0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo a první dojmy majitele

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 11:43, RE: Volba auta
Koloss napisał:
Jasně, jsou situace ... . Zkus si představit tohle - dojíždíš svou 180 škodovku, která jede 100, nikde nikdo, jen ji chceš minout. Z jakéhokoli důvodu škodovka vybočí ze svého pruhu a ty ji nabereš zezadu. Ve 180 se kličkovat nedá, ve 130 se ještě dá něco udělat. Až budeš mít na krku mrtvý děcko, co sedělo ve škodovce vzadu, už ti to nikdy nikdo neodpáře. Přeju hodně šťastných kilometrů.
Tak já používám tempomat hlavně po rovině a do kopce - nepřidává si zbytečně víc, než je nutné. Ale z kopce je to spíš provar, s tím souhlasím...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 11:49, RE: Motor a řazení
Koloss napisał:
Já mám Mondeo 2001, motor 2.0 benzín s manuální převodovkou.

Přirovnat zvuk toho motoru k turbodieslu mi přijde hodně, ale opravdu hodně, nadsazené. Přiznám rovnou, že v tomto voze s motorem TDCi ani TDDi jsem nejel, znám jejich zvuk jen zvenku. Tam je ten rozdíl velmi citelný, uvnitř je možná odhlučnění slušné, takže to neporovnám. Nicméně - pokud jezdím po městě, tak se motor pohybuje kolem 2000 otáček a to o něm takřka nevím. Když zrychluju a dostávám se do vyšších otáček, tak je zvuk takový...
Že by synchron? Na jedničce zvláštní, čekal bych ho na dvojce... Tam je to řešitelný meziplynem, na starém boxeru jsem za 2 zezhora bez meziplynu nedal...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 11:53, RE: Volba auta
Koloss napisał:
Ještě k rádiu. Mám stejné rádio, klasika dodaná s autem. Se čtením CD nemá problémy, jiné než vypálené do auta nedávám, nebudu si tam tahat originály, abych je poškrábal. Chovám se k nim hodně drsně - nemám je vůbec v obalu, který zabírá místo, prostě mám v přihrádce před spolujezdcem pakl 20 volně ložených CD, které se občas v zatáčkách přesypávají zleva doprava. Přeskakování nebo nenačtení se mi stane jen tehdy, když se CD opravdu zaprasí (asi mám v té přihrádce něco, co pouští nějaké lepidlo....
Kvalita zvuku? Jaká? Já jsem tam měl radio CD6006 a o výškách se nedalo mluvit, ikdyž byly naplno tak tam nebyly Dal jsem si tam nějaké 1DIN Sony a rozdíl je dost markantní. Akorát mi ted nepremává ovládání pod volantem což mě celkem se*e.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 12:00, RE: Motor a řazení
Koloss napisał:
Já mám Mondeo 2001, motor 2.0 benzín s manuální převodovkou.

