0
powrót
 

diskuze k tématu: Lexus LS - jaká je třetí generace jako ojetina?

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Niedziela 29.11.2015 19:37, Ehm
CVT? Je mi líto, ale jste úplně mimo. V hybridech není CVT převodovka, ale e-CVT, která je mylně označovaná za CVT, ve skutečnosti je to planetová převodovka, který je extrémně spolehlivá. A té úspory ve spotřebě je reálně dosaženo. Vážně nechápu, proč by to někdo nechtěl... Tedy s výjimkou osob trvajících na manuálu.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Niedziela 29.11.2015 19:42, RE: LS
Reno napisał:
brin napisał:
Přijde mi, že na LS jste si vyhradil málo peněz. Optimum bude tak 600000 Kč, kde koupíte auta nezničená, ale ve srovnání s pořizovací cenou velmi výhodně. Být vámi, žel bych raději po nižší třídě a to GS 450h.
Brine, mrkni se na obrázek, určitě ti to docvakne.


Těch 600 tisíc by odpovídalo pokud se bavíme např. o tomto 6 místném autě: http://www.tipcars.com/lexus-ls_430/lexus-ls_430-18570185.html Tomu nájezdu 28 tkm bych snad i docela věřil. Je otázka kolik auto ujelo předtím mil v USA...
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Niedziela 29.11.2015 20:56, Hgt hftt grtzhghj
A kolik ten hybrid usetri pri ustalene 150km rychlosti na dalnici? V takovem provozu ujedu vetsinu ze svych 4-5 tis km mesicne. At je to co je to, neni to ZF.
Kdyz s tim pojedu trochu sportovneji, zacne se to vzpirat. Jinak myslim, ze vetsina majitelu hybridu s tim jezdi tak, aby si dokazali, jak dobre koupili.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Niedziela 29.11.2015 21:10, Hm
Na dálnici při stálé rychlosti 150 km/h pojede o něco levněji, než srovnatelný benzín, protože ten 3,5litr využívá Atkinsonův cyklus, takže na svůj objem nemá nic moc výkon, ale za to je úsporný. Takže bych to viděl na 7,5 až 8 litrů na sto. Na auto podobné velikosti dost slušné.
reagować
sympatico
ilość wystąpień54
data registracji04.03.2014
Niedziela 29.11.2015 22:52, Lexus
Chtěl bych poděkovat pánovi s nickem " lexusia" za poutavé čtení...a rozvíření diskuze. A ten Váš entuziasmus je přímo nakažlivý

Měl jsem Lexusy dva, už je to pěkných pár let. První RX300 2001- třílitrový benzín měl tady ještě okolo 200 koní, popravdě auto moc nejelo a design tehdy (v roce 2009) už nebyl nic moc. Po necelém roce se naskytla výhodné koupě stejného modelu po FL, takže taky RX300, ale rok 2003...a takřka dvojnásobná kupní cena proti staršímu modelu. Vzhledem ke kilometrům co najezdím jsem nechal oba přestavět na LPG, a model po FL byl vzhledově i jízdně úplně jinde. Vynikající audio Mark Levinson, interiér bez výhrad, normální ND ve slušných cenách, jako např.brzdy. Kufr skoro žádný, a servis přímo v Toyotě Karlovy Vary, bez komplikací. Ovšem ten druhý Lexus měl vychytávku zvanou vzduchový podvozek, a to, co údajně funguje v Landcruiseru navždy, tak tady spolehlivě odchází. Na každém kole bylo čidlo výšky, odešly postupně všechny, a jedno vyšlo i s výměnou na necelých 12.000,- . V druhovýrobě nesehnatelné, dnes je třeba situace jiná, bavíme se o roku 2010...Takže odešla čidla, pak tam byl ještě kompresor a možná měchy, to už nevím jistě...každopádně jsem nechtěl čekat až odejde další komponent téhle "speciality" a auto se ztrátou prodal... A mám takový pocit, že i v modelu LS se vyskytuje vzduchový podvozek, který v žebříčku průserů směle konkuruje airmaticu od MB.

Lexus LS jsem nikdy nevlastnil, najezdím ročně okolo 80tkm a nechci se někde stresovat zadním náhonem...tkž i proto jsem se nikdy nedíval po GS. Ovšem po LS600 4x4 už mlsně pokukuji, jen čekám až cenovky ojetin ještě spadnou. Generaci, která zajímá tazatele, jsem několikrát řídil a vyzkoušel, jednou to byla 2003 a podruhé 2005, výbava president. Tu 2005 jsem řídil chvíli loni...auto bylo krásné, velmi zachovalé...a tak trochu, řekl bych, zastaralé. Zezadu to vypadalo jak starý mercedes, a interiér i při špičkovém zpracování prostě nedosahoval kvality Audi A8 nebo BMW 7 .

A to prosím berte jako objektivní zhodnocení od člověka, který trpí na japonská auta. I sedadla byly takové nic moc, z hlediska výbavy a cílové skupiny zákazníků. Jinak Lexus LS nejvíc rozvířil vody svým prvním modelem LS400 v roce 1989, zejména zpracováním a spolehlivostí. V Evropě bych to přirovnal ke kvalitě Mercedesu 124, když si ještě MB většinu dílů vyráběl sám a nezapojoval tolik externí dodavatele jak později s modelem E...

