0
powrót
 

diskuze k tématu: Elektřina je slepá cesta, budoucnost patří vodíku

kategorie zaszeregowania tematu:
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Sobota 04.02.2017 11:22, RE: Cena pohonu spalovacího vs. elektromotor
Zdeny60 napisał:
Spalovací motor prostě ze všech úhlů pohledu je dražší a to řádově. Vezmi si mechanické věci - obráběné - a další diskuze není třeba. Miontáž - další diskuze netřeba. Servis?Další diskuze netřeba...Co je na elektromotoru? Zanedbatelný zlomek toho, co u spalovacíhop. Převodka? Další koentář také netřeba. Eletkronika? Kterou dnes mastí papuánci za směšný peníz? Takže tady teoprie o nákladech taky neobstojí. Tak proč jsou EA tak drahé ? Jediná odpověď - lobby. Nic víc.


Pohonné ústrojí je u EV určitě levnější. Karoserie aj. výbava dejme tomu stejně drahá. Ovšem velkou část ceny dělají baterie, které se naštěstí pořád zlepšují a zlevňují. Ale nepopírám, že některé automobilky je schválně nepředražují, aby lidi od EVs odradily. I to je možné...
reagować
David V
ilość wystąpień2063
data registracji16.05.2007
Sobota 04.02.2017 11:30, RE: Cena pohonu spalovacího vs. elektromotor
Zdeny60 napisał:
Spalovací motor prostě ze všech úhlů pohledu je dražší a to řádově. Vezmi si mechanické věci - obráběné - a další diskuze není třeba. Miontáž - další diskuze netřeba. Servis?Další diskuze netřeba...Co je na elektromotoru? Zanedbatelný zlomek toho, co u spalovacíhop. Převodka? Další koentář také netřeba. Eletkronika? Kterou dnes mastí papuánci za směšný peníz? Takže tady teoprie o nákladech taky neobstojí. Tak proč jsou EA tak drahé ? Jediná odpověď - lobby. Nic víc.


Dobrá poznámka, z tohoto úhlu pohledu by v podstatě hybrid měl být neprodejný, protože spojuje nevýhody obou systémů.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Sobota 04.02.2017 12:57, RE: Cena pohonu spalovacího vs. elektromotor
David V napisał:
Zdeny60 napisał:
Spalovací motor prostě ze všech úhlů pohledu je dražší a to řádově. Vezmi si mechanické věci - obráběné - a další diskuze není třeba. Miontáž - další diskuze netřeba. Servis?Další diskuze netřeba...Co je na elektromotoru? Zanedbatelný zlomek toho, co u spalovacíhop. Převodka? Další koentář také netřeba. Eletkronika? Kterou dnes mastí papuánci za směšný peníz? Takže tady teoprie o nákladech taky neobstojí. Tak proč jsou EA tak drahé ? Jediná odpověď - lobby. Nic víc.
Dobrá poznámka, z tohoto úhlu pohledu by v podstatě hybrid měl být neprodejný, protože spojuje nevýhody obou systémů.


Nebo výhody... zase záleží na úhlu pohledu .
reagować
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Sobota 04.02.2017 22:30, RE: Cena pohonu spalovacího vs. elektromotor
filip.uricar napisał:
Zdeny60 napisał:
Spalovací motor prostě ze všech úhlů pohledu je dražší a to řádově. Vezmi si mechanické věci - obráběné - a další diskuze není třeba. Miontáž - další diskuze netřeba. Servis?Další diskuze netřeba...Co je na elektromotoru? Zanedbatelný zlomek toho, co u spalovacíhop. Převodka? Další koentář také netřeba. Eletkronika? Kterou dnes mastí papuánci za směšný peníz? Takže tady teoprie o nákladech taky neobstojí. Tak proč jsou EA tak drahé ? Jediná odpověď - lobby. Nic víc.
Pohonné ústrojí je u EV určitě levnější. Karoserie aj. výbava dejme tomu stejně drahá. Ovšem velkou část ceny dělají baterie, které se naštěstí pořád zlepšují a zlevňují. Ale nepopírám, že některé automobilky je schválně nepředražují, aby lidi od EVs odradily. I to je možné...


