0
powrót
 

diskuze k tématu: Octavia Scout 2,0FSI nebo 2,0TDI?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 09.11.2009 18:04, rada
Pro všechny doporučovatele Subaru: ano, pohon je jedinečný, nicméně... Haldex této generace zasahuje již ve spolupráci se stabil. systémem, tzn. klidně i dříve, než dojde k samotnému prokluzu. Srovnávat Scouta se Subaru celkem nemá cenu. Až bude Subaru stát to, co Sout, pak snad. Jinak servis Subaru je značně nákladný. Ne kvůli nespolehlivosti, prostě je drahý. Scout v podstatě nemá stále konkurenci.
Co se motorizace týká, tak zkušenost nemám, takže rady přenechám povolanějším. Sám bych čistě z důvodu, že nesnáším zvuk nafty šel do FSi, mimochodem to byl snad i motor roku v dané objemové kategorii, jestli se nepletu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 09.11.2009 18:30, rada
Subaru Legacy Outback stojí nové 720.000kč v dehtu, 760.000kč 3.0 H6 250PS, ceny vč. DPH. Škodárna bude stát podobně, navíc technicky neporovnatelné. Čili uvažovat o křápu typu Scout může jen blbec nebo neznalec.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 09.11.2009 18:44, rada
2,0TDI jsem měl tu čest okoštovat v kolegově služebním Passatu. Motor je celkem dost živý a na způsob, jak s ním jezdil (bydlí v A převážně jezdí tray linz-Milano a pak hodně do D) po dálnici při rychlosti kolem 150-180km/h bral dle PC kolem 7/100. Tedy dost dobrý. Až potud. ALe byly s ním potíže, resp. celkově s Passatem měl potíže -klima kompresor, elektrila (tuším mu odešla ŘJ a zůstla stát v Linzu uprostřed křižovatky) a pak dost potíží na podvozku (dost rychle brzdy-což je daň za jeho způsob jízdy, takže to se mu celkem nemá co vytýkat, ale čepy).
Hluk v kabině celkem obsttojný, utlumený hluboký.
2,0FSI neznám, ale znám 1,8TSI a to byl resp. je výtečný motor co do výkonu, zátahu a zrychlení a POV. určitě bych ho neopomněl zkusit. Spotřeba při dost rychlé jízdě na trase Warszawa-Kijev a zpět ve 3 lidech 7,2 a jelo se fakt dost ostře.
Tazatel nepíše kolik hodlá najáíždět ročně, ale mám zkušenost, že nafta se vyplácí už kolem 20-25tkm rok, pokud se nestane nějaká vážná porucha typu turbo či vstřiky či čerpadlo nebo (/jak se u 103 TDI mluví celkem často)- hlava.
Ad SUbaru:
Radek: jasná věc. Nerž oktávku scout, která si na to, co není, jen hraje, tak za stejný prachy Subaru a jsem za vodou. A servis není taková pecka, i když je pravda, že dílů z druhovýroby není až tolik jako na koncerny, zato tyhle vozy obecně dost vydrží (podvozky, motory, alektrika). Navíc - Subaru se zdaleka nekrade tak, jak koncerny. A zvuk boxera nad 5000 je nádherný a návykový Ani neposlouchám moc CD či radio
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 09.11.2009 19:17, rada
To Radek
Nemám nic proti vozům Subaru a v zásadě ani proti žádným jiným vozům. Ale když jsem se ptal na pomoc s volbou motoru, tedy výběrem motorizace pro Scouta, tak jsem určitě nečekal odpověď "kupte si Subaru, protože Scouta si může koupit jenom blbec nebo neznalec" Třeba ten blbec nechce AWD, protože ho nevyužije a bohatě mu bude stačit Haldex. A ten neznalec kouká po slušné ojetině třeba s tovární zárukou a víc jak dokonalé jízdní vlastnosti ocení kufr.
A mám na vás dotaz, kolik km jste najezdil a jaké zkušenosti máte s vozem Octavia Scout? A nejlépe konkrétně 50.000km, spotřeba ..., na FSi se mi polámalo to a to, na TDi odešlo tamto a tam kde jsem se Subaru 100x projel jsem se Scoutem pokaždé zapadl,...
