0
powrót
 

diskuze k tématu: Vše o dieselových motorech

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 00:16, Ne
Ať si říká, kdo chce, co chce, benzin je benzin...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 04:17, Traktor
Naftový motor je určitě úspornější,ale silně pochybuji,že nafťák,kterému jeho majitel sešlápne plyn a vyvalí se černý oblak dýmu úsporný je. Diesel je bezesporu skvělá věc, je já myslím,že původní myšlenka se zvrtla v opak-hlučné,silné a nekultivané motory žacali montovat do aut-katastrofa-Osobně jsem vystudoval ŽP,takže vím,co tyhle klepače umí se vzduchem a nic na tom nemě ní ani filtry pevných částic,které jsou sice odlehčení, ale spíše obrovský marketingový tah výrobců aut. Přiznám-jsem zarytý benzínář a vždy,když jedu slubním autem TDI,pláču-když budu chtít rachot v kabině a vyklepanej volant, tak si radši koupím traktor, ten alespoň udělá hafol práce. Ne ne můj osobní názor je stále stejný-naftový auta jsou obyčejný klepace,který mají silný výkon v nízkých otáčkách - ovšem za přispéní bratra Turba. Bemzín je benzín...poslechněte si někdy chod vstřikovacího a vznětového motoru po 50 000 ujetých km-to je ale rozdíl ?! Kolik stojí seřízení geometrie lopatek turba???, jak často je potřeba tuto čínnost provádět??? Levnější-možná pro člověka,který najezdí 30tkm ročně--MOŽNÁ
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 07:07, atmosferické motory
A kam se poděly klasické atmosferické motory bez přeplňování? Stará dobrá 1,9 obsah o výkonu 47 - 50 kW je dnes nahrazována přeplňovanými 1,5. Já chci co nejjednodušší konstrukci, na které se nemá co pokazit, což se o dnešních turbodmychadlech rozhodně říct nedá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 08:50, Nafta nebo benzín?
Ročně najezdim kolem 25-30 tis. km a mám možnost srovnat benzínové motory MPI i naftový TDI. Můžu Vám říct, že jsem měl k naftovým autům averzi, ale po jeho vyzkoušení bych se jistě bez benzínu obešel. U TDI mi vyhovuje pohodová jízda bez potřeb vytáčení a spotřeba kolem 4-5 litrů nafty je SUPER! Rovněž mi benzín nedodá jistotu při předjíždění. Výhoda moderních nafťáků je, že umějí dokonale připravit směs nafty k spálení. Poznáte to na volnoběh, kdy z auta spalujícího naftu vychází pouze plyn, takže si nemyslím, že je velkou zátěží pro životní prostředí. Začadí pouze při prudké akceleraci, né každý ale jezdí stylem brzda-plyn.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 08:50, zasmial som sa....
Tiez diesel nejak neodmietam ak je fajny, ale zasmial som sa na tom, ze vraj dnesny moderny diesel je bezporuchovejsi a vyzaduje mensiu udrzbu jak benzin Ha ha ha ha ha..... No tak to je fakt sranda....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 08:51, RE: Traktor
Tommi napisał:
Naftový motor je určitě úspornější,ale silně pochybuji,že nafťák,kterému jeho majitel sešlápne plyn a vyvalí se černý oblak dýmu úsporný je. Diesel je bezesporu skvělá věc, je já myslím,že původní myšlenka se zvrtla v opak-hlučné,silné a nekultivané motory žacali montovat do aut-katastrofa-Osobně jsem vystudoval ŽP,takže vím,co tyhle klepače umí se vzduchem a nic na tom nemě ní ani filtry pevných částic,které jsou sice odlehčení, ale spíše obrovský marketingový tah výrobců aut. Přiznám-jsem zary...
