Poniedziałek 07.09.2009 13:51,
rada
Abych se vrátil k původnímu dotazu:
Vzhledem k tomu, že nejste fanda této značky, tak pro vás modelová řada 700 nejspíš nepřipadá v úvahu. Dnes jsou již tato vozidla spíše pro fajnšmekry. Zato řadu 800 Vám můžu z vlastní zkušenosti vřele doporučit. Jedná se o automobil moderní koncepce s nadčasovým designem. Žada 900 je někde na pomezí. Zachován zde zůstal pohon zadních kol oproti 800, kde již byl použit pohon kol předních. Velký rozdíl je v interiéru. Interiér 940 ovládá ještě styl 80.let, zato 960 již nabízí konfortní interiér hodný polovině 90 let. řada V/S70 jsou již auta evropského stylu, která lze jen doporučit.
Závěrečné doporučení:
Pokud chcete investovat 50-80tis do automobilu, doporučuji Vám model 850 kombi nebo sedan po faceliftu v roce 1993 s benzinovým motorem 2,5 125kW, kde se můžete setkat s průměrnou spotřebou 8-10litrů na 100km a dostatečným výkonem. Slabší benzinové varianty bych vzhledem k velikosti vozu nedoporučoval. Pokud nemáte závodnické ambice, tak Vám též nedoporučuji silné benzinové motory s turbem, kde se kromě spotřeby 10-15 litrů na 100m můžete setkat se zvýšenými náklady v podobě výměny turba. Lze také doporučit model 850 s naftovým motorem 2,5 TDi, který je původem od Audi. Nad spolehlivostí a dlouhou životností tohoto motoru jsou na internetu psány dlouhé ódy. Nízká průměrná spotřeba 6 až 7 litrů je vykompenzována vyššími vibracemi pronikajícími do kabiny (je to způsobeno tím, že Volvo celkem nešťastně uložilo motor napříč, kdežto v audi byl uložen podélně) a vyšší částkou (cca 20tis. Kč) za výměnu rozvodů (po 120 tis. km). Mohu potvrdit, že s tímto motorem běžně jezdím v kombinovaném provozu s dodržováním předpisů za 6,5-7 litrů nafty na 100km, při delší cestě na dovolenou se spotřeba pohybovala kolem 5,5 l/100km.
Totéž prakticky platí i pro modely V70 a S70 první generace (od r. 1997), která se dají sehnat již od 80tis. Kč. Novější modely po roce 2000 jsou už zase jiná pohádka.
reagować