0
powrót
 

diskuze k tématu: RECENZE OJETINY: Citroën C5 (2004-2008)

kategorie zaszeregowania tematu: francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.05.2010 10:59, rada
Mě by teda zajímalo co se sem má psát za rady?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.05.2010 11:33, rada
To asi bude ta podrobná recenze od Kylie, kterou zpracovala ještě před svým dramatickým odchodem z fóra.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.05.2010 11:33, rada
ja bych poradil tudle radu rychle stahnout, jinak sem zas prijde natesena Kylie a bude OT spamovat kazdy clanek/recenzi/radu se superlativama na 3.0HDI C5/6, bo do patku to ucite mlcet nevydrzi
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.05.2010 12:38, rada
Jednoznačně doporučuji 2.2 hdi 125 kw už ten nový.Ten má zátah a krásnou křivku krouťáku. Má totiž 2 turba
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.05.2010 18:57, rada
Měl jsem tento vůz asi půl roku v morotizaci 2.0 HDi, byl v maximální výbavě, pohodlí super, jízdní vlastnosti, dobré. Z mého pohledu je to vozidlo, které se musí člověkovi líbit, moc parády s ním člověk nenadělá, moc lidí mu o nepochválí a s prodejem to byla také docela sranda, prodat tento vůz byla docela sranda. Za mě bych se asi podíval po nějakém desingově lepším voze, přeci každého potěší když se vůz líbí,vždyť je spousta pěkných aut. Vozidlo jsem měl cca před 3 roky, a tenkrát bylo bylo 2 roky staré.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.05.2010 19:45, rada
Nemám zkušenosti s C5 předchozí generace (2004-2008).
Je to anketa, nebo ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.05.2010 20:45, rada
nekupovat!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.05.2010 09:27, rada
395.000km a stále jezdí - C5 2.2hdi 2001. hydro jen výměna kapaliny, motor od koupě 300.000km řemenice, rozvody, dvouhmota + spojka, klatka. oprava zadní nápravy za 4.500kč.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.05.2010 09:28, rada
asi jsem chyběl, co se stalo Kylie?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.05.2010 11:40, rada
1,6 Hdi 2005, 325 000 km, povodna spojka, turbo, klinovy remen, meneny len rozvod, oprava klimatizacie, vymena prednej gule, trocha pocut remenicu a inac bez zavad, priemerna spotreba 5,7 l
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.05.2010 14:42, rada
a utratí hafol peněz za vylítanýho Pasáta či letitou e46 a netuší, že C5 s 2,0HDI (a kdeže je ještě 2,2HI) jim nabídne podtstaně větší cestovní komfort, pohodlí a to vše při nízké spotřebě a de facto v porovnání s vozy VW Group i s daleko menšími servisními náklady!!! Ale je fakt, že Citroen obecně, tedy i C5, nemá tu imdž, jkao 10 let stará e46 s 5x otočeným tachometrem, koupená od Turka v Helmutově.
Já si dovolím skromě tvrdit, že až například motory VW předvedou to, co motory HDI (tedy vysokou spolehlivost, prakticky nulové technické poruchy typu regulace turba, ventily EGR, váhy vzduchu, trvale zvlněné přední kotouče, denodenní krádež či vloupání. a další, tak bude v kategorii naftových motorů o jednoho rivala motorů HDI více. Dnes to tak není, i když by to tak mohlo vypadat.
Jelikož jsem s motory HDI "musel" žít téměř 10 let ( v Pežotech, ale je to PSA), a mohl je paralelně srovnávat s TDI od VW, tak zcela při smyslech tvrdím, že motory TDI mají jednu jedinou výhodu -resp. 2: nižší spotřeba a si tak 0 1-1,5l/100 a pak "líbivý turbonákop", který kultivovavným motorů HDI zcela chybí.
Jiank nic víc, nic míň.
