0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo - jaký motor k novému vozu?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 13:17, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Ty jsi ale hlupáček komplexlej.. jdi si ty svoje kecy vykládat do čtyřky bez voken, tam totiž patříš.
..urážet někoho, za jiné názory? Neznám tebe ani druhého diskutujícího...ale tohle nechápu. Proto bych tě řekl jen jednu větu....jsi debil zakomplexovanej TY.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 13:18, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Pán sice je chytrý a rozumí tomu ale, podívám li se na jakýkoliv výkonostní diagram u dieselu, tak po 4 tis.RPM. jde výkon tak dolu, že při 4,4 t.RPM je na úrovni tak 3,5 t.RPM. Takže použitelný rozsah je tak 2 t. RPM. Dojíždím-li vozidlo setrvačností (s ubraným plynem) a potřebuji náhle předjíždět (motor není natlakovaný) je jeho reakce opravdu mizerná. A tak bych mohl pokračovat. S dieslely jsem najezdil přes 500 tis. km. Dieselovou výhodou je to, že 80% řidičů jezdí předpisovou rychlostí a ...
220km/h s 80kW 1,6? ale no tak .... vypnete to scifi ..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 13:19, Alex
....měl jsem doma diesel, benzín...malé auta, velká auta...a s klidem mohu říci, nafta patří do kamen.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 13:22, RE: bez předmětu
anonym napisał:
..urážet někoho, za jiné názory? Neznám tebe ani druhého diskutujícího...ale tohle nechápu. Proto bych tě řekl jen jednu větu....jsi debil zakomplexovanej TY.
potrefena husa .....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 13:27, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Asi po stopadesáté vysvětlím jednu trivialitu z teorie vozidel. Otáčkový limit u dieslu, který končí na 4500 otáčkách musí např. s pěti převodovými stupni vyhovět při shodném výkonu pro stejný rychlostní rozsah jako u benzínu který je limitován 6000 otáčkami nebo 20 000
otáčkami u F1. Není vůbec podstatné jakými otáčkami točí motor. Tím se vůbec není potřeba zatěžovat. Pružnost motoru je dána koeficientem získaným podílem maximálních/minimálních použitelných otáček (zhruba něco před vrcholem kr...
Resumé: V F1 jsou blbci, když jezdí na vysokooktan, s TDI by se jim předjíždělo daleko lépe... Proto se na spoustě okruhů nedá předjet...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 13:32, RE: Alex
anonym napisał:
....měl jsem doma diesel, benzín...malé auta, velká auta...a s klidem mohu říci, nafta patří do kamen.
Nafta je pořád kompromis levnějšího(pokud neodejde trysky,turbo,čerpadlo,filtr pevných částic,EGR ventil.. atd.) cestování
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 13:38, RE: bez předmětu
Petr - TipCars.com napisał:
Uvedený rozsah u benzínu byl průměr, mezi benzínovými motory najdete i skvosty s koeficientem daleko vyšším...
Pane Šikl,
nehledejme skvosty mezi benzínovými motory. Sám víte, že běžné benzínové motory jsou na tom dokonce ještě hůř než vámi uváděný příklad s rozsahem 2500-6000 otáček.
Pokud jsem uváděl starý 1,9tdi s rotačním čerpadlem, je to motor původně 81kw, který je čipovaný hned po koupi v roce 2002 a jeho vlastnosti jsou nadprůměrné a jenom dokumentují možnosti naftových motorů. Tak jako kolega uvádí benzínové mondeo s použitelným rozsahem od 1700 otáček, tak u tohoto motoru lze takto naprosto plynule akcelerovat z hranice volnoběhu tzn. že koeficient je 4,5 ( nechtěl jsem tímto údajem dráždit). A to je opravdu silné kafe a proto jsem psal, že auta se zbavuji s těžkým srdcem.
Koeficient 4,5 je běžně možný u dieslových šestiválců, které jsou použitelné od volnoběhu až do 4500 ot. a některé i výš. Možno se podívat na obstarožní motor 2,5tdi 132kw s rotačním čerpadlem, který má max. kroutící moment vpodstatě od volnoběhu.

