David V napisał:
Úvaha: Motor je natolik silný, že se nepředpokládá trvalý provoz s neustálým nadpolovičním výkonovou potřebou u významného statistického vzorku, čili pro motor je vše ostatní jen šmrdlání, co olej nezatěžuje. A pokud mluvíme o té 650-ce, co se jí nemůžeš zbavit, tak se opět u významného vzorku předpokládá častá obměna vozového parku, takže ty 3- 4 výměny ten motor zvládne a pak už to nepálí ani prvního majitele ani servis, bo je po záruce.
Myslím, že podobné úvahy udělalo víc automobilek, co dá...
Petr-Tipcars: Třistapětatřícu si významný statistický vzorek nekupuje na šmrdlání do 3000otáček, je to navíc turbobenzín, ať mi nikdo neříká, že olej v turbobenzínu je namáhaný a degradovaný méně, než u atmo motoru. S těmi služebáky je to asi vedlejší efekt toho, když si kdysi výrobci aut a olejů plácli a řekli si, že lidem nas...rou do hlav ty nesmysly o longlifech. Olejáři prodají s větší marží a výrobci si trhnou svoje z poprodejního servisu přes síť kontrolovaných servisů . Pak to poslali na marketinkové, ať tu základní myšlenku nějak vyladí, aby to připadalo jako dobrý nápad manažerům plánujícím náklady na vozový park (vše domněnka od boku).