anonym napisał:
Díky za vysvětlení a neodolám dodat poddotaz? Ta vhodnost pro dlouhodobou jízdu vysokými rychlostmi je taky naprostý reklamní blábol? Nechci kázat nesmysly a vím že psychika zvládne věci neuvěřitelné, nicméně lepší pocit z dusíkem pněných pneu opravdu mám, a že vydrží déle, tedy že nemusím tak často dohušťovat, to je snad i fakt. Díky M.
Jak vhodnost pro dlouhodobou jízdu, to myslíš, že loví zákazníky i z řad řidičů kamionů? Hele dusíku je všude plno, tak proč si za něj nenechat zaplatit, že jo? Já foukám kola vzduchem a chovají se mi naprosto normálně. Vysoká teplota = vyšší tlak, nízká teplota= nižší tlak. Nejsi schopen lidskými smysly postihnout jinou plynnou náplň v pneumatice, pokud by srovnávané vzorky měly stejný tlak. Navíc rozdíl mezi vzduchovou náplní a dusíkovou náplní je pouze oněch 21% kyslíku. Jsi schopen postihnout různý tlak v pneumatikách, což si myslím, že je bližší realitě. Velmi často se jezdí na podhuštěných kolech, pak je někdo nafouká dusíkem a vida jede to líp, ale je to tím tlakem. Taky se mi stává, že mi v pneuservise blbě nafoukají gumy, dají mi tam málo. V létě to tolik nevadí, protože teploty jsou víceméně stejné, ale v zimě, kdy je venku kolem nuly a v servisu +20°C, tak to dělá 0,2 bar.
Dusík v kolech má proti běžnému vzduchu 3 výhody a jako jediné jsou pravdivé:
1) neobsahuje vodní páru (běžný vzduch stlačený kompresorem v garáži může vodní páry obsahovat a při chladném počasí dojede k poklesu tlaku - při teplém se zase tlak vrátí na původní hodnotu; tato vlhkost může ještě způsobit korozi ráfku nebo kordu)
2) neobsahuje olej (některé kompresory jsou mazány olejem a do náplně se pak dostanou olejové páry, které narušují pryž) jsou ovšem i kompresory bezolejové
3) dusík nepodporuje hoření - takže, když auto hoří, tak náplň pneumatik se hoření neúčastní
Po zvážení všech pro a proti foukám vzduchem v garáži ze svého bezolejového kompresoru a na vlhkost se neohlížím. Kola mi drží tlak po celou sezónu.