Pavlik napisał:
Jako nákupní taška pro (zbohatlické) blondýny do města ideál. Ale kdyby někomu opravdu záleželo na EKOLOGII, pak vůz nebude vážit ke 3 tunám, nebude v něm naprosto zbytečná kůže, leštěné dřevo, měkřené plasy, 10zónové klimatizace, televize, elektrické držáky kreditních karet a další zbytečné hromady marastu
Z vašeho příspěvku mi plyne jediná informace:
Konečně chápu, komu škudka prodává fabie social edition.
Já nemyslel dělat ořezané auto. Ale automobil LZE stavět i úplně jinak. ČÍm v prvé řadě snížím spotřebu (a tím i emise)? Že auto nebude těžké jak kráva. A kdy nebude auto těžké jak kráva? Když tam nebude spousta těch serepatiček. To je zcela jednoduché. Kolik lidí je tak úchylných, že si bude stále ošahávat svojí palubku a bude se ukájet měkčenými plasty? Kdo nutně potřebuje světýlko u make-up zrcátka??? Opravdu je nutná elektricky nastavitelná bederní opěra ve všech směrech i světových stranách? Je nutné mít 4zónovou klimatizaci s ofukem levé a pravé tvářičky zvlášť? Např. Superb2 - to si děti vzadu budou hrát s klimatizací, aby si tam mohli stavět v létě sněhuláka (ano, Superb JE podle automobilky rodinný vůz, nikoliv luxusní jak byl prezentován Sup1)? Opravdu si myslím, že toto již není ani tak otázka komfortu, bezpečnosti ani prestiže, ale projevem "rozežranosti".
Pokud by někomu šlo o ekologii, pak by třeba také nabízel úpravu vozů pro přísnější emisní limity. Pokud má někdo vylítanou Chrochtu nebo cokoliv, není přeci nutné celý vůz hodit ze skály, ale šlo by jej "renovovat".
Navíc k čemu jsou takové serepatičky jako filtry pevných částic, když je nutné do nich (ne všech) doplňovat médium a to stejně NIKDO u staršího vozu nedělá?
To je stejné jako bezpečnost. Ta se taky smrskla do toho, jestli má vůz 2 nebo 10 airbagů. Ale že se mají po 10-15 letech (cca) konec životnosti nikdo neřeší. Kdo dnes koupí Golfa IV a nechhá si vyměnit airbagy? No vlastně spíš doplní ty vystřelené :D? Komu se za deset let bude chtít měnit v ojetém Priusu baterie? Jakou hodnotu asi bude mít vůz, i kdyby elektronika NEvykazovala žádné závady (utopie), když baterie budou KO a nové stojí desetitisíce doslova?
Navíc koneckonců starý komůrkový diesel by měl být snem každého ekologa, protože může jezdit na řepkový olej a to JE obnovitelný zdroj. Navíc proč se řeší emise CO2??? Ten dokáží spotřebovat rostlinky. Proč není hlavní oxidy dusíku/methan? Viz. stáda krav. Tak to by měli ekologové skoupit kalašnikovy a skáknout do Afriky a Jižní Ameriky a zahrát si tam tak trochu C-S. Automobily už v podstatě nemá smysl dělat pohodlnější, rychlejší, bezpečnější, kvalitnější. Tady se již naráží na mantinely. Obávám se, že nejhezčí vozy už tu také byly. A co tedy má být důvodem koupi nového vozu? Tak když ten důvod objektivně není, tak ho musíme vytvořit uměle - a hle - EKOLOGIE je náhle správná cesta.
To není nic proti Lexusu. Určitě uvidím raději bloncku v tomhle než v oné Q7 ;)