Dnes už je Lexus třetí generace vážně jen pro fandy...loni jsem ho měl na pár dní, natěšený, ale ve finále spíše zklamaný. Auto fungovalo, motor byl neskutečně tichý...ale přišlo mi, jako by mu ujel vlak. Jeden nadšenec ho letos v Brně prodával...byla 06, najeto tuším 130, po jednom majiteli (lékař), krásná tmavě modrá, na krásných alu, auto jak nové...bylo za 300, 280, 260, 240...pak skončilo v Lexusu Brno a troufám si říct, že nebylo moc dražší než 200t...na to, že nové stálo 3 miliony (faktura byla ofocena), tak to o něčem svědčí. A stav byl excelentní, asi jako Infiniti fx35 jednoho kolegy zde na foru...i ve Varech jsme věděli, že TOHLE Infiniti bylo top :) svět je malej :)

Takže já Vám fandím. Auto koupíte jen od fandy, při prodeji na něm proděláte tolik peněz že lepší nepočítat (ale to znám, taky si kupuji podobné exoty ), ale pokud se Vám při pohledu na něj zrychlý tep, není co řešit. Je to volba rozumu, starší japonská limuzína, osmiválec, přihrádky v autě co se všechny otvírají stejně dlouho , milion zbytečných tlačítek pro děti v zadní loketní opěrce, děsná sranda při náledí a kámoš pojiš´továk, co zařídí All risk , ptž to náledí taky může zkazit Vánoce i dva roky potom... Ale můžu Vás uklidnit, jsou i větší magoři, jeden mechanik ve vedlejší vesnici si koupil za 250t nějaké hranaté Masserati...bůh ví, jak může být staré, ale pořád se v něm vrtá a prý je to masakr při jízdě...nevím ještě jsem to jezdit neviděl .

Jako auto na dlouhé klidné cesty to není špatná volba. Klesat na ceně ale bude asi jako měna v Argentině...a pokud máte budget 300t, koupíte Lexus z roku 06, možná i s malým nájezdem...ale já si myslím, že by se ty peníze daly utratit lépe a rozumněji...bohužel. Japonce mám rád, ale tahle generace bude za pár let prostě hrozně stará...a hrozně špatně prodejná :/
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 30.11.2015 08:43, RE: Reno
Reno napisał:
brin napisał:
Mohu se zeptat, proč nechcete u Lexusu hybrid? Dle mého názoru dělá Lexus Lexusem právě ten hybrid a jeho neskutečná spolehlivost.
- CVT?- zbytečné kila navíc?- ušetřený litr-dva paliva za cenu obojího?- kompletní nesmyslnost konceptu na začátku zaplatit víc, abych potom platil míň?- mizerná prodejnost s najetými 150 tkm + ?Je toho víc:)


