kocourisko napisał:
Dobry den,
potrebuju se prepravovat skoro kazdy tyden mezi Svycarskem a Prahou a protoze i tam i tam bydlim hodinu od letiste, auto bude stejne rychle a pohodlnejsi. Mam auta rad, ale v tuhle chvili za auto nechci utratit vic nez 300,000 Kc. Z politickych duvodu nemuzu mit nemecke auto (leda VW/Opel/Ford a to nechci) a japonska auta se mi (vsechna cest jejich technice) moc nelibi. Zvazuji AR 166, Lancii Thesis a Jag S-Type, AR a Jag po faceliftu. U Italu bud 2.4 JTD 129kw nebo 3.0/3.2 benzin u ...
Dobrý den,
vybral jste poměrně zajímavé automobily, z podobných bych si asi pro tyto účely vybíral i já.
AR 166 je velice hezký automobil a (zvláště s motorem 3,0/3,2 asi nejspolehlivější alfa současnosti. Motor je výborný, spotřeba se odvíjí od způsobu jízdy, tak asi 11 - 13 litrů je myslím při dálničním tempu rozumný odhad. Podvozek je ale poněkud více do sportovna, což může zejména v kombinaci s nevhodně zvolenými pneumatikami a rozměrem ráfků naprosto zničit komfort jízdy, takže pro transevropské cestování asi ne.
Jaguar S-Type s motorem 4,2 l je opravdovou srdcovkou (alespoň pro mne), ale v jeho případě bych se bál vysokých provozních a udržovacích nákladů. Tento motor je opravdu považován za spolehlivý (dokonce velice), to ale neznamená, že Vám nemůže připravit nečekané nemilé překvapení. Riziko zejména drahé opravy automatické převodovky se také doslova nabízí (netvrdím, že nutně musí přijít, jen by mne to u většího kilometrového proběhu nezaskočilo), navíc spotřeba bývá v praxi docela vysoká (dle mých informací cca 13-16 l v kombinaci).
Nakonec Lancia Thesis, předpokládám, že též se 6v motorem se dá považovat za v podstatě převlečenou AR 166 s mírně upravenými motory a podvozkem více zaměřeným na komfort. Upřímně se přiznám, že o ní nic moc nevím, jen to, že je opravdu krásná (zejména záď), nepochopená (má výbornou cenu) a nejspíš bude i stejně kvalitní a se stejnými motory asi i podobně spolehlivá jako AR.
Na závěr si dovolím jedno doporučení. Volvo S80 T6, s výkonem 272 ks dýchá na záda Jaguaru a troufám si tvrdit, že na silnici i dálnici je mu rovnocenným soupeřem. Kombinovaná spotřeba je podobná jako u AR, přitom je velice pohodlné a dosti kvalitní. Svého času o něm vyšel obsáhlý článek ve SPEEDu a tam ho vychvalovali pro jeho spolehlivost a podmanivou jízdu. Samozřejmě, že podobný motor nemusí být každému po chuti, tak proč nevzít povedený D5 nebo některý z menších osvědčených motorů.
Na závěr bych Vám chtěl popřát šťastnou ruku při výběru, do všech se posaďte, projeďte se s nimi a on ten výběr proběhne tak nějak za Vás. Rozhodování Vám nezávidím.