Takže, pokud chce tazatel C5, za sebe doporučuji s klidem poslední variaci C5 s motorem 2,0HDI (100kW) a ta - v provedení kombi nabídne, to co srovnatelný a srovnávaný Pasát nikde ny - pohodlí pro dlouhé cesty v klidu a tichu s výtečným podvozkem a bez rizik, že ráno u hotelu přijdu jen k prázdné díře na parkingu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.05.2010 15:09, rada
C5 2.0 HDI 100kW, najeto 200tkm Exclusive, rv 2007: jiz od 15tkm vyviklana sedadla-nekolikrat reklamace pak jiz me ji neuznali, vyklapeni skla kufru uz davno nefunguje, parkrat odesel i odskok vika kufru. Oloupana madla na dverich, nefunkcni navi, vymena v zaruce, problemy s aktualizaci map, nefunkcni destovy senzor, ...proste elektronicke veci jsou uplne mimo. Co funguje je podvozek (az na zamenu chladici kapaliny a hydraulicke mezi sebou ve znackovem servise a nutnou opravu), nataceci xenony. V soucasne dobe motor jiz nejde temer nastartovat, chyta jako traktor. Citroen uz se distancuje od oprav meho auta. Garaznici nechteji Citroeny spravovat, vetsinou nemaji diagnostiky. Co mi ale kazdy nabidne je spraveni jakekoliv koncernovky . Soucasne jezdim OI 1,9 TDI 81kW (rv2001) a nemam zasadni problem(vaha vzduchu 105tkm, cepy predku 80tkm). Hlucnost obou motoru je identicka, jel jsem i Passatem 103kW 2.0 TDI PD (rv2007) a mam pocit daleko vetsi pruznosti a zaberu motoru jako by mych 100kw tam bylo jen papirove. Navic nevypadal (150tkm) tak odrbane zevnitr jako C5, a design po letech je u VW jaksi hezci... Muj nazor je ojetinu v zadnem pripade a novy jen ze zoufalstvi. Klady nepredci velke mnozstvi moznych zaporu.....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.05.2010 15:42, rada
Zvláštní...
Když jsem kupoval svého 1. pežota (tehdá v r. 1995 model 306TD), všichni mě zrazovali a klepali si na hlavu. Po tom,. co jsem koupil 605 SRDT to bylo to samé. Pak, u 406, a dále u 807, mezi tím vystřídané 407SW s 1,6HDI to bylo nemlich to samé. Ale jaski se mi nic z toho nepotvrdilo. Žádné potíže s elektrikou, žádné potíže s turby či váhami vzduchu, žádné potíže ve formě věčně zvlněných předních kotouču a vymlácených tlumičů torzních kmitů dalších "neduhů", které jsem o pežotech čo obecně vozech PSA slyšel ze všech stran.
Kontrovat mohu Pasátem svého firemního kolegy (motor 2,0 103kW v modelu Highline)- ve 120tkm. klima kompresor, o fous později jsem zůstali v Linzi vprotředku křižovatky - diagnostikována vadna palivová pumpa, čepy, kotouče, hlučný motor-asi již vylítané vůle kolem 180tkm...
Já se jen budu znovu opakovat, měl jsem já a dnes ho má po mě syn mého kolegy - P406 s motorem 2,0HDI 80kW bez FAP. Dnes to auto má kolem 350.000km. Co vím, tak se dávaly několikrát zadní díl výfuku, a díly podvozku jako čepy, tlumiče a ložiśka, samosebou sjeté ktouče a desky. Auto jezdí denodenně léto/zima, chytá na drb a žere furt kolem 6-7/100 nafty takové, jakou tam kdo naleje.
Toliko můj pohled na věc podložený "maličkatou" zkušeností.
PS: je možné, že Pežoty jsou na tom lépe se zpracováním, než Citroeny, ale motory jsou shodné, vyráběné na jedné lince.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.05.2010 16:28, rada
Zdeny, jenže u francouzů,když nějaký náhodou zvládně 300tkm a nemusí se to auto 6x zgenerálkovat,tak se o tom píše, jak to bylo skvelý auto. Takže se o té náhodě musí hned mluvit.
U japonců se o ničem takovým nemluví, právě naopak, když má někdo nespolehlivého japonce,tak se bije do hlavy, jak strašnou má smůlu,že zrovna jeho jediný kus je špatný a 6000 dalších jezdí a jezdí...
