0
powrót
 

diskuze k tématu: Ojeté Mondeo - poměr výkon/cena je bez konkurence

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 00:35, RE: edmund
anonym napisał:
Zdar Osel, jsem zde můj brachu.
Zdar Edmunde, už jsem tady taky.

Osel
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 08:59, RE: Renalut Laguna 1.6 16V
anonym napisał:
Zdravim vas vsechny chlapi. Vim, ze je to uplne mimo misu tady, ale tezko se poptat nekde jinde. Nevite nekdo, jaka je Laguna s motorem 1.6 16v, kterej se tam myslim daval od faceliftu v roce 98? Je to dostatecny motor na takhle tezke auto? A co vubec spolehlivost prvnich Lagun a konkretne tohohle motoru? Diky moc za jakoukoliv radu
nevim nevim... možná mně teď někdo odsoudí, ale laguna celkem dobrá bude stát takových 50t. Což takle mrknout po P405? Dle mého názoru je na tom lépe. Možná vypadá starší, ale nahradí to spolehlivostí. Ročník 95-96 už jsou celkem vychytaná děla. Motor 1,8 (1761/74kW), malá pojístka, malá spotřeba (7), velký prostor. Žádný extra žihadlo to není, a na polapení žen už to asi taky nebude... Ale určitě to není pro ostudu a je za pěkné peníze.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 09:09, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Jo ty traktore každej diesel je traktor ale v tvý hlavě některej asi míň )
seš kokot! TDI jsou opravdu traktory. Už z dálky je slišet, že se blíží konzerva z koncernu. Jak to nakopneš, hned je bordel. A passat je sračka předražená. A nesrovnávejte to kurva pořát dokola s koktou!!! To je přece úplně ale úúúplně jiná třída!!! Rozvor cca milimetr není střední třída vy trubky!!! Malý hnusný krpatý vochcávky s nalítaným půlmegem bez výbavy za půl mega koupí opravdu jen tupej čecháček.Nebo čobol, to je jedno. Tam se ta infekce taky nějak dostala. Ještě tak tcháááálija!!! Nebo superLOGAN.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 09:17, RE: edmund
anonym napisał:
Tohle je sráč, jedině opel je bezkonkurenční! Lepší auta neznám, fakt.
Pane! Nejde ani tak o značku, jak o jednotlivý model! Něktěrá auta se povedou, jiná stojí za hovno. A klidně od stejného výrobce. Navíc jednotlivé automobilky jsou si tak vzájemně blízské, až to bolí. Používají spoustu naprosto stejných dílů, a přesto se někdy liší. Montáž a požadavky na přesnost výroby jsou kritéria dneška. Stařičké Mondeo není zrovna etalon dobrého auta. Druhé Mondeo je sice líbivé, a má celkem slušné jízdní vlastnosti, ale spolehlivost? Ta je v hajzlu. Poslední Mondea se nám teprve ukážou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 09:58, RE: Mondeista
anonym napisał:
Plně s Vámi souhlasím ve věci rozvodů. To prostě velí pud sebezáchovy... Jestli se ale nemýlím, v servisce píšou po 120 tis. nebo 5 letech. Ale to je samozřejmě detail...
Jen si dovolím Vás maličko poškádlit: opakovaně jezdím Chorvatsko s průměrem pod 6,5 l, ale je pravdou, že v noci a tudíž bez klimy. S jejím zapnutím je spotřeba rázem o 0,5 až 1 l bez debat vyšší. Hezký den!
6,5 proč ne, záleží na rychlosti a naložení. Já dodržuju limity, ale tak, že jedu přesně tu rychlost. Jet 120 místo 130 je už citelná úspora. Naloženej jsem kompletně - celá rodinka a kufr, přičemž jen já vážím 130 kg (zbytek rodinky dohromady taky). Do Chorvatska v noci, zpátky ve dne. Hodně to zvedne taky courání ve frontě skrz celé Slovinsko.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 10:02, RE: Mondeista
anonym napisał:
Je to zvláštní jak se tu dočítám o pudu sebezáchovy (což je OK) a přitom ráno co ráno startují na parkovišti tak tři čtyři auta né s ševelícími, ale ječícími kladkami.
Ten interval 120 tkm, nebo 5 let asi platí při koupi nového, ale později se doporučuje 90-100 tkm, nebo 4 roky. Měnil jsem v půli března i když né v mondeu. Na kladkách, řemenech a vodní pumpě není proč šetřit, to ví kažký.
To ječení po startu může být jen prokluzující klínový řemen, obzvláště u dieslů, kde po startu ještě nějakou dobu běží žhavení a alternátor je dost zatíženej.