Samozřejmě, že motory benzínové s přímým vstřikem a turbem mají opět jiné možnosti , ale jejich vznik je vyšlapán vpodstatě identickým řešením dieslových přímovstřiků. Výhoda vyšší účinnosti u dieslových motorů přetrvává.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 13:39, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Pokud chcete s benzínem předjíždět bez podřazení a nemáte aspoň 150 koní, tak nepředjíždějte vůbec
Když to bude nutné, tak při předjíždění podřadím, nevidím žádný důvod nevyužít tuto možnost.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 13:46, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Nic jíného než souhlas. I na 5 se dá zrychlit jak potřebuji a ne za kolik sekund dosáhnu 100 km/h
S benzínem se dá zrychlit nejen jak vy potřebujete, ale i podle toho, jak to vyžaduje plynulost silničního provozu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 14:04, To jsou ale zase snůšky pindů.
Vemte si 2,0 atmosférický diesel a 2,0 atmosférický benzin, potom porovnávejte. Vemte si přeplňovaný diesel a benzin o stejném objemu a porovnávejte. Byť s návratností o 15 let zpět. Jinak to všechno tady jsou pindy. Srovnejte u obou křivku a průběh točivého momentu. Zjistíte, že benzin je absolutní vítěz. Teda kromě spotřeby. Máte možnost srovnat 2,5 l. benzin softturbo 147 kW u Volva s podobným naftovým 2,5 l T. Budou-li výrobci věnovat technice benzinu takové vychytávky jaké má dnes nafta, tak bude benzin úplně někde jinde. Jezdil jsem s Audi 100 s 2,1 T, 5 válců, 200 HP. To teda bylo něco. Ještě před 8 mi roky.
Řekl bych, že hlavní příčinou naftového jevu v Evropě jsou sazby povinného ručení. Většina států má kategorie podle výkonu motoru. Takže na objemu moc nezáleží a prosazuje se mk. Až bude všude takový nesmysl podle objemu motoru, jak je tomu u nás, tak se prosadí nízkoobjemové přeplňované benziňáky raz dva. Ale kvůli jedné malé zemi ve středu Evropy to určitě dělat nebudou. Protože pamatujte, že u běžného vozidla na udržení rychlosti 100km/hod, stačí 20 kW. Takže vám bude stačit přeplňovaný litr, který bude dopován pouze na akceleraci a stoupání. Prostě divoch za více, kliďas za méně.
No a potom si přečtěte, jak je to s povinným ručením v USA. Jinak nepochopíte, proč i vysokoobjemový přeplňovaný nafťák má tak malou šanci. Prostě legislativa staví a bourá vše. Až u nás bude nové auto běžně dostupnou záležitostí, tak nebudou stačit s výrobou hybridů. Zatím jsou běžně dostupné ojetiny za zenitem techniky a životnosti.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 14:07, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Pane Šikl,
nehledejme skvosty mezi benzínovými motory. Sám víte, že běžné benzínové motory jsou na tom dokonce ještě hůř než vámi uváděný příklad s rozsahem 2500-6000 otáček.
Pokud jsem uváděl starý 1,9tdi s rotačním čerpadlem, je to motor původně 81kw, který je čipovaný hned po koupi v roce 2002 a jeho vlastnosti jsou nadprůměrné a jenom dokumentují možnosti naftových motorů. Tak jako kolega uvádí benzínové mondeo s použitelným rozsahem od 1700 otáček, tak u tohoto motoru lze takto naprosto pl...
Ano plynule si zrychlujte od volnoběhu s dieslem, co na tom, že vám to vytřepe plomby ze zubů. S tím Mondeem není 1700 otáček nejmenší problém a rozhodně takto nebrzdím jiná auta. S TDI 81 kW jsem měl tu zkušenost (Seat Toledo Magnus), já zvyklý na benzín, jsem chtěl plynule zrychlovat a dostal jsem se do vyšších otáček a výkon nikde, mlácení strašné. Točit to k 4500 otáčkám je pěkné zvěrstvo. Pokud byste chtěl takto předjíždět a točit to na těch 4500 otáček, tak vás někdo brzo sestřelí. To co uvádíte jako rozsah použitelných otáček u dieslu jsou hovadiny. Proto aby se s dieslem dalo normálně jezdit, musíte využívat takřka celý rozsah použitelných otáček, a i tak se s řadící pákou musí kvedlat jak s vařečkou.

