stenly napisał:
na Maree JTD (do dneška má 170 000 km) se mi rozbilo relátko žhavení, žhav. svíčka, startér (šel opravit) . Vše Bosch. Jinak pouze měním spotřebák. Zcela potvrzuji názor Jirky. Německá kvalita příšerně spadla, zlatá byla doba Ascon a Golfů II. , tehdy to byla skutečně solidní německá auta.
Máš recht, Stenly. Období bych bych zahrnul do této éry ještě G III. Začátek 90. let - všichni výrobci pochopili, že dělat moc kvalitně, aby věc dlouho sloužila, se NEVYPLÁCÍ. Zákazník, kterému by jezdil Mercedes 20 let (byť by byl drahý), firmě moc nepřinese. Lepší by byli ti, kteří by si koupili za tuto dobu Mercedesy čtyři. Filosofie VŠECH firem jse rapidně změnila, ale ke stejnému. Reklama neproklamuje nyní spolehlivost, bezproblémovost apod. Lépe je útočit na snobství (BMW, VW), pseudosnobství (typické v ČR pro Škodu), design (Francouzi a Italové), pocit skvělé a velmi malé investice, že tato auta zvládnou všechno, jako ti ostatní (Korejci, Dacia, s dovolením, i R. Thalia). Zákazníka je třeba hladat pomocí vhodně zvolené reklamy, která osloví skupinu lidí velmi podobně smýšlejícíh, s podobnými životními hodnotami.
Vážení diskutující, buďme rádi, že Evropané, mezi které se už také počítáme, jsou v tomto směru dosti konzervativní. I když skutečně už německá auta nejsou to co bývala, děláme tím takovou čínskou zeďproti čínské invazi. Číňané pochopili, že konzumního amerického a evropského (i když američani jsou v tomto směru skutečně unikátní, což mohu potvrdit ze svého dvouměsíčního pobytu v USA) zajímá jen cena a objem. Myslí si, že se jim to podaří i v automobilovém průmyslu, ale věřím, že tak rychle to zas nebude.
Ale až ty čínské sračky (do uvozovek to schválně nedávám) dorazí k nám, budeme s notnou dávkou nostalgie vzpomínat na spolehlivost Renaultů, eleganci Dacii a bezpečnost Favoritů...