0
powrót
 

diskuze k tématu: Hyundai ix35: jak dosáhnout nižší spotřeby motoru 1.6 GDI?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, vše o spotřebě, technické dotazy, korejská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 16:14, RE: E85
janremes napisał:
Ještě jsem chtěl dodat, že se také udává 10-20% zvýšení výkonu.
E85 má mít 101 oktanů.
Ale například u Fordu Mondeo FFV (2,0 Duratec) je výkon stejný (145k) a spotřeba o 30-35% vyšší oproti 2,0 Duratec.
*FFV-Flexi Fuel Vehicle

Mít motor o objemu 3,5L (předpokládám V6) tak zkusím přestavbu u specializované firmy a věřím, že se Vám to vrátí do 1-2 let.

U té 1,6 bych si o tom něco přečetl a zvážil to. Cena za přestavbu je stejná asi jako natankovat 3krát plnou nád...
Cetl jsem, ze pri horeni vznika voda a koroduje motor.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 16:22, azijske motory
Jak spravne autor poznamnal, tak korejske a japonske motory jsou delane na vykon, typicky Honda a nebo H/K. Takovy motor ma potom nadprumerny vykon, ale max. tociveho momentu je uz taky hodne vysoko a kdyz se lehke auto nalozi, nebo se to da do tezkeho auta, tak je problem. Dobry priklad byl prefaceliftovy 1.4i Ceed/i30.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 18:34, RE: spotřeba u 2.0 crdi
tomaskrtek napisał:
ale za tu cenu relativně největší kus auta.
Já vím, ale není třeba ani kufr, ani převis vepředu. Vnitřní prostor taky netřeba abnormální - jde fakt o auto do města - škola, školka, kroužky, nákupy. Prostě nový auto, co se tváří "moderně", je z něj dobře vidět, dobře se do něj leze a skýtá jakýs takýs pocit bezpečí. Aby to trochu jelo, moc nežralo. A aby mě nežral sem tam nějakej ťukanec a škrábanec z parkoviště...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 18:38, RE: moje O1 TDI žere 5 na 100, kámoši v hospodě říkali že to je moc, co s tím? :D
Paul napisał:
Je to docela možné. Blíž jsem to nestudoval, ale zkoušeli jsme to. Kamarád měl dlouho O2 s 1.6 FSI a po dobrých zkušenostech pak už tankoval jen natural 98 (pokud to bylo možné). Odezva na plyn daleko lepší, pocitově lepší zátah a spotřeba šla taky dolů. Ale nakonec ji vyměnil za 1,8 TSI, která jede jako nic i s plným autem a kolama na střeše (což jezdí často) i na 95
Je to tím, že (T)FSI má vrstvené spalování, pro které je vhodnější 98 TSI ne, takže kousne i 95...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 20:21, RE: spotřeba u 2.0 crdi
Pepe napisał:
Já vím, ale není třeba ani kufr, ani převis vepředu. Vnitřní prostor taky netřeba abnormální - jde fakt o auto do města - škola, školka, kroužky, nákupy. Prostě nový auto, co se tváří "moderně", je z něj dobře vidět, dobře se do něj leze a skýtá jakýs takýs pocit bezpečí. Aby to trochu jelo, moc nežralo. A aby mě nežral sem tam nějakej ťukanec a škrábanec z parkoviště...
Duster
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 20:25, RE: E85
nicco napisał:
Cetl jsem, ze pri horeni vznika voda a koroduje motor.
při optimálním hoření benzínu by měla také vznikat jen vodní pára+CO2, takže to je poněkud scestná představa )) jezdí na to 3/4 Jižní Ameriky, takže to asi je odzkoušené.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 20:33, RE: E85
janremes napisał:
Ještě jsem chtěl dodat, že se také udává 10-20% zvýšení výkonu.
E85 má mít 101 oktanů.
Ale například u Fordu Mondeo FFV (2,0 Duratec) je výkon stejný (145k) a spotřeba o 30-35% vyšší oproti 2,0 Duratec.
*FFV-Flexi Fuel Vehicle

Mít motor o objemu 3,5L (předpokládám V6) tak zkusím přestavbu u specializované firmy a věřím, že se Vám to vrátí do 1-2 let.