S tím benzínem jsem ještě neměl potřebu točit nad 5000 otáček, do 6500 mám tedy pořád rezervu. Ve městě si bohatě vystačím s rozsahem 1700-2500, dálnice pro mě znamená 3700 na pětku. Pokud to na dálnici přišlápnu, motor začne teprve sahat k nejvyššímu výkonu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 14:10, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Pokud chcete s benzínem předjíždět bez podřazení a nemáte aspoň 150 koní, tak nepředjíždějte vůbec
To je pravda, já mám koní jen 145, já si podřadím.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 14:12, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Pane Šikl,
nehledejme skvosty mezi benzínovými motory. Sám víte, že běžné benzínové motory jsou na tom dokonce ještě hůř než vámi uváděný příklad s rozsahem 2500-6000 otáček.
Pokud jsem uváděl starý 1,9tdi s rotačním čerpadlem, je to motor původně 81kw, který je čipovaný hned po koupi v roce 2002 a jeho vlastnosti jsou nadprůměrné a jenom dokumentují možnosti naftových motorů. Tak jako kolega uvádí benzínové mondeo s použitelným rozsahem od 1700 otáček, tak u tohoto motoru lze takto naprosto pl...
Taky mohu srovnávat načipovaný turbobenzín s běžným atmosférickým dieselem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 14:17, RE: To jsou ale zase snůšky pindů.
anonym napisał:
Vemte si 2,0 atmosférický diesel a 2,0 atmosférický benzin, potom porovnávejte. Vemte si přeplňovaný diesel a benzin o stejném objemu a porovnávejte. Byť s návratností o 15 let zpět. Jinak to všechno tady jsou pindy. Srovnejte u obou křivku a průběh točivého momentu. Zjistíte, že benzin je absolutní vítěz. Teda kromě spotřeby. Máte možnost srovnat 2,5 l. benzin softturbo 147 kW u Volva s podobným naftovým 2,5 l T. Budou-li výrobci věnovat technice benzinu takové vychytávky jaké má dnes nafta, t...
Souhlasím, jen dodám, že nízkoobjemové přeplňované motory už začínají, 1.4T začal u VW, má ho i Fiat, ohlásil ho už Opel. Jen mě mrzí, že Ford zatím nic. Možná je to jen klid před bouří.

Povinné ručení má smysl jedině podle hmotnosti vozidla, protože to jediné se při havárce projeví, jedině velká váha způsobí velké škody. Vysoký výkon sice umožní vysoké rychlosti, ale porušování předpisů by měla hlíídat policie a ne pojišťovny.

