0
powrót
 

diskuze k tématu: KUPUJEME AUTO: Benzín, nebo nafta?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 00:26, článek
Tento článek hodnotím jako hodnotný, ale tělo neodpovídá nadpisu. Autor se mu věnuje jen pár větami a pak se odbočuje ke globálnímu energetickému tématu. To ovšem nevadí, jen pod tím nadpisem člověk čeká něco jiného a víc informací.

Všichni známe věty naftový motor je dražší na servis atd. Co to ale rozebrat podrobněji a také podrobněji rozepsat správné zacházení s nafťáky.
A teď mě neodkazujte na článek umíme jezdit s naftovými motory, protože ani tam toho moc nebylo. Co třeba podtáčení dieselů, nejenom vytáčení je problém - vadí nebo nevadí jaké otáčky jsou nejlepší... Trvalé dálniční rychlosti 140 - 150 km/hod třeba 200km úsek vadí nebo ne? Benzínový motor je dobré občas protáhnout kvůli spálení karbonových usazenin a co diesel? V čem je náročnější servis, proč jsou náhradní díly dražší...
Je to jen pár typů dotazů, určitě by zde mnoho čtenářů ocenilo shrnutí všech dieselových motorů v jednom článku, přednosti, slabiny, spotřeba, životnost turba i dalších komponent, náchylnost na nekvalitní palivo, odhadované náklady, předpokládanou životnost....
Trošku jsem se rozepsal, tak se nezlobte :o)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 00:56, RE: článek
Aleš napisał:
Tento článek hodnotím jako hodnotný, ale tělo neodpovídá nadpisu. Autor se mu věnuje jen pár větami a pak se odbočuje ke globálnímu energetickému tématu. To ovšem nevadí, jen pod tím nadpisem člověk čeká něco jiného a víc informací.

Všichni známe věty naftový motor je dražší na servis atd. Co to ale rozebrat podrobněji a také podrobněji rozepsat správné zacházení s nafťáky.
A teď mě neodkazujte na článek umíme jezdit s naftovými motory, protože ani tam toho moc nebylo. Co třeba podtáčení diesel...
Naopak dwkuji za to,protože je to věcná připomínka....souhlasím s Tebou:)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 08:19, RE: článek
Aleš napisał:
Tento článek hodnotím jako hodnotný, ale tělo neodpovídá nadpisu. Autor se mu věnuje jen pár větami a pak se odbočuje ke globálnímu energetickému tématu. To ovšem nevadí, jen pod tím nadpisem člověk čeká něco jiného a víc informací.

Všichni známe věty naftový motor je dražší na servis atd. Co to ale rozebrat podrobněji a také podrobněji rozepsat správné zacházení s nafťáky.
A teď mě neodkazujte na článek umíme jezdit s naftovými motory, protože ani tam toho moc nebylo. Co třeba podtáčení diesel...
Děkujeme za podnětnou reakci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 09:17, za peníze cokoli
Myslíte si že za peníze se dá pořídit a vymyslet všechno ? To si v době Rudolfa II mysleli také a bohatí nešetřili penězi pro alchymisty, aby jim vyrobili zlato z olova a učinili nesmrtelnými a jiné. Dnes se tomu smějeme. Nebudou se nám v budoucnu také smát, že chceme nemožné?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 10:37, RE: za peníze cokoli
neodborník napisał:
Myslíte si že za peníze se dá pořídit a vymyslet všechno ? To si v době Rudolfa II mysleli také a bohatí nešetřili penězi pro alchymisty, aby jim vyrobili zlato z olova a učinili nesmrtelnými a jiné. Dnes se tomu smějeme. Nebudou se nám v budoucnu také smát, že chceme nemožné?
