0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo a první dojmy majitele

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 15:01, RE: Motor a řazení
Krkovicka napisał:
Kolodeji muzeme si zazavodit u Brna na dalnici. Schvalne, kdo komu ujede na ctyrku od 90km/h !
Á koukám, že stará diskuze stále vrtá v hlavě? A co takhle - kdo ujede od 90 km/h na trojku? Celý je to blbost, máte tam šestikvalt, já pětikvalt, nemá cenu to srovnávat. Jestli vám to leži v žaludku, zalijte to Fernetem, bude vám líp. Benzín i nafta má svá specifika, nepochopil jste to tehdy, nemám k tomu co dál říct.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 15:03, Milý rohYpnole!
rohYpnol napisał:
Co se podvozku týká, pak tady je podle mě (nepletu-li se) poměrně rozdíl. Citroen má Hydactive - čili založený nakapalině v systému. Ostatní podvozky (ovšem z řad luxus class) používají vzduchové měchy. A upřímně řečeno se mi zdá, že problémy s Airmatic apod. slýchávám poměrně často, a je celkem jedno, jestli se jedná o vzduchový podvozek od VW, Range-Roveru nebo Mercedesu. Možná jde jen o můj dojem, fakta nemám ničím podložené. Ale už z proncipu si myslím, že systém založený na kapalině musí bý...
Myslím že správný "dojem" máte ... (tedy ona se tato data spíše "tutlají", ale ta "levná" a "stará" a "50ti lety prověřená" varianta á la Citroën trošičku méně poruchová bývá (NE že by Citroëny NEzlobily, ale ty "bajky" o poruchovosti skoro NEsmyslné jsou - KDE vznikly těžko říci ... já mimochodem VŠECHNY závady POPRAVDĚ uvedla ... jedno zda to někomu příjde máločimoc, TAK to prostě JE.
Takže, milý rohYpnole já NEpoučím, ale DOMNÍVÁM se - že váš DOJEM prostě JE správný.
Pěkný den
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 15:04, RE: Motor a řazení
Pepe napisał:
Že by synchron? Na jedničce zvláštní, čekal bych ho na dvojce... Tam je to řešitelný meziplynem, na starém boxeru jsem za 2 zezhora bez meziplynu nedal...
Na té jedničce je to tím, že se řadí v době, kdy kola stojí. Tím pádem se netočí i některý kolečka (a synchrony nesynchronizují?) a může se to stát. Jakmile se kola točí, tak je po problému, ale málokdy se řadí jednička, když se kola točí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 15:07, RE: Volba auta
Koloss napisał:
Displej a vzhled je opravdu jaksi retro. Nicméně se na to v podstatě nekoukám a ovládám to pod volantem. Výhodou tohoto vzhledu, je, že se nebojím, že mi to někdo ukradne. Ovšem výsledný zvuk ve Fusionu bude dán hlavně asi slabšími repráky, které jsou uloženy ve slabším obložení, než jaké má Mondeo.
Je to možné, nechtěl jsem do toho vrtat, dokud auto spadá do záruky, už tak se servisy Ford nevycházím dobře, jelikož se to moje auto ve fabrice příliš nepovedlo a servisy to moc nechtějí napravit. Proto jsem akorát přidal zámek zpátečky už u dealera a po koupi tažné zařízení. Příští týden jsem objednaný na foliování skel a tím končím s úpravami, aspoň do toho podzimu.

V předchozím autě jsem měl udělanou jen kabelážní přípravu k předním repro a anténě, zbytek (kabely dozadu + 4 repro + rádio) jsem si dělal sám (anténu jsem koupil a nasadil origo), tak jsem možná zvyklý na něco lepšího. Ale říkám, vrtat do palubky se možná sice odhodlám, ale až ve chvíli, kdy se zbavím "povinnosti" navštěvovat autorizovaný servis.

