gablenz napisał:
Jinak recenze slušná. Akorát jsem si chvílema myslel, že to je apríl. Padaly věty o pěkných cenách... a ony to nebyly pěkné ceny. Spíše ceny pěkně debilní. Dement z autorizáku napálil naivního zákazníka. Já říkám jedno: Autorizák je čuňárna toho nejhrubšího zrna. Jsou to jenom zloději, hajzli a navíc NEJSOU TAM odborníci. Spíše zlodějští mechanici, které pobrali někde po pracovních úřadech. A taky tohle všechno popírá páně profesorovu teorii o neviditelné ruce trhu. Žádná neexistuje, protože jin...
Vlastním Mondeo 2002 combi 1.8 Duratec (92kW) a některé závady napsané autorem zábavné recenze, se u mě projevily nebo projevují taky.
Dovolím si výčet a zkušenosti. Automobil mám třetím rokem a jsem s jeho pohodlím a komfortem/výbavou nadmíru spokojen, jen má pár zásadích neduhů, ale jelikož je to 10ti leté auto tak zase si říkám co bych chtěl i přestože vím, že 4 roky stálo nepoužívané a z toho důvodu jsem ho kupoval se zárukou stavu tachometru 125 000.
Můj roční nájezd je okolo 25 - 30tisíc km.
Teplé starty viz popis autora, musí se déle točit startérem (nepřišel jsem na to, výměna svíček, diagnostika OK-stejně to dělá)
Centrál (kapitola sama pro sebe), auto se mě několikrát samo zamklo s klíčky uvnitř/tragédie, nebo se samo od sebe za jízdy zamkne nebo se stáhnou zrcátka u uzamčeného auta na parkovi supermarketu (mám autorádio Alpine iPhone compatible a takhle mě asi dlouho nevydrží.
Jedná se údajně o vadný spínač 5tých dvěří - zatím jsem neměnil, ale co pomohlo, že jsem vyndal baterku z klíčku a už se tato závada neprojevuje a auto prostě zamykám klíčkem a ušetřím si nervy než na tu závadu přijdu. Napadá mě, že klíč vysílá nějaký zmršený kód nebo má závadu na vysílači a od toho se projevuje "nestandartní" chování centrálu.
Bouchání a vrzání ze zadní části podvozku, řešil jsem výměnou tlumičů a jelikož jsem šetřil kamarád osadil zadek tím nejlevnějším (značku ani nevím) - což nepomohlo,
jsem rozzlobený a tak uvažuji na auto koupit když už komplet celý podvozek s tlumiči a pružinami, navíc jeden nejmenovaný server má nyní akci na tlumiče Sach, kde když se koupí komplet auto tak čtvrtý tlumič je zdarma.
Což zásadně mění cenu a ani neautorizovaný servis se na ní nedostane. Mám to spočítané, že tlumiče Sachs + pružiny Monroe vyjdou na 13 000 + a ještě to vidím na uložení, a stabilizátory jsem dělal loni. Otázou zda nenechat jak je a do tak starého auta již tolik neinvestovat, jelikož to zatím jezdí.
Na výměnu uložení zadku jsem si volal do autorizovaného servisu a byla mě sdělena cena max 6500 s tím, že to takhle bude pokud nastane problém a bude to déle trvat - jinak to bude údajně méně.
Dále mám stejný postřeh s řízením které když je mokro tak jakoby volant při zatáčení lehounce, ale opravdu velice málo pocukává nebo ještě lépe je cítit škubání, ale zatím se to jinak neprojevuje a dělá to celou dobu co ho mám, takže neřeším.
Co jsem na autě měnil po zakoupení jsou vyloženě spotřební ND jako: destičky komplet auto, přední kotouče, gumy (Continental Contipremium které vřele doporučuji a mám pocit jako by se auto vznášelo, minulé Fuldy hučely jak traktor), dále termostat a teplotní čidlo (auto netopilo a teplota na palubce kolísala), zadní tlumiče (asi nebyly potřeba neb závada přetrvává viz víše), potom samo sebou olej po 10tkm a filtr + prachový do interiéru jelikož byl strašně zanešenej.
Co popisuje autor mi přijde, že jeho auto si pořádně vymýšlí a narovinu já bych to finančně neutáhl a zlostí bych to poslal z baráku.