Pavlik napisał:
Můžeš mi prosím definovat pojem otravná elektronika v autě? Nějak si nedovedu představit, co z elektroniky a že jí tam mám ve všech autech požehnaně, by mě mohlo otravovat.
To můžu definovat zcela jasně. 1) Nevypínatelné ESP - tohle mě štve ze všeho nejvíc. Do řízení jsem si nikdy nenechával kecat (kromě zkušených řidičů, co mi měli co předat). Navíc vím jak ESP dokáže ne-fungovat (často přechod z nedotáčivého do přetáčivého smyku), a ve spojení s kecáním do řízení může být i životu nebezpečné. např. kamarád v novém focusu takhle vyletěl v zimě z cesty, ESP nezvládlo přetáčivý smyk ale nedovolilo dát volantem kontra, takže se milý focus odporoučel do příkopy. Naštěstí se nic nestalo, ale kdyby ho měl vypnuté (nebo by šlo vypnout, smyk by bez problémů zvládl, protože jde o zkušeného řidiče a relativně malou rychlost). Něco podobného se stalo známému v A4, jel sice rychle, ale kdyby měl vyplé ESP, zjistil by včas že mu ujíždějí na mokru přední kola, ubral by plyn, zatočil a nedošlo by k utrhnutí auta. Daleko prospěšnější by bylo povinné absolvování školy smyku a klasický hydraulický posilovač řízení, který dokáže výborně řidiči zprostředkovat, co se děje s autem. 2) start stop systém - klidně ať v autě je, ale proč ho mám po každém nastartování vypínat, ať si ho kdo chce zapne sám, v případě turbomotorů s turbem chlazeným klasicky olejem ho považuji za škodlivý, stejně je lepší jezdit plynule 3) systém hlídající pruhy - extra otravné např. na rakouské dálnici A1 ale i jiných podobně zakroucených, jsem zvyklý si za malého provozu tzn. narovnávat cestu, takže přejíždějí z pruhu do pruhu je téměř neustálé a když přede mnou ani za mnou nikdo nejede, tak komu budu pořád blinkrovat ne? 4) automatické stěrače a dálková světla - ještě jsem se nesetkal, že by to fungovalo dobře, ale musím pochválit funkci zpomalení stěračů při stání u mé E46, to je dobrá věcička, i když mě to zpočátku vyděsilo, že mi blbou stěrače :D. 5) elektronická ruční brzda - zhovadilost 1. třídy - podle mě potenciálně nebezpečná, to fakt někomu vadilo zatáhnout za páku? Nebo ať tam je, ale současně s mechanickou pákou! Nebo ať je na přání ať si zákazník může vybrat! 6) spousta dalších otravných píčovin... Naopak chválím systém hlídání mrtvého úhlu. Např. u Q7 velmi praktická a dobře fungující věcička, měla by být povinně u aut, kde je snadné aby se předjíždějící auto do mrtvého úhlu dostalo! Dále vyhřívání volantu a čelního skla - super věci, stejně jako radarový tempomat. Je mi jasné, že je doba, kdy se věci dělají tak, aby při jejich užívání člověk nemusel myslet, ale auto by mezi ně nemělo patřit. Kolik se stane i smrtelných nehod kvůli absolutní ignoraci (mám super auto s pomocníčky, nic se nemůže stát - takových kreténů potávám dost, bohužel někdy i na zamrzlé cestě v protisměru).