Ono by uplne stacilo z kratkodobeho hlediska investovat treba do rozsireni bioethanolu coby paliva pro automobily podobne, jako je tomu v soucasnosti ve Svedsku. Zas tak moc to nestalo a pomerne spolehlive to funguje. Z pohledu dlouhodobeho je pak jednoznacne snazit se o vodikovy pohon, avsak zde je potreba jeste vyresit nekolik drobnosti jako ekologicky zpusob ziskavani tohoto paliva. Tam je prozatim myslim nejvetsi kamen urazu teto technologie. No uvidime, jinak hezky clanek, je nejvyssi cas zacit se temito problemy zabyvat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 10:53, plyn
jezdim s feldou 1,3 na plyn a jsem spokojeny; kdyz jedu na benzin tak auto neni zivy, takze me to ne stve. a na to prckani po meste a okoli staci, mala pojistka, lgp vsude. (rocne v nalitam cca 30tis)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 11:51, RE: článek
Aleš napisał:
Tento článek hodnotím jako hodnotný, ale tělo neodpovídá nadpisu. Autor se mu věnuje jen pár větami a pak se odbočuje ke globálnímu energetickému tématu. To ovšem nevadí, jen pod tím nadpisem člověk čeká něco jiného a víc informací.

Všichni známe věty naftový motor je dražší na servis atd. Co to ale rozebrat podrobněji a také podrobněji rozepsat správné zacházení s nafťáky.
A teď mě neodkazujte na článek umíme jezdit s naftovými motory, protože ani tam toho moc nebylo. Co třeba podtáčení diesel...
Po přečtení tohoto článku jsem chtěl napsat to samý, ale ty jsi zřejmě noční pták Pro autora je zřejmě směrodatné pouze najeté km, pojistky, cena vozu. Kde jsou zmíněné třeba náklady na údržbu technologicky náročnějších vznětových motorů - už třeba jenom blbý svíčky kolik stojej, i emise jsou dražší, to jsou všechno detaily, ale když si připočtete chronicky poruchové váhy vzduchy, které trápí většinu dieselů, pak odcházející ramena, nižší životnost pneumatik vinou těžkého motoru, nemluvě o poruchách turb, vstřikovačů, které jsou náročné na kvalitu nafty, která u nás kvalitní fakt neni tak hranice pro rozhodování zda diesel nebo benzín by měla být tak min. o 10.000km víc, tzn., rozhodovat pakliže člověk najede min 40.000km/rok. A to ještě nikdo neřešil kultivovanost chodu motoru, hlavně v zimě má člověk pocit, že startuje traktor (pokud teda vůbec nastartuje
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 14:18, RE: článek
Aleš napisał:
Tento článek hodnotím jako hodnotný, ale tělo neodpovídá nadpisu. Autor se mu věnuje jen pár větami a pak se odbočuje ke globálnímu energetickému tématu. To ovšem nevadí, jen pod tím nadpisem člověk čeká něco jiného a víc informací.

Všichni známe věty naftový motor je dražší na servis atd. Co to ale rozebrat podrobněji a také podrobněji rozepsat správné zacházení s nafťáky.
A teď mě neodkazujte na článek umíme jezdit s naftovými motory, protože ani tam toho moc nebylo. Co třeba podtáčení diesel...
Ano, to co napsal jako poznámku Aleš by mě také zajímalo. Článek mi přišel jako výtah z učebnice ekonomie prvního ročníku střední školy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 20:11,
dnes je rozhodovanie, ci benzin or naftu ovela jednoduchsie ako v minulosti. Porovnajte maloobjemovy diesel, ktory ma servisny interval 30 az 50000km s benzinom... V prospech dieselu hovori spotreba mensia bezne o viac ako dva litre, nizka zakonna poistka, vdaka turbu lepsi vykon, lepsia pruznost, rovnake mnozstvo a rovnaka cena oleja. Samozrejme, velky benzin je super na sport, ale bavme sa o dennom jazdeni. Tam vyhrava vseobecne diesel. Pri jazdenom aute je to absolutne jasne, pri novom uz tie rocne najazdene kilometre hraju ulohu. Ale v akciach sa uz pomerne casto da zohnat diesel za cenu benzinu a v takom pripade niet o com diskutovat...