nějak jsem neporozuměl větě ´´kompletní nesmyslnost konceptu na začátku zaplatit víc, abych potom platil míň?- ´´. copak tohle neděláme dnes a denně všichni? nekupujeme LED žárovky za stokoruny místo klasických za desetikoruny aby se nám to později vrátilo v nižší spotřebě? nekupujeme dražší ledničky A+++ ? nezateplujeme domy? neměníme kastlová okna za plasťáky či euro s izolačním trojsklem? no a co tepelná čerpadla? rekuperační jednotky? kondenzační kotle?
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 30.11.2015 08:46, RE: Lexus
sympatico napisał:
Chtěl bych poděkovat pánovi s nickem " lexusia" za poutavé čtení...a rozvíření diskuze. A ten Váš entuziasmus je přímo nakažlivý Měl jsem Lexusy dva, už je to pěkných pár let. První RX300 2001- třílitrový benzín měl tady ještě okolo 200 koní, popravdě auto moc nejelo a design tehdy (v roce 2009) už nebyl nic moc. Po necelém roce se naskytla výhodné koupě stejného modelu po FL, takže taky RX300, ale rok 2003...a takřka dvojnásobná kupní cena proti staršímu modelu. Vzhledem ke kilometrům co najezdím jsem nechal oba přestavět na LPG, a model po FL byl vzhledově i jízdně úplně jinde. Vynikající audio Mark Levinson, interiér bez výhrad, normální ND ve slušných cenách, jako např.brzdy. Kufr skoro žádný, a servis přímo v Toyotě Karlovy Vary, bez komplikací. Ovšem ten druhý Lexus měl vychytávku zvanou vzduchový podvozek, a to, co údajně funguje v Landcruiseru navždy, tak tady spolehlivě odchází. Na každém kole bylo čidlo výšky, odešly postupně všechny, a jedno vyšlo i s výměnou na necelých 12.000,- . V druhovýrobě nesehnatelné, dnes je třeba situace jiná, bavíme se o roku 2010...Takže odešla čidla, pak tam byl ještě kompresor a možná měchy, to už nevím jistě...každopádně jsem nechtěl čekat až odejde další komponent téhle "speciality" a auto se ztrátou prodal... A mám takový pocit, že i v modelu LS se vyskytuje vzduchový podvozek, který v žebříčku průserů směle konkuruje airmaticu od MB.Lexus LS jsem nikdy nevlastnil, najezdím ročně okolo 80tkm a nechci se někde stresovat zadním náhonem...tkž i proto jsem se nikdy nedíval po GS. Ovšem po LS600 4x4 už mlsně pokukuji, jen čekám až cenovky ojetin ještě spadnou. Generaci, která zajímá tazatele, jsem několikrát řídil a vyzkoušel, jednou to byla 2003 a podruhé 2005, výbava president. Tu 2005 jsem řídil chvíli loni...auto bylo krásné, velmi zachovalé...a tak trochu, řekl bych, zastaralé. Zezadu to vypadalo jak starý mercedes, a interiér i při špičkovém zpracování prostě nedosahoval kvality Audi A8 nebo BMW 7 . A to prosím berte jako objektivní zhodnocení od člověka, který trpí na japonská auta. I sedadla byly takové nic moc, z hlediska výbavy a cílové skupiny zákazníků. Jinak Lexus LS nejvíc rozvířil vody svým prvním modelem LS400 v roce 1989, zejména zpracováním a spolehlivostí. V Evropě bych to přirovnal ke kvalitě Mercedesu 124, když si ještě MB většinu dílů vyráběl sám a nezapojoval tolik externí dodavatele jak později s modelem E...Dnes už je Lexus třetí generace vážně jen pro fandy...loni jsem ho měl na pár dní, natěšený, ale ve finále spíše zklamaný. Auto fungovalo, motor byl neskutečně tichý...ale přišlo mi, jako by mu ujel vlak. Jeden nadšenec ho letos v Brně prodával...byla 06, najeto tuším 130, po jednom majiteli (lékař), krásná tmavě modrá, na krásných alu, auto jak nové...bylo za 300, 280, 260, 240...pak skončilo v Lexusu Brno a troufám si říct, že nebylo moc dražší než 200t...na to, že nové stálo 3 miliony (faktura byla ofocena), tak to o něčem svědčí. A stav byl excelentní, asi jako Infiniti fx35 jednoho kolegy zde na foru...i ve Varech jsme věděli, že TOHLE Infiniti bylo top :) svět je malej :)Takže já Vám fandím. Auto koupíte jen od fandy, při prodeji na něm proděláte tolik peněz že lepší nepočítat (ale to znám, taky si kupuji podobné exoty ), ale pokud se Vám při pohledu na něj zrychlý tep, není co řešit. Je to volba rozumu, starší japonská limuzína, osmiválec, přihrádky v autě co se všechny otvírají stejně dlouho , milion zbytečných tlačítek pro děti v zadní loketní opěrce, děsná sranda při náledí a kámoš pojiš´továk, co zařídí All risk , ptž to náledí taky může zkazit Vánoce i dva roky potom... Ale můžu Vás uklidnit, jsou i větší magoři, jeden mechanik ve vedlejší vesnici si koupil za 250t nějaké hranaté Masserati...bůh ví, jak může být staré, ale pořád se v něm vrtá a prý je to masakr při jízdě...nevím ještě jsem to jezdit neviděl .Jako auto na dlouhé klidné cesty to není špatná volba. Klesat na ceně ale bude asi jako měna v Argentině...a pokud máte budget 300t, koupíte Lexus z roku 06, možná i s malým nájezdem...ale já si myslím, že by se ty peníze daly utratit lépe a rozumněji...bohužel. Japonce mám rád, ale tahle generace bude za pár let prostě hrozně stará...a hrozně špatně prodejná :/


Amir???
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Poniedziałek 30.11.2015 10:54, RE: Reno
tomaskrtek napisał:
Reno napisał:
brin napisał:
Mohu se zeptat, proč nechcete u Lexusu hybrid? Dle mého názoru dělá Lexus Lexusem právě ten hybrid a jeho neskutečná spolehlivost.
- CVT?- zbytečné kila navíc?- ušetřený litr-dva paliva za cenu obojího?- kompletní nesmyslnost konceptu na začátku zaplatit víc, abych potom platil míň?- mizerná prodejnost s najetými 150 tkm + ?Je toho víc:)
nějak jsem neporozuměl větě ´´kompletní nesmyslnost konceptu na začátku zaplatit víc, abych potom platil míň?- ´´. copak tohle neděláme dnes a denně všichni? nekupujeme LED žárovky za stokoruny místo klasických za desetikoruny aby se nám to později vrátilo v nižší spotřebě? nekupujeme dražší ledničky A+++ ? nezateplujeme domy? neměníme kastlová okna za plasťáky či euro s izolačním trojsklem? no a co tepelná čerpadla? rekuperační jednotky? kondenzační kotle?


