Koloss napisał:
Vypsal jsi závady jako anténa, klíč, ... - to naprosto nesouvisí s motorizací. Dokonce ani ten aleternátor ne, natož modul světel. Další věc - spotřebu je potřeba porovnávat ve shodných režimech. V dieslu jezdíš štreky za 6-6,5, v benzínu máti dojíždí pár km do práce za 8,5-9. To se přece nedá porovnávat. V extrému bych kalkulaci viděl klidně 6,5 proti 7,5. To by pak vycházelo jinak.
Ano psal jsem, ze benzin nam bere okolo 8,5 a naftak ze mi bere kolem 6,5 coz je rozdil 2 litry, ale pokud jedu jsem jezdil priblizne stejne trasy za podobne dynamiky tak tam jsou vetsi rozdily nez ty 2 litry. i kdyz bych to prepocetl na 2 litry rozdilu tak to je cca 20 tis kc rocne rozdil. Ale pokud jedu tech 140 na tempomat tak me dle palubaku bere nafta 5,8 a benzin nevim, nema palubak, ale kdyz jsem vyjel jednou skoro celou nadrz po dalnici na dlouhe strece tak me vyslo tech 9 litru. Jinak Chorvatsko jsem s benzinem udelal za 9,2, 4 lidi v aute, kufr plny, klima bezele celou cestu, dalnice 140 - 160, plus potom nejake vylety po ostrove a brutalne dlouhe cekani v kolonach s nastartovanym motorem, protoze to po metrech popojizdelo, takze startovani by me akorat vybilo baterii. Ano zavady typu antena, altik a klice nejsou spojeny s typem motoru, taky jsem nepsal, ze to pripisuji na vrub benzinaku, jen jsem chtel vypsat co zatim jsem resil u benzinu za problemy. Nevim jestli altik je jiny pro benzin a naftu, nejsem odbornik. Jinak muze mi nekdo prosim odpovedet na tvrdost brzdoveho pedalu? ma nekdo zkusenst s benzinem i naftou? Jinak souhlasim, ze kdyz v benzinaku jedu sam okresky tak 4ka do zatacek je krasna, tahne to a jede to slusne, ale i s naftakem se v tomhle da slusne blbnout. Jenze nikdy jsem nehnal do limitu auto tolik, abych poznal rozdil vahy TDCI na predni naprave. Naopak ocenuji u naftaku stabilizaci a protiprokluz, to benzin nema, byla to skoda, ale proste benzinak na bazaru nesel sehnat s vybavou a muzu byt rad, ze ma vubec tempomat. Ale na zmrzle vozovce je u forda naftak o dost lepsi. S benzinakem mame problem ze se strasne spatne davkuje pri rozjezdu plyn, bud to hodne toci a nebo naopak se priserne podtoci a i me i matce casto zdechne, na parkovisti rozdezdy a parkovani je peklo, ten benzinak ma porad tendenci hrabat a temer se s nim do kopce neda rozjet ani pres rucku, hned hrabe. To moje mondo TD 1995 a TDCI 2004 s vypnutym protiprokluzem se rozjede milionkrat lepe. U punta a stry v benzinu jsem problemy s rozdezdy nikdy nemel a obe auta jsem vlastnili par let, takze jak rikam, jsem zvykly na benzin i naftu