U té 1,6 bych si o tom něco přečetl a zvážil to. Cena za přestavbu je stejná asi jako natankovat 3krát plnou nád...
asi by se to vyplatilo, ale při mém nájezdu cca 10k ročně v tom smysl nevidím. nehledě na to že mám auto relativně mladé (07) a velmi málo jeté (40k mil) takže to skutečně nechci riskovat z hlediska dlouhodobého provozu-plánuji si ho ještě cca pět let nechat. při poklesu ceny cca 100k ročně mě ušetřených deset tisíc nespasí 13 litrů průměrná spotřeba není málo, to přiznávám, ale stále je to pro mě přijatelná hodnota. natolik přijatelná že lituji že jsem nevzal V8 ve stejném voze. kdybych začal jezdit x-násobně víc tak jdu do plynu. za těchto provozních podmínek se mi ale nevyplatí ani nafta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 20:36, RE: spotřeba u 2.0 crdi
free78 napisał:
pokud by šlo jen o maximální kus auta za investované peníze, tak už můžeme rovnou uvažovat třeba o crossoveru Chevrolet Orlando - auto pro 7 lidí za 363 tisíc.
dvojče Fiatu Freemont. taky to není špatná volba. pěkný auto, zajímavej benzín. pro mě
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 21:20, RE: spotřeba u 2.0 crdi
tomaskrtek napisał:
Duster
Neprošel. A to jsme jeden novej salon Dacie nedávno dodělali. Vzal bych to zápočtem, bylo by to jednodušší. Vevnitř je znát, že je z levného kraje, ale technika je léty (možná až moc) prověřená. Problém bude koroze...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 21:48, RE: Adekvátní
Koloss napisał:
Ač příznivec Fordu, pro takto definované podmínky bych doporučil taky toho Tiguana s 1.4 TSI. Mám kolegu, který podobné auto potřebuje kvůli špatným zádům, takže zadání na malé SUV akceptuji. Pro převažující městský provoz jsou motorizace Kugy vysloveně nevhodné - 2.0 TDCI vyhoví spotřebou, ale DPF filtr by to brzo odnesl, 2.0 SCTi je zbytečně výkonný a spotřebu bude mít nejspíš vyšší než 1.4 TSI. KDyby dali do Kugy 1.6 SCTi a jen 2WD, tak by to asi stálo za úvahu.
Můžeš mi vysvětlit, proč akceptuješ SUV kvůli špatným zádům? Tohle prostě nechápu... pokud myslíš pohodlí nastupování, tak MPV je na tom vždy líp - není až tak vysoké, nemá mohutné prahy.A k zádům - MPV mají nízký nakládací práh a podlahu zav. prostoru oproti SUV velmi nízko. Tedy opět důvod pro SUV není.

Jinak souhlas, Tiguan s 1.4TSI může být dobrou volbou. Do města bych ale volil Yeti 1.2TSI - menší, obratnější, menší spotřeba, výkon naprosto dostatečný. Lepší volbu do města v benzinu těžko pohledat. Snad ještě Qashqai, ale ten nevím, jak na tom je s benziny. Ten 1.6 myslím nic moc...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 21:54, RE: Adekvátní
free78 napisał:
Jen marketing? Který jiný, jakkoliv drahý automobil SUV na této planetě dokáže reálně v provozu jezdit za 7 až 8 litrů benzínu na 100km?
(Připomínám - v automatu s hydrodynamickým měničem, 4x4, kola 19", motor 2 litr 118 kW)
Fakt marketing? V čem? A cena začíná na 499 tisících (jasně za 2wd - ale to by jako pro manželku do města nestačilo?). V ceníku. Třeba by šlo jít i níže...
Třeba Tiguan, že...
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/1045-Tiguan.html?fueltype=2&power_s=120&power_e=130&powerunit=2
DSG spotřebu nezvýší...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 22:06, Naprosto adekvátní spotřeba
U 1.6 GDI nejčastější spotřeba 9,5-10 l. Už teď tedy majitel zřejmě jezdí stylem "plachetnice" a pokud chce nižší spotřebu, tak ať vymění za 1.7CRDi, kde bude jezdit cca za 7l. Se silnějším 2.0CRDi si pomůže z bláta do louže, tam bude rád za osmičku...

