David V napisał:
Člověk na silnici pozná, jestli s ním chce někdo poměřovat síly. Je lepší se nenechat vyprovokovat. Nicméně konkrétně s naftovou Octávií II mám jednu zkušenost ze služební cesty, na základě které si myslím, že se mnozí domnívají, že s nimi Oct závodí. Jízda s naftovým motorem z produkce VW pro mě nebyla příjemná. Teď pominu, že při rozjíždění je mu potřeba něco naložit jinak ochotně chcípne, na což jsem se svým atmo benzínem nebyl zvyklý, spíše bych se zaměřil na lehké přidání plynu během poklid...
Ano, to je ten vyhlášený příliv newtonmetrů, který zaplaví tělo blaženým adrenalínem. Spolu s vyhlášenými "křesly" je to klasické klišé, které k oktáfce patří. Chvilku jsem jezdil O2 2.0 TDI PD 103kW a musím říct, že ten kopanec může v ledasjakém pošramoceném egu vyvolávat touhu vokázat benzínovým "mrdkám" nadvládu. A hlavně, než jsem do toho sedl, tak jsem si kolikrát skutečně myslel, že poskakují schválně, ale u této motorizace je to vskutku vlastnost. Tento motor je maximálně vhodný na ustálenou rychlost na dálnici, při které bude mít nízkou spotřebu (jezdím dvěkilazatřiosmvoe), ale na "pojížďky" je to totální Sadomaso tortura. Alfa (145/146, 156/147) s motory 1.6, 1.8 a 2.0 TS to je jiné kafe to k sobě patří, když člověk šlápne do pedálů, tak s jídlem roste chuť. Chuť dokázat zkrotit auto, ne ostatní účastníky provozu. Tohle mnoho dechtařů nechápe, protože není daleko doba (cca 10-15 let zpět) kdy kadle kadle byl zaslouženě zvuk zemědělského stroje, nebo extrémě spolehlivého, nenáročného a málo papajícího vozu, kterému se klapání odpouštělo za tyto jeho výkony. S příchodem přeplňování šly tyto tři atributy do kopru, zůstala jen touha srovnat krok s benzínem a to je to, co je možné vídat na silnicích ve formě dechtových formulí ....