Mám v baráku tepelné čerpadlo, protože nemáme plynovou přípojku. Ano, z celého 300m2 baráku platím dohromady 2800 korun měsíčně za elektřinu, v čemž je i otop, ale na začátku bylo třeba dát 200 tisíc +.
Selským rozumem se dopočítám toho, že čerpadlo musí vydržet aspoň dvacet roků, abych byl na svejch.
Úsporné žárovky kupuju proto, že jiné volby není. Ledničku mám v nejhorší třídě, chtěl jsem černou americkou a na výběr byla jenom jedna.
Ovšem u hybridu připlácím za baterky, které se v době jejich návratnosti stanou zralými na výměnu a to mi připadá mimořádně hloupé. Navíc, vozím s sebou kila navíc, které mění chování auta v méně sportovní. I ekologicky smýšlející jedinec už dneska ví, že výroba baterií a následná likvidace je velmi neekologická. Jediná vlastnost, které se mi u elektromotorů líbí je efekt "přeplňování" u atmosférického motoru a vyhlazení turboefektu u turbomotorů.

reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Poniedziałek 30.11.2015 11:14, Vtipné
Mohu se zeptat, jak dlouhou byste potřeboval návratnost? Existují třeba Priusy, které mají i s milionem km najetých stále původní baterii. Ona je totiž silně předimenzovaná. Třeba v ČR se mám dojem měnily pouhé dva kusy baterie, jedna kvůli mechanickému poškození a druhá kvůli zatopení ;) A s ekologickou likvidací baterií nás prosím nestrašte, když lze ekologicky zlikvidovat olověnou baterku obsahující kyselinu sírovou, určitě půjde ekologicky zlikvidovat i NiMH nebo Li-ion baterky, které kyselinu tak trochu postrádají ;)

p.s. vy jste na pultech obchodů nenašel běžné žárovky? To jste asi špatně hledal, prodávají se běžně dál, jenom mají v názvu „průmyslové“
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 30.11.2015 11:30, RE: Reno
Reno napisał:
tomaskrtek napisał:
Reno napisał:
brin napisał:
Mohu se zeptat, proč nechcete u Lexusu hybrid? Dle mého názoru dělá Lexus Lexusem právě ten hybrid a jeho neskutečná spolehlivost.
- CVT?- zbytečné kila navíc?- ušetřený litr-dva paliva za cenu obojího?- kompletní nesmyslnost konceptu na začátku zaplatit víc, abych potom platil míň?- mizerná prodejnost s najetými 150 tkm + ?Je toho víc:)
nějak jsem neporozuměl větě ´´kompletní nesmyslnost konceptu na začátku zaplatit víc, abych potom platil míň?- ´´. copak tohle neděláme dnes a denně všichni? nekupujeme LED žárovky za stokoruny místo klasických za desetikoruny aby se nám to později vrátilo v nižší spotřebě? nekupujeme dražší ledničky A+++ ? nezateplujeme domy? neměníme kastlová okna za plasťáky či euro s izolačním trojsklem? no a co tepelná čerpadla? rekuperační jednotky? kondenzační kotle?
Mám v baráku tepelné čerpadlo, protože nemáme plynovou přípojku. Ano, z celého 300m2 baráku platím dohromady 2800 korun měsíčně za elektřinu, v čemž je i otop, ale na začátku bylo třeba dát 200 tisíc +.Selským rozumem se dopočítám toho, že čerpadlo musí vydržet aspoň dvacet roků, abych byl na svejch.Úsporné žárovky kupuju proto, že jiné volby není. Ledničku mám v nejhorší třídě, chtěl jsem černou americkou a na výběr byla jenom jedna. Ovšem u hybridu připlácím za baterky, které se v době jejich návratnosti stanou zralými na výměnu a to mi připadá mimořádně hloupé. Navíc, vozím s sebou kila navíc, které mění chování auta v méně sportovní. I ekologicky smýšlející jedinec už dneska ví, že výroba baterií a následná likvidace je velmi neekologická. Jediná vlastnost, které se mi u elektromotorů líbí je efekt "přeplňování" u atmosférického motoru a vyhlazení turboefektu u turbomotorů.

