0
powrót
 

diskuze k tématu: Hyundai ix35: jak dosáhnout nižší spotřeby motoru 1.6 GDI?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, vše o spotřebě, technické dotazy, korejská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 13:02, RE: Adekvátní
free78 napisał:
Jen marketing? Který jiný, jakkoliv drahý automobil SUV na této planetě dokáže reálně v provozu jezdit za 7 až 8 litrů benzínu na 100km?
(Připomínám - v automatu s hydrodynamickým měničem, 4x4, kola 19", motor 2 litr 118 kW)
Fakt marketing? V čem? A cena začíná na 499 tisících (jasně za 2wd - ale to by jako pro manželku do města nestačilo?). V ceníku. Třeba by šlo jít i níže...
Určitě, je to i takovej pomyslnej "strop". Ale jak píšu, nemám tady dobrý zkušenosti. Když jsem se ptal, proč nejsou schopni nabídnout CX-7 za podmínek jako v D, tak začli bejt dost nepříjemný. Mmch, ta 7 stejně vyhořela na pohonné jednotce...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 13:04, spotřeba, vzkaz
Dobrý den momentálně jezdím s vozem ix35 1.6GDi a mám najeto přes 6000km. Moje spotřeba se ze začátku pohybovala kolem 8.9L/100km po přejetí 5000km si ovšem spotřeba sedla a nyní jezdím za 7.6L/100km což mi přijde na takový vůz velice slušné. Spotřeba vozu ale také nejvíce záleží na noze samotného řidiče. Chtěl bych také vzkázat panu redaktorovi u kterého je z článku vidět, že vozy značky Hyundai nemá v lásce. Hyundai už svojí německou konkurenci dávno předběhl a je jen na lidech kdy si to konečně uvědomí a připustí. Pokud je německá konkurence tak dobrá proč nenabídne záruku jako Hyundai, 5let bez omezení kilometrů, mohu klidně najet 400.000km za 4 roky a stále budu mít vůz v záruce. Konkurence nabízí stále jen 2 roky, případně si zákazník může přikoupit záruku na další dva roky nebo omezeno na 150.000Km to mi přijde dost legrační. Takže z toho plyne, že Hyundai svým vozům věří a dokáže je podpořit bezkonkurenční zárukou, vedle toho německá konkurence se bojí aby vůz nepřijel se závadou ve 200.000km a oni to nemusely opravovat. A také doporučuji se nikdy zaměřit na vozy které jsou nejčastěji tahány z dálnice protože jsou porouchané, zjistíte, že nejčastěji se jedná o koncernové vozy je to smutné ale je to bohužel tak.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 13:05, RE: spotřeba u 2.0 crdi
tomaskrtek napisał:
Kuga je vevnitř neskutečně mrňavá, skoro jako Juke. pokud je velká sympatie k Fordu doporučuji prubnout model Edge. Beze srandy. Nádherný auto, za super peníze.
Dík za tip. Jezdí s tím na 90% sama + prckové. Já v tom neseděl, ale nedělám si iluze... Už víc ja půl roku mám na tapetě ntb onu 4008, krásnej předek, kousnul bych jí s tím motorem od mits (86kW), ale podle posl. info se k nám snad ani nemá ofiko vozit...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 13:06, RE: Adekvátní
Pepe napisał:
Ten mě taky napadl, přeci jen "městu odolný" Ale psychicky mi to nějak nejde pod fousy, přeci jen to má asi blíž k Renaultu, než k Infi. Ale je čas na "zpracování", takže to nevylučuju... Ale popravdě jsem to zkoumal jen z rychlíku...
a Infi FX37? či spíše EX37?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 13:08, RE: Adekvátní
subarák napisał:
Prostě si řekneš, že většinu komponent stejně vyrobili v Číně a hned se ti uleví...
A proč vlastně SUV? Nějak jsem to nepochytil. Bydlíte někde za městem v lese a tedy kvůli horším cestám?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 13:10, tabulkove hodnoty versus realita.
Spotřeba je adekvátní velikosti automobilu. Bohužel pro tazatele. Podívám-li se na můj oblíbený www.spritmonitor.de, zjistím, že majitelům stejných vozidel se stejnou motorizací spotřebovávají ix35 v průměru 8,32 litrů, takže 8,5 mi nepříjde moc. Toť jen k článku.