Jinak souhlasím, že pravděpodobnost krádeže zrovna tohoto rádia je asi fakt vcelku malá, což je jistě přednost, protože známý si koupil do lantry vcelku nenápadné 1DIN sony a byl líný sundávat tatranku, nuž netrvalo dlouho a neměl kromě rádia ani PP okno.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 15:08, RE: ...
rohYpnol napisał:
Ano, v článku přirovnává dynamiku Mondea 1.8 Š Octavii 55kW (75HP). V poměrech jsem reagoval na příspěvek výše, kde porovnával se Š Octavia 74kW )101HP). Ale myslel jsem to i napslal tak jak bylo zamýšleno. Zkrátka jestliže je podle subjektivního recenzenta (citovaného) dynamika mondea srovnatelná se Š Octavia 1.6 74HP, pak dynamika Š Octavia 1.6 101HP bude nezanedbatelně lepší. Teď už to je snad srozumitelné ;)
No podle subjektivního recenzenta může být dynamika 1,6 74 KW nezanedbatelně lepší, ale podle jiného tomu může být úplně naopak. Jsou to jen osobní pocity, které v praxi nemají žádný význam. Je to asi jako když se někomu líbí modrá a druhému červená barva Ale řešit to asi nemá moc žádný praktický význam.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 15:52, RE: Motor a řazení
Koloss napisał:
Á koukám, že stará diskuze stále vrtá v hlavě? A co takhle - kdo ujede od 90 km/h na trojku? Celý je to blbost, máte tam šestikvalt, já pětikvalt, nemá cenu to srovnávat. Jestli vám to leži v žaludku, zalijte to Fernetem, bude vám líp. Benzín i nafta má svá specifika, nepochopil jste to tehdy, nemám k tomu co dál říct.
Mas pravdu. Nic jsem tenkrat nepochopil, ale ted uz vim - prozrel jsem!
Jdu si dat Ferneta. Zivijo!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 16:00, RE: Motor a řazení
Koloss napisał:
Na té jedničce je to tím, že se řadí v době, kdy kola stojí. Tím pádem se netočí i některý kolečka (a synchrony nesynchronizují?) a může se to stát. Jakmile se kola točí, tak je po problému, ale málokdy se řadí jednička, když se kola točí.
Šlo by to vykoušet při couvání - vyřadit z5, a hned (ještě při pohybu vzad) tam bez meziplynu šoupnout 1. Normálně to jde, dokonce i bez počítání zubů. Takže vyzkoušet, a když to půjde normálně, tak holt při stání jedině ten meziplyn - prostě rozpojit
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 17:06, RE: Motor a řazení
Pepe napisał:
Šlo by to vykoušet při couvání - vyřadit z5, a hned (ještě při pohybu vzad) tam bez meziplynu šoupnout 1. Normálně to jde, dokonce i bez počítání zubů. Takže vyzkoušet, a když to půjde normálně, tak holt při stání jedině ten meziplyn - prostě rozpojit
Jo, při couvání to tam zapadne bez problémů, tohle provozuju poměrně běžně při rychlostech menších než chůze, kdy se mi nechce šlapat na brzdu. Opravdu se to stává jedině v takové situaci, když zastavím na semaforu a kola se nehnou. Přitom dvojka tam lupne bezproblémů i při stání. Prostě to chce některé to kolečko natočit do správné polohy a pak už to tam padá snadno.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 17:08, RE: Motor a řazení
Krkovicka napisał:
Mas pravdu. Nic jsem tenkrat nepochopil, ale ted uz vim - prozrel jsem!
Jdu si dat Ferneta. Zivijo!
Ano, už ten návrh "kdo komu ujede na ctyrku od 90km/h" jasně ukazuje, že nepochopil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 18:04, RE: Milý rohYpnole!
Kylie napisał:
Myslím že správný "dojem" máte ... (tedy ona se tato data spíše "tutlají", ale ta "levná" a "stará" a "50ti lety prověřená" varianta á la Citroën trošičku méně poruchová bývá (NE že by Citroëny NEzlobily, ale ty "bajky" o poruchovosti skoro NEsmyslné jsou - KDE vznikly těžko říci ... já mimochodem VŠECHNY závady POPRAVDĚ uvedla ... jedno zda to někomu příjde máločimoc, TAK to prostě JE.
Takže, milý rohYpnole já NEpoučím, ale DOMNÍVÁM se - že váš DOJEM prostě JE správný.