v tomhle případě selskej rozum bez znalosti reálné spotřeby plynu nefunguje. za 300m2 barák by podle mého odhadu byla spotřeba plynu minimálně kolem 50k/ročně,10-15k elektřina, tedy návratnost méně než deset let. ale i kdyby to bylo 15 let tak životnost by měla být 25+ let a následně by se měnilo jen čerpadlo, nikoliv příslušenství, takže už by to nebylo 200k ale třeba jen 100. žárovky jsou jasné, i dnes se dá koupit klasická 100W. černá amerika se dá koupit i v A+ třídě, třeba od Bosche
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Poniedziałek 30.11.2015 12:54, RE: LS 430 podruhé
Lexusia napisał:
Ve svém předchozím příspěvku jsem se pokusil LS 430 charakterizovat z hlediska provozních vlastností. Chápu, že pokud jsem pro srovnání někdy použil vozy německé, některým to přišlo až rouhačské. Vždyť nejlepší přece byly a jsou Mercedesy a BMW, že? Jestliže někomu vyhovují z hlediska osobních preferencí určité značky a typy vozidel, je to právo každého. Potom jsou zde ještě jiné typy hodnocení. Osobně moc nevyhledávám názory různých motoristických plátků, protože reprezentují jen určitý úhel pohledu, a to svůj, částečně i svých čtenářů, kteří je kvůli tomu přece čtou. Z tohoto důvodu nepokládám za dost relevantní názor např. citovaného The Truth About Cars, což je jen jeden z mnoha internetových magazínů, který navíc často a rád provokuje. Je paradoxní, že právě tyto magazíny často výrazně formují názory čtenářské obce. Takové názory si rád přečtu, respektuji je, pobavím se, ale vyjadřují jen názor pisatelů. A jako takové nemají větší hodnotu, než třeba ten váš nebo můj. Za mnohem zajímavější a objektivnější pokládám výsledky různých studií renomovaných firem a výsledky rozsáhlých anket. Z různých reakcí na tomto fóru jsem pochopil, že místo, aby si dotyční ověřili má slova, prostě jen plácli nějaký zpochybňující nesmysl. Lituji, pokud jsem svá slova nedokázal napsat tak, aby je pochopili opravdu všichni. Nešlo jen o nějaké moje dojmy, ale o informace, které mají původ v důvěryhodných zdrojích, nemluvě o osobních zkušenostech. Zkusím tedy alespoň část toho, co jsem uvedl, uvést konkrétněji. V předchozím příspěvku jsem uvedl prohlášní někdejšího CEO firmy Ford. Konkrétně to byl Adam Mulally, který dokonce sám LS 430 řídil. Na otázku novinářů (2006), proč jezdí jako šéf Fordu Lexusem LS 430, odpověděl doslova: "it's the finest car in the world." Jistě, někteří čeští občané, co se považují za pravé petrolheady, názor šéfa jedné z největších světových automobilek nemusí uspokojit. Nakonec, co o kvalitě luxusních aut může vědět nějaký bílý límeček, navíc od Fordu! Takže zkusím přidat pár dalších údajů, výsledků studií a anket. LS 430 byl laiky i odborníky velmi oceňovaným vozem. Zde je stručný a zdaleka ne úplný přehled:2000: 2001 Design and Engineering Award - Popular Mechanics2001: All Star' in the Best Luxury Sedan (v ceně nad 40 000 USD) - Automobile Magazine2001: Best Buy - Consumer Guide2001: vítěz IQS (studie počáteční kvality) s nejméně problémy na trhu - J.D. Power and Associates2001: Most Appealing Premium Luxury Sedan - J.D. Power and Associates2001: vítěz testu odolnosti automobilů proti odcizení, první vůz, který získal nejvyšší ocenění a nejvyšší ocenění v dosavadní historii - Motor Insurance Repair Research Centre 2002: Editors' Most Wanted Vehicle - Edmunds2002: Finest Luxury Sedan in America - AMCI2002: Top Performer in Premium Luxury car segment - AutoPacific2002: Vehicle Satisfaction Score: celkový vítěz, nejvyšší hodnocení v segmentu - J.D. Power and Associates2002: Worldwide Platinum Plant Award získala továrna Tahara (výroba LS 430) - J.D. Power and Associates2002: Consumers Most Wanted Vehicles (v ceně do 55 000 USD) - Edmunds2003: Premium and Luxury Car award - Automotive Market Environmental Superiority2003: vítěz IQS (studie počáteční kvality), nejméně závad na trhu - J.D. Power and Associates2003: Worldwide Platinum Plant Award získala továrna Tahara (výroba LS 430) - J.D. Power and Associates2003: Most Dependable Premium Luxury Vehicle - J.D. Power and Associates2003: vítěz kategorie Premium Luxury Car, APEAL Study (SM), nejvýše hodnocený model vůbec, vítěz od roku 2001 - J.D. Power and Associates2004: Best Overall Value v kategorii Luxury Car - IntelliChoice2004: Vehicle Satisfaction Awards, nejvyšší hodnocení 5 let po sobě - AutoPacific2004: vítěz IQS kategorie Premium Luxury Car, celkově 2. místo za Lexusem SC 430 - J.D. Power and Associates2004: Best Buy v katgorii Premium Large Car - IntelliChoice2005: Best Overall Value (v ceně nad 23 000) - IntelliChoice2005: IQS, 2. místo za Lexusem SC 430 v kategorii Premium Luxury Car - J.D. Power and AssociatesJistě se