David V napisał:
Řekněme, že můj příspěvek je, jak jsem v něm poukázal, dotažen do krajnosti - připouštím, nicméně budu reagovat na Tvůj příspěvek. Já paušálně odmítám naftu do osobních aut, kvůli tomu, že jednak nemá opodstatnění (na co je mi vysoký Mk v nízkých otáčkách, když rozdíl mezi pohotovostní hmotností a maximální hmotností je třeba 500 kg (25% hmotnosti vztaženo k maximu u vozu střední třídy) a jednak přináší hmatatelné finanční úspory až od opravdu velkých nájezdů. Dále pak ještě zatím pořád nejsou s...
Me treba vyhovuje, ze mam vysoky kroutici moment. Kdyz porovnam dva identicke vozy, protoze v rodine mame dve mondea obe 2004 jedno 2.0 benzin kombi a druhy TDCI 96kw. to naftove je to moje, benzinove mamky, se ktery jsem doted jezdi velmi casto i ja. 2.0 ma sice vyssi maximalku, na 100 je rychlejsi, ale pruzne zrychleni rekneme od nejakych 60kmh je uz lepsi naftak, v benzinovem citim kazdeho pasazera navic, na dalnici je problem zrychlit rekneme ze 120 na 140 kdyz jsou v aute vice jak 3 lidi. Naftak toto nezna. Mam 6tikvalt, ktery vyuzivam hodne casto, pri 140tachometrovych tosim 2250 otacek, benzin toci pri 140 cca 4 tis otacek, to je uz strasne moc. Benzin se mi velmi rychle ohreje a drive topi spotrebu tam mame okolo 8.5, naftak mi bere kolem 6.5 takze zas takovy zazrak ve spotrebe se nekona, musim pohanit naftaka a naopak vyzdvihnout spotrebu benzinaka u mondea. Hluk? Paradoxne za jizdy je tissi naftak, na neutral benzin. Problem ktery je u benzinu je, ze mu chybi decka kapoty, nevim jestli tam ma byt nebo ne, kazdopadne jsem to koupil bez ni a naftak ji ma. Na neutral o benzinu ani nevim, ze mam anstartovano, nafta sice nedela hluk, ale je citit vibrace, za jizdy je opravdu tissi ta nafta, o ktere temer ani envim, ten benzinak v otackach nad 2500 je uz v aute slyset a pres 3 tis je to opravdu intenzivni....jinak kdybych s mel dneska rozhodovat znova tak zvolim spise 2.0 nebo nejlepe 2.5 litr s 6tikvaltem a oba motory v LPG. Problem je, ze TDCI vyjde o dobych cca 30 tis levneji na bazaru nez srovnately 2.0. Nehlede na to, ze 2.0 a 2.5 je temer k nesehnani a pokud mate jeste prestavu o vybave tak nejspis mate smulu s benzinem. pokud tedy nechcete 1.8. Ja osobne bych chtel nejaky obycejny prumerny benzinovy turbo s obsahem 2.0, ktere by bylo klidne i archaicke starsi koncepce a zvladlo by jezdit bez problemu na LPG a pak bych byl spokojeny. A nebo klasickou V6 s LPG. Souhlasim se skodlivosti naftaku proti benzinu. Na druhou stranu americke SUV sezerou hodne benzinu a o to drive znicime zasoby ropy a vypusti toho taky hodne do vzduchu nez kdyby meli mensi auta typu mondeo nebo superb kombi....kdyby drzeli diety tak jim to staci, spotreba polovicni, s dobrym motor by zustal i vykon a jeste s jejich limity na silnici a dalnici nevim k cemu maji vsichni V8 :)