Niedziela 05.11.2006 14:41,
Spotřeba + životnost = rozhodně diesel
Pokud chci závodit, slyšet zvuk silného šesti a víceválce pořizuji benzín, nebo pořádnou značku auta s pořádným motorem. Předce pokud si pořídím osmiválcový Jaguár a jezdím "kolem baráku", nediskutuji o spotřebě a kupuji benzín-pokud mi záleží na zvuku a závodní jízdě. Ovšem pokud se bavíme o běžných čtyřválcích v běžných autech, tak jsou lidé kteří pro "levnou pořizovací hodnotu, pocit a zvyk" kupují benzín a lidé, kteří myslí prakticky, přemýšlí volí ropu. Osobně u TDi a to jsem s těmito motory najezdil přes 500.000km vesměs ve Škoda Laurin&Klement a tvrdě pod plynem... nikdy jsem u těchto motorů nezaznamenal žádný oblak dýmu, jak tady někdo nesmyslně popisoval. Oblak se objevuje u Francouzů, Italů... Nějak jsem před pár lety zakoupil Rover 75 s 2,0 CommonRail a mám bez jediného problému najeto 250.000km, kolega 300 a další dokonce 500.000km! a s těmito motory, které Rover společně s BMW vivinuli nejsou žádné problémy. Naopak U Renaultu, Italů, Hyundai... vznikají velké problémy s karbonizací ještě ve vstřikovači, který se již od 30.000km musí vyměnit (díky nekvalitní české naftě s velkým obsahem síry)
Před pár lety kdyby mi někdo přistavil ropáka k baráku..., ani bych do něj nenasedl. Dnes mám doma pět aut na naftu a jedno 2,5V6 180PS na benzín... s kterým ovšem nikdo nechce jezdit, jelikož prý žere a to mluvíme o 10-12L/město. Ono je rozdíl sednout do auta a jet se projet třeba Praha-Bratislava-okolí a zpět (1.000km) při stabilních 140km/h za 1.800kč, nebo s benzínem za 2.800kč. Vydělám poměrně dost, ale při 100.000km/ročně které najezdím = ušetřená suma skoro 100.000kč! a to už nutí k zamyšlení jestli pokud mám přistavené doma dvě identické vozy jeden v naftě a druhý v benzínu, sednout do ropáka. Doba a naftové motory se změnili takovým způsobem, že u moderních aut nepoznáte jestli TO nastartované auto v kterém sedíte je ropa nebo benzín, takže tradiční tradiční řeči typu ropa patří do kamen hlásají neznalí lidé.
reagować