David V napisał:
1), 2), 3) Dobře, německý časopis srovnával nesrovnatelné - auta s různě velkými motory a výkony jela každé jinou trasu za různých podmínek rozdílem 13 minut a 100 litrů paliva. Lze z toho udělat nějaký kvalifikovaný závěr? Nelze! Přijde mi na tom něco zajímavé? Nepřijde, vzhledem k tomu, že neznám konkrétní podmínky jízdy. Je to test naprosto k ničemu.
4), 5) V reálném provozu při dodržování omezení nelze nahnat žádný zásadní čas, na to se nemusí dělat testy. Ale lze systémem brzda-plyn nebo p...
Tak ještě jednou : pro ty, co mají oční vadu (nebo neznají úplně všechna písmenka z abecedy) :
- auta jela STEJNOU trasu, proto jsem psal, že měly na km najeto stejně km
- auta vyjela stejně, tj. podmínky (provoz, počasí) byly stejné
- to, že jela v Německu (na rozdíl od nás) znamená, že AMG mohlo daleko více využít rozdílu ve výkonu (kde jsou navíc řidiči na rychlá auta zvyklí a z levého pruhu uhýbají - na rozdíl od nás)
- převodovky : nafta : 6st. manuál, AMG - 7 st. MTC sport. převodovka (automat)
- stejná auta, tj. stejná (+ - dáno rozdílem motorů) hmotnost, aerodynamika, diesel měl podstatně horší poměr výkon/hmotnost, tj. musel (pro dosažení nejlepšího času dojezdu) jet téměř pořád na max. schopností motoru (dle provozu), zatímco AMG určitě ne ....
- určitě to něco vypovídá (i u srovnatelných variant, např. 350 CDi x 350 CGi) by to bylo stejně, možná by dojeli (téměř zároveň), zřejmě ale o něco dřív diesel, nemusel by totiž tak často tankovat
- chtěl jsem ukázat na to, jak to vypadá v běžném provozu (vč. stání v kolonách, apod.) a proč se do střední - vyšší střední a luxusní třídy pořizují diesel motory.
A naposledy : ..... o rozdílech v cenách při pořízení ani o rozdílu v cenách nafty/benzínu při rozdílných spotřebách TO ALE OPRAVDU NENÍ !