capslock napisał:
brin napisał:
Ano, rozdíl v energetické hustotě je extrémní, ale extrémní je také rozdíl účinností pohonů, který to do značné míry srovnává.
Nejhůř trojnásobný rozdíl účinnosti není extrémní ve srovnání s třicetinásobným rozdílem hmotnosti a odhadem dvacetinásobným rozdílem objemu, takže bez urážky, ale srovnává tak jedině ve snech.
No dobře... tak jsme se tedy shodly, že v kilogramu nafty je více energie než v kilogramu akumulátoru, má tedy vyšší energetickou hustotu. A co z toho pro nás plyne zajímavého? Vůbec nic nevidím... a nutno podotknout, že akumulátor můžete znovu nabíjet, kdežto s naftou to jde trochu hůře...
Pokud chcete podotknout zase celkovou hmotnost vozu, tak nejde jen o to, ale i o její rozložení. U spalovacích vozidel jsou zase jiné součástky, které váží víc než u EVs.
Začínám mít pocit, že se čím dál více vzdalujete od tématu a jak se říká: ,,Tonoucí se stébla chytá."
A ještě k těm akumulátorům v předchozím příspěvku... podobnost je tam možná tak v použitých materiálech a zapojení. Ale konstrukce a podíly jednotlivých materiálů jsou naprosto odlišné. To je stejné, jako kdybyste řekl, že vodík má něco společného s plastem, protože v něm jsou jeho atomy. Je to pravda, ale pro výsledek naprosto hloupá a bezvýznamná poznámka.
A o tykání tu už také byla řeč. Nevím, co si tím dokazujete, ale je to ubohé a ocenil bych trochu úcty
.