Přirovnat zvuk toho motoru k turbodieslu mi přijde hodně, ale opravdu hodně, nadsazené. Přiznám rovnou, že v tomto voze s motorem TDCi ani TDDi jsem nejel, znám jejich zvuk jen zvenku. Tam je ten rozdíl velmi citelný, uvnitř je možná odhlučnění slušné, takže to neporovnám. Nicméně - pokud jezdím po městě, tak se motor pohybuje kolem 2000 otáček a to o něm takřka nevím. Když zrychluju a dostávám se do vyšších otáček, tak je zvuk takový...
Kolodeji muzeme si zazavodit u Brna na dalnici. Schvalne, kdo komu ujede na ctyrku od 90km/h !
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 12:24, RE: Milý Rudlíku!
Kylie napisał:
Tedy maličkou "pomotal" a "popletl" jsi to, ale OK
Já bych NEsouhlasila se "spolehlivostí" minulé generace Mondeo (ale na poslední místo ve střední třídě dle GÜV ho srazily asi hlavně staré naftové motory, BEZ nich by na tom jistě LÉPE byl).
C5ky co já měla občas "zazlobily", ale za toho čtvrt miblionu kilometrů co my spolu strávily docela "přiměřeně" zlobí - mimochodem "bajky" o podvozku ty moc NEsedí, tam vše "naprosto ok" (a vždy bylo a je tak i u kamarádovy stařičké Xantie - tedy nedávno ...
Co se podvozku týká, pak tady je podle mě (nepletu-li se) poměrně rozdíl. Citroen má Hydactive - čili založený nakapalině v systému. Ostatní podvozky (ovšem z řad luxus class) používají vzduchové měchy. A upřímně řečeno se mi zdá, že problémy s Airmatic apod. slýchávám poměrně často, a je celkem jedno, jestli se jedná o vzduchový podvozek od VW, Range-Roveru nebo Mercedesu. Možná jde jen o můj dojem, fakta nemám ničím podložené. Ale už z proncipu si myslím, že systém založený na kapalině musí být spolehlivější, protože v systému bude udržován nižší tlak. Ale rád se nechám poučit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 12:35, RE: Volba auta
T.J. napisał:
Osobně nevím o žádné všeobecné poučce o vyšší spotřebě tempomatu. Je ale jasné, že za jistých podmínek je tempomat méně hospodárný. Tempomat prostě nemá mozek, a umí jen tupě udržovat minimální rychlost vozidla (myšleno - z kopce rozhodně nebrzdí, tedy pokud není adp.) Nevidí před sebou sešup dolů, kde by mohl využít váhy vozu na poměrně levné zrychlení a využití energie na vyjetí následného stoupání mnohem levněji. Tempomat se ve stoupání začne rozjíždět, až rychlost popadne pod nastavenou. Já ...
Mohl bych se zeptat - není mi jasné, jak tempomat funguje u slabých aut s manuální předovovkou. Příklad - Fabia s 1.2HTP. Nastavím rychlost. Motor však ve strmějším stoupání pro zvolenou rychlost bude muset držet otáčky tam, kde vůz prostě neutáhne. Nevíte jak to pak funguje??? U automatu by třeba došllo k přeřazení, CVT by měnila převodový poměr. Ale co manuál? Nemám s tím zkušenost, ale docela by mě to zajímalo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 12:53, RE: ...
Michy007 napisał:
Tak 1,8 (81 nebo 92KW) je na téměř 1,5t těžké auto málo a 74KW na 1,4t (nebo kolik má O1) je dostatek? Zajimavé ... A to řazení by se možná dalo trochu zlepšit promazáním a seřízením táhel (lanovodů) řazení. Jinak mám taky mondeo 2,5 V6 ale 2001 (podle některých "hnusný" interiér). Pokud vím tak palubovka je naprosto stejná, jen je přepracovaný středový panel (pokud tam není velká navi Denso tak se mi zdá že je tam pěkně hnusný kus šedého plastu ale to zaleží asi na vkusu), trošku pozměněné...
Pohotovostní hmotnost je 1205-1335. Nevím, ale 2-3 metráky už dají zabrat.

Poměrově
Mondeo 16,3 kg/kW
Octavia 18,0 kg/kW (pro m=1335kg)
Octavia 16,3 kg/kW (pro m=1335kg)

Nicméně: cituji:
"...Čtyřválcová 1.8 se čtyřmi ventily na válec je základní zážehovou pohonnou jednotkou vozu Mondeo. Zatímco s Focusem cvičí docela obstojně, 1400kg těžké Mondeo předvádí s týmž motorem jízdní výkony typické pro vozy o třídu nižší. Celkem bych dynamiku jízdy přirovnal k slabší verzi Octavie 1.6 s motorem 74PS. Motor nemá výrazné výkonové maximum, zabírá přibližně ve všech otáčkách stejně, a to tak, že málo. Při jízdě s prázdným autem to ještě jde, pokud ale vnitřní prostor Mondea okupují čtyři osoby středoevropské konstituce, peklo sestoupí na zem...."
zdroj: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006031201