Pěkný den
Podle mě mýty o poruchovosti vznikly tím, že po revoluci se sem začaly tahat vylítané Citroeny pro každého pupkáče a ti je také pochybně servisovaly. Takže tu šlo vidět "spadnuté" XMka a ZXka (nebo co to bylo). Navíc závadu hned každý viděl, takže pověst je na světě. Jaká je u nás setrvačnost, asi nemusím zdůrazňovat... Ale tady je podle mě počátek.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 18:06, RE: Volba auta
Reno napisał:
Fabia 1,2 HTP se s automatem neprodává))
To je jasné. Jenže s tempomatem pokud se nepletu ano. Tak mě zajímá, jestli se prostě motor začne dusit a dusit až třeba zdechne (nebo co by to v takovém případě udělalo). Já jen myslel, že kdyby měl automat, pak by došlo automaticky ke změně převodu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 21:52, RE: Milý rohYpnole!
rohYpnol napisał:
Podle mě mýty o poruchovosti vznikly tím, že po revoluci se sem začaly tahat vylítané Citroeny pro každého pupkáče a ti je také pochybně servisovaly. Takže tu šlo vidět "spadnuté" XMka a ZXka (nebo co to bylo). Navíc závadu hned každý viděl, takže pověst je na světě. Jaká je u nás setrvačnost, asi nemusím zdůrazňovat... Ale tady je podle mě počátek.
Tento (či obdobný) názor jsem již četla/slyšela a myslím (že na tom něco bude..) že PRAVDU máte, že hřebík NA HLAVIČKU jste trefil.
Navíc (pokud se pamatuji) ty staré Citroën(y) s hydraulikou takovou "parkovací" možnost měly! Tedy NEbyly (nemusely být) "rozbité", prostě tak šlo vůz zaparkovat (a NEšlo ho pak jen tak snadno odtahnout - ukrást)...
Já "popravdě" přiznávám, že Brumla trošičku "zlobivější" než jeho předchůdce, ale na druhou stranu "žádná dramata" - obě ZÁVADY byly "bez problémů dojezdové" (i když já raději servis volala ... když už je to "zadarmo", že? ,-)
Krom "zlobící" cívky v jednom válci a nedávno prosakujícího (špatně fungujícího) ventilu mi "odešel" jeden senzor rychlosti (takže já NEmohla jet na tempomat - pro mne "hrůza", ale ...) a zazlobilo stahování okénka - resp. NEchtělo se mu zpět nahoru (pomohla "ruka" ... a později vyměněná "ohnutá" vypadlá lištička) - docela ráda bych si přečetla podobný podrobný soupis i od ostatních, ale mám pocit že spíše: "milion kilometrů bez jediné závady - ani pneumatiky a olej jsem neměnil" se tu dočtu .... ,-)
Spěchám, jedu na vystavku do Geneve - pěkný den
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 13.03.2009 12:20, RE: Volba auta
rohYpnol napisał:
To je jasné. Jenže s tempomatem pokud se nepletu ano. Tak mě zajímá, jestli se prostě motor začne dusit a dusit až třeba zdechne (nebo co by to v takovém případě udělalo). Já jen myslel, že kdyby měl automat, pak by došlo automaticky ke změně převodu.
Ano, s automatem by to automaticky podřadilo, ale to je činnost na tempomatu naprosto nezávislá. V situaci, kdy to motor neutáhne, je tempomat bezmocný, vyřadit neumí a jediné co by mohl udělat, je vypnout se, ale to už situaci jedině zhorší. A opačná situace - jednou jsem tempomat pustil, když jsem tam měl neutrál a motor se roztočil do omezovače, ale auto zrychlit ne a ne .
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 14.03.2009 22:54, RE: Mondeo - setrvačníky
Koloss napisał:
Já jsem po tom pátral a podle toho, co jsem našel, tak by měly mít dvouhmotový setrvačník motory jak 2.0 tak i ty 1.8. 2.6 V6 (ani 3.0 V6) jsem neřešil, u V6 mi to přijde skoro jako zbytečnost, ale možné je vše.
Milý Koloss! Já tedy "hlásím", že V6 3.0 rozhodně NENí "zbytečnost"!