U některých rozvodových sad je dokonce napsáno: "Nevyměníte-li kladky, neměňte ani rozvody". Ještě se doporučuje při každé druhé výměně vyměnit i vodní pumpu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 10:09, Pneu
Ještě k té horší akceleraci a vyšší spotřebě s těma 17 palcovejma kolama. Mé první Mondeo bylo z roku 1993 a v techničáku mělo psaný jenom 14 a jako extra 15 palcové disky. 16 palců si myslím je ještě OK, ale ty 17 palcové už jsou moc a výsledný obvod kola je pak větší (samozřejmě záleží na profilovém čísle pneumatik). Výsledkem je pak, že kola se na stejnou vzdálenost otočí míňkrát a tachometr pak kecá. Tedy místo 100 km/h jedete 110 km/h. Je velký rozdíl, jestli pak zrychlujete na 100 nebo 110 a taky spotřeba vám vychází o 10% větší. Jinak širší kola zvednou spotřebu taky, to je bez diskuze.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 10:11, RE: Mondeista
anonym napisał:
Je to zvláštní jak se tu dočítám o pudu sebezáchovy (což je OK) a přitom ráno co ráno startují na parkovišti tak tři čtyři auta né s ševelícími, ale ječícími kladkami.
Ten interval 120 tkm, nebo 5 let asi platí při koupi nového, ale později se doporučuje 90-100 tkm, nebo 4 roky. Měnil jsem v půli března i když né v mondeu. Na kladkách, řemenech a vodní pumpě není proč šetřit, to ví kažký.
Chci říct, že neječí rozvody, ale pomocný řemen příslušenství. Ale když ječí, tak by už chtěl vyměnit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 10:23, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Kolega má to samé, taky 1,8i a docela mu chlastá! I na dálku jezdí kolem 8,5/100 To jsem měl u Mitsubishi Galant 2.0i, když jsem ho prohnal. Jel jsem mockrát s ním a docela jsem se té spotřčebě divil. Byl i v servisu a tam mu řekli, že je to spotřeba v poho, že je to normální. Osobně bych do Forda v benzínu šel, ale až DURATEC, to předtím se jim niják zvlášť nepovedlo. Z tohoto roku bych volil jednoznačně Nissan primera, Honda Accord, nebo Mazda 626. Všechna tato auta jsou na daleko lepší tech...
Měl jsem Mondeo 1993 1.8 Zetec, teď mám Mondeo 2001 2.0 Duratec. Spotřeba je v obou případech stejná, až mě to překvapuje, i když jsem o tom četl a s tímto vědomím jsem do toho šel. Duratec je tišší a výkonnější, ale ani ten Zetec nebyl špatnej. Spotřeba 8,5 na dálku je poměrně dost, ale záleží na stylu a rychlosti. Honda Accord 6. generace je v interiéru výrazně stísněnější, Nissan Primera není tak pohodlný jako Mondeo (sedačky). Mazdu neznám. Technická úroveň mi u Mondea nepřijde špatná, pro Mondeo hovoří nižší ceny náhradních dílů přičemž je spolehlivé a ty díly takřka nepotřebujeete.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 10:44, RE: edmund
anonym napisał:
Pane! Nejde ani tak o značku, jak o jednotlivý model! Něktěrá auta se povedou, jiná stojí za hovno. A klidně od stejného výrobce. Navíc jednotlivé automobilky jsou si tak vzájemně blízské, až to bolí. Používají spoustu naprosto stejných dílů, a přesto se někdy liší. Montáž a požadavky na přesnost výroby jsou kritéria dneška. Stařičké Mondeo není zrovna etalon dobrého auta. Druhé Mondeo je sice líbivé, a má celkem slušné jízdní vlastnosti, ale spolehlivost? Ta je v hajzlu. Poslední Mondea se nám teprve ukážou.
Tak tady musím nesouhlasit. Stařičké Mondeo (měl jsem rok 1993) je pro mne etalon skvělého auta a hovořím z vlastní zkušenosti, vlastnil jsem ho 6 let. Za tu dobu jediná vážnější závada - povolilo těsnění pod hlavou, to mu bylo 13 let. Když jsme sundali hlavu, tak těsnění nebylo ani prasklé, vlastně se jen povolily šrouby hlavy, motor bez známek opotřebení. Když jsem ho prodával, koupil si ho ode mne automechanik, který tehdy tu opravu dělal. Týden po této opravě jsem s tím odjel Chorvatsko a zpátky. Viděl jsem o něco mladší Opel Vectra, motor tak opotřebovaný, že žral litr oleje na 100 km. Válce zevnitř naprosto zničené.