Obrázek si udělejte sám.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 12:57, RE: Volba auta
mufik.martin napisał:
Musim pochvalit majitele za volbu auta. Osobne jsem zvolil stejne jen o rok starsi 2004, ale tez jiz po zdarilem faceliftu, kdy hlanve interier konecne vypada reprezentativneji. Jinak funknce ovladani radia pod volantem si nemuzu vynachvalit, ale original radio FORD 6000 poleti brzy oknem. Ma problem precist spousty vypalenych CD a jeho kvalita prijmu signalu radia je priserna i kdyz jsem nechaval v servisu promerit signal, jestli neni neco s antenou. Pri prvni prilezitosti vymenim za obycejnou ...
Jezdím často s MB C 220 CDI v automatu. Tempomat využívám hlavně na dálnicích v Německu, neb jsem stvoření líné. A můžu potvrdit, fakt to s tempomatem žere o něco více (aspoň tak 0,5 - 1 l). Nevím, jak je to konstrukčně u manuálů, ale v příručce k autu se výslovně píše, že tempomat při jízdě z kopce udržuje rychlost tím, že brzdí motorem. Asi na tom něco bude, protože se to auto z kopce fakt nerozjíždí. Když jsem kdysi v USA řídíl obstarožní Impalu r.v. 1985 s klasickým tříkvaltovým automatem, tak tam to nešlo, tam jsem si musel přibrzďovat, ale třeba to bylo rozbitý...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 13:11, RE: ...
rohYpnol napisał:
Pohotovostní hmotnost je 1205-1335. Nevím, ale 2-3 metráky už dají zabrat.

Poměrově
Mondeo 16,3 kg/kW
Octavia 18,0 kg/kW (pro m=1335kg)
Octavia 16,3 kg/kW (pro m=1335kg)

Nicméně: cituji:
"...Čtyřválcová 1.8 se čtyřmi ventily na válec je základní zážehovou pohonnou jednotkou vozu Mondeo. Zatímco s Focusem cvičí docela obstojně, 1400kg těžké Mondeo předvádí s týmž motorem jízdní výkony typické pro vozy o třídu nižší. Celkem bych dynamiku jízdy přirovnal k slabší verzi Octavie 1.6 s motorem 74P...
Omlouvám se - chybka. Mělo být Octavia 16,3 kg/kW (pro m=1205kg)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 13:21, RE: Volba auta
Koloss napisał:
Ještě k rádiu. Mám stejné rádio, klasika dodaná s autem. Se čtením CD nemá problémy, jiné než vypálené do auta nedávám, nebudu si tam tahat originály, abych je poškrábal. Chovám se k nim hodně drsně - nemám je vůbec v obalu, který zabírá místo, prostě mám v přihrádce před spolujezdcem pakl 20 volně ložených CD, které se občas v zatáčkách přesypávají zleva doprava. Přeskakování nebo nenačtení se mi stane jen tehdy, když se CD opravdu zaprasí (asi mám v té přihrádce něco, co pouští nějaké lepidlo....
Já mám rádio 6000CD ve fusionu a dost mě irituje - počínaje katastrofálním displejem, dále hodinami, které se neupravují z RDS, ale jdou vlastním životem, až po nevalný zvuk. Sem tam mi zahapruje podsvícení a rozsvítí se jen displej. Pravdou ale je, že CD mi přečetlo všechna bez problémů. Horší příjem je věc diskutabilní. Když jsem vyměnil prut antény za neoriginál, kratší, nechytl jsem ani Evropu 2 uprostřed města. S originál dlouhým prutem ale je příjem vcelku slušný - nevýhoda je v tom, že s ním "šmidlám" o horní roh rámu garážových vrat, protože se nedá sklopit.

Uvažoval jsem, že rádio po skončení záruky auta vyměním za nějaké 2DIN zařízení kombinované i s navigací a DVD přehrávačem, ale chtěl bych něco, co dokáže spolupracovat s ovládáním pod volantem. Nemáte někdo tip?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 13:23, RE: ...
rohYpnol napisał:
Pohotovostní hmotnost je 1205-1335. Nevím, ale 2-3 metráky už dají zabrat.