O japoncích stejně víš zřejmě svoje...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.05.2010 19:22, rada
Tom:
ano, o Jaoncích i japonských autech opravdu něco vím
Mám totiž 2 japonské vozy doma : Subaru Legacy 2,0R r.v. 2006 a Mazdu 3MPS 2,3DISI Turbo (2008, 191kW).
Po pravdě, mám či začínám mít o japonských vozech určité pochybnosti. Ne co do jízdních vlastností či dizajnu a pod., ale po stránce technického řešení. Jak je možné, že u SUbaru ( bez výjimky všech Outbacků či legacy jakéhokoliv roku výroby v předposlední generaci (tedy tuším 2004-2009) odchází po 50-70-80tkm dvouhmoťáky?? Jak je možné, že auto, ježděné po průměrných cestácgh má v 85.000km vůle v nápravě tak, že klepe? (to u P nepamatuji!! ani co se 2hmot. týče a ni vůle v nápravě)!! To, že mi nikdo nedovede vysvětlit, proč mi u Subaru odchází H7 po dejme tomu 2 měsících i když jsem vyzkoušel snad už všechny vč. Blue a Nigh Visioon a Night Braker, Osram, Philps a td a napětí je 14,4V pod otáčkami??!) Za rok jich bylo asi už 5-6.
mazdu nehodnotím, je to nové auto a má najeto zatím 10.000km ( i když v LP se ozývá už teď kluáček a jezdím fakt slušně, ze závodění jsem vyrostl před asi 20 lety).
Takž s těmi Pežoty bych na tvém místě nedělal unáhlený závěry.
Subaru přesto hodnotím kladně, protože jeho jízdní vlastnosti jsou opravdu o notný kus púřed zbytkem běžné produkce, ale letmý pohled na DF Subarukluibu vidí (všichni) že to s tou bezporuchovostí není tak jednoznačné. Denně se řeší škubání motoru (kabely a svíčky), denně se řeší spotřeby oleje u 2,2 a 2,5l motorů, denně se řeší diferáky a další a další. Takž, budˇme soudní i o těch Japoncích.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.05.2010 21:51, rada
Hlavně, že je klid od toho všeználka Kylie. Už jen kvůli ní jsem se nechodil
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.05.2010 21:58, rada
Tome, myslím, že Zdeny60 má pravdu. To, co píšeš o francouzech, že když najedou 300tkm, že musí být 6x po generálce, tak tos přehnal a nebo nevíš vůbec nic. To jsou naprosté bláboly.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.05.2010 01:44, rada
Sveho prvniho Cirtroena jsem si koupil v r.98 byla to Xantie 2.0i16v a koupil jsem si ji z nouze - potreboval jsem behem par dnu auto se ctyrmi dvermi co by trochu jelo a nechtel jsem ojetinu.
S odstupem casu musim rici, (nepocitam li posledni facelift C5 z r2009 ktery je jeste mlady na hodnoceni,) ze Xantie byla asi posledni poradny Citroen - 10te misto u 10ti letych aut z ADAC statistik mluvi za vse ;o)
Prvni C5 i kdyz to byl pokrok oproti Xantii co se tyce vnitrni velikosti, je plna zacatecnickych a bohuzel zbytecnych chyb. Castecne se tyto chyby odstranily s prichodem prvniho faceliftu a od te doby (na muj osobni vkus) zacina i vypadat i zvenku trosku pekne, ale porad bych rekl ze za ty penize to chce velmi dobre vybirat, aby clovek nezaplakal nad vydelkem. Stale bohuzel plati, ze co rika muj byvaly mechanik - 90% vsech aut v ceskych bazarech jsou tikajici bomby (on tomu rika srot).