Teď mám Mondeo rok 2001, koupeno před rokem, za ten rok jsem do toho kromě spotřebního materiálu (olej, pneu, benzín) neinvestoval nic. Spolehlivost v hajzlu? Posloucháte rádio Jerevan, nebo máte jiné zdroje? Jediné problémy v Mondeu od roku 2001 byly diesly a Ford se k tomu postavil tak, že to je teď nejlevněji opravitelný diesel na trhu. Od roku 2003 už by mělo být v pořádku i toto. Benzíny v Mondeu jsou etalony spolehlivosti, od roku 2001 jsou rozvody poháněny řetězem, o starost míň.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 10:53, RE: bez předmětu
anonym napisał:
AUTOR RECENZE

Zdravim a dekuji za vsechny reakce. Pokusim se odpovedet.

K ujetym kilometrum. Tachometr byl pouze jednim z ukazatelu. Byl jsem ochoten si auto koupit klidne i se 150 tkm, kdyz bude ve slusnem stavu, ale 55 tkm jsem se nebranil. Stav auta 55 tkm skutecne odpovida a za ten rok se i potvrdil. Nic nevrze, neklepe, auto me nestalo ani korunu na opravach.....rez stale zadna. Neni mym cilem tady nekoho presvedcovat. Snazil jsme se v recenzi pouze popsat realny stav.

Samozrejme, ze...
Rozvody rozhodně, kladky si dejte pozor, aby to pochopili, že je mají vyměnit v každém případě. Mně ve značkovém servisu odpověděli, že se uvidí podle stavu a jednu pak nevyměnili. Při další výměně už byla dost načatá a je to zbytečný risk. Pouvažujte rovnou i o výměně vodní pumpy, myslím, že je taky poháněná rozvoďákem, stoji to jen kolem 500.

