Poniedziałek 03.08.2009 19:01,
rada
Nebudu radit, které auto si vybrat, pouze chci napsat vlastní zkušenosti z vozu Corolla Verso, Toyota Avensis a VW Touran. Všechny vozy jsme měli nebo máme ve firmě a jezdil jsme s němi permanentně. Corolla Verso - prostorné auto, velmi variabilní, dle mého lépe zpracované než Avensis. Verso mělo výtečný motor 2,2 D4D (nafta) / 100 kW. Motor měl obrovský tah, s autem se dalo doslova lítat a nebyl problém se "honit" i s luxusnějšími vozy. Motor táhl nádherně odspodu a člověk neměl nikdy pocit, že by mu chyběl výkon. Až na zvláštní cvrlikání byl motor velmi dobře odhlučněn. Průměrná spotřeba dle stylu jízdy 5,5-6,5 l / 100km. Horší to bylo z podvozkem. Auto sice zvládlo všechny situace, ale bylo dost plavné. Člověk si na to ale zvykl. Každopádně ostřejší průjezdy zatáček potom rychle omezilo ESP. Řazení perfektní a řadička ideálně posazená. Na dlouhé cesty naprosto bezproblémové (Itálie, Holandsko). Auto doporučuji, po třech letech provozu, kdy jsme auto nijak nešetřili, naopak jsme ho hodně drancovali, nevykázalo za tři roky žádné problémy. Jen si nejsem jist jak a zakolik bude takové těžké auto jezdit s benzínem. Ačkoliv je Avensis vyšší model Toyoty, mne moc nepřesvědčil. Přiznávám, jezdil jsem s nim méně, ale pro rodinu je dle mého Corolla Verso lepším autem. V Avensisu jsme měli 2,2 D4D / 130 kW, což jelo ještě lépe, ale 100 kW stačilo bohatě. Nyní máme asi půl roku VW Touran a nechtěl bych ho. Máme 1,9 TDI PD / 77 kW. Neuvěřitelný traktor. Vibrace od motoru jsou opravdu hrozné a nemůžu se s nimi smířit. Prostě mne v tom autě vůbec nebaví jezdit, člověk nemá radost z jízdy. Přiznávám, může za to hlavně motor, ale jaký jiný motor byste chtěli od VW, když VW benzíny vůbec neumí? Navíc řadička je nevhodně umístěna, takže i když mám dlouhé ruce, musíte při řazení všech lichých rychlostní stupňů zvedat ruku z loketní opěrky. Jinak Touran není špatný. Interiér je kvalitní, ale proti Toyotě hodně sparťanský, hlavně volant je příšerný. Podvozek je tvrdší oproti Versu a také opravdu lépe sedí. Navíc spotřeba se ani náhodou neblíží tolik vyhlášené jednadevítce. jezdíme v průměru za 6,5-7,5 l / 100 km. Každopádně na tento vůz má motor výkon na hraně, žádná rezerva, takže předjíždění si na okreskách rozmýšlíte dost často. A z vyšší rychlosti pak roste rychle spotřeba. A poslední poznatek, kterého jsme si všimli všichni. Pedál plynu má divný odpor, takže se s plynem perete a noha je po delší jízdě unavená. Takže často využíváme přidání plyn přes tempomat a auto jede i živěji. Stejnou výtku jsem našel na auto.cz u recenze nové oktávky. Takže můj verdikt - rozhodně Toyota Verso.
reagować