Ohledně ceny baterií se už před 10 lety psalo že za pár let budou stát polovinu ale nestalo se a je to zásluhou lithia, kde cena tohoto kovu neustále roste, možná když se najdou nové ložiska, tak se něco změní ale faktem je že už teď je poptávka po lithiu větší než těžba a to je podíl elektromobilů v podstatě zanedbatelný. V současné době není možné zcela nahradit spalovací motory.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Sobota 04.02.2017 22:55, RE: Cena pohonu spalovacího vs. elektromotor
ctverak napisał:
filip.uricar napisał:
Zdeny60 napisał:
Spalovací motor prostě ze všech úhlů pohledu je dražší a to řádově. Vezmi si mechanické věci - obráběné - a další diskuze není třeba. Miontáž - další diskuze netřeba. Servis?Další diskuze netřeba...Co je na elektromotoru? Zanedbatelný zlomek toho, co u spalovacíhop. Převodka? Další koentář také netřeba. Eletkronika? Kterou dnes mastí papuánci za směšný peníz? Takže tady teoprie o nákladech taky neobstojí. Tak proč jsou EA tak drahé ? Jediná odpověď - lobby. Nic víc.
Pohonné ústrojí je u EV určitě levnější. Karoserie aj. výbava dejme tomu stejně drahá. Ovšem velkou část ceny dělají baterie, které se naštěstí pořád zlepšují a zlevňují. Ale nepopírám, že některé automobilky je schválně nepředražují, aby lidi od EVs odradily. I to je možné...
Ohledně ceny baterií se už před 10 lety psalo že za pár let budou stát polovinu ale nestalo se a je to zásluhou lithia, kde cena tohoto kovu neustále roste, možná když se najdou nové ložiska, tak se něco změní ale faktem je že už teď je poptávka po lithiu větší než těžba a to je podíl elektromobilů v podstatě zanedbatelný. V současné době není možné zcela nahradit spalovací motory.


A na to jste přišel jak? Cena baterie do Tesly Model S byla před šesti lety 1 000 USD za 1 kWh, nyní to je 227 USD, takže pokles ceny o více než 77 %. Navíc lithium není zdaleka jedinou surovinou obsaženou v akumulátorech a ve skutečnosti ho tam není zase tak velké množství. I v ČR máme velké zásoby nevytěženého lithia a to, že poptávka předčí těžbu ještě nic neznamená, protože slušná část se ho získává recyklací.
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Niedziela 05.02.2017 01:26, x
filip.uricar napisał:
No dobře... tak jsme se tedy shodly, že v kilogramu nafty je více energie než v kilogramu akumulátoru, má tedy vyšší energetickou hustotu. A co z toho pro nás plyne zajímavého? Vůbec nic nevidím...


Například taková drobnost, že elektromobil je z tohoto důvodu jako obecná náhrada spalovacích motorů slepá vývojová větev - a právě o hledání lepší metody pro uchování energie je publikovaný článek.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1244
data registracji08.09.2009
Niedziela 05.02.2017 09:54, Elektřina je cesta, ale asi en na všechno.
Budou stále aplikace, kde eletkřina neobstojí- náklaďáky, autobusy, těžká technika, velké limuzíny...
Už X let leží v šuplíkách specializovaných společností (např. Cyclon) akumulátory, které mají daleko vyšší proudovou hustotu, než dosavadní Li-Ion technologie, či Li-Pol technologie. Ale jejich rozšíření brání zatím benznínová lobby. Dokud tedy bude ropa, nebudou tyto technologie uvolněny. Tak to je. Už někdy před 5-6 lety jsem o tom četl článek v jakémsi US vědeckém magazínu a vědci už dnes mají baterie, které jsou výkonem zcela jinde, než klasika, co se dává do aut dnešní doby. Kde je používají, tak pro vojenské účely (např. zejména ponorky a námořní lodě).
A k těm cenám za auto jako takové: až zmizí tlak naftových magnátů, pak rapidně poklesne cena elektroautomobilu. Výrobní náklady jsou totiž nesporně o obrovský kus nižší a ceny nebude šroubovat spalovací automobilový gigant.
Čeho s e spíše bojím, že toto je cesta až několik desetiletí, protože zatím je prostě ropy dost a nová ložiska se stále nacházejí.Takže není důvod vyrábět levná eletkroauta. Navíc Trump jednoznačně prohlásill, že ho nějaké emisní plyny a hodnoty nezajímají = uvolní cestu spalovacím motorům.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień538
data registracji16.11.2012
Poniedziałek 06.02.2017 11:59, RE: zkušenosti
filip.uricar napisał:
Zvirak napisał:
hele brine, to máš asi dost zkušeností s tou i3. Nechtělo by se ti napsat recenzi nebo jen pár uživatelských postřehů. Dost by mne to zajímalo.Díky
Přidávám se . Rád bych si takový článek přečetl.Až bude trochu víc času, tak plánuji sepsat moje zkušenosti s Leafem.