Díky za případnou odpověď na moji otázku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 09.11.2009 19:23, rada
Kdo tvrdí že FSI ve srovnání s TDI nejede a žere asi neumí moc řídit. Dvoulitr FSI se 150ti koni je samozřejmě dostatečně výkonný na běžné ježdění a zrychlením je mírně svižnější než 140ti koňové 2.0 TDI. Pochopitelně se musí lišit otáčky. Není možné si myslet že FSI při 2000ot. bude zrychlovat stejně jako TDI při 2000ot. Při jízdě tzv. "na hraně" má FSI třeba o 3 litry vyšší spotřebu, ale je taky svižnější a má podstatně lepší zvukový projev. Naopak při "klidné-běžné" jízdě se spotřeba výrazně neliší (cca 1l) a benefitem je příjemnější a znatelně kultivovanější jízda. Každý si musí vybrat. Hranice výhodnosti dieselu je obecně při ročním ježdění kolem 30ti tis.km. Řeči jako "pokud nemá TDI poruchu, je to méně" jsou samozřejmě nesmysl, takhle k tomu nejde přistupovat. Konkrétně 2.0 TDI je relativně dost problémový - to je obecně známo. K úspoře za naftu je třeba vždy nezbytné přičíst vyšší náklady na servis (častější servisní kontroly, dražší oleje, filtry atd.), dražší pojistky, vyšší riziko závad, větší částku na pořízení... Při hodně intenzivním ježdění stojí za to preferovat úsporu za naftu, při menší intenzitě ježdění se nafta z hlediska nákladů nevyplatí (v dlouhodobém horizontu - samozřejmě nikoli z pohledu jednoročního užívání). Když si někdo kupuje relativně zánovní auto za několik set tisíc, asi ho roční rozdíl v nákladech při volbě nafta/benzín třeba 10-20 tisíc stejně nebude moc ovlivňovat. Good luck a benzínu zdar!! :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 09.11.2009 20:06, rada
jednoznáčně benzin aspon jede oproti naftě nafta nejede a subaru už vubec je to vergl scout vyjede 100krat vice než posrane subaru zlaty scout.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 09.11.2009 20:46, rada
Jakub: jednoznačně pravda ! Do kamene vytesat
Jinak 2,0TDI: mezi tím, co jsem psal příspěvek o pár dole (kolegovo Passat 103kW, jsem s ním luvil pracovně a dnes má jeho Passat asi 200tkm, změnil majitele a Gunter už jezdív A4, se stejným motorem. Na motor nenadává, ale celkem dosti výhrad měk k podvozku (já si tedy myslím, že tady moc rozdílů asi nebude - A4 vs Passat). Jinak jsem se ptal, jak turbo či váha, vše OK. Hlava taky.
Takže tohle je možná to,cy by rád tazatel slyšel.
A na téma Oktávie (alesoň ty, co jsem vlastnil já - 1,9TDI 81 r.v. 1998 a 1,9TDI 81 r.v. 2001) - nerezaví zdaleka tak jako řada dalších, z tohoto pohledu dávám 5 z 5*.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 09.11.2009 21:10, rada
Nekdo tady psal, ze sestistupnovy automat ve scoutu neni problem?? Cucim teda, ze by se do scoutu zacal montovat automat?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 09.11.2009 22:05, rada
Antidiesel.eu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 09.11.2009 23:51, rada
Scouta mám chvilku. Koupil jsem staršího 2 roky najeto 44tis.km. Jelikož jezdím už 9 let s koncernovými vozy s diesly a jsem s nimi spokojen, proto jsem zvolil logicky další. Tentokrát poprvé škodu. Mám motor 2,0 TDI. Auto jede skvěle. Nejsem žádný závodník a ročně najedu asi 25 tis. km. S dieslem se mi jezdí lépe. Aby spotřeba této čtyřkolky byla kolem 5,7 -6,2L na sto km, jsem ani nemohl uvěřit. Já doporučuji 2,0 TDi. Kvůli točivému momentu se k tomuhle autu hodí více. Od letoška nabízí do Scouta i 1,8 T benzín, ale o tom nejspíš neuvažujete. Píšete o nákupu zánovního vozu a tudíž tento motor můžeme bohužel škrtnout. Jinak bych volil na prvním místě ten.