Smutné ale je, že na tuhle skutečnost kupujícího neupozorní prodejce. Hyundai ix35 1.6 GDi ma kombinovanou spotřebu v dokumentaci výrobce uvedenou 6,8 litrů. To že je realita jinde, nám nepříjde divné. Nám, kteří si umíme dát dvě a dvě dohromady a trochu do aut vidíme a zajímáme se o něj. Je ale hromada jiných lidí, zejména starších ročníků, kteří si výběrové řízení neudělají, nezkusí si ani testovací jízdu, prostě jdou do autosalónu, vyberou vozidlo, které se jim líbí, kde je napsána cena OD, kombinovaná spotřeba jen tolik a tolik a vozidlo koupí skoro v základním provedení se základní motorizací, vyberou, zaplatí a za pár týdnů s vozidlem odjedou. To že se pak základní motor s hmotností, stavbou karosérie a velkýma pneu musí poprat, to je ani nenapadne. Nepřemýšlejí nad kombinací velikosti vozdila a objemu/výkonu/charakteru základního motoru, zda vozidlo pojede, bude mít dynamiku atd... A už vůbec je nenapadne ptát se na spotřebu vozidla, když v papírech se dočetli 6,8. A ona je v reálu o litr a půl více. Díví se až s odstupem času doma. Tohle třeba já beru jako podraz výrobců automobilů na spotřebitele. Protože uvádějí nějakou spotřebu, která v devadesáti procentech s realitou nemá nic společného. Viz tento případ. Jak si tu Pepe rýpnul do Davida (zbytečně) - no je sice fajn, že finanční náklady na spotřebu jsou vzhledem k poklesu ceny vozidla a servisním nákladům v menšině, myslím ale, že tazatele tento argument stejně neuspokojí.
Teď už je pozdě něco měnit a hledat chybu v motoru. Dle mého chyba ve vozdile není. Ta spotřeba je prostě fakt. Majiteli bych doporučil motor nepodtáčet a jezdit s ním normálně a alespoň jednou za nádrž poslat ručičku k omezovači ať se motor protáhne a nezleniví a všem ostatním, kteří plánují kupovat automobil, bych doporučil zajímat se o reálnou spotřebu vozidla (a taky o servisní náklady na vozidlo po dobu záruky - ty se taky nikde nedočtete), aby předešli rozčarování jako autor tohoto dotazu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 13:10, RE: spotřeba u 2.0 crdi
Pepe napisał:
Dík za tip. Jezdí s tím na 90% sama + prckové. Já v tom neseděl, ale nedělám si iluze... Už víc ja půl roku mám na tapetě ntb onu 4008, krásnej předek, kousnul bych jí s tím motorem od mits (86kW), ale podle posl. info se k nám snad ani nemá ofiko vozit...
možná bych zařadil do výběru i Koleos. já vím, je to Rencek, ale za a)-šel s cenou hodně moc dolů b)-dá se domluvit prodloužená záruka c)-kvalita snad už šla nahoru. přeci jen je na trhu nějaký pátek takže dětské nemoci vychytány.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 13:17, RE: spotřeba, vzkaz
vojta1 napisał:
Dobrý den momentálně jezdím s vozem ix35 1.6GDi a mám najeto přes 6000km. Moje spotřeba se ze začátku pohybovala kolem 8.9L/100km po přejetí 5000km si ovšem spotřeba sedla a nyní jezdím za 7.6L/100km což mi přijde na takový vůz velice slušné. Spotřeba vozu ale také nejvíce záleží na noze samotného řidiče. Chtěl bych také vzkázat panu redaktorovi u kterého je z článku vidět, že vozy značky Hyundai nemá v lásce. Hyundai už svojí německou konkurenci dávno předběhl a je jen na lidech kdy si to koneč...
Jsem ten poslední, kdo by se zastával kocernu, ale: proč dávat něco navíc, když nemusím? Ano, Hj se potřebuje dostat na nějaké pozice, proto musí být agresivnější...
K té statistice - jsou nejčastěji odtahovány koncernové vozy, poněvadž jich brázdí dálnice několikanásobně víc, než z KONCERNU Kia/Hj. Navíc v jiném režimu a nasazení, než Vaše vozidlo.
A poslední věc - víte, že marketingové náklady Hyundai v ČR za poslední rok činily více jak 47.000 Kč na 1 prodaný vůz???????? Pro srovnání, u Dacie je to 3.600 Kč/vůz, a pomalu je sem nestačí vozit... To jste to mohl mít o dost levnější, ne? Takže asi tak
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 13:23, RE: spotřeba, vzkaz
vojta1 napisał:
Dobrý den momentálně jezdím s vozem ix35 1.6GDi a mám najeto přes 6000km. Moje spotřeba se ze začátku pohybovala kolem 8.9L/100km po přejetí 5000km si ovšem spotřeba sedla a nyní jezdím za 7.6L/100km což mi přijde na takový vůz velice slušné. Spotřeba vozu ale také nejvíce záleží na noze samotného řidiče. Chtěl bych také vzkázat panu redaktorovi u kterého je z článku vidět, že vozy značky Hyundai nemá v lásce. Hyundai už svojí německou konkurenci dávno předběhl a je jen na lidech kdy si to koneč...
Na tržnici má textilzboží s hodně pruhy také největší záruku