Tak s chutí do toho. Budeme se těšit na Vaše recenze: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
reagować
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Poniedziałek 06.02.2017 12:00, RE: Cena pohonu spalovacího vs. elektromotor
filip.uricar napisał:
ctverak napisał:
filip.uricar napisał:
Zdeny60 napisał:
Spalovací motor prostě ze všech úhlů pohledu je dražší a to řádově. Vezmi si mechanické věci - obráběné - a další diskuze není třeba. Miontáž - další diskuze netřeba. Servis?Další diskuze netřeba...Co je na elektromotoru? Zanedbatelný zlomek toho, co u spalovacíhop. Převodka? Další koentář také netřeba. Eletkronika? Kterou dnes mastí papuánci za směšný peníz? Takže tady teoprie o nákladech taky neobstojí. Tak proč jsou EA tak drahé ? Jediná odpověď - lobby. Nic víc.
Pohonné ústrojí je u EV určitě levnější. Karoserie aj. výbava dejme tomu stejně drahá. Ovšem velkou část ceny dělají baterie, které se naštěstí pořád zlepšují a zlevňují. Ale nepopírám, že některé automobilky je schválně nepředražují, aby lidi od EVs odradily. I to je možné...
Ohledně ceny baterií se už před 10 lety psalo že za pár let budou stát polovinu ale nestalo se a je to zásluhou lithia, kde cena tohoto kovu neustále roste, možná když se najdou nové ložiska, tak se něco změní ale faktem je že už teď je poptávka po lithiu větší než těžba a to je podíl elektromobilů v podstatě zanedbatelný. V současné době není možné zcela nahradit spalovací motory.
A na to jste přišel jak? Cena baterie do Tesly Model S byla před šesti lety 1 000 USD za 1 kWh, nyní to je 227 USD, takže pokles ceny o více než 77 %. Navíc lithium není zdaleka jedinou surovinou obsaženou v akumulátorech a ve skutečnosti ho tam není zase tak velké množství. I v ČR máme velké zásoby nevytěženého lithia a to, že poptávka předčí těžbu ještě nic neznamená, protože slušná část se ho získává recyklací.


Tak lithia v akumulátorech zas tak málo nebude když sama Tesla říká, že při zvýšení roční produkce na 500tis kusů bude muset stoupnout celosvětová těžba lithia ze současných 37tis tun na 70tis tun.

reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Poniedziałek 06.02.2017 14:54, RE: Cena pohonu spalovacího vs. elektromotor
ctverak napisał:
filip.uricar napisał:
ctverak napisał:
filip.uricar napisał:
Zdeny60 napisał:
Spalovací motor prostě ze všech úhlů pohledu je dražší a to řádově. Vezmi si mechanické věci - obráběné - a další diskuze není třeba. Miontáž - další diskuze netřeba. Servis?Další diskuze netřeba...Co je na elektromotoru? Zanedbatelný zlomek toho, co u spalovacíhop. Převodka? Další koentář také netřeba. Eletkronika? Kterou dnes mastí papuánci za směšný peníz? Takže tady teoprie o nákladech taky neobstojí. Tak proč jsou EA tak drahé ? Jediná odpověď - lobby. Nic víc.
Pohonné ústrojí je u EV určitě levnější. Karoserie aj. výbava dejme tomu stejně drahá. Ovšem velkou část ceny dělají baterie, které se naštěstí pořád zlepšují a zlevňují. Ale nepopírám, že některé automobilky je schválně nepředražují, aby lidi od EVs odradily. I to je možné...
Ohledně ceny baterií se už před 10 lety psalo že za pár let budou stát polovinu ale nestalo se a je to zásluhou lithia, kde cena tohoto kovu neustále roste, možná když se najdou nové ložiska, tak se něco změní ale faktem je že už teď je poptávka po lithiu větší než těžba a to je podíl elektromobilů v podstatě zanedbatelný. V současné době není možné zcela nahradit spalovací motory.
A na to jste přišel jak? Cena baterie do Tesly Model S byla před šesti lety 1 000 USD za 1 kWh, nyní to je 227 USD, takže pokles ceny o více než 77 %. Navíc lithium není zdaleka jedinou surovinou obsaženou v akumulátorech a ve skutečnosti ho tam není zase tak velké množství. I v ČR máme velké zásoby nevytěženého lithia a to, že poptávka předčí těžbu ještě nic neznamená, protože slušná část se ho získává recyklací.
Tak lithia v akumulátorech zas tak málo nebude když sama Tesla říká, že při zvýšení roční produkce na 500tis kusů bude muset stoupnout celosvětová těžba lithia ze současných 37tis tun na 70tis tun.


Spočítal jsem si to, a pokud bychom brali v úvahu, že všechna vyrobená auta Teslou navíc (což je cca 400 000 ks ročně, pokud nebyl článek, ze kterého jste čerpal příliš starý, protože nyní Tesla vyrábí okolo 100 000 aut ročně), by spotřebovala 33 000 tun lithia. To je 82,5 kg na jeden akumulátor, který má okolo 550 kg. Tudíž lithium by tvořilo 15 % jeho hmotnosti. Jestli to je moc nebo málo musí asi každý zvážit sám . Bohužel jsem tuto informaci nikde nemohl ověřit, takže je dedukuji z toho, co jste napsal Vy. Ke mně se donesla předtím pouze informace, ze zdroje, kterému věřím, že je ho tam málo.
reagować
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Poniedziałek 06.02.2017 15:10, RE: Cena pohonu spalovacího vs. elektromotor
Zdroj je tady:
https://www.web4trader.cz/svetova-valka-o-lithium-je-v-plnem-proudu-bila-ropa-je-nejzhavejsi-komoditou-soucasnosti/

reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Wtorek 07.02.2017 13:07, Recenze
Něco jsem odeslal, tak to tu redakce třeba brzy vystaví.
reagować
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.