Souhlasím s oběma názory,i já byl v situaci,kdy jsem o tomto přemýšlel.Chtěl jsem každopádně vůz s řetězem.Vybíral jsem mezi Sorentem,Zafirou,X-TRAILEM a předposledním Mondeem.Až do doby,kdy jsem zjistil,že i ten má občas svou chvilku a jednoduše se přetrhne,popř. rozpadne napínací kladka.K tomu jsem přičetl zvýšenou hlučnost a začal váhat.Traktor jsem nechtěl.Takže nakonec jsem vybral vůz s řemenem,poslední model Mondea,kde je motor od PSA a výměnou po 200.000km.Při dnešní ceně rozvodů do tohoto vozu(cca5.000,-Kč v servisu Ford)jsem naprosto spokojený a spím klidně.
Tím chci naznačit,že vybírat vůz dle možných závad a nákladů na servis asi není to pravé ořechové.Ušetřete na rozvodech,vysype se vám zase turbo,dvouhmotový setrvačník,bude zlobit multiplex,....Pak je lepší volbou jezdit na kole
.Tak či onak servis potřebuje každý vůz.
P.S. Kdysi jsem vlastnil i Mondeo MKII se 66kW,kde jsem donekonečna slýchal,jak praskají rozvodové řemeny.I v diesel servisu mě strašili,že předepsaných 60.000km nesmím dodržovat,že jim to řekli i v Německém Fordu,ať tedy měním po 50.000km.Dodržoval jsem 60.000 a na motoru najezdil bez větších problémů 410.000km.