tonovaná, 6 je má teměř čirá, hodilo by se je vyměnit za termální, možná pak by byla klima v pohodě.
Jo na mém kusu, má vůz tendenci trošku táhnout doprava, možná to souvisí s brzdami, STK mi to přes brzdy neprošlo, 25% snížený účinek na pravé př. straně. Brzdy jsem neřešil před STK, měl jsem kotouče a obložení staré jen 25tkm, neměl jsem důvod se domnívat, že bude problém. Opraveno a vše je v pořádku.
Vůz má problém s geometrií související zřejmě s uložením náprav, dělal jsem ji již 2x, protože se mi špatně sjíždějí pneumatiky. Originál Bridgestone na novém voze se mi sjeli za25-27tkm, udělal jsem geometri vyměnil jsem pneu DAYTON 205/55 16 najel jsem 20tkm a předek prostě sjíždí pneu asymetricky, druhá geometrie nic nevyřešila. Řeším to tak, že prostě střídám pneu zadek předek, na jednu sadu pneu tak dovedu 45-48tkm, ale předky jsou opravdu sjeté na povinnou výšku v případě asymetrie vnitřky obou pneu i přes. Neřešme zde kdo jaké pneu, dávám co dávám DAYTONA(licence Bridgestone) prostě dává 10mm vzorek.
Náklady na opravu
Standartní prohlídka v servisu 2500-4000kč, výměna rozvodů 18000,-kč
Zdravím příznivce i odpůrce.