Vyjíždění do prázdna - jednou jsem do nádrže nalil 60,5 litrů benálu, což při objemu nádrže 61 litrů plus něco v hadici byla docela drzost. Jenže zkoušením jsem zjistil, že ukazatel nádrže je hodně přesný. Čerpadlář se divil, kam jsem to nalil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 11:30, RE: edmund
Kolodмj napisał:
Tak tady musím nesouhlasit. Stařičké Mondeo (měl jsem rok 1993) je pro mne etalon skvělého auta a hovořím z vlastní zkušenosti, vlastnil jsem ho 6 let. Za tu dobu jediná vážnější závada - povolilo těsnění pod hlavou, to mu bylo 13 let. Když jsme sundali hlavu, tak těsnění nebylo ani prasklé, vlastně se jen povolily šrouby hlavy, motor bez známek opotřebení. Když jsem ho prodával, koupil si ho ode mne automechanik, který tehdy tu opravu dělal. Týden po této opravě jsem s tím odjel Chorvatsko a zp...
Neposlouchám rádio jerevan, ale mluvím z vlastních zdrojů. Mám s kamarádem takovou menší autodílnu, a dělám to už od roku 1991. Za tu dobu mně prošlo rukama spousta aut, a tak si troufnu říct naprosto s klidem, že žádný!!! znovu říkám žádný auto není nijak extra spolehlivé. Na každém se dá lehce najít slabina, která se často nedá ani nijak řešit. Viz žravost oleje u Opelů konkr. EcoTec. Další je naprosto nevyspitatelná jednotka MAGNETI-MARELI u některých francouzů.Je zajímavé, že v jiných vozech naprosto stejný systém funguje OK, nevíme proč to tak je, a ani na pravidelných školeních sme se otom nikdy nic nedozvěděli. Nezastávám jednoznačně postoj vůči nějakým značkám, ať už kladný, či záporný. Všeobecně Vám jen můžu zdělit subjektivní a můj osobní názor, že ta doba, kdy se dělali auta, která byla takřka nesmrtelná, jsou dávno v prdeli. Dnes je auto opravdu spotřebaka každým coulem, a vše je tam koncipováno tak, aby vydželo svoje a nazdar. Ať už jde o servisní politiku, či finanční náklady, je tomu skutečně tak. A je to asi dobře. Bůch nás ochraňuj, od podobných nesmylů, jako byl OLTCIT, TAVRIA usw.!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 11:39, RE: Renalut Laguna 1.6 16V
anonym napisał:
nevim nevim... možná mně teď někdo odsoudí, ale laguna celkem dobrá bude stát takových 50t. Což takle mrknout po P405? Dle mého názoru je na tom lépe. Možná vypadá starší, ale nahradí to spolehlivostí. Ročník 95-96 už jsou celkem vychytaná děla. Motor 1,8 (1761/74kW), malá pojístka, malá spotřeba (7), velký prostor. Žádný extra žihadlo to není, a na polapení žen už to asi taky nebude... Ale určitě to není pro ostudu a je za pěkné peníze.
Diky za nazor. Ja mel spis namysli Laguny od roku 98 spise 99, kdy probehl facelift a prisel prave tenhle motor 1.6 16V a tyhle laguny stoji tak kolem 100 000kc, takze tohle jsem mel spise na mysli...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 11:55, RE: Renalut Laguna 1.6 16V
anonym napisał:
Diky za nazor. Ja mel spis namysli Laguny od roku 98 spise 99, kdy probehl facelift a prisel prave tenhle motor 1.6 16V a tyhle laguny stoji tak kolem 100 000kc, takze tohle jsem mel spise na mysli...
To není rozhodně špatná volba! Jezdil jsem s ní asi rok, a maximální spokojenost. Jen opravdu nevím, jestli to nebyla spíš 1,8. Já si to moc takový věci napamatuju. Ale jak říkám, laguna 1 byla OK, teď mám lag2 a stojí to za prd.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 12:01, RE: edmund
anonym napisał:
Neposlouchám rádio jerevan, ale mluvím z vlastních zdrojů. Mám s kamarádem takovou menší autodílnu, a dělám to už od roku 1991. Za tu dobu mně prošlo rukama spousta aut, a tak si troufnu říct naprosto s klidem, že žádný!!! znovu říkám žádný auto není nijak extra spolehlivé. Na každém se dá lehce najít slabina, která se často nedá ani nijak řešit. Viz žravost oleje u Opelů konkr. EcoTec. Další je naprosto nevyspitatelná jednotka MAGNETI-MARELI u některých francouzů.Je zajímavé, že v jiných vozech...
To už je řeč se kterou se dá souhlasit. Každé auto má něco, to je pravda a taky je pravda, že auto vydrží, podle toho, jak se k němu majitel chová. Ale vlastní zkušenost s prvním Mondeem mě přivedla k tomu, že jsem si koupil další Mondeo. Úplně na začátku jsem sháněl Escort a musím říct, že Mondeo jsem do svého výběru zahrnul poté, co jsem viděl hodně Escortů ve špatném stavu. To první mělo v techničáku už šest majitelů, na osm let starém autě bylo 120 tisíc km špatně uvěřitelné, ale vzal jsem ho i přes tyto výstražná znamení. Nikdy jsem nelitoval, prodával jsem ho proto, že bezpečnost nových aut šla kupředu a přece jen na štrekách do Chorvatska už jsem 14 let starému autu moc nevěřil. Drobná závada, kterou v Česku snadno vyřešíte, může zkazit dovolenou a zajistit drahý odtah z Chorvatska.