BOHUZEL malokdo ma realne technicke zkusenosti (ty neziskam tim, ze se svezu 1500km se zapujcenym vozem.) Kolem Xantii a i C5tek koluje mnoho mytu a polopravd. I zdejsi nejmenovany "guru" se bohuzel radi mezi tyto neznalce (neni to nic osobniho) - napriklad pred casem tady napsal krasny prispevek ohledne dvojhmotnych setrvacniku u dieselu ... a psal i o Xantiich - ale Xantie zadne nema ;o))
Zacnu s odpruzenim a podvozkem. Lide co se svezli vetsinou mluvi o zehlicce na nerovnosti. System uz, pokud se nepletu, v te zakladni verzi meni automaticky svoji mekost a svetlou vysku - vjedete na kostky a behem par vterin citite ze se uz tolik netresete, nebo na dalnici ve vyssich rychlostech system zase pro zmenu zmensi svoji svetlou vysku kvuli zmenseni odporu& hlucnosti, atd. Muzete treba take pokud mate vyspelejsi verzi i podvozek ztvrdit a potom doslova drtite v zatackach gumy a troufnu si rici ze ani hardcore tuneri nemaji tak tvrde povozky ... . Mi treba osobne trvalo par mesicu, nez jsem si u Xantie zvykl na to, ze auto se naklanelo v zatackach vzdy do opacneho naklonu nez je to u "pruzin" diky odstredive sile bezne ... ale vetsina lidi si neco takoveho ani nemusi uvedomit.
Malokdo vi, ze Citroen jiz dlouhe leta vyrabi (nebo jeste do nedavna urcite vyrabel) podvozky k velkym letadlum, kde se vse resi hydraulikou. Toto sve know how poprve pouzil u legendarniho nejmenovaneho auta v kterem jezdil Fantomas. V Xantii byla tato technika jiz ve stavu "dokonalosti", proto se treba identicky system perovani zacal pouzivat od dob Xantii i v autech znacky Rolls Royce (RR oslovil Citroen). Asi se shodneme, ze RR neni znacka kde se experimentuje.
Hydropneu, pneuhydro, nebo je jedno jak system nazveme je jednoduchy, jeste do do dob Xantii byl levny na opravy a udrzbu (U Xantie stoji nova koule druhovyroby kolem 1000Kc u C5 stala tusim jeste loni nejlevnejsi koule 6800Kc), ma velkou vydrz aniz by utrpela kvallita perovani - vyrobce uvadi doporucenou dobu mezi vymenou kouli 120 000, v nekterych verzich az 160 000km. Schvalne se zeptejte ve vasem servisu po kolika km doporucuje vyrobce tlumice u vaseho auta vymenu, aby byly zarucene stejne jizdni vlastnosti jako u noveho vozu (srovnejte si jizdni vlastnosti pro tlumice a pera po ujetych 100 000km s kouli co ma najeto stejny pocet km a uvidite ;O)) o cem mluvim. Vetsina lidi si neuvedomuje, ze pokud uz auto dobre netlumi, tak nema dobrou prilnavost a tim padem ani dobre nebrzdi.
Tento system ma na ceske pomery jedinou nevyhodu - musi se pravidelne a odborne servisovat - ma totiz nekolik cidel a konektoru a ta kdyz se pravidelne nemazou, tak casem muzou delat neplechu - system totiz diky temto cidlum sam udrzuje napriklad svetlou vysku auta - at uz mate nalozino kolik vahy chcete - vzdy je auto v rovine (takze nema treba naklaneni svetel). Diky tomuto se bohuzel zrodily myty o nespolehlivosti - diky neznalosti a neschopnosti ceskych "servisaku". Bohuzel s tim mam i ja sve zkusenosti - treba jendou mi nedala jedna dama prednost - strhnul jsem rizeni a diky abnormalne vysokemu chodniku jsem ohnul rameno. Prislo mi lito dat v autorizovanem servisu necele dva tisice za geometrii a tak sel jsem k doporucenemu sikovnemu technikovi, ktery to udelal za tretinu. Bohuzel auto potom tahlo na stranu, pak jsem to reklamoval - rekl, ze s tim nekdo musel neco delat ze neni mozne aby se to nastaveni samo tolik zmenilo ... dal jsem mu polovinu penez co predtim ... ale porad to nebylo ono, i kdyz to bylo lepsi. Smiril jsem se s tim, ze uz to nebude nikdy jako predtim ... a po kratke dobe jsem narazil na skutecneho odbornika (delal v Citroenu ve Svycarsku), ktery mi rekl jednoduchou vec, co mne predtim nenanapadla, i kdyz byla vice nez logicka - geometrie se musi delat se zapnutym moterem aby cidla mohla neustale reagovat na zmeny ... protoze samozrejme pri zmene svetle vysky se zmeni i geometrie! Proste i kdyz dotycny byl sikovny a znaly mechanik, tak nemel s Citroeny, lepe receno s hydraulikou zkusenosti a diky tomu vznikaly zbytecne kompllikace.
