Kylie napisał:
... dovolím si "opravit" několik vašich NEpřesností ...
"... při výběru nového auta jsem vybíral z vw passat, peugeot 407 a škoda octavia"
"... Accord je velice dobré a spolehlivé auto ... samozřejmě na voktávku v tdi na hliníkách nemá"
"... Accorda budou kupovat jen fajnšmekři s vytříbeným vkusem, většina si stejně koupí passata nebo mondeo nebo oktávku"
"... srovávám cenovou hranici Octavie a Accordu a tady peněžitý rozdíl hraje saktra velkou roli"
Toto jsou citace z JEDiNÉ náhodné diskuz...
Nepopírám, že Octavii mám rád. Ale ani NEpopírám, že je to zcela nepochybně vůz NIŽŠÍ střední třídy. Pamatuješ si, že bych tohle někde zpochybnil? Ne, to já vůbec netvrdím.
K citacím - ono totiž podle mě santitni myslel tyto věci ironicky, resp. s nadsázkou.
Ani netvrdím, že O2 je nejprostornější ve své třídě. Já jen napsal, že nabízí DOSTATEK místa pro passengers i pro bagage. A co se prostornosti týká, pak např. v Passatu současné generace, byť je samozřejmě celkově prostornější, není vzadu dostatek místa na hlavu, což v O2 neplatí. Takže cestovat vzadu, raději bych sedl do O2.
Popularita Octavie podle mě vychází z jejího novodobého počátku - tam je třeba hledat. Dále třeba mohu porovnávat předchozí generaci Passatu s O1. Že bych se v Passatu na delších trasách cítil výrazně pohodlněji, to opravdu říci nemohu. V r. +- 1996 nabídla O1 mnohem více, než mnozí její konkurenti. Užitnou hodnotou se tehdy blížila střední třídě, ale tehdy byla výrazně levnější. I u nás v ČR. To, že její cena se pak u nás vyšplhala do nesmyslných výšin, a že slogan "simply clever" deklasovala na "simply never" je věcí zcela jinou.
Bytelnost Octavie je prosím do značné míry věcí subjektivní. Je to takový ten pocit, že z auta nic neupadne. Nicméně u O1 je také ověřený praxí. Podvozek toho snese dost a dlouho zůstává původní, aniž by bylo potřeba měnit ložiska, čepy, stabilizátory, tlumiče či pružiny, nebo dokonce ramena... Pocit, kdy člověk vezme za kliku a otevře dveře, pak zase jemně zaklapnou, pohled na domyšlené a precizně vyvedené těsnění kolem oken a také i interiér - u O2 podle mě velmi povedený. Výdechy klimatizace vytažené k zadním cestujícím, místo pro velké petky v předních dveřích... O2 JE domyšlené auto.
Všilma sis někdy kvality lakování? U Kie doporučuji prohlédnout a srovnat s O2 (či Škodou obecně). Ano, myslím si, že Kia Ceed vydrží méně než Octavia, ano, působí na mě horším dojmem. Ano, oba to jsou vozy stejné třídy...