Ne "vážně" - on se pak ten motor víceméně NEnamáhá a myslím že servisní náklady NEjsou "až tak jiné" a i když možná v NAPROSTÉ většině případů "možnosti" 6ti-válce NEvyužijete, je to prostě TAKová "pohoda" (a bazarové ceny bývají až "směšné" - navíc takový vůz bývá s VĚTŠí/LUXUSnější výbavou spojen), že to (dle mne) za to STOJÍ Stojí stoJí St0jÍ stojí sToJí (jízda STEJNOU rychlostí jako aut okolo vás když motor "převaluje" líně "brumlá" třeba ani NE 2000 ot. - to je TAK "příjemné/pohodové/uklidňující" - NIKOMU NIC "dokazovat" NEmusíte - vy prostě krajinou silnicí dálnicí okreskou jen tak "plujete" (a to že vás nějaký "splašený" starý vrak na rychlostním omezení s něčím jako 1.3 "dramaticky" předjede - to vás opravdu skoro NEzajímá (tak PROTO bych "k pozornosti" (i 3.0 V6) doporučila, i PROTO vždy spíše ty NEJsilnější pohonné jednotky "vyhledávám" (a "tu a tam", třeba při předjíždění je pak MOC ráda mám ,-)
Pěkný den
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 14.03.2009 22:55, RE: Strukturováno je to hezky
Muroň napisał:
Vo to žádná, ale je tam pár zobecňujících tvrzení (resp. automýtů), se kterými zde všichni nebudou souhlasit? Jaká nižší spolehlivost francouzských aut? Kylie ve SVÉM Brumlovi už 150tkm NAJELA a kromě prasklého ventilu, cívky, nefunkčního parkovacího senzoru a jedné nesrozumitelné hlášky palubního počítače s vozem (kROMě defektů) NIC neměla.
... s tím PARKovacím senzorem - ten v Subaru mi "odešel" - to jen "dodávám" ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 14.03.2009 23:12, RE: Volba auta
Koloss napisał:
Jasně, jsou situace ... . Zkus si představit tohle - dojíždíš svou 180 škodovku, která jede 100, nikde nikdo, jen ji chceš minout. Z jakéhokoli důvodu škodovka vybočí ze svého pruhu a ty ji nabereš zezadu. Ve 180 se kličkovat nedá, ve 130 se ještě dá něco udělat. Až budeš mít na krku mrtvý děcko, co sedělo ve škodovce vzadu, už ti to nikdy nikdo neodpáře. Přeju hodně šťastných kilometrů.
Milý Koloss! To co popisujete "dramaticky" a "ošklivě" zní a já po českých dálnicích sice "skoropředpisově" jezdím, ale ono to o RYCHLOSTi není - nebo JAK si vysvětlujete, že na německých dálnicích s povětšinou NEomezenou rychlostí MENŠí nehodovost/úmrtnost než na těch českých celé ROKY jest?
Jde JEN a JEN o to POŘÁDNĚ se do zrcátka podívat a NEŽ změním pruh BLIKAT! A NEurazte se - to češi (doma) NEdělají. Když někdo JEDNOU blikne než pruh změní, je to skoro ZÁZRAK (já "bubka" naučena byla NEŽ pruh změním blikám, po CELOU dobu přejíždění a až KDYŽ jsem v pruhu - blink vypínám - to tady skoro NIKDO NEdělá ... zato když v ODBOČUJÍCÍM pruhu jsou - a NIKAM jinam NEmohou - tam skoro VŠICHNI "zuřivě" blikají .... ,-)
PS: NEpodporuji "zběsilé" střelce co na D1 potkávám, ale pokud by mu tam ta škoda "TAK jak PÍŠETE" vjela, tak by to (z MÉHO pohledu) chyba řidiče té škoda byla ..