Ale vážně. Myslíte, že co vidíte na odtahovkách jsou automaticky nenekvalitnější auta?
Není to tím, že na našich dálnicích je nejvíc právě audi a vw dotažených z Němec pět let po smrti? To máte jak s oktávkou. Proč se nejvíc krade? Protože jich jezdí zkrátka nejvíc.
Je jasné, že kdo si koupil korejce, bude ho bránit. Jako je jasné, že jestli Evropa půjde takto dál, asiati nás sežerou i s chlupama, a to se týká i automobilového průmyslu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 13:31, RE: spotřeba, vzkaz
Pepe napisał:
Jsem ten poslední, kdo by se zastával kocernu, ale: proč dávat něco navíc, když nemusím? Ano, Hj se potřebuje dostat na nějaké pozice, proto musí být agresivnější...
K té statistice - jsou nejčastěji odtahovány koncernové vozy, poněvadž jich brázdí dálnice několikanásobně víc, než z KONCERNU Kia/Hj. Navíc v jiném režimu a nasazení, než Vaše vozidlo.
A poslední věc - víte, že marketingové náklady Hyundai v ČR za poslední rok činily více jak 47.000 Kč na 1 prodaný vůz???????? Pro srovnání, u Dac...
Je to tak. Agresivní reklama, však se podívejte třeba na televizi. To by bylo, aby něco neprodali. Dlouhá záruční lhůta není tak dlouhá proto, že by kvalita byla trojnásobně větší než třeba u evropských aut. Je to tahák na lidi s tím, že potom automobilka investuje obrovské prachy do záručních servisů. S takovými marketingovými náklady to ale nejde táhnout donekonečna. Potřebují se dostat na trh, jsou kapitálově silní, tedy utrácejí peníze. S kvalitou to nemá co dělat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 13:33, RE: spotřeba, vzkaz
vojta1 napisał:
Dobrý den momentálně jezdím s vozem ix35 1.6GDi a mám najeto přes 6000km. Moje spotřeba se ze začátku pohybovala kolem 8.9L/100km po přejetí 5000km si ovšem spotřeba sedla a nyní jezdím za 7.6L/100km což mi přijde na takový vůz velice slušné. Spotřeba vozu ale také nejvíce záleží na noze samotného řidiče. Chtěl bych také vzkázat panu redaktorovi u kterého je z článku vidět, že vozy značky Hyundai nemá v lásce. Hyundai už svojí německou konkurenci dávno předběhl a je jen na lidech kdy si to koneč...
Až s tím GDi najedete 200tis., tak prosím napište, jaké to mělo závady.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 13:41, RE: spotřeba, vzkaz
vojta1 napisał:
Dobrý den momentálně jezdím s vozem ix35 1.6GDi a mám najeto přes 6000km. Moje spotřeba se ze začátku pohybovala kolem 8.9L/100km po přejetí 5000km si ovšem spotřeba sedla a nyní jezdím za 7.6L/100km což mi přijde na takový vůz velice slušné. Spotřeba vozu ale také nejvíce záleží na noze samotného řidiče. Chtěl bych také vzkázat panu redaktorovi u kterého je z článku vidět, že vozy značky Hyundai nemá v lásce. Hyundai už svojí německou konkurenci dávno předběhl a je jen na lidech kdy si to koneč...
Petr-Tipcars: Dobrý den, spotřeba 7,6l je výborná hodnota a myslím si, že můžete být nadmíru spokojený. Co se týče mého vztahu k Hyundai: není to tak jak píšete, že bych je "neměl v lásce". Je to prostě alternativa s rozumným poměrem cena/kvalita k jiným vozům. Hyundai se v poslední době podařilo navíc vyprodukovat jakous takous identitu značky v exteriéru i interiéru a sjednotit design celé své palety produktů, což jim pomáhá. Je velmi dobrý v tom, že je schopen se přizpůsobit evropským požadavkům (pozitivum nebo nutnost?), na druhou stranu vypouštějí do světa i modely jako Genesis, za což mají mé sympatie. Během jedné nebo dvou dalších generací pravděpodobně evropským zákazníkům bude připadat normální, že za Hyundai platí skoro to samé, co za etalony třídy. Prostě Hyundai se etabluje na evropském trhu. Německou konkurenci nemá Hyundai naprosto žádnou, v praxi možná s velmi přivřeným okem můžeme polemizovat nad Opelem. Jinak prostě cílí na jiné zákazníky než německé automobilky a na úplně jiné zákazníky, než německá "velká trojka". V momentu, kdy se pokusíte na pumpě přesvědčit řidiče Mercedesu CLS, aby shodil ten svůj krumpl dolů se stráně a běžel si pro i40, to pochopíte v plné šíři. Ostatní automobilky, které nenabízí takové záruční podmínky tak nečiní, protože jejich vozy jsou šroty, ale protože