Je vidět, že lidí, kteří mají podobné názory jako Tommi, rok od roku ubývá? Proč asi? Když jedu se svým TDI, tak určitě nepláču, nemám rachot v kabině ani vyklepanej volant. Tommi asi jezdí fakt jenom v traktoru...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 08:53, RE: atmosferické motory
Michal napisał:
A kam se poděly klasické atmosferické motory bez přeplňování? Stará dobrá 1,9 obsah o výkonu 47 - 50 kW je dnes nahrazována přeplňovanými 1,5. Já chci co nejjednodušší konstrukci, na které se nemá co pokazit, což se o dnešních turbodmychadlech rozhodně říct nedá.
Souhlas. Tyto "nové" dieslové (ale i benzínové) motory musí ještě urazit dlouhou cestu na cestě ke spolehlivosti. Ale vývoj zastavit nelze. Mně nepříjde normální platit např. 5000 kč za "váhu vzduchu", třeba by to bylo 1x za 4 roky. Či opravovat turbo (zatuhlé lopatky nebo vydřené) za desetitisíce, byť např. po 10 letech. Nebo pouze složitě měnit rozvodové řemeny taky za nemalé peníze.
O elektronice a jejich častých chybách se asi zmiňovat nemusím.
Proto si vážím starých nepřeplňovaných motorů 1.9 VW či Peugeot.
Jo a 1.2 HTP se jeví z pohledu spolehlivosti a nákladů taky OK. Proč si to nepřiznat.

Vše dobré
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 09:16, RE: atmosferické motory
pafe napisał:
Souhlas. Tyto "nové" dieslové (ale i benzínové) motory musí ještě urazit dlouhou cestu na cestě ke spolehlivosti. Ale vývoj zastavit nelze. Mně nepříjde normální platit např. 5000 kč za "váhu vzduchu", třeba by to bylo 1x za 4 roky. Či opravovat turbo (zatuhlé lopatky nebo vydřené) za desetitisíce, byť např. po 10 letech. Nebo pouze složitě měnit rozvodové řemeny taky za nemalé peníze.
O elektronice a jejich častých chybách se asi zmiňovat nemusím.
Proto si vážím starých nepřeplňovaných motorů ...
Niesom odporcom dieslových motorov, ale občas si treba uvedomiť aj to, že pri kúpe je omnoho drahší ako benziňák s rovnakým výkonom. Má sice nižšiu spotrebu, ale ten rozdiel v cene!!!! Prepočítajte si to niekedy kedy sa to vráti. Po odjazdení niekoľko 100 000km. A to už mnohí auto dávno predávajú. Taktiež náklady na údržbu, nech si vraví kto chce čo chce sú nepomerne drahšie.
Ak sa jedná o výkon, tak benziňák s výkonom 100kw a objemom 2.0 v pohode stačí turbodieslu 2.0 100kw. Avšak keby mal benziňák turbo, tak sa môže turbodiesel strčiť.
TDi víťazi jedine spotrebou, to o ich pužnosti, tiež nie je až taká pravda, ak sa s tým chce ísť svižne tiež to treba točiť a otáčky držať nad 2000 ot/min.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 09:24, RE: zasmial som sa....
bubu napisał:
Tiez diesel nejak neodmietam ak je fajny, ale zasmial som sa na tom, ze vraj dnesny moderny diesel je bezporuchovejsi a vyzaduje mensiu udrzbu jak benzin Ha ha ha ha ha..... No tak to je fakt sranda....
No a já se zasmál tá nejistotě při předjíždění s benz. motorem... P 406, 2,0 16 V - ano, není to kopanec do zad, ale zátah je plynulý - a hlavně (a o to při předjíždění jde!!!! )- neumře někde u 3.500 ot./min... No se spotřebou už je to horší...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 09:38, RE: atmosferické motory
Martin napisał:
Niesom odporcom dieslových motorov, ale občas si treba uvedomiť aj to, že pri kúpe je omnoho drahší ako benziňák s rovnakým výkonom. Má sice nižšiu spotrebu, ale ten rozdiel v cene!!!! Prepočítajte si to niekedy kedy sa to vráti. Po odjazdení niekoľko 100 000km. A to už mnohí auto dávno predávajú. Taktiež náklady na údržbu, nech si vraví kto chce čo chce sú nepomerne drahšie.
