Koloss napisał:
Řadový šestiválec uložený podél není ideální pro rozložení hmotnosti. Je to řešení vynucené pohonem zadní nápravy. Naopak to nutí konstruktéry dělat tak trochu prasárny, protože si musíte vybrat, jestli bude motor před nápravou (katastrofa pro zatáčení známá donedávna z Audi) nebo za nápravou v podstatě pod palubní deskou (katastrofa pro servis). Že to tak dělá BMW ještě neznamená, že to je ideální, nanejvýš se dá říct, že se v BMW dokázali poprat se souvisejícími problémy (a není jich málo) víc...
Domnívám se že řadový šestiválec lze uložit třeba napříč, to uložení motoru (a třeba baterie do zavazadelníku) dělá bmw hlavně kvůli ideálnímu rozložení hmotnosti 50 na 50 (většina výrobců na takové "prkotiny" nedbá, o to má snazší "práci" s prostorem v kabině či zavazadelníku).
Váš příklad z Audi trošičku "nesedí" - PROTO také jejich novější modely nerada, neb "efekt" předřadili před "princip" (ostatně, že vůz "hrající" si na premium klasse je ve většině případů levněji snadněji vyráběná předokolka - škoda mluvit). Ano u Audi (a dvojčete VW) zvolili raději motor uležený před nápravou, špatné těžiště, špatná trakce, vůz "vyjíždějící" ze zatáčky, jen proto aby pár cm přibylo v kabině - to opravdu raději "méně místa. Jak to řeší "můj" citroën se tu nedávno řešilo a většina lidí "nechápala", za "neumětelství" to pokládala .. (výrazně větší přední převis - o to ale lepší trakce ... a "logicky" menší zavazadelník)
Je to prostě vždy něco/za něco - proto "lpění" na jednom parametru je ... "ošidné"? Že teoretickou konstrukci má "nej-" právě ono bmw, na tom si trvám (tak jsem byla naučena a popravdě až pár km s bmw si projedete, spíše mi - mému učiteli - za pravdu dáte .-)
S tisícem mužů jsem nespala (ale praxi asi skoro určitě větší mám), ale také jsem "znalosti" jen na netu (nechci urazit!) nesbírala .. (Spala jsem s ticíci gynekology, kteří si se mnou o profesi povídali? To by možná "sedělo"!)
PS: S tím analytikem jste mimochodem TAKÉ velmi podobný onomu členovi mensa, on sice není analytik profesí (mám v rodině analytiČKU) ale často tak o sobě mluví a ... Já bych se analytikem nenazvala, nicméně také občas i složitější problém, než-li zda lodičky na středním, vysokém či širokém podpatku, řeším (a TO je teprve problém, to by jste bez urážky NEpochopil, dokonce takový, že to snad o vozech se snáze domluvíme ,-)
PPS: Tady bude "jádro pudla" - to s tím: "narozdíl .. si dovedu představit problémy, jaké konstruktéři ..." TO bude ono! Já si myslím, že TEĎ jsme na to narazili! Je možné, že NĚKTERÉ věci co já si uvědomujete (uvědomíte), ale nějak nejste ochoten si připustit, že některé věci a souvislosti si uvědomuji i já (a teď se vám to NEbude líbit - něco si "nevuvědomujete" zase vy. Nechci soutěžit zda jste tady "lepší" vy či já, ale TO bude ten problém, vy tak nějak předpokládáte že vy 100% a já 0,00% - což nejspíš NEbude tak 100% pravda, jak by jste to asi (chtěl) vidět. "Hodím" vám "kost" a zkuste si představit, že já (třeba jen) 1% a vy 99% - co?
Samozřejmě JÁ předpokládám, že ten poměr je jiný (klidně ve váš prospěch), ale vaše (opravdu až přehnané) "NErespektování autorit" (či jak to říci) často vede k těmto "koncům" ... tak jsem to (asi) "vyanalyzovala" - tak a je mi hned lépe
Pěkný den