Kolodмj napisał:
Asi jste nepochopil, že se bavím o povinném ručení, tedy o škodách, které auto napáchá, nikoli o těch, co na něm vzniknou. Při havárii je problém v tom, že se musí zrušit kinetická energie. Když se srazí např. Fiesta s Mondeem, škody na Mondeu budou menší než na Fiestě a pak je sakra rozdíl, za koho bude pojišťovna platit škodu. Pokud bude viník Fiesta, pojišťovna z ručení vyplatí míň než kdyby byl viník v Mondeu. A nebo jinak - když do Oktávky narazí Mondeo nebo Fiesta, za koho bude muset pojiš...
Ale pochopil jsem to. Vy jste mimo mísu. Pojišťovna nemá pojištěno jedno auto. Má jich tisíce. Tudíž káždá pojišťovna má mix všech možných typů. A tudíž je jí to zcela jedno. Pojišťovna podniká. Cílem podnikání je zisk. Výběr chce mít co největší a zdůvodnění kolik od koho vybere je jen marketing.
Každý rok vám zdůvodňují, že potřebují od vás víc, protože si chcou zvýšit zisk nikoli proto, že by se mohli propadnout do ztráty. Hledají nějaký rozumně vypadající důvod proč to zvyšují, hlavně abychom to sežrali. Jejich druhá činnost je, aby méně museli vyplácet. A na tom teď v poslední době pracují. Lobing směrem na zapojení bodů apod. Nakonec to skončí tak, že budete mít nehodu například pro názornost : selhaly brzdy, nejprve budou zjišťovat, jestli to dělal oprávněná osoba, v případě, že ne máte smůlu a placení je na vás v případě, že ano pošlou Vás za opravcem ať to hradí ze svého pojištění. K tomu se dopracují postupnými kroky, které vždy zdůvodní, že se jedná o krok správným směrem a ve vašem zájmu tedy "každého poctivého řidiče".
Pokud se vám to zdá absurdní tak nějaký čas počkejte a uvidíte.