A k tej zlozitosti... Je to sprostost. Auto sa bud vydari, alebo nevydari. Na znacke, alebo typu pohonu nezalezi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 21:58, RE: článek
bestdrifter napisał:
Po přečtení tohoto článku jsem chtěl napsat to samý, ale ty jsi zřejmě noční pták Pro autora je zřejmě směrodatné pouze najeté km, pojistky, cena vozu. Kde jsou zmíněné třeba náklady na údržbu technologicky náročnějších vznětových motorů - už třeba jenom blbý svíčky kolik stojej, i emise jsou dražší, to jsou všechno detaily, ale když si připočtete chronicky poruchové váhy vzduchy, které trápí většinu dieselů, pak odcházející ramena, nižší životnost pneumatik vinou těžkého motoru, nemluvě o po...
Já pořád nechápu o jakých vyšších nákladech je řeč,(kromě případu kdy kupuji nový vůz).
- Zkuste se podívat na bazar na netu, ceny benzinových a dieselových vozů se prolínají.
-Např. Ford vyrábí benz.1.8 85kw. ale i Diesel 1.8 85kw TDCI . Takco povinné ručení ?
- Žhavicí svíčky u moderního dieselu vydrží běžně 100 000 km. Kolikrát byjste měnili levnější svíčky na benzinu?
- Ramena na přední nápravě trpí snad jen u Peugeotu ( nadměrně).
- Turbo, jak správně jezdit s turbodieselem bylo popsáno zde na těchto strántkách. No a pak včas měnit olej. Zde bych přpustil na40000km jednu výměnu oleje u dieselu navíc.
- Takže navíc bych ještě s každou výměnou oleje viděl palivový filtr,cca 500 kč. U benzinu se mění většinou po 60000km.
- Jezdím s dieselem 8- 10 000 km ročně. Většinou do práce dva km tam , dva zpět. Spotřeba 7.5 l. Delší jízda 6 L . (Focus 1.8 , 85kw). Před tím jsem měl F. Eskort 1.6, 66kw benzin, spotřeba za stejných podmínek10 - 11 L , na delší vzdálenost 7,5 L
-Poruchy které by beninovéauto mít nemohlo jsem prostě neměl a mám spoustu známých (vlastníků dieselů), kteří midávají v tomto názoru za pravdu.
Na závěrchci jen říci že mně moje auto šetří dost peněz na spotřebě i bez ná jezdu nějakých nesmyslných kilometrů. Věřte si ale čemu chcete , ahoj.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 22:07, RE: článek
bestdrifter napisał:
Po přečtení tohoto článku jsem chtěl napsat to samý, ale ty jsi zřejmě noční pták Pro autora je zřejmě směrodatné pouze najeté km, pojistky, cena vozu. Kde jsou zmíněné třeba náklady na údržbu technologicky náročnějších vznětových motorů - už třeba jenom blbý svíčky kolik stojej, i emise jsou dražší, to jsou všechno detaily, ale když si připočtete chronicky poruchové váhy vzduchy, které trápí většinu dieselů, pak odcházející ramena, nižší životnost pneumatik vinou těžkého motoru, nemluvě o po...
Neodpustim si k tomuto prispevku poznamku: pokud je dieselovy motor vporadku, nastartuje v nizsi teplote nez benzin. Jen musi byt opravdu OK, tzn. nabita baterie, bezproblemove vstrikovace, spravne tlaky ve valcich a tesnost motoru, ciste filtry atd. V dnesni dobe uz se pridavaji dostatecne dobra aditiva, aby nafta v nadrzi nezrosolovatela prilis brzy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 22:46, RE: článek
bestdrifter napisał:
Po přečtení tohoto článku jsem chtěl napsat to samý, ale ty jsi zřejmě noční pták Pro autora je zřejmě směrodatné pouze najeté km, pojistky, cena vozu. Kde jsou zmíněné třeba náklady na údržbu technologicky náročnějších vznětových motorů - už třeba jenom blbý svíčky kolik stojej, i emise jsou dražší, to jsou všechno detaily, ale když si připočtete chronicky poruchové váhy vzduchy, které trápí většinu dieselů, pak odcházející ramena, nižší životnost pneumatik vinou těžkého motoru, nemluvě o po...