Poměrově
Mondeo 16,3 kg/kW
Octavia 18,0 kg/kW (pro m=1335kg)
Octavia 16,3 kg/kW (pro m=1335kg)

Nicméně: cituji:
"...Čtyřválcová 1.8 se čtyřmi ventily na válec je základní zážehovou pohonnou jednotkou vozu Mondeo. Zatímco s Focusem cvičí docela obstojně, 1400kg těžké Mondeo předvádí s týmž motorem jízdní výkony typické pro vozy o třídu nižší. Celkem bych dynamiku jízdy přirovnal k slabší verzi Octavie 1.6 s motorem 74P...
No moc nevím jak vám ze stejné hmotnosti vyjdou 2 různé vysledky. Mondeo 1,8 81KW má pohotovostní hmotnost 1375Kg, tak na 1 tunu hmotnosti vyjde 58KW, Octávie 1,6 55KW má pohotovostní hmotnost 1160Kg, tzn. na 1 tunu 47,4KW. Pokud se pletu tak mě prosím někdo opravte.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 13:32, RE: ...
Michy007 napisał:
No moc nevím jak vám ze stejné hmotnosti vyjdou 2 různé vysledky. Mondeo 1,8 81KW má pohotovostní hmotnost 1375Kg, tak na 1 tunu hmotnosti vyjde 58KW, Octávie 1,6 55KW má pohotovostní hmotnost 1160Kg, tzn. na 1 tunu 47,4KW. Pokud se pletu tak mě prosím někdo opravte.
Podle vašich výpočtů váží Octavie max 1000kg, vy totž počítáte (asi z toho článku) 74KW a ne jak je v článku napáno 74HP! Výsledek máte v jednotkách KW ale počítal jste s HP.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 14:15, RE: ...
Michy007 napisał:
Podle vašich výpočtů váží Octavie max 1000kg, vy totž počítáte (asi z toho článku) 74KW a ne jak je v článku napáno 74HP! Výsledek máte v jednotkách KW ale počítal jste s HP.
Ano, v článku přirovnává dynamiku Mondea 1.8 Š Octavii 55kW (75HP). V poměrech jsem reagoval na příspěvek výše, kde porovnával se Š Octavia 74kW )101HP). Ale myslel jsem to i napslal tak jak bylo zamýšleno. Zkrátka jestliže je podle subjektivního recenzenta (citovaného) dynamika mondea srovnatelná se Š Octavia 1.6 74HP, pak dynamika Š Octavia 1.6 101HP bude nezanedbatelně lepší. Teď už to je snad srozumitelné ;)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 14:35, RE: Volba auta
rohYpnol napisał:
Mohl bych se zeptat - není mi jasné, jak tempomat funguje u slabých aut s manuální předovovkou. Příklad - Fabia s 1.2HTP. Nastavím rychlost. Motor však ve strmějším stoupání pro zvolenou rychlost bude muset držet otáčky tam, kde vůz prostě neutáhne. Nevíte jak to pak funguje??? U automatu by třeba došllo k přeřazení, CVT by měnila převodový poměr. Ale co manuál? Nemám s tím zkušenost, ale docela by mě to zajímalo.
No prostě to neutáhne. Tempomat na manuálu přeřadit neumí, je to jako mát pedál na podlaze a auto zpomaluje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 14:42, RE: Volba auta
Michy007 napisał:
Kvalita zvuku? Jaká? Já jsem tam měl radio CD6006 a o výškách se nedalo mluvit, ikdyž byly naplno tak tam nebyly Dal jsem si tam nějaké 1DIN Sony a rozdíl je dost markantní. Akorát mi ted nepremává ovládání pod volantem což mě celkem se*e.
Jo, celkem jsem čekal, že se najdou lidi s opačným názorem. Ale opravdu jsem spokojenej, fakt je, že výšky mám nadoraz, ale to i doma na tom Technicsu, a myslím si, že jich je tam dost. Basy mám na 3. Nejsem si nabeton jistý (nechce se mi chodit na parkoviště), ale mám ten CD6000. Zkoumal jsem, jestli náhodou předchozí majitel nevyměnil repro, ale jsou tam originál Ford. Naopak kamarád má v Oktávce nějakou lepší mašinku s MP3 (ne od Škody), ale basy a výšky vůbec žádné, zvuk plastového tranďáku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 14:48, RE: Volba auta
Giorgio napisał:
Já mám rádio 6000CD ve fusionu a dost mě irituje - počínaje katastrofálním displejem, dále hodinami, které se neupravují z RDS, ale jdou vlastním životem, až po nevalný zvuk. Sem tam mi zahapruje podsvícení a rozsvítí se jen displej. Pravdou ale je, že CD mi přečetlo všechna bez problémů. Horší příjem je věc diskutabilní. Když jsem vyměnil prut antény za neoriginál, kratší, nechytl jsem ani Evropu 2 uprostřed města. S originál dlouhým prutem ale je příjem vcelku slušný - nevýhoda je v tom, že s ...
Displej a vzhled je opravdu jaksi retro. Nicméně se na to v podstatě nekoukám a ovládám to pod volantem. Výhodou tohoto vzhledu, je, že se nebojím, že mi to někdo ukradne. Ovšem výsledný zvuk ve Fusionu bude dán hlavně asi slabšími repráky, které jsou uloženy ve slabším obložení, než jaké má Mondeo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 14:51, RE: Volba auta
Koloss napisał:
Jo, celkem jsem čekal, že se najdou lidi s opačným názorem. Ale opravdu jsem spokojenej, fakt je, že výšky mám nadoraz, ale to i doma na tom Technicsu, a myslím si, že jich je tam dost. Basy mám na 3. Nejsem si nabeton jistý (nechce se mi chodit na parkoviště), ale mám ten CD6000. Zkoumal jsem, jestli náhodou předchozí majitel nevyměnil repro, ale jsou tam originál Ford. Naopak kamarád má v Oktávce nějakou lepší mašinku s MP3 (ne od Škody), ale basy a výšky vůbec žádné, zvuk plastového tranďáku.
No CD6006 má v sobě měnič na 6CD a CD6000 je jen na 1 CD. Někde jsem četl že ve vyšších výbavách byly odlišné repro ale to nemám ověřené. Já mám Ghiu ale nemyslím si že by ve dveřích bylo kdo ví co, spíš bych to viděl že je to všude stejné. Nevíte někdo náhodou jaký rozměr repro je ve dveřích mondea od 11/2000?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 14:54, RE: ...
rohYpnol napisał:
Pohotovostní hmotnost je 1205-1335. Nevím, ale 2-3 metráky už dají zabrat.