Já zkušenost mám, že na českých silnicích NEJDŘÍVE řidič zabočovat/přejíždět do vedlejšího pruhu začne a až PAK se do zrcátka koukne a blinkr dá (resp. často Často ČASTOkrát jsem právě TOTO na vlastní kůži v levém pruhu zažila - pravda potkala jsem dokonce už "šílence" co z pruhu do pruhu přejížděl, zřejmě aby "předjíždění" zabránil) To mi připomnělo - naposledy jsem na silnici E ... cosi, kousek před českými budějovicemi kamion "brutálně" přes plnou přejet musela, neb KDYKOLIV jsem vlevo "najížděla" abych se podívala, on TÉŽ doprostřed silnice - na mezinárodní trasu "trapně" úzké - najel, NErozumím/NEchápu/NEvím, snad aby mne ZA sebou zdržel - to jsem ale trošičku "odbočila" ...
Prostě já bych pro (na "lepších" částech dálnic - ostatně ani v Deutschland se nejezdí všude "neomezeně") 160 km/h na dálnicích byla (víte že ve Schweiz JEN 120 km/h je? Hrůůůůůza ,-)
Pěkný den
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 14.03.2009 23:20, RE: Volba auta
T.J. napisał:
Osobně nevím o žádné všeobecné poučce o vyšší spotřebě tempomatu. Je ale jasné, že za jistých podmínek je tempomat méně hospodárný. Tempomat prostě nemá mozek, a umí jen tupě udržovat minimální rychlost vozidla (myšleno - z kopce rozhodně nebrzdí, tedy pokud není adp.) Nevidí před sebou sešup dolů, kde by mohl využít váhy vozu na poměrně levné zrychlení a využití energie na vyjetí následného stoupání mnohem levněji. Tempomat se ve stoupání začne rozjíždět, až rychlost popadne pod nastavenou. Já ...
Já tedy skoro MAXimálně tempomat využívám, a alespoň POCIT mám, že s ním spíše NIŽŠí spotřebu než bez něj mívám/mám!
PS: To já to s tempomatem/automatem skoro OBRÁCENĚ mám - mne když "pustí" do vozu s manuálem a tempomat mne NEhlídá, tak "noha tvrdne" a já spíše (víc a víc) PŘIdávám ,-)
Ale ne na dálnici D1 - tam moc často NEjezdím (a kdyžtak u Jihlavy na Wien "uhýbám" - on je v Hatě totiž docela "příjemný" outlet ,-)
Pěkný den
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 06.06.2009 19:45,
Kdyz bych mel zareagovat na komentare pod clankem, tak do Subaru jsem nakonec nesel i kvuli mensimu vnitrnimu prostoru Outbacku na zadnich sedadlech. Mezitim jsme se rozrostli na 3 deti a nezdalo se mi, ze bych do Outbacku narval vedle sebe tri autosedacky.
Nicmene Outback je i nadale muj tajny favorit a az deti trochu povyrostou a Oktavku posleme do sveta, tak si ho stejne asi koupim.

K tomu motoru 2,5 V6 u Mondea: Co jsem tak zjistoval, tak prestavba sestivalce na plyn by vysla na cca 40 tisic. Tolik penez navic uz jsem nemel a zadne hezke V6 ani nebylo k dispozici. Jednu peknou V6 mi vyfoukli, nez jsem dal dohromady penize.
Auto, ktere jsme nakonec koupili bylo za velmi slusnou cenu a hlavne mimoradne zachovale - vypadalo jako nove. Takze to byla spis otazka okamziteho rozhodnuti, nez nam ho zase nekdo vyfoukne.
Vic by se mi asi libil hatchback, ale s "pohrebakem" jsem se rychle smiril.

Retez je i u tohoto Duratecu 2.0l

K autoradiu: Pouzivam MP3 prehravac, ktery vysila na FM frekvenci, takze autoradio Ford slouzi pouze jako prehravac prijimaneho signalu. Prehravac je napajen z cigaretoveho zapalovace.
Kvalitu zvuku moc neresim - jsou to MP3-ky. Na kvalitni poslech mam aparaturu doma.

Ta hlucnost motoru je opravdu na muj vkus dost velka, kdyz to porovnam s konkurencnimi benzinovymi motory.
Ale neni to nic zasadniho.

Jinak ani po pul roce se na voze nevyskytla zadna zavada a sportovneji ladenych jizdnich vlastnosti se nemohu nabazit.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.