Ak sa jedná o výkon, tak benziňák s výkonom 100kw a objemom 2.0 v pohode stačí turbodieslu 2.0 100kw. Avšak keby mal be...
Ahoj kamarádi, já jsem taky zastáncem hesla v jednoduchosti je síla aneb co v autě není, to se nepokazí. Co se týče rozdílu ceny benzín vs. nafta, potom u atmosférického motoru je to prakticky zanedbatelné, protože už se nevyrábí a tudíž jím osazené auto seženete ojeté a tam je rozdíl cen minimální. Na druhou stranu, moderní turbodiesel je sice dražší než benzín, ale nejen při koupi, ale i při prodeji, takže se ztrátou hodnoty to nebude tak dramatické. PS: Ten článek na mě působí jako PR Shellky:)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 09:54,
Plyn patri do sporaku a nafta do kamen
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 10:00, RE: zasmial som sa....
Pepe napisał:
No a já se zasmál tá nejistotě při předjíždění s benz. motorem... P 406, 2,0 16 V - ano, není to kopanec do zad, ale zátah je plynulý - a hlavně (a o to při předjíždění jde!!!! )- neumře někde u 3.500 ot./min... No se spotřebou už je to horší...
No pánové, tak čtěte pořádně...copak vám nedošlo, že celý článek je jen obrovská reklama na Shell ??? A na jejich "turbonaftu" ?
Všichni tady známe výhody nafťáků, kterými jsou nízká spotřeba a pěkný zátah od spoda ale jak už tu někdo psal, to jen a jen díky turbu.... Upřímně s tou spotřebou to už zase v některých případech tak růžové nebude....čas starých dobrých a mega úsporných TDi 66 a 81 kw pomalu končí a ruku na srdce, PD jim spotřebou nesahá ani po paty.... jasně stále tu jsou comonraily, ale tam bych si troufal říci, že je jakýkoliv benzín spolehlivější a na údržbu a servis nenáročnější....taky jsem měl dost dieselů, ale nakonec jsem se přesto vrátil k benzínu, mám 1,8T v octuli a nemůžu si stěžovat, nižší pojistka, vysoký výkon i zátah od spoda spotřeba 8-10, ale mám 4x4, takže bez toho by se asi dalo jezdit úsporněji, nicméně kdo máte PD, víte, že při svižnější jízdě je pro vás magická hranice 5l na 100km absolutně nedosažitelná....Nechci tu hanit diesely, ale výše popsaný článek je prostě podle mého názoru dost přitažený za vlasy a je to jen lobby Shellu....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 10:35, RE: atmosferické motory
Martin napisał:
Niesom odporcom dieslových motorov, ale občas si treba uvedomiť aj to, že pri kúpe je omnoho drahší ako benziňák s rovnakým výkonom. Má sice nižšiu spotrebu, ale ten rozdiel v cene!!!! Prepočítajte si to niekedy kedy sa to vráti. Po odjazdení niekoľko 100 000km. A to už mnohí auto dávno predávajú. Taktiež náklady na údržbu, nech si vraví kto chce čo chce sú nepomerne drahšie.
Ak sa jedná o výkon, tak benziňák s výkonom 100kw a objemom 2.0 v pohode stačí turbodieslu 2.0 100kw. Avšak keby mal be...
Moderní dieselové motory nejsou špatné, spotřeba je na skvělé úrovni a výkon velmi dobrý. Za posledních 5 měs. jsem najezdil s autem s motorem TDI ca 20 tis.km. Jednalo se o stare TDI 81kW s téměř 200tis km a 74kW PD s ca 100tis. Jednoznačně lepší byl starý typ, rozdíl ve výkonu celkem propastný (ale dáno tím že 74kW byl 4x4). Jezdím stejnou trasu ca 700km jeden směr a spotřeba dle výpočtu ne PC při rychlostech 150-200 na dálnici v DE ne u nás!!(body jsou my milé), průměr i s přejezdy přes Prahu ca 105-110km/h vychází 5,7-6,5 l/100km. To je skvělé. S mým benzínovým "koncernem" jezdím při lehké noze o 1l výše.
