rohYpnol napisał:
Podle mě to kolega santino myslí více než správně. Opravdu tady nikdo nenapsal a ani nikdo nechce zpochybňovat, že O2 JE NIŽŠÍ střední. Ale pokud člověk chce jezdit, pak střední je u nás prostě dost cenově nad limitem běžné populace.
A jsme u pudla. Ona totiž Octavia je tak úspěšná i proto, že dokáže na základě nižší střední třídy nabídnout jisté hodnoty střední třídy. A neber to teď jen jako kufr. Jistě - střední bude mnohem prostornější, komfortnější, pravděpodobně lépe odhlučněná, v základu l...
... dovolím si "opravit" několik vašich NEpřesností ...
"... při výběru nového auta jsem vybíral z vw passat, peugeot 407 a škoda octavia"
"... Accord je velice dobré a spolehlivé auto ... samozřejmě na voktávku v tdi na hliníkách nemá"
"... Accorda budou kupovat jen fajnšmekři s vytříbeným vkusem, většina si stejně koupí passata nebo mondeo nebo oktávku"
"... srovávám cenovou hranici Octavie a Accordu a tady peněžitý rozdíl hraje saktra velkou roli"
Toto jsou citace z JEDiNÉ náhodné diskuze o voze STŘEDNí třídy (a zde VŽDY přijde jako jedna z eventualit/variant vozů této kategorie automobil škoda octavia).
Je to zřejmě (mimo jiné) důsledek DRTIVÉHO vítězství MARKTETINGu (a ten já u koncernu vw opravdu CHVÁLíM a to skoro VŽDY a naprosto BEZ ironie!) nad (technickými) znalostmi a praxí ("tipuji" že většina spokojených majitelů octavia NEvlastnila předtím vůz o třídu výš, tedy vůz střední třídy - jakýkoliv, na značce vpodstatě NEzáleží)
Je vidět, že vůz škoda octavia máte RÁD (a proč ne), ale to co o něm píšete je občas .... bez komentáře ,-)
Myslím že Octavia je "normální" vůz své třídy (jen s větším zadním převisem - NIC víc, v NIČEM jiném se ostatním vozům své kategorie NEvymyká, není ani NEJ-lepší ani NEJ-horší - je to prostě VARIANTA mezi vozy své kategorie, tedy nižší střední - kam 100%ně spadá použitou technikou, konstrukcí vozu, motory - prostě vším). PROČ se zrovna tento JEDINÝ model třídy "porovnává" s vozy s nimiž NEmá konstrukčně NIC společného (na "typický" vůz své kategorie - a rozměry možná i mírně PODprůměrný - se přidělá delší zadní převis = vůz který lze srovnávat s vozy o třídu výš? Myslíte že když k Clio přiděláte stejným způsobem zavazadelník a pojmenujete to Thalia stane se z toho konkurent golfu a spol?!? Nebo to tak "berete" JEN v případě modelu Octavia? Nebo to platí i pro jetta/bora?? .-)
"... ale octavia zvládne v pohodě odvézt 4 dospělé ..." - jako většina vozů této (nižší střední) třídy (jen o pár km dál na východ by "ohrnuli" nos, tam např. "preferují" vozy typu sedan; jen o pár kam na západ si tisícenásobně více lidí ve třídě raději koupí bmw 1 - což je v česku trochu "propadák", nebo "originál" golf - a NEmyslím že by si "vlasy trhali", že mají o něco menší zavazadelník ,-)
"... v rozvoru to opravdu není" - myslím že tady se HODNĚ mýlíte, to je přeci ZÁKLAD konstrukce "určující" VŠE ostatní ("Využití obestavěného prostoru" je sice VELMi "fik/fik" obor/"věda", a i když s ním lze dosáhnout MNOHÉ, samotný ZÁKLAD/PODSTATU tím stejně NE"oblafnete" - ostatně asi NEnajdete profíka, který by řekl něco jiného - jedno zda studoval na VŠ v Mladé Boleslavi, v South Korea či Deutschland .-)
"... i oni jsou tak omezení?" - NEmyslím ... na druhou stranu v různých časopisech jsem četla již TOLIK "bubostí" (nejen ve Svět motorů), že mne asi NEpřekvapí nic a znám ( teď mám na mysli např. jeden český) časopisy, kde si text píše sám "dovozce" a za vytištění zaplatí (a text se samozřejmě "tváří" jako nezávislý test) apod. (tohle se děje ve VŠECH oborech - pamatuji si že jeden český automagazín si dovolil "zkritizovat" minulou generaci Superb a byl "odříznut" na rok od reklamy ... už tak "ktitičtí" NEjsou ,-)