Samozrejme diky tomuto systemu jde menit i svetla vyska auta, diky tomu muzete preject obrubniky (z vlastni praxe to nedoporcuji delat v 60km/h :O) nebo se dostane i pres nerovnosti, ktere nezvladne ani vestina SUV a podobnych paskvilu.
K tematu hydrauliky u odpruzeni u osobnich aut bych snad dodal jen jednu posledni vec - myslite ze je nejaky podstatny duvod, proc se pred par lety zacaly tyto systemy montovat do AUDI A8, BMW 7, Mercedes S, Porsche Cayene/Tuareg?
MOTORY. Benziny: Vyhnete se 1.6ce. 1.8ky jsou vyhodnejsi pouze pokud si auto kupujete jenom podle vyse povinneho ruceno (paneboze kdo to dela?) a jako zakladni motorizace by snad mohla po modernizaci s 92kW pry i stacit, ale nikdy jsem s timto motorem osobne nejel, takze si nebudu vymyslet. Optimalni benzinovou motorizaci podle meho se mi jevi 2.0i16v. V Xantii zrala i ve meste vzdy do 10ti litru a motoricke vlastnosti byly ve sve dobe nadprumerne. VYHYBEJTE se 2.0HPI verzim, nebo jak se jmenovaly - mely tusim 103kW (oficialne se tady dovazely pouze necely rok a potom je tady prestala centrala Citroenu potichu prodavat). Mely totiz mit nizsi spotrebu diky schopnosti spalovat jiny pomer smesi. Diky nekvalitmu palivu co se tady prodava, tyto motory vydrzely pul roku az rok a potom se jen vymenuji dily ... . Bohuzel malokdo vi, ze 99%paliva v CR jde z jedine rafinerky a ta bere vetsinu ropy z ruska, kde je vysoky obsah siry a dalsich znecisteni ... na rozdil treba od paliva z serverske ropy, pro ktery byl bohuzel zmineny motor vyvijen ... . Proste verte nebo ne, at uz berete bezny benzin ci naftu z Shellu, Benziny nebo posledni pumpy z horni dolni tak dostavate stejnou stracku (jenom v prihranicnich oblastech se stava ze se dovazi palivo z zahranici), ale to uz jiny pribeh. Silnejsi 120kW verze dvoulitru se pokud nemylim nedodavala do teto "tridy", coz by byla podle meho optimalni motorizace pro C5.
Pak tady mame jeste na svoji dobu jiz mirne starnouci ale "provereny" 3.0i24v. Je to podle meho takovy motor pro fajnsmekry, zvlaste s automatem. V manualu jsou pry i lide kteri maji prumernou spotrebu pod deset litru ... . Kdyz vsak jede prumerny cech do Autorizovaneho servisu na velkou prohlidku s timto motorem, tak jej muze pri placeni poskytnout nemile prekvapeni. Ano, sest valcu ma skutecne 2x vic nekterych soucastek nez trivalec ;o) a pokud jsou nahradni dily vyrabeny v malych seriich jako tento 2xtrivalec, tak vas 60 000Kc za servis muze skutecne prekvapit. Dnes uz tuto cinnost delaji neautorizovani specialiste za maly zlomek teto ceny a cena servisu je potom nizsi nez u jinych sestivalcu. Na co je vsak u sestivalcu PSA dobre davat pozor jsou dalsi dily jako je vyfuk (na 2.0i stal 6tKc a u 3.0i tusim 20tKc) ci podbehy, ktere jsou pry sice nepatrne, ale prece jenom sirsi ... a druhovyroba pry neni. Podle mne ty komplikace za tu vterinu rychlejsi akcelerace nestoji a nad 212km/h v CZ moc lidi stejne nejezdi ... . Ale pojezdeni je to jinak velmi prijemne a s trochou stesti i za maly peniz!
