bestdrifter napisał:
Po přečtení tohoto článku jsem chtěl napsat to samý, ale ty jsi zřejmě noční pták
Pro autora je zřejmě směrodatné pouze najeté km, pojistky, cena vozu. Kde jsou zmíněné třeba náklady na údržbu technologicky náročnějších vznětových motorů - už třeba jenom blbý svíčky kolik stojej, i emise jsou dražší, to jsou všechno detaily, ale když si připočtete chronicky poruchové váhy vzduchy, které trápí většinu dieselů, pak odcházející ramena, nižší životnost pneumatik vinou těžkého motoru, nemluvě o po...
Já pořád nechápu o jakých vyšších nákladech je řeč,(kromě případu kdy kupuji nový vůz).
- Zkuste se podívat na bazar na netu, ceny benzinových a dieselových vozů se prolínají.
-Např. Ford vyrábí benz.1.8 85kw. ale i Diesel 1.8 85kw TDCI . Takco povinné ručení ?
- Žhavicí svíčky u moderního dieselu vydrží běžně 100 000 km. Kolikrát byjste měnili levnější svíčky na benzinu?
- Ramena na přední nápravě trpí snad jen u Peugeotu ( nadměrně).
- Turbo, jak správně jezdit s turbodieselem bylo popsáno zde na těchto strántkách. No a pak včas měnit olej. Zde bych přpustil na40000km jednu výměnu oleje u dieselu navíc.
- Takže navíc bych ještě s každou výměnou oleje viděl palivový filtr,cca 500 kč. U benzinu se mění většinou po 60000km.
- Jezdím s dieselem 8- 10 000 km ročně. Většinou do práce dva km tam , dva zpět. Spotřeba 7.5 l. Delší jízda 6 L . (Focus 1.8 , 85kw). Před tím jsem měl F. Eskort 1.6, 66kw benzin, spotřeba za stejných podmínek10 - 11 L , na delší vzdálenost 7,5 L
-Poruchy které by beninovéauto mít nemohlo jsem prostě neměl a mám spoustu známých (vlastníků dieselů), kteří midávají v tomto názoru za pravdu.
Na závěrchci jen říci že mně moje auto šetří dost peněz na spotřebě i bez ná jezdu nějakých nesmyslných kilometrů. Věřte si ale čemu chcete , ahoj.