Reno napisał:
Napsal jsem tohle:Něco mi říká, že kdyby někdo koupil LS 460 a předělal ho na plyn, udělá pro ekologii stonásobně víc, než s hybridním LS 600...emise LPG jsou o 20% nižší než u benzínu, pokud hybrid teoreticky ušetří 20% paliva tak by byly stejné, ale vzhledem k tomu, jak se vyrábějí baterie a jak se likvidují, je nesporně LPG více ekologické, než nějaký hybrid.A to bylo vše, co jsem chtěl napsat, že instalací LPG by udělal nějaký kupec s ryze ekologickým důvodem pro pořízení toho auta, daleko víc. Pokud jsem to nenapsal dostatečně jasně, tak to teď napravuji:)
Starost o 100x více ekologie je půvabná, ale nejsme v dětském pokojíčku s plakáty aut na zdi, takže racionálně, protože jsem podobné dilema řešil:
LS460 a LS 600h má motor využívající přímý + nepřímý vstřik
(ano 5-6 let před náskokem díky marketingu
)
Bohužel to znamená, že ani jeden není legrace přestavět na LPG
Zcela vážně se ptám ,zda víte o systému LPG, který si poradí současně s přímým i nepřímým vstřikováním (nejen v prospektu) u 460, 600h, 450h..?
Odkaz na dílnu, která skutečně udělala funkční přestavbu, nebo na někoho, kdo takto přestavěné auto provozuje.
Zajímá mne to a taková informace by mne vskutku potěšila. Cenu přestavby bych tipnul mezi 60-80tis, důležitější ale je, zda by to SKUTEČNĚ fungovalo.
BTW: ejmladší větší model od Lexe vhodný podle mne pro LPG je GS UZF190 (MY2006-2010) motor 4,3 l.
Mohu reálně porovnat Hybrid i LPG (ne ve stejné třídě)
A Hybrid má praktické výhody :
Robustní, bezpečné, tiché, pohodlné a dostatečně výkonné auto a automatem:
Carmy 2,4 hybrid, 190 koní, reálná spotřeba v režimu častých jízd se studeným motorem (okolo komína) při průměrné skutečné spotřebě 6,5.
Pokud jde o ekologii a další náboženství, uvědomělý jsem nebyl nikdy
Mimochodem výše uvedený hybrid by byl vhodný na LPG. Vzhledem k nájezdu a ekonomickému propočtu to neřeším,
ale pro Vás možná zajímavé dilema?
Uděláme více pro ekologii s přestavbou benzínové 2,4 na LPG, Hybrida na LPG ?