V autodílně občas taky pomáhám, takže jsem něco už taky zjistil, něco jsem taky viděl a informace nemám jen z doslechu. Fordy na tom rozhodně nejsou špatně, dokonce ani ty diesly z let 2001-2003 na tom zase tak špatně nejsou, jak se traduje. A výrok, že jsou Mondea se spolehlivostí v hajzlu, to byl prostě úlet a jestli pracujete v autodílně, tak byste se těchto úletů měl vyvarovat. Od toho jsou tady jiní, kteří plácají hovadiny bez jakékoli zkušenosti.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 13:39, RE: edmund
anonym napisał:
Pane! Nejde ani tak o značku, jak o jednotlivý model! Něktěrá auta se povedou, jiná stojí za hovno. A klidně od stejného výrobce. Navíc jednotlivé automobilky jsou si tak vzájemně blízské, až to bolí. Používají spoustu naprosto stejných dílů, a přesto se někdy liší. Montáž a požadavky na přesnost výroby jsou kritéria dneška. Stařičké Mondeo není zrovna etalon dobrého auta. Druhé Mondeo je sice líbivé, a má celkem slušné jízdní vlastnosti, ale spolehlivost? Ta je v hajzlu. Poslední Mondea se nám teprve ukážou.
Doporučuji nejdříve nastudovat tabulky spolehlivosti TÜV a pak tady blít nesmysly
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 14:45, RE: edmund
anonym napisał:
Doporučuji nejdříve nastudovat tabulky spolehlivosti TÜV a pak tady blít nesmysly
Tabulky TÜV jsou sice nějaká statistika, ale nemá definované výchozí podmínky. Kdo se o auto stará a řeší problém na nápravě hned, jak zaslechne podezřelé klepání, tak na TÜV nenajdou závadu a auto vypadá spolehlivé. Kdo se na to vykašle, tak ho TÜV zachytí a značka má další špatný bod. Takové Porsche - koupí si ho člověk, který nemá problém jezdit na kontroly, takže na TÜV pak exceluje. Kdyby měly jiné značky stejnou péči, tak by tabulka asi vypadala jinak.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 15:24, 3x60 tis = 180 tis
anonym napisał:
No to nevím .. při mým ročním nájezdu 60000 jsem po 3 letech servisoval Mazdu 6 jak o život.. Dělalo se první poslední, komplet podvozek, brzdy, vše.. to je ale normální u každýho auta. Nakonec jsem ji ale prodal skoro za nic.
Před tím jsem však měl octavii tu jsem prodával ve 210 tisících km, na ní se nedělalo vůbec nic, kromě samozřejmě pravidelnýho servisu po 15tis. ve Škodě.. Prodala se okamžitě za výbornou cenu. Říkáš zakomplexovaně prassat, to asi proto že jej (nebo na něj) nemáš. Já taky...
To není špatný výkon, že? :o)
Známej má novou Lagunu a po 50 tis měnil komplet spodek....

A ten tvůj pravidelný servis s Odstávkou je "tlumiče po 50 tis" atd... každopádně, ale to se nepočítá - to je zkrátka pravidelný servis, že? :o)
Čau
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 15:28, Měla Opla, nejraděj by do něj kopla
anonym napisał:
Tohle je sráč, jedině opel je bezkonkurenční! Lepší auta neznám, fakt.
Lidová moudrost to říká :o)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.04.2008 16:23, RE: Mondeista
Kolodмj napisał:
Každé auto má svou cenu, myslím, že jste koupil dobře. Když někdo jde pro auto a koupí hned první den, nemůže se ničemu divit. Když někdo hledá a věnuje tomu čas, najde i perlu.

V článku mi chybí výměna rozvodů, pozor na to. Rozvody se mění u Mondea 1.8 sice po 100 tisíc km a NEBO PO ČTYŘECH LETECH, podle toho co přijde dřív. Takže jestli jste to nedělal, tak honem. Těch 6000 za výměnu není tak moc a rozhodně vyměnit všechny kladky. Dobrého motoru by byla škoda.

Jinak klima spotřebu zvedne, i ...
Správný interval výměny rozvoďáku je u 1.8 do 5/98 120000km nebo 5 roků, u 1.8 od 5/98, která už má hydraulický napínák je to 150000km nebo 10 let.
reagować
  1 ... 4 5 6 7




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.