Vždy, když začnu o dieselu uvažovat, vrátím se hned na zem. Spočítám si rozdíl v ceně vozu, počet najetých kilometrů a provozní náklady(rozhodně nepodceňuji pravidelnou a preventivní údržbu) a díky skoro stejné ceně B/N - nekalkuluji "že mi někdo přinese levnější naftu z Tatry nebo bagru" a výhodou tedy zůstává pouze nižší spotřeba. K tomu nějeké to turbo nebo váhu vzduchu (vidím to okolo u známých) a hlavně celkem odporný černý kouř u dosti moderních dieselů všech značek (možná je to chipem?) a hned vím že zůstanu u benzínu.
Pokud se hodně jezdí 30tis a více za rok, diesel asi ano, ale při mých max 15tis u vlastního auta (letos dokonce jen u jednoho 6tis a u druhého 14tis) se mi to nevyplatí.
Alternativou k naftě je LPG, které má řadu výhod i nevýhod. Sám na něj jezdím u druhého auta a jsem spokojen - vstupní investice byla sice ca 35tis., ale je to skoro stejný rozdíl jako dieselové a benzínové auto a díky rozdílu ceny paliva se mi spotřeba rovná ca 4,5-5,5 L benzínu (záleží jestli jezdím po městě nebo mimo, v kalkulaci je i nákup ca 90L benzínu za rok pro počítačem řízené startování + revize LPG 1xza rok).
K tomu nejekologičtější provoz. Oproti dieselu a benzínu je třeba zase častěji měnit výfuk, který díky velkému obsahu páry rychleji koroduje zevnitř.
Samozřejmě je zde velký rozdíl ve výkonu - 1,4L versus 1,9 resp ca 50kW verus od 66kW, ale to auto není určené pro dálkové trasy.
Toť moje postřehy. Nejsem nepřítel žádného typu motoru, nejsem ekolog ale počítám. Rád se svezu svižně ale jen proto abych byl "in" nemusím mít na kufru nejlépe červené TDI - červené I tam ale stejně mám. Navíc při pořizování ojetého vozu většinou najdete benzinové vozy v lepší kondici s menším počtem km než v dieselu.
Kritika mi nevadí pokud bude objektivní.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 10:41, Pískání
Ctěl bych se zeptat na příčinu pískání řemenu u dieslových motorů, zejména studených. Nemám ale na mysli nenapnutý či starý řemen.
Děkuji za odpovědi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 11:26, RE: atmosferické motory
Jan Vaníček napisał:
Moderní dieselové motory nejsou špatné, spotřeba je na skvělé úrovni a výkon velmi dobrý. Za posledních 5 měs. jsem najezdil s autem s motorem TDI ca 20 tis.km. Jednalo se o stare TDI 81kW s téměř 200tis km a 74kW PD s ca 100tis. Jednoznačně lepší byl starý typ, rozdíl ve výkonu celkem propastný (ale dáno tím že 74kW byl 4x4). Jezdím stejnou trasu ca 700km jeden směr a spotřeba dle výpočtu ne PC při rychlostech 150-200 na dálnici v DE ne u nás!!(body jsou my milé), průměr i s přejezdy přes Prahu...
Pokud ti někdo přinese levnější naftu z bagru, nebo tatry, tak s moderním TDI asi rychle dejezdíš. Doba kdy se jezdilo na nekvalitni naftu je dávno pryč.... a následné opravy jsou tak nákladné, že by si člověk mohl klidně jezdit s 2L v benzinu. Proto bych raději volil alternativu LPG, která je opravdu o finanční úspoře. Pokud tu někdo bude hanit provoz na LPG, tak ať si nejřív uvědomí, jestli s takovým vozem někdy vůbec jel ..... kamarád povídal si může nechat do hodpody. Jako obrovskou nevýhodu vidím parkování v podzemních garážích, což je ve větších městech problém.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 11:36, RE: atmosferické motory
Jan Vaníček napisał:
Moderní dieselové motory nejsou špatné, spotřeba je na skvělé úrovni a výkon velmi dobrý. Za posledních 5 měs. jsem najezdil s autem s motorem TDI ca 20 tis.km. Jednalo se o stare TDI 81kW s téměř 200tis km a 74kW PD s ca 100tis. Jednoznačně lepší byl starý typ, rozdíl ve výkonu celkem propastný (ale dáno tím že 74kW byl 4x4). Jezdím stejnou trasu ca 700km jeden směr a spotřeba dle výpočtu ne PC při rychlostech 150-200 na dálnici v DE ne u nás!!(body jsou my milé), průměr i s přejezdy přes Prahu...