najdou pochybovači. Že jsou to data většinou z USA? Pochopitelně, Lexus tam dodnes prodává polovinu své produkce. Je snad pochybnost o náročnosti amerického trhu? Konkrétně např. J.D. Power pracuje s desítkami tisíc údajů. Kolik údajů by asi sehnal v Evropě, kde se ročně prodá několik stovek LS? Jakou by takový výsledek měl vypovídací hodnotu? Asi by takové výsledky někdo rychle zpochybnil, ne?Je LS 430 cikánskou parádou? Jak pro koho. Asi záleží na důvodu, proč si dotyčný takové auto kupuje. Někdo si chce dopřát luxus za pár korun, někdo chce ohromovat okolí, někdo jen prostě touží jezdit kvalitním, spolehlivým a velmi pohodlným autem. Upřímně, je mi celkem jedno, co si kdo o majitelích LS 430 myslí. Je to jen jejich věc. Jedno však vím jistě, a potvrdí to nejspíše i majitelé jiných lexusů, totiž, že tato auta nevzbuzují u ostatních tolik negativních emocí, jako např. luxusní auta německá. Naopak, jisté je, že jakmile se někde na motoristickém fóru objeví kladné hodnocení těchto japonských aut, majitelé a příznivci německých automobilů vidí hned rudě. Většina z nich samozřejmě v Lexusu nikdy ani neseděla, natož aby mohla vynášet spravedlivé soudy. Natož alespoň trochu kvalifikované.Typickým argumentem z neznalosti je v tomto fóru zmíněná domnělá houpavost LS 430. Takže nikoliv, LS 430 není houpavé auto, jako byly např. první LS 400. Ostatně, ani LS 400 bych nenazval houpavým, zvláště ve srovnání se staršími americkými auty, která se opravdu houpala jako lodě na neklidném moři. LS 400 byl dle mého soudu spíše jen hodně měkký, příď se ponořovala jen při razantnějším brzdění. LS 430 měl oproti LS 400 ještě tvrdší nastavení, ale stále velmi pohodlné. Já sám, když jsem přesedl z LS 400 do LS 430, trpěl jsem prvních několik kilometrů pocitem, že mi byl starší model bližší. Velmi rychle jsem si však zvykl na jiný charakter jízdy, nemluvě o všech těch vymoženostech, které LS 400 postrádal, jako např. automatické směrové bezprůvanové rozfoukávání vzduchu klimatizací, vrstvená boční skla s protihlukovou a vodoodpudivou úpravou atd. Měl jsem možnost svézt se v několika vozech Mercedes, vyzkoušel jsem si všechny soudobé BMW (kromě právě nastupujících modelů a BMW X3 a Z4), vyzkoušel jsem si také všechny Lexusy (kromě RC, RC F, LFA a zde neprodávaných ES, GX, LX) včetně vlajkové lodi LS 600h L. Myslím, že si na všchna ta auta dokáži udělat dostatečný názor. Ohromila mě třeba akcelerace BMW 7 a krásný zvuk, ale vždy jsem se rád vrátil zase ke svému Lexovi. Tato japonská auta mi prostě vyhovují. Možná proto, že nejsem ten, kdo by se nazýval "aktivním řidičem". Já jsem auto využíval profesionálně, spíše se rád vozím. Při mém stylu jízdy mi nechybí těch pár desítek koní navíc, kterými disponují německé automobily. Naopak, kdo rád jezdí agresivněji, asi ho Lexus LS nenadchne, snad s výjimkou opravdu silného LS 600h. Z tohoto důvodu se nehodlám ani pouštět do polemik, co kdo považuj za lepší. Navzdory všem individuálním názorům je tady však nezpochybnitelný fakt, že LS 430 byl pohodlnější a kvalitnější automobil, než Mercedes třídy S, což přiznávají i ta srovnání, která Lexus nakonec z nějakého důvodu hodnotila hůře. Jestli vlastnit ojetý Mercedes nebo Lexus pro mě není žádný složitý rozhodovací proces. Statistiky mluví jasně. Rozhodnout se pro stejně staré německé auto by byla věc citu, který, zřejmě často jen díky nedostatku informací, přemůže racionální rozhodování. Mimochodem, než se ze mě stal ten zmíněný "největší milovník lexusů" v ČR, jezdil jsem auty převážně americkými, a nemyslím tím poevropštělé modely. První Lexus jsem kupoval z naprosto racionálních důvodů. Jak již v diskusi správně zaznělo, osmiválcová luxusní auta nejsou pro každého, a jejich původ v tom nehraje roli. Je třeba si uvědomit, že provoz takových vozidel je finančně poměrně nákladný. Jen to, že takové auto člověk vlastní, stojí mu před domem, stojí nejméně kolem 60 000,- Kč ročně, a to nezmiňuji palivo atd. Proto jsem také v původním příspěvku uvedl některé ceny a možnou cílovou skupinu, pro kterou jsou velké V8 sedany vhodné. Aby bylo jasno, nehodlám zde šířit tu jedinou pravou lexusí víru. Ani mi za to Toyota neplatí. Ale na některé zjevné nesmysly jsem cítil potřebu reagovat. Protože kolem Lexusů panuje stále mnoho mýtů. Jak je mým zvykem, svá tvrzení jsem se snažil v únosné míře podložit konkrétními a především doložitelnými fakty. Chápu, že někteří nezachytí ani to málo, ale to je riziko všech internetových diskusí, které jsem dobrovolně napsáním svých příspěvků přijal. Jakékoliv rozumné a věcné diskusi s fandy do aut, ať již preferují jakoukoliv značku, si vždy rád popovídám. A jsem rád, že i v této diskusi se takoví našli.


