vojta1 napisał:
Dobrý den momentálně jezdím s vozem ix35 1.6GDi a mám najeto přes 6000km. Moje spotřeba se ze začátku pohybovala kolem 8.9L/100km po přejetí 5000km si ovšem spotřeba sedla a nyní jezdím za 7.6L/100km což mi přijde na takový vůz velice slušné. Spotřeba vozu ale také nejvíce záleží na noze samotného řidiče. Chtěl bych také vzkázat panu redaktorovi u kterého je z článku vidět, že vozy značky Hyundai nemá v lásce. Hyundai už svojí německou konkurenci dávno předběhl a je jen na lidech kdy si to koneč...
Petr-Tipcars: Dobrý den, spotřeba 7,6l je výborná hodnota a myslím si, že můžete být nadmíru spokojený. Co se týče mého vztahu k Hyundai: není to tak jak píšete, že bych je "neměl v lásce". Je to prostě alternativa s rozumným poměrem cena/kvalita k jiným vozům. Hyundai se v poslední době podařilo navíc vyprodukovat jakous takous identitu značky v exteriéru i interiéru a sjednotit design celé své palety produktů, což jim pomáhá. Je velmi dobrý v tom, že je schopen se přizpůsobit evropským požadavkům (pozitivum nebo nutnost?), na druhou stranu vypouštějí do světa i modely jako Genesis, za což mají mé sympatie. Během jedné nebo dvou dalších generací pravděpodobně evropským zákazníkům bude připadat normální, že za Hyundai platí skoro to samé, co za etalony třídy. Prostě Hyundai se etabluje na evropském trhu. Německou konkurenci nemá Hyundai naprosto žádnou, v praxi možná s velmi přivřeným okem můžeme polemizovat nad Opelem. Jinak prostě cílí na jiné zákazníky než německé automobilky a na úplně jiné zákazníky, než německá "velká trojka". V momentu, kdy se pokusíte na pumpě přesvědčit řidiče Mercedesu CLS, aby shodil ten svůj krumpl dolů se stráně a běžel si pro i40, to pochopíte v plné šíři. Ostatní automobilky, které nenabízí takové záruční podmínky tak nečiní, protože jejich vozy jsou šroty, ale protože tak činit nemusí. Prostě nemusí, neboť jejich produkt má zajištěn odbyt i za současných podmínek. Nevím, kde jste sledoval statistiky odtahu z dálnice, ale stačí se podívat na procentuální zastoupení jednotlivých značek prakticky v jakékoli evropské zemi a zjistíte, že těch koncernů jezdí skoro všude přehršel, takže není divu, že se v poměru ke svému počtu častěji porouchají. Hyundai určitě dělá veliké pokroky, můžeme být rádi, že některé modely vyrábíme u nás, podle mne se jedná zpravidla o vozy s velmi dobrým poměrem cena kvalita, které mohou bezproblémově sloužit, ale reální konkurenty jsou zpravidla Kia, Škoda, Seat, možná Ford, možná Francouzi. Neumím si prostě představit volby typu: i20 vs Mini Cooper, Polo; i30 vs Golf, MB A nebo B; i40 vs MB C, A 4, ani ten Passat si neumím představit, nebo ve Vašem případě ix35 vs Touareg nebo Tigi, nebo X3. To přece není realita...Na Hyundai se mi krom pokroku v interiéru líbí právě ty jejich atmosféry, které mimochodem nebyly marné už před lety a oni se jich stále drží. A jak říkám, květinku ode mne mají už jen za existenci Genesisu.