Diesel. Chte nechte musime rici, ze HDI motory se proste povedly. Minule jsem nejak opomel nechat vymenit olej - pres 40tkm mu nejak neuskodilo i kdyz olejova ryska byla u minima, tak porad ho bylo dostatek. Snad se shodneme, ze 2.0HDI 80kW byl ve sve dobe asi nejlepsi motor s CR vubec. Ano BMW melo ve sve dobe vetsi vykon, ale zase take vetsi problemy. Pro mnoho lidil co zkusili TDI jsou ze zacatku tyto motory zklamanim - rozjedy nejsou bohuzel tak zajimave jako u TDI .. proste jsou jinak nastaveny. Pokud vsak pockate na vyssi rychlosti, zjistite, ze nejsou pomalejsi nez TDI. Podle meho vsak nejsou Diesely na zavodeni na krizovatkach ... . 2.2HDI mely ve sve dobe vykony 9x az 100kW. Pokud je tento motor v poradku, tak take nema chybu a zvlaste po nacipovani je to pry docela raketa. Opravy se vsak diky konstrukci motoru urcite prodrazi.
Potom prisly s tusim s faceliftem 2.0HDi16v s 100kW a 1.6 s 80kW. Podle mne, pokud nekdo najede hodne kilometru, nebo ma zdarma naftu a vyplati se mu tim padem diesel, tak je motorizace 1.6HDI optimalni volbou. Stejne jako 2.0HDI80kW je v zasade prost jakychkoliv problemu a podle meho dalsich 20kW za dvoulitr se vetsine lidi uz moc nevyplati, i kdyz se take povedl. Mozna, pokud vas jezdi vice a mate casto plny kufr ... tak proc ne. 2.2HDI biturbu bych se vzhledem k tomu, ze jde o nakup ojetiny radeji uplne vyhnul.
Prevodovka. Automaty patrili k tomu lepsimu co se ve spolupraci PSA do teto tridy montovalo. Manulani skvrlacka byla takovy sedy prumer - byly horsi, ale i lepsi. Nic co by stalo za rec. nejak jsem se rozzepsal, pokusim se byt strucnejsi.
Brzdy. Ano, brzi obzvlaste velmi dobre i ty nenovejsi co uz nejsou pripojeny na jeden hydraulicky ohruh. Znam par ridicu, co libalo delsi dobu volant.
O exterieru uz jsem se zminil a o interieru bych se radeji nezminoval. Snad bych jen napsal, ze kombik ma nadprumerny kufr a i petidverova verze mela vice nez dost mista s vzdy pohodlnyma sedackama i v zadu, coz u vetsiny automobilek je neznamy pojem. Zvlaste lide z Oktavek a podobnych paskvilu nechapou ze i na zadnich sedadlech muze byt tolik mista a zvlaste pohodli.
Nejak jsem se rozepsal. Takze mam li udelat zaver, pokud hledate zajimave, pohodlne, relativne velke auto s podvozkem jako delane na ceske diry (to po cem jezdime s auty, ve svete se tomu rika cesta), tak by C5 po faceliftu urcite mohla byt dobra volba, pokud natrefite na dobry kus. Bezpecnost byla na svoji dobu prumerna.
Co se tyce motoru, tak ve sve dobe, kdyz se jeste vyrabeli, byl zajimavy nakup benzinoveho trilitru - trilete auto se prodavalo za necelych 20% ceny.
Pokud najezdite malo km, zvolil bych uzasne maly dvoulitr, ktery se ve sve dobe strasne rad tocil a byla radost s nim jezdit.
Pokud najezdite rocne alespon 20 000km a myslite si ze usetrite s naftou nejakou korunu za rok, zvolil bych 1.6ku nebo i klidne dvoulitr HDI.