Pro Tipcars - prosím prosím, vyškemrejte Superb 1.4TSI pro test spotřeby.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 14:25, RE: bez předmětu
anonym napisał:
220km/h s 80kW 1,6? ale no tak .... vypnete to scifi ..
A proč? Nissan Almera N15 64 kW po rovině 200 km/hod - pravda, ShellWPower 95 a údaj tachometru - ale kolega, pokud tomu dobře rozumím, bral taky údaj tachometru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 14:29, Dvoulitr benzín
Mám dvoulitr benzín v Mondeu 2001, myslím, že je to identický motor jako dvoulitr v Mondeu 2007. V tom starším je to naprosto dostatečný motor, nicméně je už cítit, jestli jedu sám nebo ne, zatížení auta čtyřma osobama se už pozná. Ani pak to ale rozhodně není podvýživa,jen musím trochu přišlápnout plyn. Nicméně nové Mondeo je o 120 kg těžší, to je právě jako bych já jel i s celou rodinkou. Pořád si myslím že to bude použitelná motorizace, nic pro závodníky, ale ani brzda provozu. Pokud je tazatel klidný řidič, pak doporučuji, bude spokojen a spotřeba bude rozumná. Ale jestli bude chtít soupeřit s Oktávkama f tédéíčku f metle na hlinách, pak by měl vybrat silnější motor, asi tu naftu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 14:43, Naftaci
Jde hlavne o to, ze donedavna se setrilo dvojnasob - nizspi spotreba naftaka plus levnejsi nafta o nekolik korun a starsi diesely nez comonrailu byli vcelku i spolehlive. Malo benzinaku najelo treba 300 tis nebo i pul milionu bez generalky. Ano byli vyjjimky typu 6valce Mercedes a BMW, ktere najeli taky pres pul milionu a jejich benzinove motory. Ale dnesni orpavy vstriku, cerpadel, a vseho mozneho na CR je dost drahe, nafta drazis jak benzin, takze dnes je to takove bezpredmetne kupvoat naftaka. Zminea 1.4 TSI je super, ale tak do golfa, pro auta typu Superb a vetsi auticka se hodi spise V6 benzin s turbem nebo bez a nebo nejaky ten naftak. Napriklad me se jezdi dobre jak s naftakem tak s benzinem, vzdycky se prizpusobim podle motoru a vyuzivam jeho prednosti a jsem spokojeny. Ale kdybych si mohl vybrat tak nejaky 1.8 nebo 2.0 benzin turbo. Ale strasne malo vyrobcu delalo benzinova turba (spoelhlive turbomotory) takze na bazaru neni na vyber. Max ten Saab nebo volvo. Jinak je to rarita. Jo a VW 1.8T 110kw myslim ze dodneska vcelku dobry motor na dobu jeho vzniku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 14:55, RE: bez předmětu
anonym napisał:
A proč? Nissan Almera N15 64 kW po rovině 200 km/hod - pravda, ShellWPower 95 a údaj tachometru - ale kolega, pokud tomu dobře rozumím, bral taky údaj tachometru.
ale 200 a 220 je setsakramentsky rozdil. Na to je potreba trochu vetsi rozdil ve vykonu nez na rozmezi 100 a 120.... to je trochu fyzika...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 15:43, RE: To jsou ale zase snůšky pindů.
Kolodмj napisał:
Souhlasím, jen dodám, že nízkoobjemové přeplňované motory už začínají, 1.4T začal u VW, má ho i Fiat, ohlásil ho už Opel. Jen mě mrzí, že Ford zatím nic. Možná je to jen klid před bouří.

Povinné ručení má smysl jedině podle hmotnosti vozidla, protože to jediné se při havárce projeví, jedině velká váha způsobí velké škody. Vysoký výkon sice umožní vysoké rychlosti, ale porušování předpisů by měla hlíídat policie a ne pojišťovny.

Pro Tipcars - prosím prosím, vyškemrejte Superb 1.4TSI pro test spotřeby.
Nevím jestli tady někdo viděl už rozdíl mezi sundanou palicí z dvoulitru a 1.4.rozdíl pracovního prostoru válce je propastný-samozřejmně ve prospěch dvoulitru.nehledě na to že do tak malého prostoru u 1.4 ještě narvete pod tlakem několik atmosfér směsi.Tohle pak má tahat dvoutunový superb aspoń 500tis.km???Kde jsou nějaké rezervy?kde je životnost takového motůrku?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 16:22, RE: Zigi
Petr - TipCars.com napisał:
Já považuji spotřebu Boxerů za adekvátní výkonu, konstrukci a pohonu všech kol. Dokonce s třílitrem v Outbacku lze při lehké noze jezdit za 7,5 l/100 km mimo obec a v kombinaci hravě pod deset, což je parádní.

Dvoulitrové dieselové boxery patří mezi nejúspornější a dle mého soudu nejlepší diesely.
Pane Šikl,
když už jsem se tady vypřednáškoval na téma dieslů, opětný dotaz, jak je daleko prezentace testu sub diesla. Je 10.červen a stále nic. Zelí.
reagować
  1 2 3 4 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.