jednoznačně BMW X5 3.0D !!!!!!!!!! To je auto, o kterém jako jednom z mála může říci, že je kvalitní i po letech provozu. Nejen v době prodeje jako Touareg. Ve srovnávacích německých testech mělo X5 vždycky navrch před Touaregem, ML a Cayenne . Zejména v jízdních vlastnostech/ovladatelnosti na silnici (fakt špica) spolehlivosti a úspornosti. Výkonově ta 3.0D kupodivu náhodou stačí a spotřeba je pohádka. 2.5tdi je pro Touareg podmotorizované fuj - proto časem zavedli 3.0tdi že. Známý co dělá v origo VW servisu na Touareg+B6 nadává jak hrom, že když něco opravuje, že je jen otázkou týdnů než to bude zpátky
Ono VW grup mají náhodou poměrně náročné vývojové testy, nicméně dělané od stolu! V praxi to pak díky prachu, vibracím různým početním chybám moc nefunguje. Dyť ta PN od Touarega, to byl konstruktérský shit. I kamarád z STK mluví v kategorii moderních aut o BMW s úctou. Jedinou nevýhodou může být, že do klasického terénu se X5 nehodí (světlá výška, křížení, nedejbože trhací překážky). Ale když vám nejde o skály, bažiny atd (máte Prasse 4motion) tak není co řešit. Na zimní lesní cesty zn ideál a hlavně zbytek roku a na zbylých cestách netrpíte v neohrabaném těžkotonážníkovi. S tou X5 se fakt jezdí skoro jak se sedanem! A o blízkost servisu nejde, do VW sice 10km ale 5x ročně, do BMW sice 50 km ale 1 za rok, asi tak. .... druhou ok volbou by pak bylo nějaké Subaru Legacy Outback . PS: automatu se nebojte, kdo překoná prvotní despekt, tak poté si 99% uživatelů na klacek ani nevzpomene, fakt. Neobjevujte ameriku když už byla objevena, jen vy na ní zatím neveříte