Dobrý den, napište prosím o některém ze svých vozů recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Budeme potěšeni.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Poniedziałek 30.11.2015 13:07, RE: Lexus
sympatico napisał:
Chtěl bych poděkovat pánovi s nickem " lexusia" za poutavé čtení...a rozvíření diskuze. A ten Váš entuziasmus je přímo nakažlivý Měl jsem Lexusy dva, už je to pěkných pár let. První RX300 2001- třílitrový benzín měl tady ještě okolo 200 koní, popravdě auto moc nejelo a design tehdy (v roce 2009) už nebyl nic moc. Po necelém roce se naskytla výhodné koupě stejného modelu po FL, takže taky RX300, ale rok 2003...a takřka dvojnásobná kupní cena proti staršímu modelu. Vzhledem ke kilometrům co najezdím jsem nechal oba přestavět na LPG, a model po FL byl vzhledově i jízdně úplně jinde. Vynikající audio Mark Levinson, interiér bez výhrad, normální ND ve slušných cenách, jako např.brzdy. Kufr skoro žádný, a servis přímo v Toyotě Karlovy Vary, bez komplikací. Ovšem ten druhý Lexus měl vychytávku zvanou vzduchový podvozek, a to, co údajně funguje v Landcruiseru navždy, tak tady spolehlivě odchází. Na každém kole bylo čidlo výšky, odešly postupně všechny, a jedno vyšlo i s výměnou na necelých 12.000,- . V druhovýrobě nesehnatelné, dnes je třeba situace jiná, bavíme se o roku 2010...Takže odešla čidla, pak tam byl ještě kompresor a možná měchy, to už nevím jistě...každopádně jsem nechtěl čekat až odejde další komponent téhle "speciality" a auto se ztrátou prodal... A mám takový pocit, že i v modelu LS se vyskytuje vzduchový podvozek, který v žebříčku průserů směle konkuruje airmaticu od MB.Lexus LS jsem nikdy nevlastnil, najezdím ročně okolo 80tkm a nechci se někde stresovat zadním náhonem...tkž i proto jsem se nikdy nedíval po GS. Ovšem po LS600 4x4 už mlsně pokukuji, jen čekám až cenovky ojetin ještě spadnou. Generaci, která zajímá tazatele, jsem několikrát řídil a vyzkoušel, jednou to byla 2003 a podruhé 2005, výbava president. Tu 2005 jsem řídil chvíli loni...auto bylo krásné, velmi zachovalé...a tak trochu, řekl bych, zastaralé. Zezadu to vypadalo jak starý mercedes, a interiér i při špičkovém zpracování prostě nedosahoval kvality Audi A8 nebo BMW 7 . A to prosím berte jako objektivní zhodnocení od člověka, který trpí na japonská auta. I sedadla byly takové nic moc, z hlediska výbavy a cílové skupiny zákazníků. Jinak Lexus LS nejvíc rozvířil vody svým prvním modelem LS400 v roce 1989, zejména zpracováním a spolehlivostí. V Evropě bych to přirovnal ke kvalitě Mercedesu 124, když si ještě MB většinu dílů vyráběl sám a nezapojoval tolik externí dodavatele jak později s modelem E...Dnes už je Lexus třetí generace vážně jen pro fandy...loni jsem ho měl na pár dní, natěšený, ale ve finále spíše zklamaný. Auto fungovalo, motor byl neskutečně tichý...ale přišlo mi, jako by mu ujel vlak. Jeden nadšenec ho letos v Brně prodával...byla 06, najeto tuším 130, po jednom majiteli (lékař), krásná tmavě modrá, na krásných alu, auto jak nové...bylo za 300, 280, 260, 240...pak skončilo v Lexusu Brno a troufám si říct, že nebylo moc dražší než 200t...na to, že nové stálo 3 miliony (faktura byla ofocena), tak to o něčem svědčí. A stav byl excelentní, asi jako Infiniti fx35 jednoho kolegy zde na foru...i ve Varech jsme věděli, že TOHLE Infiniti bylo top :) svět je malej :)Takže já Vám fandím. Auto koupíte jen od fandy, při prodeji na něm proděláte tolik peněz že lepší nepočítat (ale to znám, taky si kupuji podobné exoty ), ale pokud se Vám při pohledu na něj zrychlý tep, není co řešit. Je to volba rozumu, starší japonská limuzína, osmiválec, přihrádky v autě co se všechny otvírají stejně dlouho , milion zbytečných tlačítek pro děti v zadní loketní opěrce, děsná sranda při náledí a kámoš pojiš´továk, co zařídí All risk , ptž to náledí taky může zkazit Vánoce i dva roky potom... Ale můžu Vás uklidnit, jsou i větší magoři, jeden mechanik ve vedlejší vesnici si koupil za 250t nějaké hranaté Masserati...bůh ví, jak může být staré, ale pořád se v něm vrtá a prý je to masakr při jízdě...nevím ještě jsem to jezdit neviděl .Jako auto na dlouhé klidné cesty to není špatná volba. Klesat na ceně ale bude asi jako měna v Argentině...a pokud máte budget 300t, koupíte Lexus z roku 06, možná i s malým nájezdem...ale já si myslím, že by se ty peníze daly utratit lépe a rozumněji...bohužel. Japonce mám rád, ale tahle generace bude za pár let prostě hrozně stará...a hrozně špatně prodejná :/