"... za O2 solit tolik kaček" - tady se opravdu SHODNEME, ale když jsou lidé "slepí" ... PROČ toho NEzneužít, že (ostatně to samé platí i v jiných oborech - např. "lepší" druhy vín jsou v česku za cca DVOUnásobné ceny než jinde ..)? Ostatně na občas VELMi rozdílné ceny různých značek modelů jsem zde párkrát již upozorňovala (a vychází to z někdy až VELMi odlišného vnímání ... např. pár km PŘED Waidhaus/Rozvadov a pár km ZA ním ... např. že je v Deutschland Citroën C5 držitel titulu NEJ- zahraniční vůz své kategorie se dočtete i v českých automagazínech - ale stejně ho tak (skoro)NIKDO NEbere/NEchápe - a i pomalu "dojíždějící" model Octavia je snad "vnímán" lépe (o Superb NEmluvě - ten přitom v tomto i celoevropském Car of the Year skončil až ZA Citroën ...) - a za rok/dva až potkáte v bazaru tříletý Superb/Octavia/C5 - ty dva první s "končícím" a tou dobou již opravdu NEvyráběným 2.0 TD-Td-td-ííí (to mělo "znázornit" ten "báječný" zvuk motoru .-) pumpe-düse a C5 s velmi progresivním biturbo 2.2 HDi s dvěma turby a dvěma vyvažovacími hřídely, tak superb i octavia budou pravděpodobně DRAŽŠí (najednou se stanou "lepšími"? ,-)
" ... k čemu je mi o něco více místa v interiéru, když dostatek nabízí i O2?" - sice "správně" zmiňujete jen druhou/současnou generaci - i když vlastně ona se vyrábí stále i ta první ... prostě zmiňujte jen "O2", ale ta NENí NEJ"větší/-prostornější" dokonce ani mezi vozy "své" kategorie (a jak jsem výše napsala, některé automobilky když svůj "klasický" model třídy/kategorie C upravují např. na sedan, alespoň prodlouží rozvor ... podvozek octavia patří k těm (nej)menším i ve SVÉ třídě - srovnávat jí např. se současným modelem Ford Mondeo či Citroën C5 či Opel Insignia - to opravdu NEjde
"... její bytelností" - to je už skoro KOMEDIE (OPRAVDU si myslíte, že je zrovna "levnější" rodinně zaměřená varianta vw golf/jetta BYTELNĚJŠí než jiné vozy v segmentu, jedno zda se jmenují hyundai i30 či subaru impreza, nebo lancia delta, vw jetta, seat leon či jakkoliv jinak?
"... opravdu stojí za to vysolit 200 papouchů navíc?" - to je přeci STEJNÉ jako s čímkoliv jiným ... jedno zda se bavíme o tv, oblečení či autech. Na druhou stranu vůz nižší střední třídy "rozumně" splňuje vše - může být vhodným jak na příměstské popojíždění a rozumně zvládne i delší dálniční trasy (a je jedno zda má na pudelce napsáno octavia, golf, leon či mazda 3) - prostě marketingoví stratégové vw se s upravenou variantou mexického vw bora/jetta "trefili" do místního vkusu/nároků - o tom ŽÁDNÁ
a OPRAVDU si svůj plat zaslouží (já bych ale ve třídě dala přednost např. bmw 1 - což v Deutschland dělá poměrně HODNĚ lidí, a NEopomněla bych porovnat i klady/zápory mazda 3 a subaru impreza .. a docela se mi líbí i lancia delta, která má několik až VYNIKAJÍCÍCH motorů - např. ty naftové "DRTí" nabídku vw až NEuvěřitelným způsobem ... (opravdu si myslím, že se VYPLATí "vysolit" těch pár set papouchů a místo C5 mít C6, ale je to je "příběh" našich peněženek, to NEní o autech... ,-)
"... pohon 4x4" - já osobně bych si tuto "variantu" asi NEvybrala, ale možnost koupit si takovou variantu opravdu "pochvalyhodná" JE!
" ...třídní zarputilci nikdy nepochopí" - tohle je možná to NEJzásadnější. Když se na to podíváte z pohledu TEORIE - vlastně není "o čem" se bavit (to je taková "konstruktérská" první třída .-) - ten ZÁSADNí PODSTATNÝ NEJDŮLEŽITĚJŠí rozdíl mezi třídami vozů je POCIT z jízdy po jízdě - jedno zda srovnáváte segment A s B či B s C atd. (popravdě já si - PRO SEBE - také říkám, že v praxi Brumla/C5 "splňuje" vpodstatě to co znám z dražších vozů vyšších kategorií, ale jen to jen "napůl" - stejně jako v případě Octavia versus vozy střední třídy). Prostě v česku v posledních 13 let "frčí/je v kurzu/je žádaný" tento "typ" vozu, ale SROVNÁVAT ho např. se současným Ford Monde, Citroën C5, Opel Insignia atd. je "bubost/nesmysl/chyba" - (zrovna tak NEmůžete srovnávat ono Mondeo s Jaguar XF atd.)
Ty KATEGORIE - to totiž NENí nějaké "direktivní" či "umělé" rozdělení - to je o použité TECHNICE - a NE(jen) o velikosti (natož velikosti zavazadelníku, a v NIČEM jiném octavia ostatní NE"drtí" NE"poráží" - to NEznamená, že je nějaký "shit", jen to prostě NENí vůz střední třídy (stejně jako Thalia není vozem nižší střední a minulý Superb nebyl vyšší střední atd/atp.)
Pěkný den