P.S. Kdyz nad tim zamyslim, tak mozna, nez auto pred faceliftem, tak jit radeji do Xantie po poslednim faceliftu. Zistake navic Design od Pininfariny, lepsi spolehlivost ... chybet by vam mohli snad jen hlavove aigbagy a zabudovana navigace, kterou stejne vetsna z vas v CZ nevyuzije ... . U mne auto sestava ze tri veci: motor, podvozek s brzdama a vybava.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.05.2010 02:29, rada
Jeste k Radam od Pepina co se tyce tema generalek, zivotnosti, atd. Ono neni francouz a francouz. Osobne jsem nevlastnil nikdy auto znacky peugeot a nechapu jak si jej nekdo muze nove koupit ... ale znam nekolik zarytych zastancu teto znacky - neni to nic osobniho. Pred par lety jsem byl na Kube a najel jsem tam s tusim (do te doby jsme v nicem takovem nesedel) velmi starou a zubozenou 106kou nekolik tisic km a od te doby mam k tomuhle vozitku obrovskou uctu.
Troufnu si rici, ze odpovedet nezaujate na tuto otazku, to je takovy kolac ... kde ma vliv: kdo a jak jezdil s autem, jakou ma auto vybavu, motor, model auta, servis, atd. Bohuzel jsem zazil situace, kde jsem s autem ujel desetitisice km a potom ho dostal nekdo kdo aniz by mel nehodu ho behem par tisic km zlikvidoval (a pritom to nebyl zadny zavodnik) ... .
Ted treba vlastnim mimo jine dve jinak modelove stejne auta s jinym motorem na jine palivo a kdyz jsem pred casem koukal na servisni knizky, tak jedna ma o tretinu delsi "planovany najezd" km.
Jestli jsi skutecne delal u nejakeho auta 6x generalku (nebo vis o nekom), tak mne prosim kontaktuj - zajimame to. Dekuji.
Ted jsem si vzpomel na jednu vec: Pred casem jsem letel do nemecka a z letiste mne vezl taxik - zvenku vypadal jako MB Ecko. Uvnitr mi bylo nejak divne ... az po chvili mi doslo, ze motor je z provenience VW ... a po chvili jsme si vsiml i zapalovani, klic a dalsi veci - byli z VW. Nejdriv jsem neveril svym usim, ocim, ale po chvili jsme si uvedomil, ze jde v prvni rade o penize - taxikar mi to pote potvrdil ... proste kazda technolgie ma sve limity ci chces li zivotnost. Kdyz ma nekdo najeto v jednom aute pres milion km, tak se neda moc ocekavat ze motor bude puvodni ... tim nechci rici ze je to nemozne.
Pred delsi dobou mi jeden motorar rekl asi toto: kdyz mas motor diesel bez turba, tak by mel vydrzet, pokud se neudelala nejaka projekcni chyba (obcas se to stane) pul mil. km a pokud budes mit Stesti a budes se k nemu Dobre CHovat (udelam zkratku SDCH), vydrzi i milion km bez generalky. U turba pocitej podle konstrukce 250-400 tkm a u SDCH 2x tolik. U starsich CR muzes ocekavat zivotnost motoru nekde mezi 150-200 tkm a SDCH 250-300, u novejsich 100-150 tisic km a pri SDCH o max. 50 tisic vice. V praxi je to soubeh nekolika veci, ale hlavne jde o to jak motorari poslou motor na spalku. Bezny ridic smrtelnik co najede par tsic km ci max par desitek tisic km za rok toto nepozna a bude u nej hrat roli spise jizdni styl, servis, stesti, atd. Kdyz vsak nekdo za rok najede pres sto tisic km tak se jizdni styl minimallizuje a vystupuje skutecne to, jak se motor povedl. NEPISME PROSIM CO JSME SLYSELI, ale vlastni zkusenosti. Dobrou noc
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.05.2010 02:32, rada
P.S. Naschval jsem vynechal PD system, jelikoz bych nerad vyvolal nejaky flamewar, ale reknu jen, ze je jeste horsi nez u ...
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.