tak činit nemusí. Prostě nemusí, neboť jejich produkt má zajištěn odbyt i za současných podmínek. Nevím, kde jste sledoval statistiky odtahu z dálnice, ale stačí se podívat na procentuální zastoupení jednotlivých značek prakticky v jakékoli evropské zemi a zjistíte, že těch koncernů jezdí skoro všude přehršel, takže není divu, že se v poměru ke svému počtu častěji porouchají. Hyundai určitě dělá veliké pokroky, můžeme být rádi, že některé modely vyrábíme u nás, podle mne se jedná zpravidla o vozy s velmi dobrým poměrem cena kvalita, které mohou bezproblémově sloužit, ale reální konkurenty jsou zpravidla Kia, Škoda, Seat, možná Ford, možná Francouzi. Neumím si prostě představit volby typu: i20 vs Mini Cooper, Polo; i30 vs Golf, MB A nebo B; i40 vs MB C, A 4, ani ten Passat si neumím představit, nebo ve Vašem případě ix35 vs Touareg nebo Tigi, nebo X3. To přece není realita...Na Hyundai se mi krom pokroku v interiéru líbí právě ty jejich atmosféry, které mimochodem nebyly marné už před lety a oni se jich stále drží. A jak říkám, květinku ode mne mají už jen za existenci Genesisu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 14:41, RE: spotřeba u 2.0 crdi
tomaskrtek napisał:
možná bych zařadil do výběru i Koleos. já vím, je to Rencek, ale za a)-šel s cenou hodně moc dolů b)-dá se domluvit prodloužená záruka c)-kvalita snad už šla nahoru. přeci jen je na trhu nějaký pátek takže dětské nemoci vychytány.
Principielně proti R nic nemám, Laguna i Megane se mi vyloženě líbí (kombi), Koleos mi přijde extra škaredej...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 15:22, RE: spotřeba u 2.0 crdi
Pepe napisał:
Principielně proti R nic nemám, Laguna i Megane se mi vyloženě líbí (kombi), Koleos mi přijde extra škaredej...
ale za tu cenu relativně největší kus auta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 15:28, RE: Adekvátní
Pepe napisał:
Forester je vedle ostatních vyloženě offroad
Spotřebu neřeším (ta 307Bk si vezme 10, jak jsem psal, takže horší to snad být ani nemůže), do boxu nepolezem, trakci na (většinou) udržovaných silnicích to bude mít dostačující... Rozumově mi vychází ten Tig 1,4 TSI 90kW. Ach jo. Jak to přežiju? VW doma, přitom těch keců předtím...
Ač příznivec Fordu, pro takto definované podmínky bych doporučil taky toho Tiguana s 1.4 TSI. Mám kolegu, který podobné auto potřebuje kvůli špatným zádům, takže zadání na malé SUV akceptuji. Pro převažující městský provoz jsou motorizace Kugy vysloveně nevhodné - 2.0 TDCI vyhoví spotřebou, ale DPF filtr by to brzo odnesl, 2.0 SCTi je zbytečně výkonný a spotřebu bude mít nejspíš vyšší než 1.4 TSI. KDyby dali do Kugy 1.6 SCTi a jen 2WD, tak by to asi stálo za úvahu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 15:33, RE: spotřeba u 2.0 crdi
tomaskrtek napisał:
ale za tu cenu relativně největší kus auta.
pokud by šlo jen o maximální kus auta za investované peníze, tak už můžeme rovnou uvažovat třeba o crossoveru Chevrolet Orlando - auto pro 7 lidí za 363 tisíc.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 15:35, RE: Adekvátní
rojack napisał:
Ale jo. Taky se mi na fotkách líbí. Přesto trvám na tom, že SKY ACTIVE je marketing. Nebo by to přitáhlo lidi, kdyby se to jmenovalo "úsporné auto" ?
No a ta spotřeba při dvoulitru s takovým výkonem je slušná.
Já bych řekl že už jen ten kompresní poměr 14:1 ukazuje, že to není jen marketing. Běžné benzíny mají kompresní poměr 10:1, lepší 11:1, jen tak ho zvýšit nemohli, pro to museli něco udělat a marketingové kecy to určitě nebyly.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 15:39, RE: E85
tomaskrtek napisał:
zkusil jsem, bez přestavbové sady. půl na půl s 95kou. spotřeba +50%, pocitově o hodně živější, lepší reakce na plyn, lepší akcelerace. podotýkám že mám třiapůlku v automatu, 280k, se zrychlením na sto lehce nad sedm. spotřeba atakovala 20litrů, ale šlo mi primárně o vyzkoušení.
Bez úpravy ŘJ to prý dodatečně vstřikuje palivo do systému, protože se sondě zdá chudá směs.
A bez průplachu palivového systému to může způsobit ucpání palivového filtru i hůře tak bacha na to.