Dobrý den, napište prosím o svém autě recenzi http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Poniedziałek 30.11.2015 13:42, RE: Reno
tomaskrtek napisał:
v tomhle případě selskej rozum bez znalosti reálné spotřeby plynu nefunguje. za 300m2 barák by podle mého odhadu byla spotřeba plynu minimálně kolem 50k/ročně,10-15k elektřina, tedy návratnost méně než deset let. ale i kdyby to bylo 15 let tak životnost by měla být 25+ let a následně by se měnilo jen čerpadlo, nikoliv příslušenství, takže už by to nebylo 200k ale třeba jen 100. žárovky jsou jasné, i dnes se dá koupit klasická 100W. černá amerika se dá koupit i v A+ třídě, třeba od Bosche


Slyšel jsi někdy o zastárání výrobku? Jaké bude mít asi parametry tepelná čerpadla za patnáct let? To nikdo není schopen odhadnout. Možná to půjde s cenou tak dolů a bude to mít takovou účinnost, že návratnost bude třeba tři roky a nevyplatí se to stávající opravovat.
Černou americkou ledničku jsem v době před 3 nebo 4 roky našel jen jednu jedinou, od SHARPU, co už o něčem vypovídá, protože normálně by mně asi vůbec nenapadlo koupit lednici od téhle firmy. Co je na trhu dneska je samozřejmě něco jiného.

reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 30.11.2015 14:12, RE: Reno
Reno napisał:
tomaskrtek napisał:
v tomhle případě selskej rozum bez znalosti reálné spotřeby plynu nefunguje. za 300m2 barák by podle mého odhadu byla spotřeba plynu minimálně kolem 50k/ročně,10-15k elektřina, tedy návratnost méně než deset let. ale i kdyby to bylo 15 let tak životnost by měla být 25+ let a následně by se měnilo jen čerpadlo, nikoliv příslušenství, takže už by to nebylo 200k ale třeba jen 100. žárovky jsou jasné, i dnes se dá koupit klasická 100W. černá amerika se dá koupit i v A+ třídě, třeba od Bosche
Slyšel jsi někdy o zastárání výrobku? Jaké bude mít asi parametry tepelná čerpadla za patnáct let? To nikdo není schopen odhadnout. Možná to půjde s cenou tak dolů a bude to mít takovou účinnost, že návratnost bude třeba tři roky a nevyplatí se to stávající opravovat.Černou americkou ledničku jsem v době před 3 nebo 4 roky našel jen jednu jedinou, od SHARPU, co už o něčem vypovídá, protože normálně by mně asi vůbec nenapadlo koupit lednici od téhle firmy. Co je na trhu dneska je samozřejmě něco jiného.

ale to popírá co jsi napsal výše. bavíme-li se o stávajícím stavu, tepelné čerpadlo se ti začne vyplácet po 10-15 letech při životnosti min. 25 let. a nikdo neví co udělá cena elektřiny za deset let, pokud půjde dolů, pouze se prodlouží doba za kterou se to vyplatí, pokud půjde nahoru tak bube kratší. doposud se jen zdražovalo nyní to stagnuje. ale větší pokles je nereálný. veškeré tyto technologie se jednoznačně vyplatí, i přes vyšší počáteční náklad. a pokud se zvýší účinnost tak jedině dobře.

reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Poniedziałek 30.11.2015 15:08, ,k kh k hgj g kghj
Mezi hybridní verzí Lexusu LS a klasickou s pohonem 4x4 je rozdíl v PC 340 tisíc.
http://www.lexus.cz/car-models/ls/ls-460/
Spotřeba hybrídního se uvádí jako 8,6 litru na sto
klasického LS 460 AWD jako 11,4
rozdíl na sto km je tedy 2,8 l x 30 korun - dejme tomu = 84 uspořených korun na sto km,
resp. 84 haléřů na kilometr.
Návratnost je tedy něco přes 400 tisíc km? počítám správně?
Takže ano, máš pravdu, vždycky se to vrátí, otázka jen kolikátému majiteli. Ten první to asi nebude.
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Poniedziałek 30.11.2015 15:10, jkljkljj jkl jjk kljl k
Něco mi říká, že kdyby někdo koupil LS 460 a předělal ho na plyn, udělá pro ekologii stonásobně víc, než s hybridním LS 600...
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 30.11.2015 15:16, RE: jkljkljj jkl jjk kljl k
Reno napisał:
Něco mi říká, že kdyby někdo koupil LS 460 a předělal ho na plyn, udělá pro ekologii stonásobně víc, než s hybridním LS 600...


to je fakt
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 30.11.2015 15:28, RE: ,k kh k hgj g kghj
Reno napisał:
Mezi hybridní verzí Lexusu LS a klasickou s pohonem 4x4 je rozdíl v PC 340 tisíc.http://www.lexus.cz/car-models/ls/ls-460/Spotřeba hybrídního se uvádí jako 8,6 litru na stoklasického LS 460 AWD jako 11,4rozdíl na sto km je tedy 2,8 l x 30 korun - dejme tomu = 84 uspořených korun na sto km,resp. 84 haléřů na kilometr.Návratnost je tedy něco přes 400 tisíc km? počítám správně?Takže ano, máš pravdu, vždycky se to vrátí, otázka jen kolikátému majiteli. Ten první to asi nebude.


tady jde i o to že v určitých zemích mají hybridy daňové zvýhodnění, patří to k bontonu mezi nějakou vrstvou, člověk má pocit že dělá něco pro matičku Zemi atd... důvodů je spousta, kdyby nebyl odbyt, nebyl by výrobek. a tomu kdo kupuje ojetinu to může být šumák, nesere se to.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Poniedziałek 30.11.2015 17:59, Lexus???
Tak se nám to-jako obyvkle, kam vstoupí pan Reno,pěkně zvrhlo.
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Poniedziałek 30.11.2015 18:46, .
no, to by ses jinak nudil Zdeny
reagować
  1 2 3 ... 5


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.