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/19-Hyundai/1185-ix35.html?fueltype=2&powerunit=2

Jinak tyhle dotazy opravdu miluju. Majitel koupí krabici s jízdními odpory Bmto292 a pak se diví... Přínos takovéhoto SUV prakticky nikde, provozní náklady vysoké... Když už něco do města, tak Qashqai 1.5dCi nebo ideálně SX4/Sedici
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.04.2012 00:01, RE: spotřeba, vzkaz
vojta1 napisał:
Dobrý den momentálně jezdím s vozem ix35 1.6GDi a mám najeto přes 6000km. Moje spotřeba se ze začátku pohybovala kolem 8.9L/100km po přejetí 5000km si ovšem spotřeba sedla a nyní jezdím za 7.6L/100km což mi přijde na takový vůz velice slušné. Spotřeba vozu ale také nejvíce záleží na noze samotného řidiče. Chtěl bych také vzkázat panu redaktorovi u kterého je z článku vidět, že vozy značky Hyundai nemá v lásce. Hyundai už svojí německou konkurenci dávno předběhl a je jen na lidech kdy si to koneč...
Třeba Mazda a Toyoty dávají záruku 3 roky, prodloužená záruka na celkem 5 let se dá třeba u toyoty přikoupit za cca 7-15 tisíc. Co jsem četl srovnávací test, původně v tištěné podobě, ale tady je to online: http://www.adj.cz/downld/30.pdf. Tak servisní prohlídky do 100 tkm jsou u i40 o 7 tisíc dražší než u Mazdy 6. Takže zákazník si záruku připlatí v ceně garanček, na které navíc musí aby záruku neztratil. Nemluvě o tom že i40 byla dražší o 60 tisíc než M6.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.04.2012 12:15, RE: Adekvátní
rohYpnol napisał:
Můžeš mi vysvětlit, proč akceptuješ SUV kvůli špatným zádům? Tohle prostě nechápu... pokud myslíš pohodlí nastupování, tak MPV je na tom vždy líp - není až tak vysoké, nemá mohutné prahy.A k zádům - MPV mají nízký nakládací práh a podlahu zav. prostoru oproti SUV velmi nízko. Tedy opět důvod pro SUV není.

Jinak souhlas, Tiguan s 1.4TSI může být dobrou volbou. Do města bych ale volil Yeti 1.2TSI - menší, obratnější, menší spotřeba, výkon naprosto dostatečný. Lepší volbu do města v benzinu těžk...
Já se zády problém nemám, takže to nezdůvodňuju. Kolega si ve služební Octavii ničil chatrnou páteř, takže si vyzkoušel Yetiho a protože to bylo citelně lepší, tak si ho vybojoval místo té Oktávky. A protože se musel fakt snažit, tak mu to asi za to stálo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.04.2012 12:16, RE: Adekvátní
rohYpnol napisał:
Můžeš mi vysvětlit, proč akceptuješ SUV kvůli špatným zádům? Tohle prostě nechápu... pokud myslíš pohodlí nastupování, tak MPV je na tom vždy líp - není až tak vysoké, nemá mohutné prahy.A k zádům - MPV mají nízký nakládací práh a podlahu zav. prostoru oproti SUV velmi nízko. Tedy opět důvod pro SUV není.