K Subaru. Jezdil jsme s Legacy 4 roky a najel asi 100000km a moje zkušenosti jsou veskrze špatné. Spotřeba nešla pod 9,5litru, jídní vlastnosti hodně specifické(když to napíšu slušně) - šílené náklony v zatáčkách, na sněhu to sice vyjelo dost, ale běda přidat v zatáčce plyn už to šlo do smyku - no možná nejsem ten správný Colin Mcray, ale já byl ze Subaru zklamaný.Nemluvím o servisu a náhradních dílech pokud se s ním někde opřete o svodidla. Možná jsme měl nějaký horší kus. Myslím, že mnoho lidí, co tady píší své zkušenosti v obou autech neujeli ani kilometr a jen tak rozumují. Mé zkušenosti jsou jiné a nikomu je nenutím, ale tak skvělý pocit tuhosti a bezpečnosti jako ve Scoutu jsem se Subaru nikdy nezažil ani náznakem. Celé čytři roky jsem se přesvědčoval, jak to mám skvělé auto až mi došla trpělivost a konečně ho prodal. Zato na tolik haněné koncernové vozy nemohu říct nic špatného. Nejsem vysazený na žádnou značku. Chci mít auto, které mi bude dobře sloužit, nesežere mě a budu se v něm cítit bezpečně a to mi dieslový Scout skvěle splňuje. Dobrá volba - budete spokojen.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.11.2009 00:10, rada
Známý má sice A4, ale má v ní právě 2.0 TDI, tuším, že je někdy z roku 2005. Má najeto přes 260 tis. km a zatim co se týče motoru tak žádný problém. Spotřeba se pohybuje okolo hranice 6l, možná i lehce pod. Jediný "problém" co je, že poměrně dost často musí dolévat olej, což je ale u těchto motorů běžná věc. Ale možná že na tom koncern časem zapracoval a motory z roku 2007 už to trápit nebude....Další známy měl scouta, ale jenom krátce takže zřejmě žádné porochu neřešil. Zbavil se ho proto, že mu nevyhovoval na delší trasy kvůli velmi tvrdým a nepohodlným sedečkám. Musím říct, že když mě jednou vezl, cítil jsem se v nich opravdu velmi stísněně a nepříjemně, sice měřím cca 195 cm ale i tak.....Jinak myslím, že zase tak špatná volba to není. Přeji šťastný výběr a mnoho najetých km bez oprav.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.11.2009 06:36, rada
To Neo:
Píšeš že už 9 let jezdíš koncernem, ale zároveň si měl 4 roky legacy se kterým si najel 100tkm. Rozumím tomu dobře že si měl legacy před 13-ti lety a teď ho porovnáváš se soudobým modelem (Scoutem) ????
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.11.2009 07:19, rada
Neo:
Tak o tomhle ta diskuze neměla být, ale když už jsi to nakousnul, tak mi tvé tvrzení připradá, že něco bylo špatně. S tvým Legacy. Jestli ale šlo o 13 let staré Legacy, možná se ti to tak dnes jeví. Já mám přesně opačný pocit, protože mám Legacy 3 roky staré a oktávky jsem měl 2 (sice I, ale zásadní rozdíl proti kámošově II nevidím, oba jsou TDI, tedy těžký rypák). Tam , kde jsem s O musel vyvažovat jako na plachetnici ve větru, prolítnu Subaru jako víno, ani se nezačervenám. Tam, kde mi jektaly zuby na příčných nerovnostech, se jen usmívám. Se servisem zatím mám zkušenost jen pozitivní, nic jsem nepotřeboval. Jo, potřeboval. Ztratil jsem šroub z PZ kola, co drží brzdič. Jde o atyp s jemným závitem, který se musí objednávata a stojí 200Kč. Překvapen jsem byl u nás v Subaru servisu, kde mi řekli, pane, to neřeště, dovezte to. Za 15 minut jsem odjel se šroubem, zdrama bez účtované práce. Tohle jsem ve VW/Skoda nezažil -tam si zaúčtovali i 250CZK za výměnu xenonu a výbojku jsem měl svoji. Tož asi tak-zatím.
Doporučuji ti, svez se znovu v nějakém novějším nevylítaném Legacy a možná mi dáš za pravdu.
O tom, jaký je komfort posezení v SUbaru proti Oktám snad nemusím nic psát. Stačí fakt jen okusit. A že na záda trpím již téměř 35 let mám nyní po 200km pocit, jako bych seděl doma v křesle. To se v Oktě tedy nedalo říct ani omylem. Jinak Scout se mi líbí a kdo chce připlatit nemalé prachy za pár plastů, je to jeho svobodná volba.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.11.2009 08:25, rada
Něcom na tom, že to bylo dávno je. Opravdu to počítáte správně. Se Subaru jsem opravdu jezdil před 13 až 9 lety. Ten pocit z přesednutí do Passatu si ale dodnes pamatuji a z toho možná ty vzpomínky. Nedávno jsem jel Prahu a zpět na Moravu právě v Subaru ( 3roky staré najeto 86tis.) a je fakt, že sedadla byla mnohem pohodlnější a Subaru není ani tak tvrdé jako právě ten Scout. Nechci subaru pomlouvat, to si určitšě nezaslouží, protože auta dělá skvělá, ale možná i jim někdy nějaký kousek nevyjde dokonale a ten jsme měl zrovna já ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.11.2009 08:46, rada
No vidíte a jsme u toho. To prostě srovnávat nejde. A věřte že na nepovedený kousek můžete narazit u jakékoliv automobilky.