U Saabu (BioPower) uvádějí až o 20% větší spotřebu... jinde jen 10%. I tak se to podle mě vyplatí.

8x38=304,
(+10%) 8,8x25=220,
(+20%) 9,6x25=240,
(+30%) 10,4x25=260,
(+40%) 11,2x25=280,
(+50%) 12,0x25=300,
(+60%) 12,8x25=320,

Tímto velice zjednodušeným výpočtem zjistím, že ještě při 50% nárůstu spotřeby se to stále vyplatí o 4Kč (bez ceny za přestavbu).
Jak to vycházelo Vás s 3,5L motorem na Kč/100Km, kdy při kolika procentním nárůstu spotřeby by se Vám to ještě vyplatilo?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 15:59, RE: moje O1 TDI žere 5 na 100, kámoši v hospodě říkali že to je moc, co s tím? :D
Pepe napisał:
Skoro bych si troufl tvrdit, že právě u (T)FSI jsou spotřeby kalkulovány (a následně uváděny v prospektech) právě pro N98.
Je to docela možné. Blíž jsem to nestudoval, ale zkoušeli jsme to. Kamarád měl dlouho O2 s 1.6 FSI a po dobrých zkušenostech pak už tankoval jen natural 98 (pokud to bylo možné). Odezva na plyn daleko lepší, pocitově lepší zátah a spotřeba šla taky dolů. Ale nakonec ji vyměnil za 1,8 TSI, která jede jako nic i s plným autem a kolama na střeše (což jezdí často) i na 95
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 16:08, RE: E85
janremes napisał:
Bez úpravy ŘJ to prý dodatečně vstřikuje palivo do systému, protože se sondě zdá chudá směs.
A bez průplachu palivového systému to může způsobit ucpání palivového filtru i hůře tak bacha na to.

U Saabu (BioPower) uvádějí až o 20% větší spotřebu... jinde jen 10%. I tak se to podle mě vyplatí.

8x38=304,
(+10%) 8,8x25=220,
(+20%) 9,6x25=240,
(+30%) 10,4x25=260,
(+40%) 11,2x25=280,
(+50%) 12,0x25=300,
(+60%) 12,8x25=320,

Tímto velice zjednodušeným výpočtem zjistím, že ještě při 50%...
Ještě jsem chtěl dodat, že se také udává 10-20% zvýšení výkonu.
E85 má mít 101 oktanů.
Ale například u Fordu Mondeo FFV (2,0 Duratec) je výkon stejný (145k) a spotřeba o 30-35% vyšší oproti 2,0 Duratec.
*FFV-Flexi Fuel Vehicle

Mít motor o objemu 3,5L (předpokládám V6) tak zkusím přestavbu u specializované firmy a věřím, že se Vám to vrátí do 1-2 let.

U té 1,6 bych si o tom něco přečetl a zvážil to. Cena za přestavbu je stejná asi jako natankovat 3krát plnou nádrž. Např na youtubu jsou videa kde rozebírají motory co jezdili na E85...

reagować
1 2 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.