Jinak souhlas, Tiguan s 1.4TSI může být dobrou volbou. Do města bych ale volil Yeti 1.2TSI - menší, obratnější, menší spotřeba, výkon naprosto dostatečný. Lepší volbu do města v benzinu těžk...
Ale jinak rozumím tomu, že to obvykle tak jednoduché není a vybrat dobré auto pro záda je někdy makačka. On byl omezenej Škodovkou, tak to vybral takto.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.04.2012 20:22, RE: Adekvátní
Koloss napisał:
Ale jinak rozumím tomu, že to obvykle tak jednoduché není a vybrat dobré auto pro záda je někdy makačka. On byl omezenej Škodovkou, tak to vybral takto.
Jo, tak takto tomu rozumím. Prostě vyšší stavba od Škodovky. Yeti je pro mě jedním z mála, co mi nepřipravil z SUV sklamání. Vyšší stavba, ale zároveň slušný kufr, co nemá podlahu metr nad zemí, variabilita...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 16:37, RE: Adekvátní
David V napisał:
Po pravdě nevím, kam dneční módu zbytečných SUV vozidel zařadit. Na silnici jsou většinou neohrabané a v terénu choulostivé. Neuvezou toho víc než kombík. Je z nich lépe vidět a lépe se do nich nalézá. Díky tomu jsou bezpečnější, ale pozor pouze při střetu s jiným pohybujícím se vozidlem (nejlépe klasickým).
Odvrácené stránky:
- vyšší spotřeba
- horší trakce
- problémy se střešním boxem (světlá výška nad 2,10)
Nicméně je to módní záležitost. Jediné SUV, které mi dává smysl je asi Subaru For...
Motorově sice poradit nemůžu, ale pokud bych se řídil kvalitou podvozku, volil bych Kugu. Má zatím nejlepší podvozek, jaký jsem v SUV vyzkoušel (živostí-neskutečně maskuje proporce a váhu auta).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.04.2012 00:28,
A já zas miluju zakomplexované chytráky, kteří se neustále navážejí do regulérního dotazu a odsuzují majitele za SUV. Jednou je papírově deklarován nějaký údaj, tak by mohl v reálu odpovídat. Taky by tě sralo, kdyby sis koupil dvoulitr a pak zjistil, že máš v autě namontovanou jednaosmičku. Zejména u Hyundaie je známo, že jsou údaje o spotřebě podseknutné, ovšem je to podlé a každý o tom neví.
A opravdu nevím, co je komu po tom, jakým autem kdo jezdí. Víš úplné kulové, za jakým účelem bylo auto koupeno a jaké má využití. A zrovna SUV je ideální kompromis pro jízdy jak v lehkém terénu tak po dálnici.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 29.04.2012 15:58, RE:
capslock napisał:
A já zas miluju zakomplexované chytráky, kteří se neustále navážejí do regulérního dotazu a odsuzují majitele za SUV. Jednou je papírově deklarován nějaký údaj, tak by mohl v reálu odpovídat. Taky by tě sralo, kdyby sis koupil dvoulitr a pak zjistil, že máš v autě namontovanou jednaosmičku. Zejména u Hyundaie je známo, že jsou údaje o spotřebě podseknutné, ovšem je to podlé a každý o tom neví.
A opravdu nevím, co je komu po tom, jakým autem kdo jezdí. Víš úplné kulové, za jakým účelem bylo auto...
To, že u Hjundaje jsou údaje "podseknuté" je NAPROSTÝ nesmysl. Spotřeba se měří (resp. lépe napsáno zjišťuje) dle normy. A pro Evropu se spotřeba zjišťuje zcela stejně pro Hyundai i pro VW. To, že u Hjundaje se tedy údaj "podsekne", zatímco třeba u VW to odpovídá, je blábol roku.
Dotaz je nesmyslný, protože 1) není nic jednoduššího, než si vyhledat spotřebu majitelů stejného vozu 2) očekávat "papírovou" spotřebu (SUV v benzinu...) je nesmysl 3) deklarovaný údaj je zcela oprávněný - kdyby majitel jezdil adekvátně zatěžovacímu cyklu, tak automobil tu spotřebu má. 4) majitel se diví vysoké spotřebě naprosto neoprávněně, koupil krabici, tak s tím měl počítat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 29.04.2012 23:16, RE:
rohYpnol napisał:
To, že u Hjundaje jsou údaje "podseknuté" je NAPROSTÝ nesmysl. Spotřeba se měří (resp. lépe napsáno zjišťuje) dle normy. A pro Evropu se spotřeba zjišťuje zcela stejně pro Hyundai i pro VW. To, že u Hjundaje se tedy údaj "podsekne", zatímco třeba u VW to odpovídá, je blábol roku.
Dotaz je nesmyslný, protože 1) není nic jednoduššího, než si vyhledat spotřebu majitelů stejného vozu 2) očekávat "papírovou" spotřebu (SUV v benzinu...) je nesmysl 3) deklarovaný údaj je zcela oprávněný - kdyby majite...
Tak to úplně není. Spotřeba se pořád měří podle stejné normy, to jo. Ale v poslední době cca už 4-5 let se letáková spotřeba začíná hodně odchylovat od reálné, klidně přes 2L. Viz. servery kde uživatelé evidují spotřebu podle dotankování. To je prostě fakt, viz např. spritmonitor. Ale to platí vesměs pro všechny značky. A s dovolením bych za blábol roku označil tvrzení, že se v reálném provozu dá jezdit tak, aby se dosáhlo to co výrobce dneska deklaruje.
reagować
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.