Kylie napisał:
100 t. za rok? No to měl KLIKU, že ten rok NEkupoval nové (zimní) pneu ,-)
PS: Mám VZDÁLENOU představu KOLIK stojí provoz MB ML 6.3 AMG - provoz 3litrového Brumly je proti tomu (skoro) "zadarmo"
PPS: Já TEORETICKY ani PRAKTICKY tyto (obludy) vozy ráda NEmám, ale "přiznávám" že POCITově někdy "něco do sebe" MAJí (a průjezd GIGAntní louží přes celou silnici, před kterou všichni brzdí a i tak jim PROUD vody TRHÁ řízení , cítíte/slyšíte jak vzdálené ŠPLOUCHnutí pár kapek vody kdes...
Dobrý den.
100,- tisíc korun českých za rok na servis za Touarega ? Kam jezdíš, to by mne fakt zajímalo? Možná tak první dva roky, když je auto ještě v záruce.
Nechci být hrubý, ale sám jednoho touarega vlastním a již mi skončila záruka a jen za servis dávám cca 30 - 60tisíc korun každých 20tisíc km. Ročně najedu cca 80tisíc kilometrů. Není těžké si spočítat celkové roční náklady.
Nicméně s Touaregem jsem mnohem více spokojen než s BMW X5, které jsem měl dříve. Motor mělo asi lepší BMW, spotřebu neřeším, ale vše ostatní má lepší VW Touareg. Spolehlivější (na BMW odcházelo všechno - topení, okýnka v elektrice atd..) U Touarega mi odešel sice celý motor ve 100tis km, ale dostal jsem nový v rámci záruky.
No hlavně s touaregem projedu všechno. A tím všechno myslím úplně všechno. viz fotky, kde mne můžete vidět http://www.touaregclub.cz/
Nějaký písatel tu srovnává Forda s BMW a VW, tomu bych rád sdělil, že srovnává ne hrušku s jablkama, ale letadlo s kolem. Automobilka, která neumí 4x4 může udělat pouze auto s nejnižšími provozními náklady (čím se na každém letáku nekonečně vychloubá), KDE OVŠEM CENA ODPOVÍDÁ KVALITĚ !
Úplným závěrem chci napsat, pakliže nehledáte auto do terénu, tak já bych volil Audi Q7, které je dle mého názoru asi top a s novým W12 naftovým motorem má před BMW velký náskok, co se týče nejen výkonu, ale i spotřeby.
Každopádně každé plnohodnotné SUV vyjde velmi draho a člověk s průměrným příjmem si jej může jen velmi těžko dovolit.
Spousta automobilek nabízí takové ty "hybridní" stroje jako Mitsubishi Outlander, VW Tiguan aj. které mají mnohem nižší provozní náklady i pořizovací cenu a splní téměř vše, co SUV i Offroad. Jen je potřeba se zamyslet, kolik km ročně najedete, na co auto vlastně potřebujete a zda by Vám nestačil ten výše zmiňovaný kombík s 4x4.
Berte tyto řádky prosím pouze jako mé soukromé názory, které vychází z mých zkušeností s těmito auty. Netvrdím, že jsou správné, ale snad někomu pomohou s výběrem a dále přeji hodně kilometrů bez nehod.