Plně souhlasím s názorem p.Vaníčka. Sám jezdím ve VW PASSAT r.v.02 2.0i 96kw na LPG a jsem maximálně spokojený. Jezdím poměrně svižně a často krátké tratě (časté starty) a spotřebu mám 10l lpg na 100km. Při ceně plynu a nákladech na údržbu jezdím nejlevněji ze všech možností.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 11:43, benzín
Pavel napisał:
Ctěl bych se zeptat na příčinu pískání řemenu u dieslových motorů, zejména studených. Nemám ale na mysli nenapnutý či starý řemen.
Děkuji za odpovědi.
Podle mě kdo auto nepoužívá k podnikání a ročně nenajede aspoň 35tis km se diesel nemůže moc vyplati-následná údržba a opravy vynulují výhody za ušetřené palivo.například na normálním dnešním benzínovém 16V motoru o výkonu 100kw vyměním pouze olej s filtrem a vzduchový filtr po 15tis.km v ceně asi 1500kč.kvalit.svíčky po 80tis. za 1000,-nepočítám mechanické opravy podvozku.spočítejte si na kolik vás vyjdou u dieslu vstřikovače,naft.filtry,žhaviče,váha vzduchu atd...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 11:59, RE: Pískání
Pavel napisał:
Ctěl bych se zeptat na příčinu pískání řemenu u dieslových motorů, zejména studených. Nemám ale na mysli nenapnutý či starý řemen.
Děkuji za odpovědi.
Nikdo neodpovídá, tak dotaz doplním. Proč "nepískají" řemeny u benzinového motoru? Co ten řemen po nastartování studeného motoru tak brzdí, že začíná prokluzovat? A kde vlastně klouže - na klice či na řemenici alternátoru? Díky za názory.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 12:22, RE: atmosferické motory
Zdeněk napisał:
Pokud ti někdo přinese levnější naftu z bagru, nebo tatry, tak s moderním TDI asi rychle dejezdíš. Doba kdy se jezdilo na nekvalitni naftu je dávno pryč.... a následné opravy jsou tak nákladné, že by si člověk mohl klidně jezdit s 2L v benzinu. Proto bych raději volil alternativu LPG, která je opravdu o finanční úspoře. Pokud tu někdo bude hanit provoz na LPG, tak ať si nejřív uvědomí, jestli s takovým vozem někdy vůbec jel ..... kamarád povídal si může nechat do hodpody. Jako obrovskou nevýhodu...
Naštěstí ta nevýhoda parkování v podzemkách asi brzy pomine - na západ u nás to již většinou pochopili a nemají problém, u nás se o tom zrušení zákazu začíná jednat - viz SM před 2 týdny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.11.2006 12:32, RE: Pískání
Pavel napisał:
Nikdo neodpovídá, tak dotaz doplním. Proč "nepískají" řemeny u benzinového motoru? Co ten řemen po nastartování studeného motoru tak brzdí, že začíná prokluzovat? A kde vlastně klouže - na klice či na řemenici alternátoru? Díky za názory.
Mozno je to lozisko kladky. Jaky remen vlastne myslis? Ak ti piska rozvodovy, co najskor vymen aj s kladkami. Ak klinovy, napodobne, ale prasknuty rozvodak napacha omnoho vacsie skody.
reagować
1 2 3


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.