Uz necti ty clanky o vadne vaze vzduchu motaji ti hlavu z pozdravem jedine TURBO
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.05.2006 09:00, A co ekologická daň
A už jste slyšeli o ekologické dani ? Nařízením EU by měla platit i u nás. Zaslechl jsem, že diesly nesplňující Euro 3 budou platit 15 - 20 tis. Kč ročně...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.05.2006 20:14, RE: článek
AnderN napisał:
Neodpustim si k tomuto prispevku poznamku: pokud je dieselovy motor vporadku, nastartuje v nizsi teplote nez benzin. Jen musi byt opravdu OK, tzn. nabita baterie, bezproblemove vstrikovace, spravne tlaky ve valcich a tesnost motoru, ciste filtry atd. V dnesni dobe uz se pridavaji dostatecne dobra aditiva, aby nafta v nadrzi nezrosolovatela prilis brzy.
toje zajimave ze letosni zimu tolik naftaku zamrzlo i kdyz jsou tak dobre prisady! ha nech se vysmat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.05.2006 20:32, RE: článek
marek napisał:
toje zajimave ze letosni zimu tolik naftaku zamrzlo i kdyz jsou tak dobre prisady! ha nech se vysmat.
Zamrzlo i hafo benzinaku ... takze byt tebou radeji mlcim.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.05.2006 21:10, RE: článek
AnderN napisał:
Neodpustim si k tomuto prispevku poznamku: pokud je dieselovy motor vporadku, nastartuje v nizsi teplote nez benzin. Jen musi byt opravdu OK, tzn. nabita baterie, bezproblemove vstrikovace, spravne tlaky ve valcich a tesnost motoru, ciste filtry atd. V dnesni dobe uz se pridavaji dostatecne dobra aditiva, aby nafta v nadrzi nezrosolovatela prilis brzy.
Kto chce benzínový motor ,tak si ho kúpi a kto diesel tak si ho kúpi a výkon ?? Porovnávať hladký benzín s TD ?? To nie . Porovnajte turbo benzín a turbo diesel ?? A keby som chcel šetriť na palive tak chodím pešo :))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.05.2006 23:40, RE: článek
marek napisał:
toje zajimave ze letosni zimu tolik naftaku zamrzlo i kdyz jsou tak dobre prisady! ha nech se vysmat.
Většinou když zamrzne nafta, nemůže za to motor, ale palivo. Kdo šetří, nemá za tři, ale jede na laně, nebo šalinou... Mám ve firmě 4 naftová auta (dodávky), po výměně akumulátorů ()) jsme neměli se startováním problémy... Takže klídek. Zdar
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.05.2006 23:42, RE: A co ekologická daň
franco napisał:
A už jste slyšeli o ekologické dani ? Nařízením EU by měla platit i u nás. Zaslechl jsem, že diesly nesplňující Euro 3 budou platit 15 - 20 tis. Kč ročně...
A dvoutakty tak 80 tisíc, ne ? Taková blbost...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.05.2006 23:49, RE: A co ekologická daň
Pepe napisał:
A dvoutakty tak 80 tisíc, ne ? Taková blbost...
a jeste se bude platit za blbej ksift. kdo ma rypak 100tisic za to ze leze na silnici.......ZDAR.....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 01.06.2006 23:17, RE: A co ekologická daň
pepe napisał:
a jeste se bude platit za blbej ksift. kdo ma rypak 100tisic za to ze leze na silnici.......ZDAR.....
Tady někdo použil můj nick, ale proč ne. Ted´ jsem se koukal na Paroublbka, ten by se nedoplatil....
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.