PS: vyzkoušejte někde nového forestra s 2,0d
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.11.2009 09:19, rada
Zdravím, 2.0FSI - pokud se pořádně nevytočí, tak nejede a spotřeba není nic moc. 2.0 TDI jezdí v běžných podmínkách mnohem lépe (320 Nm oproti 200 Nm je znát ), ale je celkem problémový ( hlava, turbo ). doporučoval bych ale přesto 2.0 TDI, koupit s tak s cca 20 tis. najeto a prodat raději tak kolem 100 tis. ( už i v těchto km odchází hlava ). Hodně štěstí při výběru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.11.2009 10:08, rada
To Ondra: S 2.0 FSI jsem najel asi 7.000km ve vypůjčeném voze. Ano, když se na to šlape, tak se z toho dá něco vyloudit. Ale spotřeba atakuje 9 - 10L. Na druhou stranu je to ve spolehlivosti, resp. náchylnosti na vážnější poruchu, lepší volba než 2.0TDi (osobně zkušenost nemám, lidi v mém okolí ano). Když se to vezme kolem a kolem, tak spotřeba u Subaru bude prakticky stejná + / - 1L, beru v úvahu benzín 2.5 . A opravdu vůz, jako takový, je mnohem kvalitnější než Škodovka, což považuji za zásadní. Osobně jsem měl mnoho terénních vozů (Suzuki Jimny, Toyota Hilux, Mitsubishi Pajero, L200 Magnum a nyní poslední generaci), čili jsem v terénu najezdil celkem dost a věřte mi, že kus železa je kus železa, proto jsem zastánce Subaru. A při prodeji rozhodně neproděláte, jejich ceny se též drží vysoko. Každopádně přeji šťastnou volbu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.11.2009 10:12, rada
Určitě TDi!!! Auto je dost těžké na nijak silný FSi... Na takovou váhu je třeba pořádný krouťák, nehledě na to, že jízda s TDi kdy max záběr je kolem 2t ot, je hodně pohodlná...!!!
Co se týče životnosti motoru a turba: nečipujte motor a nejezděte Prahu-Ostravu s "plynem na podlaze" - nebudete znát pojem prasklá hlava!!! Co se týče turba: Škodovka doporučuje měnit vzduchový filtr co 90tkm - tohle je smrt pro turbo, měňtě jej při každé výměně oleje, nechávejte dotáčet turbo při dojezdu a máte po problému...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.11.2009 10:18, rada
S tím Subaru moc nesouhlasim, pořád jsem chtěl Outback 3.0 H6, rodiče mají scouta 2.0 Tdi - jsme spokojení (vyšel nás ,vůli dovozu nového vozu na 640tis s alarmem navíc) kdyby jste chtěl kontakt na prodejce tak to je PJimpex tady na tipcarsu, vozí skodovky o 20 az 25 procent levneji z DE nové!!Za tu cenu už to stojí, vše české a servis normálně tady. po čase se odlepuje plast pod nádrží ( v servise to zadarmo opravili při první kontrole, o kterou si auto řeklo po 25 tisicích (výměna oleje). U toho Subaru jsem zas četl, že motor nevydrží víc jak 200tisic km., už jsem četl i názor majitele, kterému odešel po 120tisících, je to na vás pokud budete chtít info o Scoutovi můj mail landa.jason@seznam.cz, jinak s 1 tunovym vozíkem jsem se na blátě nezahrabal (nesmí se zastavit :)) Je tam nový software, který zapojí všechny kola hned při rozjezdu a prohluzu, tak že to ani nepoznáte..Hlavně jde o pneu. S pozdravem Landa
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.11.2009 10:36, rada
2.5 vydrží dost, ale je nutné mít v motoru olej na HORNÍ rysce. Když je na spodní, tak je to pro něj málo a má tendenci se zadřít. To je specifikum tohoto motoru. Jeho životnost je mnohem vyšší než u 2.0TDi, kde je problém v materiálovém poddimenzování hlavy motoru, na což chip nebo turbo nemá vliv. Je to kontrukční vada tohoto motoru a to dost zásadní.
reagować
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.