Poměrově
Mondeo 16,3 kg/kW
Octavia 18,0 kg/kW (pro m=1335kg)
Octavia 16,3 kg/kW (pro m=1335kg)

Nicméně: cituji:
"...Čtyřválcová 1.8 se čtyřmi ventily na válec je základní zážehovou pohonnou jednotkou vozu Mondeo. Zatímco s Focusem cvičí docela obstojně, 1400kg těžké Mondeo předvádí s týmž motorem jízdní výkony typické pro vozy o třídu nižší. Celkem bych dynamiku jízdy přirovnal k slabší verzi Octavie 1.6 s motorem 74P...
Ano, článek od D-fense jsem poznal hned. Faktem je, že na testu Mondea byl humor jediným pozitivem toho článku. Realita je o něco jiná než D-fensovo velmi subjektivní hodnocení. Na ježdění to auto je celkem použitelné, pravda s tímto motorem nebude taková radost a využití kvalit podvozku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 14:55, RE: Volba auta
Pepe napisał:
Tak já používám tempomat hlavně po rovině a do kopce - nepřidává si zbytečně víc, než je nutné. Ale z kopce je to spíš provar, s tím souhlasím...
To se i snad zdá používat tempomat a stěžovat si na vyšší spotřebu. Na moje.auto.cz je pán, který popisuje, že jezdí s mazdou CX-7 za 8 litrů. Docílili toho tak, že řadí při 1500 otáčkách. To je pořádná zhovadilost
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.03.2009 14:56, RE: Volba auta
Koloss napisał:
No prostě to neutáhne. Tempomat na manuálu přeřadit neumí, je to jako mát pedál na podlaze a auto zpomaluje.
Fabia 1,2 HTP se s automatem neprodává))
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.