Petr F. napisał:
Jedno vozidlo mně ihned napadá. Je sice větší a o třídu výš, dražší a určeno pro jiné zákazníky, ale jeho koncept sedan-liftback je starý více než 15 let. Ford Mondeo. A myslím, že ona obliba obtloustlých sedanů se zahrádkářsko-chalupářským kufrem je typická spíše pro naši zemi, než pro celou Evropu...
Receni mi přijde,trochu striktně založená především na nagativa auta, máme ho 3 týdny doma v LTZ s 1,8 vínová metla na 17", už jsem vezl 7 lidí z oslavy, využil dlouhou rovinu která vznikne při sklopení zadních sedaček, měl demontovanou 3tí řadu sedadel, abych mohl převézt vysoký náklad, za cenovku 385 tisíc korun včetně daně na fleet slevu (zaměstnanec Telefónica O2) by mě zajímalo co seženete dneska adekvátního v dané výbavě?
Dále, lesklá palubovka je trochu mínus, ale otisky prstů nijak moc nehrozí, copak Vy si omakáváte palubku u stávajícího auta? Spíše se jí sotva dotknete, spíše bych bral jako mínus odlesky světla na lesklých částech palubky za jízdy, to mě vadí!
Zadní náprava - ano, její konstrukce je předurčená při přejíždění větších nerovností k výraznějšímu zvukovému projevu, ale do velkých ran to má daleko (snad nejsem hluchej), navíc si myslím, že na České silnice je jednoduchá zdaní náprava to nejlepší co může být, chci vidět z vesnických a vedlejších komunikacích, po kterých jezdímě většinou jak bude vypadat dejme tomu po 100tk multilink, nehledě na jeho drahý servis až se začnou jednotlivé prvky sypat.
Jízdní vlastnosti mě velice překvapily, na 17" je to slušný kompromis mezi komfortem a vlastnostmi, auto se skoro nenaklání a tuhost karoserie je další věc nad čím jsem se při nedávné jízdě po Havlíčkobrodsku pozastavil, neb je to tam samá trojitá zatáčka a auto se takřka nekroutí.
Motor, starší koncept, ale tuším 5generace EcoTecu původně někde od Opla? Popřípadě opravit, jsem motorista amatér, údajně vypiplaný, ale trochu žíznivější motor, ale auto váží 1650kg.
Jsem spokojený s takovou pixlou se nezávodí ale máme najeto 2tk a myslím, že jede i slušně, jen se musí krapet točit, vadí mě absence 6 stupně, ale při tempomatových 120 na dálnici jsem byl s nezajetým autem někde okolo 8 litrů ve 2 lidech a dítěti, počítám po zajetí by to mohlo být lepší.
Méně, jelikož jsem si zvyklý na 9L/100Km z Mondea MKIII nepředstavoval, nemám turbo ani motor ze sekačky s fénem (TSI), relativně vychytanej motor bez novejch technologií, já si myslím, že za ty peníze to nebyl nejhorší kauf, uvidíme doma časem jestli se to nezačne sypat.
Lak vypadá dobře, na rozdíl od Hyundai jejichž modely nám prošli rukami při výběru, měl bych strach, že za 2 roky bude auto od odletujících kaménků ošlehané až hanba, sedáky v pohodě ve předu max spokojenost, v zadu mi přijdou možná moc tvrdé, jen mi vadí opěrka řidiče, která je dle mě moc blízko u sedačky a jelikož jsem asi širši v ramenou mě z ní ruka padá do prostoru.
Světla, no na to se musím ještě podívat, H4 svítěj docela mizerně, oproti Mondeu MKIII za které jsme Orlando vyměnili (mělo nainstalované Nightbreakery), snad pomůžou výkonnější varianty žárovek. Dále by bylo fajn aby se po otevření předních dveří rozsvítila i lampička na stropu v prostoru u řidiče, bohužel svítí jen ta v zadu a tak dvě bodová světla (jinak velice výkonná) u řidiče zůstávají bez dodatečné interakce posádky, při pouhém otevření dveří nevyužita a v noci tam není moc vidět.
zatím asi vše co mě napadlo, uvidíme dál
Jakub